• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strabag rozbuduje Kwiatkowskiego. Nie wiadomo, co z buspasem

Michał Sielski
11 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Rozbudowę ul. KwiatkowskiegoMapka do dwóch pasów w każdym kierunku wykona firma Strabag. Wybrany właśnie w przetargu wykonawca otrzyma za to 22,9 mln zł. Po niecałych 9 miesiącach droga wraz z nowymi chodnikami i drogą rowerową ma być gotowa. Mają też być buspasy, ale na jakiej długości i po której stronie - tego nie wiadomo.



Czy buspas na części ul. Kwiatkowskiego to dobry pomysł?

- Kolejna ważna i kompleksowa inwestycja dla północnych dzielnic Gdyni wchodzi w fazę realizacji. Spośród czterech złożonych ofert wybraliśmy wykonawcę, którego oferta pozwoli nam zaoszczędzić w budżecie miasta ponad 10 mln zł. Ponadto inwestycja zrealizowana ma zostać w bardzo korzystnym czasie 36 tygodni - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Strabag otrzyma za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze ma rozbudować ul. Kwiatkowskiego od ul. UnrugaMapka do ul. Płk. DąbkaMapka. Wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo, który zostanie połączony z niedawno oddanym odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Trasa dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m i zlokalizowana zostanie po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Buspas? W dokumentacji jest



Na tym odcinku zostanie rozbudowana ul. Kwiatkowskiego. Na tym odcinku zostanie rozbudowana ul. Kwiatkowskiego.
Najwięcej emocji podczas projektowania i ogłaszania przetargu wzbudziło wyznaczenie (lub nie) buspasa na rozbudowanej trasie. Przez długi czas nie udzielano konkretnych informacji na ten temat. Budowa ma ruszyć niebawem, a władze Gdyni nadal nie wiedzą (lub nie chcą powiedzieć) czy i gdzie buspasy będą.

Zapytaliśmy wiceprezydenta Marka Łucyka o to, czy buspas będzie na każdej nitce jezdni (w górę i w dół), czy będzie tylko jeden (np. tylko w górę, w kierunku ul. płk. Dąbka) czy może jeden o zmiennych kierunkach? Buspasów nie ma bowiem w najnowszej wizualizacji pokazującej efekty inwestycji. Odpowiedź jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca:

- Posiadana dokumentacja projektowa oraz pozwolenie na budowę przewiduje buspasy w obu kierunkach - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadomo za to, że buspasy znajdą się na kolejnych drogach na północy Gdyni.

- Na ul. Dąbka też planujemy buspasy. Priorytetem nie będzie w tym miejscu transport indywidualny - idziemy w końcu nowoczesnymi trendami i stawiamy na sprawną siatkę połączeń zbiorowych - zaznacza radna Samorządności Wojciecha Szczurka, Marika Domozych.
Estakada Kwiatkowskiego kończy się "wąskim gardłem", które powoduje korki nie tylko zimą. Za 9 miesięcy po dwa pasy będą do skrzyżowania z ul. płk. Dąbka. Estakada Kwiatkowskiego kończy się "wąskim gardłem", które powoduje korki nie tylko zimą. Za 9 miesięcy po dwa pasy będą do skrzyżowania z ul. płk. Dąbka.

Nowe chodniki i sygnalizacja świetlna



Oprócz tego przebudowane zostanie także skrzyżowania z ul. Podgórską, powstaną nowe chodniki, a także infrastruktura przystankowa i sygnalizacja świetlna. W ramach prac przewidziana jest budowa nowej kanalizacji deszczowej, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura.

Miejsca

Opinie (272) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    2 pasy w gore + buspas (16)

    W godzinach popołudniowych A rano odwrotnie- 2 pasy w dół + budowa jak na chwaszczynskiej. Będzie dobrze i będą zadowoleni ekoterrorysci

    • 74 25

    • (3)

      Nie eko a zdrowy rozsądek.

      • 13 16

      • jeden pas w górę i w dół naprzemiennie ze światłami (2)

        reszta drogi - na buspasy i ścieżki rowerowe...

        • 2 17

        • Gdynianka (1)

          Buspas dla jednej linii autobusowej to chyba jakiś żart. Przecież tam jeździ tylko 194.

          • 8 6

          • Co 7-10 minut.

            • 5 4

    • Ekoterroryści - masz na myśli chyba ekonomicznych, a nie ekologicznych (8)

      Bo jest znacznie taniej jest zbudować i utrzymać 2 buspasy o max przepustowości 2-3 tys ludzi na godzinę każdy, niż 6 pasów + wielkie skrzyżowanie z rozjazdami o przepustowości 800 aut = 1000 ludzi na godzinę.

      • 7 11

      • Kolejny społecznik z kreatywnym liczeniem. (2)

        Przelicz ile rowerów mogło by przejechać takim buspasem.

        • 3 7

        • z jednym czy dwoma kołami?

          • 2 0

        • zwłaszcza...

          takich rowerów bez siodełka ;P

          • 3 0

      • (4)

        800 auto = 1000 na godzinę
        10 autobusów 194 na godzinę, po 50 pasażerów = 500 osób na godzinę.

        • 6 0

        • Przecież obliczenia są opisane poprawnie (3)

          Max przepustowość to nie to samo, co przepustowość konkretnej linii.

          • 1 1

          • Gdynianka

            Na pogórze jeździ tylko jedna linia 194 , wiec obliczenia są poprawne. No bo 141 nie można liczyć , nie jeździ Kwiatkowskiego :-). I dla tej jednej linii buduje się buspas , to jakiś żart i to bardzo ponury.

            • 7 4

          • Tak, a za kilka lat będzie jeździło więcej linii (1)

            i wtedy byłby kwik: -szczur kat miasta-, -dlaczego nikt o tym wcześniej nie pomyślał- itd itd

            • 3 2

            • Jakoś nie widać gwałtownego rozwoju komunikacji miejskiej

              • 1 1

    • Masz na myśli najbardziej roszczeniową grupę społeczną - kierowców?

      • 11 9

    • Rzondamy namalowania nowego bus pasu!

      Czy jest jeszcze siano na farbe?

      • 3 1

    • Żadnych buspasów

      Po co buspas dla jednego autobusu skoro po rozbudowie do dwóch pasów w każdą stronę ruch będzie płynny a tak zostanie po staremu czyli po jednym pasie w każdą stronę. Nawet kierownik budowy Strabag ( z którym rozmawiałem) dziwił ) się że te buspasy są w projekcie szczególnie że przy dwóch jezdniach w każdą stronę ruch będzie płynny.

      • 0 0

  • Gdynia to nadal rok 2001. 20 lat do tylu

    • 11 2

  • Hmm

    Artykuł o ul. Kwiatkowskiego a na zdjęciu głównym do artykułu jest Estakada Kwiatkowskiego. Szkoda gadać .....

    • 5 3

  • czas na kolej

    tory są perony też jeszcze pozostały gdzieniegdzie

    • 8 2

  • Po rozbudowie będzie więcej miejsca

    żeby stać w korkach

    • 15 1

  • chore

    po co bus pas...tylko dla autobusów..2 nitki w gore i 2 w dół .plus chodnik i sciezka dla rowerow...po co kombinacje..to ma zwiekszyc ruch a nie tylko teoria

    • 13 2

  • I to wszystko?

    A skrzyżowanie.. Przez to skrzyżowanie nic się nie zmieni, dalej będą stać w korkach.

    • 14 0

  • Łycyk i jego koleżaneczka Domozych jasno powiedzieli... (1)

    ... że tam będzie buspas. Zobaczcie jak wygląda wlot od strony Unruga. Znowu trzeba stanąć i ustąpić tym którzy jadą estakadą. Nie będzie żadnego płynnego włączania się do ruchu. Korki będą jak były, nie łudźcie się że ci *** z UM Gdyni zrobią cos po ludzku. Dla normalnego kierowcy nic się nie zmieni.

    • 23 5

    • A no nie i od dawna o tym mówią. Także jeśli chcesz zmiany to tylko przy Urnie.

      • 2 0

  • Wy tam dobrze zróbcie skrzyżowanie albo rondo

    A nie zabierajcie się, za nie istotny dojazd do niego

    • 8 0

  • 500 metrów drogi

    za tak ogromne pieniądze

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane