- 1 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (106 opinii)
- 2 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (119 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (217 opinii)
- 4 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (66 opinii)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (151 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (102 opinie)
Super statek pod polską banderą!
"Imor" to katamaran zaprojektowany specjalnie do badań na płytkich wodach, dostosowany parametrami do kapryśnej, krótkiej fali bałtyckiej. Wyposażony jest w system pozwalający na bardzo proste sterowanie nim - przy pomocy jednego joystika. Wygląda to prawie jak zabawa przy komputerze. Właściwości manewrowe statku są wręcz niesamowite - potrafi z pełnej prędkości zatrzymać się na jednej swojej długości i wycofywać się. Pod tym względem jest to jednostka unikalna.
Statek posłuży do badań hydrograficznych, geofizycznych, batymetrycznych, przedinwestycyjnych badań dna czy badania dna pod kątem zanieczyszczeń. Może też wykonywać badania biologiczne. Na pokładzie jest miejsce dla trzech 20-stopowych kontenerów - przenośnych laboratoriów.
- Chrzest i podniesienie polskiej bandery - to drugie jest dzisiaj rzadkością - mówi Krzysztof Ossowski, dyrektor Instytutu Morskiego w Gdańsku. - Nie jest to statek państwowy, bo my nie jesteśmy budżetówką służb morskich. Matką chrzestną będzie pani prof. Szaniawska z Uniwersytetu Gdańskiego. To unikatowa jednostka - drugiej takiej nie ma w Polsce. Jest podobna w Niemczech, ale większa, cięższa i dużo, dużo droższa.
"Imor" kosztował 14 mln zł z czego 6 mln zł to dotacja Ministerstwa Nauki i Informatyzacji. Reszta to środki własne Instytutu Morskiego. Teraz statek musi na siebie zarobić: będzie zlecenie - popłynie w rejs. Przejmie kontrakty starego statku Instytutu Morskiego. Będzie pływał po całym południowym Bałtyku. Ma też kontrakt w Niemczech - przy elektrowniach wiatrowych. Trwają rozmowy o pracach przy wybrzeżach Łotwy i Estonii.
Opinie (110)
-
2005-10-05 19:32
yhy półtępaku:) a kołek w płocie siedzi i duka te literki z ekranu jak pingwin marchewke i duka iduka....i dupa blada....
- 0 0
-
2005-10-05 20:09
zostaw adasiu w spokoju te ciasną pipke, bo sie nam jeszcze tu rozpłacze, rozpoznaje u niego chorobe yeti:)
- 0 0
-
2005-10-05 20:48
producentem jest stocznia Damen z Gdyni
http://www.damen.pl/Produkty/Prewen.html- 0 0
-
2005-10-05 21:05
IMOR
Budowalem ten statek w stoczni"Damen" w 2001 r.
Był prawie całkowicie wyposazony,lecz zabraklo kasy i stal kolejne lata w "krzakach"- 0 0
-
2005-10-05 21:12
pewnie go schowali, bo był jak na owe lata zbyt nowoczesny:)
- 0 0
-
2005-10-05 21:27
: )
pomorze: tego kapcia dla imoru zbudowala stocznia crist, czyli stocznia z siedziba w ogrodku na swojskiej
nynek: budowaliscie, ale imorowi zabraklo kasy, zdefraudowanej przez p. dyrektora o czym reszta na trojmiescie mozna poczytac (archiwum), zarzuty międli prokurator
placil podatnik, ale statek byl druzo drozszy niz wskazywana suma, no i ten kilkuletni cykl budowy...- 0 0
-
2005-10-05 21:28
ofkors, poprzedni pan dyrektor IMOR, rispekt dla Ossowskiego
- 0 0
-
2005-10-05 21:33
hmmm
tak was czytam i mi wychodzi, że stateczek to żadna łupina tylko kukułcze jajo:)
prawie jak czarna żmija hihihi- 0 0
-
2005-10-05 21:47
w dodatku puste mw środku...jak twój łeb, hihi
- 0 0
-
2005-10-05 22:01
vessel (Ectaco-Poland)
n, rodz. f
1 naczynie (krwionośne)
2 pojemnik
3 statek
4 nawa- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.