• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stoisz długo na czerwonym? Podjedź do linii

Michał Sielski
23 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Skrzyżowanie ul. Morskiej i Kalksztajnów. Kierowca po prawej tym razem uruchomił pętlę indukcyjną. Innie zatrzymują się jednak jeszcze bardziej nieporadnie i długo czekają na zielone światło. Skrzyżowanie ul. Morskiej i Kalksztajnów. Kierowca po prawej tym razem uruchomił pętlę indukcyjną. Innie zatrzymują się jednak jeszcze bardziej nieporadnie i długo czekają na zielone światło.

Kierowcy skarżą się, że na niektórych skrzyżowaniach muszą czekać trzy zmiany świateł na zieloną strzałkę w lewo. Tymczasem niekiedy sami są sobie winni, bo pętla indukcyjna zmieni światło na zielone praktycznie od razu - ale trzeba na nią najechać, a nie zatrzymywać się kilka metrów przed linią.



Często widzisz kierowców, którzy stają daleko przed światłami?

Z problemem zmiany świateł na skrzyżowaniu ul. Morskiej z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zwrócił się do nas pan Marcin. Nacz czytelnik często ustawia się tam na lewoskręcie i zauważył powtarzający się problem. Zielone światło dla samochodów skręcających w lewo włącza się tam tylko wtedy, gdy czujnik wykryje oczekujący na przejazd samochód.

- W ostatnią środę znowu był problem. Pierwsza zmiana świateł - u nas "czerwona strzałka w lewo". Druga zmiana świateł (pełen cykl) - stoimy. Trzecia zmiana - stoimy. Okazało się po chwili, że pan w pierwszym samochodzie zatrzymał auto ok. 3-4 m przed linią warunkowego zatrzymania się. Przeszedłem się do niego, podpowiedziałem, aby podjechał bliżej i... światła przełączyły się natychmiast - relacjonuje pan Marcin.

Podobnie działają pętle indukcyjne na większości skrzyżowań w Gdyni. Pętle indukcyjne zamontowane zostały w ramach systemu sterowania sygnalizacją świetlną Tristar, który ma zmniejszyć korki w całym Trójmieście i zapewnić priorytetowy przejazd spóźnionym pojazdom komunikacji publicznej oraz pojazdom uprzywilejowanym, jadącym na sygnale.

Dzięki pętlom ruch jest bardziej płynny, bo jeśli na lewoskręcie nie czekają żadne samochody, auta na głównej drodze nie są zatrzymywane i mogą mieć zielone światło przez długi czas. Gdy pojawi się samochód chcący skręcić, światło się zmieni. Chyba, że kierowca nie podjedzie do linii. Margines jest duży, pętla sięga z reguły co najmniej dwóch metrów od miejsca, w którym należy się zatrzymać. Dla niektórych to jednak wciąż za mało.

- Takie sytuacje zdarzają się nagminnie. Czasem nawet dzwonią do nas kierowcy samochodów czekających na zmianę świateł. Mamy tam monitoring wizyjny, więc instruujemy od razu kierowców, prosząc o podjechanie do linii. Dziwią się, że tak szybko można to "załatwić", tymczasem wystarczy po prostu przestrzegać przepisów i podjeżdżać do linii zatrzymania - podkreśla Karol Kozak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Docelowo pętle będą sukcesywnie zwiększane, by wydłużyć ich zakres oddziaływania, ale to melodia przyszłości - dodaje.

Zobacz wizualizację systemu Tristar.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • A moze jednak mądrale przeprowadzilibyście kampanię informacyjną na ten temat (13)

    Niby skąd taki "Kowalski" jak ja ma wiedzieć, że w kwestii super zielonej linii muszę podjechać do samej linii warunkowego zatrzymania.

    Często staję i z 5 metrów od takiej linii z kilku względów: silne słońce, słaba widoczność, różne słupy i inne ograniczenia w obserwacji sygnalizatora.

    Prawo drogowe jasno stanowi, że należy stawać od skrzyżowania w odległości pozwalającej na prawidłową obserwację sygnalizatorów oraz ruchu wokoło.

    Więc się tutaj nie mądrujcie znawcy tematu, tylko skupcie się na prawidłowym malowaniu linii warunkowego zatrzymania we właściwych miejscach, eliminujących wszelkie ograniczenia.

    Mam gdzieś zielone i "tristar" kiedy z braku wizury nie mogę bezpiecznie włączyć się do ruchu.

    Ps. Przyjrzyjcie się najgłupiej ustawionej sygnalizacji w Gdyni, na zjeździe
    z ul. Unruga w ul. Boisko. Prawdziwe mistrzostwo świata. Stać tam można 15 minut, a zielonego i tak nie ujrzycie. Co to jest za bubel???? A nieugięta Policja kasuje kierowców , ciekawe za co ???

