- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (42 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (256 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (126 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (80 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (332 opinie)
Supermodelka zainwestowała w bieliznę z Gdańska
Top-modelka Joanna Krupa została akcjonariuszem i dyrektorem kreatywnym gdańskiego producenta bielizny, firmy Esotiq & Henderson. Firma zadebiutowała w czwartek na rynku alternatywnym, czyli NewConnect. W przedsięwzięcie, które według modelki będzie "very, very successful" - jak się wyraziła podczas debiutu - nie uwierzyła firma LPP, która w listopadzie ub. odsprzedała tę markę.
Marka Esotiq to bielizna dla pań, a Henderson - dla panów. Jeszcze w ubiegłym roku obie linie należały do gdańskiej spółki LPP, zajmującej się projektowaniem i dystrybucją odzieży, a także obuwia. W listopadzie ub. roku Dariusz Pachla, wiceprezes LPP, poinformował, że grupa odzieżowa zamierza zrezygnować z dalszego rozwoju tych dwóch marek, gdyż nie wpływały one znacząco na poziom przychodów spółki. Aktywa obu marek zostały więc wydzielone i sprzedane. Nowym właścicielem spółki został Mariusz Jawoszek, który wcześniej zasiadał m.in. w zarządzie Pronox Technology. Prezesem firmy jest Adam Skrzypek, związany z Esotiq & Henderson praktycznie od momentu jej powstania.
Spółka rozpoczęła sprzedaż towarów od stycznia tego roku, kiedy to zgodnie z umową podpisaną z LPP, nabyła towary handlowe oraz wyposażenie znajdujące się w salonach sprzedaży Esotiq. Obecnie sieć to 32 salony własne, zlokalizowane głównie w galeriach handlowych, 74 salony prowadzone w oparciu o umowy franczyzy i 13 salonów partnerskich. Marki Esotiq i Henderson są obecne także w 20 salonach poza granicami Polski. Firma w Gdańsku posiada dział zajmujący się projektowaniem, ale produkcja zlecana jest podwykonawcom z Dalekiego Wschodu.
- Mamy duże plany związane z rozwojem marek Esotiq oraz Henderson. Zastrzyk finansowy od inwestorów umożliwi nam ekspansję oraz poprawę dotychczasowych wyników. Kupione marki są w dobrej kondycji, a my widzimy dalsze możliwości ich rozwoju - przekonuje Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson SA.
W firmę wierzy też Joanna Krupa. Modelka liczy na trzykrotny wzrost wartości inwestycji po debiucie. Podobno zainwestowała 300 tys. zł w firmę Esotiq & Henderson. Udział jest więc stosunkowo nieduży, ale jej rola raczej nie opiera się tylko na wkładzie finansowym w przedsięwzięcie. Włączyła się bowiem także w pracę nad marką, projektując linię bielizny dla pań.
Na sukces firmy Esotiq & Henderson liczą też wszyscy zaangażowani w projekt "Poland... Why Not?", którego gdańska firma jest głównym sponsorem. Dlatego na giełdowym debiucie nie mogło zabraknąć kolejnego "gorącego" nazwiska, czyli Nataszy Urbańskiej. Projekt to płyta, która pojawi się na rynku we wrześniu. Usłyszymy na niej 5 utworów śpiewanych przez Urbańską. "Poland... Why Not?" to projekt Rokket Music oparty na pomyśle połączenia muzycznej współpracy międzynarodowej sławy kompozytorów i producentów oraz procesie tworzenia muzycznej gwiazdy polskiego pochodzenia, która ma odnieść światowy sukces.
Plan firmy na najbliższe lata jest ambitny. Na ten rok zaplanowano debiut flagowych marek na rynkach azjatyckich, zachodnioeuropejskich i w Stanach Zjednoczonych. Zarząd zapowiada również dynamiczny rozwój sieci sprzedaży - do końca 2012 roku liczba salonów wzrośnie o 62 proc. Firma chce też poszerzyć asortyment o nowe produkty, w tym o linię dla dzieci i linię bielizny zimowej.
Zarząd firmy wierzy w siłę obu marek. W latach 2008 - 2010 średnia wielkość przyrostu obrotów firmy wyniosła 65 proc. rocznie. Wartość sprzedaży eksportowej na koniec ubiegłego roku wynosiła 4,8 mln zł. Według szacunków, na koniec tego roku ma wynieść 8 mln, a w 2012 aż 15 mln zł.
W programie gospodarczym Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu m.in - Jak i po co kształcić marynarzy - światowy zlot uczelni i statków szkolnych w Gdyni; Znaczy Profesor - rozmowa z prof dr Bolesławem Mazurkiewiczem uznanym autorytetem morskich dziedzin; 90- lecie Morskiego Instytutu Rybackiego
PKB w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobote o 17.
Miejsca
Opinie (145) ponad 20 zablokowanych
-
2011-06-18 09:47
Proszę o odpowiedz osoby ktore skonczyly MBA: (2)
jaka jest różnica pomiędzy dyrektorem a dyrektorem kreatywnym ???
- 14 2
-
2011-06-18 10:12
Taka jak między ekskluzywnym wywiadem a ekskluzywną prostytutką
- 8 2
-
2011-06-18 10:03
Taka jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym?
:D
- 13 2
-
2011-06-18 09:55
Plastikowa laska z ustami też !!!
- 14 3
-
2011-06-18 09:53
galeria
Takich jak ona (URODA ) to w Galeirach pełno
- 20 3
-
2011-06-18 09:52
more amerykanish
Dzięki tym gaciom stała się w końcu tap madel, jak to ona mawia :) Swoją drogą jak to się stało, że na wall street TAKIEJ gwiazdy nie chcieli... Może dlatego, że stara się być bardziej amerykańska niż aMERYKANIE ??
- 11 3
-
2011-06-18 09:36
ciekawe czy wsrod inwestorów sa OFE
I marnuja pieniadze emerytow. Ostatnio dośc powszechne jest ,że OFE inwestuja w dziwne spółki.
- 19 8
-
2011-06-18 09:15
jakby nie bylo - pozytywnie:)
PS: chcielibyscie mowic tak po polsku jak ona po angielsku:)- 38 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.