• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa zamieszkania w historycznym centrum Gdańska może być większa

Szymon Zięba
12 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po rozszerzeniu strefy zamieszkania uporządkowane zostaną kwestie parkowania w sercu Gdańska, m.in. na ul. Ogarnej. Po rozszerzeniu strefy zamieszkania uporządkowane zostaną kwestie parkowania w sercu Gdańska, m.in. na ul. Ogarnej.

Strefa zamieszkania w Śródmieściu może zostać rozszerzona o ulice: OgarnąMapka, KotwicznikówMapka, ZbytkiMapkaZa MuramiMapka. Oznaczałoby to powiększenie obszaru, w którym obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h, ale też gdzie kierowcy mogą parkować jedynie w wyznaczonych miejscach.



Czy rozszerzenie strefy zamieszkania w Śródmieściu to dobry pomysł?

Z propozycją rozszerzenia strefy zamieszkania w Strefie Ograniczonej Dostępności o ul. Ogarną, ul. Kotwiczników, ul. Zbytki, ul. Za Murami i ul. BogusławskiegoMapka, aż do Podwala PrzedmiejskiegoMapka wyszedł przewodniczący Zarządu Dzielnicy Śródmieście, Maximilian Kieturakis.

Co jej wprowadzenie oznaczałoby dla kierowców i mieszkańców okolicy?

Zgodnie z przepisami w strefie zamieszkania:

  • obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • samochody można parkować jedynie w miejscach wyznaczonych,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi.


Co istotne: opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.

Z kolei piesi mogą się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni.

Strefa Ograniczonej Dostępności (na pomarańczowo) oraz proponowany obszar do objęcia strefą zamieszkania (na niebiesko). Strefa Ograniczonej Dostępności (na pomarańczowo) oraz proponowany obszar do objęcia strefą zamieszkania (na niebiesko).
Większych zastrzeżeń do propozycji radnego dzielnicowego nie mają miejscy urzędnicy. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że charakter większości wymienionych ulic oraz ruchu, który się na nim odbywa (jest to częściowo Strefa Ograniczonego Dostępu), wskazuje na możliwość wprowadzenia wspomnianego rozwiązania.

Mniej miejsc postojowych w sercu Gdańska



Znak informujący o strefie zamieszkania Znak informujący o strefie zamieszkania
- Trzeba mieć jednakże na uwadze, że postój wszystkich pojazdów (również mieszkańców) będzie mógł się odbywać wyłącznie w miejscach wyznaczonych. Uporządkuje to sytuację parkingową na tych ulicach, jednakże zmniejszy liczbę miejsc postojowych dla mieszkańców. W chwili obecnej mieszkańcy posiadający karty opłaty zryczałtowanej mieszkańca (OZR - roczną i OZM - miesięczną) mogą parkować w miejscach niewyznaczonych - zastrzega urzędniczka.
Nieco inaczej wygląda to w przypadku wskazywanej przez radnego ul. Bogusławskiego.

- Z uwagi na jej parametry oraz pełnioną funkcję (jako objazdu dla ul. Podwale Przedmiejskie i Okopowej, oraz dojazd do parkingu Teatru Szekspirowskiego i ABW) widzimy zagrożenie dla wyznaczania na niej strefy zamieszkania - słyszymy w GZDiZ.
Temat ewentualnych zmian zostanie teraz oficjalnie omówiony z Radą Dzielnicy Śródmieście.

Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi



- Cieszę się, że pomysł znajduje zrozumienie wśród miejskich urzędników, zwłaszcza Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Chciałbym zaznaczyć, że mój post na Facebooku miał charakter sondażu, a nie formalnej decyzji. Jego celem było umożliwienie mieszkańcom zajęcia stanowiska w sprawie. Przed skierowaniem wniosku do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zarząd dzielnicy pragnie poznać opinie i spostrzeżenia mieszkańców - mówi Maximilian Kieturakis.

Parkingi w Trójmieście



Zainteresowani mogą więc kierować w tej sprawie swoje uwagi na skrzynkę pocztową Rady Dzielnicy Śródmieście: srodmiescie@radadzielnicy.gdansk.pl.

Miejsca

Opinie (126) 6 zablokowanych

  • (1)

    Chcą czyli kto chce? Mieszkańcy czy pan radny? Ile mieszkań pan radny na Ogarnej?

    • 8 6

    • Jak pan radny tam mieszka to znaczy że chcą mieszkańcy.

      Bo sam jest mieszkańcem.

      • 3 1

  • Warto dodać, że pan radny jest zarazem aktywnym członkiem Wszystko dla Gdańska, czego w ogóle nie ukrywa, a nawet chętnie się promuje pod tym szyldem. To oznacza, że wszystko jest już przygotowane.

    • 11 2

  • No nareszcie

    bo te 5,5 zł za godzinę parkowania na dziurawych, zapadniętych ulicach to stanowczo za mało.

    • 7 2

  • Co za różnica.... i tak mają wszyscy wylane w przepisy.

    kierowca sobie zaparkuje gdzie chce i będzie tyle jechał ile mu się podoba. bo mu tak wolno. jest bezkarny. nikt mu nic nie zrobi.

    • 14 4

  • Dlaczego nikt nie przestrzega przepisów

    Jeżdżąc po Starym Mieście. Na wjazdach jest znak drogowy dotyczacy jazdy z max. prędkością 30 km. A państwo hula jak im wygodniej.

    • 14 1

  • Miasta Europy zmiejszają ruch samochodów w swoich zabytkowych centrach . (2)

    Jeśli chodzi o mój Gdańsk - jestem na TAK.

    • 12 4

    • (1)

      Przecież w Gdańsku te budynki to nie są zabytki, tylko odbudowane po 1945 roku atrapy dawnych zabytków.

      • 1 0

      • No i co z tego, że odbudowane, ale ulice przez to nie stały się szersze. Należy uporządkować ruch parkowanie na ulicach śródmieścia oraz prawa własności podwórek a wszystko się unormuje.

        • 1 0

  • Płatne parkowanie - to najbardziej mnie wnerFFFwia.

    Tylko daj,daj,daj,nic dla ludzi.zwykłych szarych tych z których żyjecie ! NIC ! tylko DAJJ..

    • 5 7

  • Pan Kieturakis, to szczególny typ aktywisty społecznego, który uważa, że Garncarska, przy której mieszka,

    jest jakby częścią włości jego rodziców, a on sam jest namaszczony i ma misję do spełnienia. Ma ambicje być włodarzem miasta.

    • 14 5

  • Kasa na zabawę.

    Gdańsk powinien każdemu kupić rydwan.

    • 7 3

  • Dlaczego wyrzucono z tej strefy ulicę od Szerokiej do Podwala Staromiejskiego ? Czy księża z kościoła św. Mikołaja i św. Jana mają więcej do powiedzenia niż mieszkańcy ?

    • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane