• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stoisz długo na czerwonym? Podjedź do linii

Michał Sielski
23 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Skrzyżowanie ul. Morskiej i Kalksztajnów. Kierowca po prawej tym razem uruchomił pętlę indukcyjną. Innie zatrzymują się jednak jeszcze bardziej nieporadnie i długo czekają na zielone światło. Skrzyżowanie ul. Morskiej i Kalksztajnów. Kierowca po prawej tym razem uruchomił pętlę indukcyjną. Innie zatrzymują się jednak jeszcze bardziej nieporadnie i długo czekają na zielone światło.

Kierowcy skarżą się, że na niektórych skrzyżowaniach muszą czekać trzy zmiany świateł na zieloną strzałkę w lewo. Tymczasem niekiedy sami są sobie winni, bo pętla indukcyjna zmieni światło na zielone praktycznie od razu - ale trzeba na nią najechać, a nie zatrzymywać się kilka metrów przed linią.



Często widzisz kierowców, którzy stają daleko przed światłami?

Z problemem zmiany świateł na skrzyżowaniu ul. Morskiej z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zwrócił się do nas pan Marcin. Nacz czytelnik często ustawia się tam na lewoskręcie i zauważył powtarzający się problem. Zielone światło dla samochodów skręcających w lewo włącza się tam tylko wtedy, gdy czujnik wykryje oczekujący na przejazd samochód.

- W ostatnią środę znowu był problem. Pierwsza zmiana świateł - u nas "czerwona strzałka w lewo". Druga zmiana świateł (pełen cykl) - stoimy. Trzecia zmiana - stoimy. Okazało się po chwili, że pan w pierwszym samochodzie zatrzymał auto ok. 3-4 m przed linią warunkowego zatrzymania się. Przeszedłem się do niego, podpowiedziałem, aby podjechał bliżej i... światła przełączyły się natychmiast - relacjonuje pan Marcin.

Podobnie działają pętle indukcyjne na większości skrzyżowań w Gdyni. Pętle indukcyjne zamontowane zostały w ramach systemu sterowania sygnalizacją świetlną Tristar, który ma zmniejszyć korki w całym Trójmieście i zapewnić priorytetowy przejazd spóźnionym pojazdom komunikacji publicznej oraz pojazdom uprzywilejowanym, jadącym na sygnale.

Dzięki pętlom ruch jest bardziej płynny, bo jeśli na lewoskręcie nie czekają żadne samochody, auta na głównej drodze nie są zatrzymywane i mogą mieć zielone światło przez długi czas. Gdy pojawi się samochód chcący skręcić, światło się zmieni. Chyba, że kierowca nie podjedzie do linii. Margines jest duży, pętla sięga z reguły co najmniej dwóch metrów od miejsca, w którym należy się zatrzymać. Dla niektórych to jednak wciąż za mało.

- Takie sytuacje zdarzają się nagminnie. Czasem nawet dzwonią do nas kierowcy samochodów czekających na zmianę świateł. Mamy tam monitoring wizyjny, więc instruujemy od razu kierowców, prosząc o podjechanie do linii. Dziwią się, że tak szybko można to "załatwić", tymczasem wystarczy po prostu przestrzegać przepisów i podjeżdżać do linii zatrzymania - podkreśla Karol Kozak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Docelowo pętle będą sukcesywnie zwiększane, by wydłużyć ich zakres oddziaływania, ale to melodia przyszłości - dodaje.

Zobacz wizualizację systemu Tristar.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • petle nie dzialaja prawidlowo na motory (1)

    Ten sam problem mam czesto na kartuskiej w gdansku przy zjeździe na szara.. stoje motorem po kilka zmian swiatel i nic nie pomaga podjechanie w przod czy w tyl.. ostatecznie jak nie zjawi sie za mna auto ktore uruchomi pętlę zmuszony jestem skrecac na czerwonym swietle.

    • 8 0

    • mam to samo... a najgorzej jest w lecie, duża część motocykli jest chłodzona powietrzem i jak wiadomo, jak się nie porusza to nie ma chłodzenia, więc na takich światłach jak stoi z minute - lub dwie a nie ma odwagi jechać na czerwonym top gasi silnik i czeka na zielone, jak już to zielone się zapali to trzeba maszyne odpalić... to jakieś 5-6 sekund zejdzie więc można zapomnieć o płynnym ruszeniu większej ilości pojazdów w danej chwili.

      • 0 0

  • też mi nowość:) (1)

    ale skuterów i małych motorków nie łapie niestety

    • 5 0

    • dużych też nie... mój ma większośc konstrukci z aluminium i też na tych pętlach jade na czerwonym bo nie mam innego wyjścia..

      • 1 0

  • Phii...nie wiedziałem, ze takie cuda są na naszych drogach:) (3)

    ...zawsze klaskałem 2x w dłonie...;(

    • 405 6

    • tylko że od klaskania zapala sie w całym mieście zielone :)

      • 2 0

    • jeszcze mogliby sygnalizatory tak ustawiać, żeby je było widać z tej linii na której się należy zatrzyamć

      • 13 1

    • a trzeba było półdoopkami

      • 17 2

  • A czerwona fala na Morskiej? (1)

    Czerwona fala na morskiej od estakady do wylotu z Chylońskiej w stronę Rumi to kto zaplanował? Albo trzeba gnać 90km/h, albo stoi się na każdych światłach. Po remoncie oczywiście lepiej nie jest. Tak ma działać SRISTAR?

    • 3 0

    • gdynia = czerwona fala

      tak było, jest i chyba będzie dopóki ktoś spostrzegawczy przy sterach usiądzie. hańba

      • 0 0

  • wystarczy odsunąć sygnalizator dalej i wszyscy dojadą do linii

    tak trudno skumać że kazdy chce wygodnie obserwować lampę? tak trudno zaprojektować skrzyzowanie? tak trudno wykonać poprawnie pętlę indukcyjną? artykuł z prośbą o podjeżdżanie w trojmiasto pl na pewno kompletnie nic nie zmieni, to pewne

    • 7 0

  • Dlaczego nie ma tabliczek info. że trzeba najechać na linię??? (2)

    W Niemczech, obok sygnalizatorów są tabliczki informujące o czujnikach w liniach i że trzeba na takową linię najechać. Tak trudno u nas takie tabliczki zawiesić???

    • 9 0

    • Nie trzeba "najechać na linię"!

      Trzeba podjechać do linii. Na kursie na prawo jazdy uczą, a na egzaminie wymagają aby zatrzymać się max. 45 cm do linii. Pętle mają tolerancję 2 m, a i tak niektórzy kierowcy potrzebują 4 m!

      • 1 2

    • Ponieważ dał o sobie znać polski "jakośtobędzieizm".

      Przecież to niemal typowe, że w naszym kraju robi się rzeczy po łebkach, improwizuje, zabiera za nie od d..y strony.
      Przykry spadek po poprzedniej epoce pt. "jakoś to będzie".

      • 1 0

  • Światła (1)

    No tak, tylko ja się podjedzie do tel linii warunkowego zatrzymania, to trzeba głowę wykręcać żeby zobaczyć czy światło się zmienia. Można było zamontować dodatkowo małe sygnalizatory, na wysokości oczu. Tak popularne na zachodzie.

    • 6 0

    • Dokładnie o tym chciałam wspomnieć :) Stajesz na linii, i musisz brodę do kierownicy przytulać :/

      • 0 0

  • SMS za 4,70zł aby otrzymać ZIELONĄ SZCZAŁKĘ

    Ale kamerka jest i mandaciki lecą.
    pętla indukcyjna na szyi kierowcy.
    " Gdańsku mój Gdańsku, cóżem Ci uczynił?"

    • 1 0

  • kierowca-nieedukowalny

    niektórzy kierowcy nie znają zasad ruchu, a przecież wystarczy czasem przeczytać o nowych rozwiązaniach w internecie - nie tylko oglądać gołe panienki

    • 1 2

  • ale gdzie? konkrety...

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane