- 1 Nastolatkowie zginęli po 40-km pościgu (717 opinii)
- 2 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (69 opinii)
- 3 Zniesiono zakaz wstępu do lasu w Gdyni (73 opinie)
- 4 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (45 opinii)
- 5 Można tanio budować mieszkania? (108 opinii)
- 6 10 lat temu Stefana W. skazano za napady (74 opinie)
System Fala wciąż w fazie testów. Są pierwsze, ostrożne wnioski
Oficjalnie system Fala wciąż funkcjonuje w Trójmieście i na Pomorzu w trybie testowym. Od miesiąca urządzenia Fali, a więc czytniki kart i falomaty, działają już we wszystkich autobusach, tramwajach i trolejbusach w Trójmieście. Nadal z Fali nie mogą za to korzystać pasażerowie na kolei - tu wdrożenie systemu ma nastąpić niebawem. Są też pierwsze wnioski z trwających testów - z danych wynika, że z systemu korzysta na razie niewielu pasażerów.
Pasażerowie narzekają bowiem na problemy z logowaniem do systemu, zawieszające się urządzenia Fali, długi czas oczekiwania na komunikaty czy niepoprawną geolokalizację, co wpływa na niewłaściwe wyświetlanie przystanków.
- Oczekujemy od wykonawcy wyraźnej poprawy w tych sprawach - mówi Radomir Matczak, prezes Innobaltiki. - Następnie skupimy się na przekonywaniu większej liczby pasażerów do korzystania z usług.
Z systemu korzysta niewielu pasażerów
I tu dochodzimy do sedna - z Fali bowiem korzysta na razie garstka osób. Od połowy grudnia, gdy ruszyły testy systemu, za pomocą Fali sprzedano 87 tys. biletów. Co istotne - dane te dotyczą całego Pomorza.
- Oczywiście, w skali transportu publicznego, choćby w samym Trójmieście, to mała próba, ale dla procesu wdrażania Fali to już bardzo cenne dane. Takie liczby operacji i transakcji nie są po prostu możliwe do osiągnięcia w ramach testów zamkniętych. Statystyki pozwalają nam na wstępne, bardzo ostrożne wnioski na temat zachowań podróżujących - dodaje.
System działa jak zwykłe biletomaty
Zdecydowana większość biletów jest kupowana w czytnikach kart i falomatach (aż 88 proc.). Co dziesiąta transakcja odbywa się poprzez aplikację, a 1 proc. na portalu. Jak pokazują dane, prawie 89 proc. transakcji to kupno biletów jednorazowych, 9,5 proc. - biletów czasowych, a tylko 1,5 proc. - biletów okresowych.
Inaczej mówiąc - póki co pasażerowie korzystają z urządzeń Fali, jak ze zwykłych biletomatów, znanych z innych miast w kraju.
Nadal nie działa też jedna z kluczowych funkcji Fali, a więc optymalizacja kupowanych biletów, w ramach której system automatycznie przy przesiadkach i wielu podróżach dziennie będzie zamieniał bilety jednorazowe na czasowe, czyli korzystniejsze cenowo dla pasażera.
Statystyki systemu Fala
- Pełna flota pojazdów komunikacji miejskiej włączonych do systemu została osiągnięta 21 lutego 2024 r.
- Dane uwzględniają publiczne testy systemu do dnia 18 marca 2024 r. Liczby podane są w zaokrągleniu.
- 87 000 - suma biletów wszystkich rodzajów zakupionych w ramach testów systemu.
- Kanały sprzedaży: aplikacja 11 proc. transakcji, portal 1 proc., urządzenia w pojazdach (czytniki kart i falomaty) 88 proc.
- Struktura sprzedaży: 89 proc. transakcji - bilety jednorazowe, 9,5 proc. czasowe, 1,5 proc. bilety okresowe.
- 86 proc. operacji kartami płatniczymi na urządzeniach / 14 proc. operacji z kontem FALA.
- 22 000 założonych kont w systemie,
- 14 500 pobrań aplikacji,
- 6 400 zamówionych/odebranych Kart FALA,
- 1 300 kart płatniczych ustawionych jako stały identyfikator do konta w systemie,
- 4 400 urządzeń dostępnych w pojazdach.
Fala w Trójmieście
- ZTM Gdańsk - 48 000 biletów,
- ZKM Gdynia - 15 000 biletów.
Biletowe perypetie z systemem Fala
Miejsca
Opinie (312) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-31 20:45
gdzie jest potwierdxxenie zakupu biletow?????
- 0 1
-
2024-05-04 03:12
Bo Władza
Bo Władza bez Odpowiedzialności to Bandytyzm w biały dzień.
Obywatele muszą, działac za Policję,Prokuraturę i Sądy.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.