    • 25 6

    • OnGdy (10)

      A może taki "Kowalski" poczytałby od czasu do czasu przepisy ruchu drogowego i dowiedziałby się, że podjeżdża się do linii, a nie 5 m od niej. I nie przesadzaj z tym słońcem, słupami, itp., bo akurat na tym skrzyżowaniu nie ma tego problemu. Zresztą nie kojarzę skrzyżowania na którym występowałby problem z widocznością sygnalizatorów. I pamiętaj (!!!), że zielone światło oznacza "jedź", a nie "włącz bieg"...

      • 1 7

      • (4)

        co to znaczy do linii?Przepis mówi żeby jej nie przekraczać ale nie wyznacza odpowiedniej odległości a tę każdy patałachu może różnie rozumieć.Starszy człowiek który nie ma zdrowia by zginać się i wykonywać ewolucje na fotelu by dostrzec jakie jest światło na mającym ze 3 metry semaforze może dla własnej wygody stanąć sobie metr dalej niż wg ciebie trzeba i co nie popełnia wykroczenia stosuje się do przepisu i dlaczego nie może przejechać?A rowerzysta dlaczego zgodnie z przepisami kiedy ustawia się w dobrym miejscu nie dostaje zielonego światła bo jego pojazd jest za mało stalowy by wykryła go ustawiona pod samochody pętla indukcyjna?Mam nieodparte wrażenie że im coś jest wedle takich szczurków stępów nowocześniejsze inteligentne itd to jest to większe g.. i bubel

        • 6 2

        • kolejny przyglup (2)

          skoro przepis nie reguluje w jakiej odleglosci to moze zaczni jstawac 50 metrow przed linia?

          i skoro zielone to nie rozkaz zeby ruszac to ja sobie spokojnie jeszcze pol minuty postoje tak dla pewnosci



          przez takich cymbalkow jak ty mamy w tym kraju tkai syf

          bo jesli w przepisach nie ebdize napisane jak dla przyglupa w jakiej odleglosci ma stac od lini to przyglup nie wie co robic

          d*py tez nie podcierasz?

          przeciez w przepisach nie ma slowa o tym ze po s****iu trzeba podetrzec d*pe



          99.99% kierowcow zatrzymujue sie przed linia

          0.01 to debile ktorzy zatrzymuja sie 10 metrow przed i to dla nich mamy wszystko zmieniac?

          • 3 2

          • cymbale rozroznij przyglupow stajacych 10m od skrzyowania od tych co staja 2 metry

            np. starsze osoby, ktore nie zegna karku tak jak ty
            I co tez wedlug Ciebie baranie sa przyglupami ???
            OSIOL !!!

            • 1 0

          • palancie wszystko się mieści w granicach rozsądku i naprawdę trudno wymagać od osób starszych np żeby orientowały się gdzie są a gdzie nie ma pętli indukcyjnych.Nie każdy w tym siedzi i nie każdy ma wiedzę w tym jak to działa i co to w ogóle jest.50 m?Ty przygłupie czesto sam lewoskręt nie ma takiej długości jak była śnieżyca to widziałem jak te twoje pos.ne pętle indukcyjne nie załączały zielonego przy Akademii Morskiej ależ te sk...synki z gdyńskiego zdizu się wysiliły.XXI wiek technika a te ch.je drucik wciskają w szczelinkę i zalewają smołą normalnie technika jak z innej galaktyki.Piesi też są winni że po wciśnięciu guzika system olewa ich fazę światła.Co tam można przecież poczekać jeszcze 2 minutki prawda?Na legalu nie wyjedziesz z pewnych ulic rowerem czy skuterem bo wg twórców tego zj..nego systemu tylko samochody to pojazdy.Generalnie wszyscy ludzie są winni temu że jakiś idiota projektuje system sterowania ruchem przecież to jest dzieło starych matołów z politechniki których myslenie to wczesny gierek.Oczywiście winą starych ludzi jest to że nie mają siły przebiegać koło batorego przez 10 olutego czy władka bo czas jaki debil-twórca systemu tristar przewidział na ich przejście to czas młodego wysokiego mężczyzny ale co tam sami są winni że nie biegają i w połowie drogi mają już czerwone brawo.Generalnie wszyscy się nie nadają poza tobą śmieciu

            • 2 0

        • Nie musisz mnie obrażać....

          Skoro nie umiesz w innej formie się wypowiadać, to może nie powinieneś pisać na forach. Z tym starszym człowiekiem po części masz rację, dlatego wzorem Sopotu i Gdańska mogły by być w takich miejscach umieszczone "miniaturowe" światła w dolnej części sygnalizatora.

          • 3 2

      • a ja właśnie dodatkowo zaciągam hamulec ręczny, by innych nie oślepiać moim czerwonym (2)

        Sam tego nie cierpię, gdy Ktoś mi świeci żarówami.
        Nic na to nie poradzę, że w Gdyni (wzorem z Torunia, Bydgoszczy) nie montuje się czasomierzy pozwalających na właściwą reakcję przed zmianą światła na zielone.
        Na sprzęgle minuty czy dwóch też stać nie będę, więc biegu nie wrzucam.

        • 1 3

        • w d*pe sobie wsadz ta kampanie (1)

          czyli jak zapali sie zielone to najpierw wrzuci bieg potem zwolni reczny i laskawie ruszy nie po 2 sekundach ale po 5
          przez takich imbecylow sa korki
          skoro tak bardzo cie ktos oslepia swiatlem stop to idz do okulisty

          • 2 0

          • korki są przez debili którzy na zjeździe z Warszawskiej w Morską ustawiają żenująco krótki czas na wyjazd powodując w tym miejscu utrudnienie.Zawsze się zastanawiam dlaczego to g.. zmienia się po 3 sekundach kiedy jest dużo aut chcących wyjechać a pali się 20 sekund kiedy nie chce wyjechać nic

            • 0 0

      • do OnGdy (1)

        No to spróbuj stojąc przy linii warunkowego zatrzymania skręcić ze zjazdu z obwodnicy z Chyloni w kierunku Wiczlino.
        Gruby słup, znak drogowy, duża tablica i sygnalizator. Więcej nie można było tam upchać. No i oczywiście długa zmiana światła, bo zielone się szybko wzbudza tylko nocą.
        Czemu jednak nie działa sprawnie w ciągu dnia poza szczytem, przy maleńkim ruchu? To wielka tajemnica wykonawcy, bądź zarządzającego ta sygnalizacją.

        • 3 0

        • Nie bardzo kojarzę zjazd w Chyloni na Wiczlino...

          Ale faktycznie czasy zmiany świateł powinny być skorygowane.

          • 0 0

    • dokładnie, skręt w lewo przez rondo z Unruga na Boisko nie do przejechania

      można stać i stać i stać......dluuuuuuugo.
      ZDiZ powinien zająć się tym natychmiast !

      • 2 1

    • dajcy minusa jest durniem bo zaprzecza faktom

      • 2 3

  • system z czujkami działa na tym skrzyżowaniu juz 2 lata... (2)

    to żadna nowość

    • 43 58

    • Najwyraźniej... (1)

      Najwyraźniej dla niektórych jest to nowość, skoro stoją zdala od czujnika i się dziwią, że nie załączają strzałki :D

      • 17 0

      • Właśnie

        skrajna nieodpowiedzialność ze strony Tuska. Bo przecież mogło być tak, że nie poinformowałby ludzi, czyli zrobiłby tak jak zrobił i ktoś by czekał na zmianę świateł te dwa lata i by umarł w samochodzie z głodu i pragnienia.

        • 3 4

  • Pretensje, a gdzie jest informacja o petli indukcyjnej ?

    • 5 1

  • chyba strzałkę w prawo !!!!!!!

    ....

    • 2 0

  • znów świat poszedł do przodu :D (4)

    • 35 4

    • Pojawiły się komputery,amfetamina,samoloty... (3)

      • 2 1

      • ja (2)

        Wczoraj miałem helikopter jak się kładłem spać

        • 1 0

        • (1)

          bo nie zatrzymałeś się przed linią

          • 0 0

          • bo

            zarzyłem anfetaminę przed komputerem.

            • 0 2

  • Co za durna, tendencyjna i piętnująca ankieta!!! Chamstwo

    • 4 2

  • zdjęcie (1)

    Ze zdjęcia wynika, że kolesiowi, który stanął ponad 2 m od linii zapaliło się zielone - więc o co chodzi? Kto zatrzymuje się 4 m od linii??

    • 2 0

    • ktoś kto nie widzi sygnalizacji stająć tuż przed nią

      • 0 0

  • Gdzie dokladnie znajduje sie ten czujnik? I na jakich jeszcze skrzyżowaniach? (1)

    Czy w Sopocie - zjazd w Podjazd też jest?

    • 2 1

    • W Sopocie jest na krzyżówce Niepodległości - 3 Maja

      • 1 0

  • hahahahaha

    W Sopocie staliśmy z mężem około 15 min na pasie do skrętu, prawie korek zrobilismy, chyba wszyscy mielismy taką wiedze :) bo jednak nikt nie trąbił . Wezwalismy " do awarii świateł" Policje, która nam wyjasniła działania "pętli indukcyjnej" Teraz podjeżdzamy tak na wszelki wypadek tuz pod linię :)

    • 1 0

  • kierowcy poprostu stosują zasadę bezpiecznej odległości.co w tym złego.

    niech podregulują trochę tą linię indukcyjną.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane