• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef

Arnold Szymczewski
19 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej. Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej.

Wciąż nie wiadomo, kiedy znów będzie można dokonywać opłat w systemie Mevo. Od momentu uruchomienia roweru metropolitalnego nie został odebrany żaden nowy rower. Problemy z Mevo zbiegły się z odwołaniem Roberta Lecha, prezesa Nextbike Polska.



Czy interesujesz się jeszcze tematem Mevo?

Od 5 kwietnia zarówno nowi, jak i obecni użytkownicy nie mogą dokonywać opłat w systemie, które są niezbędne do tego, by móc jeździć rowerem Mevo. Tylko posiadacze abonamentów mogą na co dzień korzystać z roweru metropolitalnego.

Przedstawiciele firmy Nextbike Polska nie wiedzą, kiedy użytkownicy będą znów mogli zasilać swoje konta w systemie.

- Możliwość dokonywania płatności w systemie Mevo została wstrzymana ze względu na bardzo dużą popularność systemu i przyrost nowych użytkowników Mevo. Była to trudna decyzja, zależy nam bowiem na tym, by docelowo jak najwięcej mieszkańców Obszaru Metropolitalnego korzystało z systemu Mevo. Naszym priorytetem jest więc jak najszybsze wznowienie możliwości dokonywania płatności w pierwszym możliwym momencie - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.

"Przyznajemy: Mevo działa źle"



Pęknięta rama, uszkodzone opony i wyłamane nóżki

Do tej pory średnio każdy rower Mevo wypożyczony został 130 razy, nie dziwi więc fakt, że serwisanci mają pełne ręce roboty. Uszkodzone opony, rozregulowane przerzutki, wyłamane nóżki to najczęstsze powody uszkodzenia rowerów Mevo. W jednym z rowerów pękła też rama.

Pęknięta rama w rowerze Mevo. Pęknięta rama w rowerze Mevo.
- To często efekty niewłaściwej eksploatacji roweru, co może wynikać z niewiedzy użytkowników. Dlatego apelujemy do użytkowników, by szanowali powierzony im sprzęt, by unikali ostrego najeżdżania na krawężniki, zmiany biegów podczas pedałowania, a przede wszystkim, by składali nóżkę zanim wsiądą na rower. Dzięki temu uda się uniknąć wielu niepotrzebnych usterek i zwiększyć dostępność rowerów dla wszystkich mieszkańców - mówi Marek Pogorzelski.
Kradzieży rowerów na razie nie odnotowano, ale na skutek dewastacji czy wypadków kilka pojazdów zostało na tyle zniszczonych, że ich naprawienie będzie bardzo trudne lub niemożliwe.

Do tej pory najczęstsze kary, jakie zostają nakładane na użytkowników wynoszą 3 zł - za pozostawienie roweru poza oficjalną stacją Mevo.

Nowe rowery stoją przed stadionem, ale nie zostały jeszcze odebrane

Jak zauważyli nasi czytelnicy, do Trójmiasta przyjechało już kilkadziesiąt nowych rowerów, które w pierwszej połowie kwietnia można było zobaczyć stojące w kartonach przed stadionem w Letnicy. Rzeczywiście rowery dojechały, ale przedstawiciele Mevo ich jeszcze nie odebrali.


- Od startu systemu do tej pory przyjęliśmy dostawy kilkuset rowerów. Należy jednak podkreślić, że wymagały one jeszcze prac dostosowujących je do funkcjonowania w systemie. Po ich przeprowadzeniu rowery będą udostępniane użytkownikom - zapewnia Marek Pogorzelski.

Nowy prezes firmy Nextbike Polska



Spółka Nextbike Polska podała, że rada nadzorcza firmy odwołała ze stanowiska dotychczasowego prezesa zarządu Roberta Lecha, a w jego miejsce powołała Pawła Orłowskiego, założyciela firmy Larq, która jest większościowym akcjonariuszem Nextbike Polska - posiada 67,8 proc. akcji.

- Sukces biznesowy Nextbike Polska nie przekładał się jednak ostatnio na wyniki operacyjne tej spółki. Miniony rok nie był dla akcjonariuszy satysfakcjonujący pod kątem osiągniętych wyników finansowych. Dlatego też podjąłem się wyzwania przejęcia zarządzania spółką w celu uporządkowania bieżącej sytuacji i przygotowania organizacji do realizacji zadań biznesowych w taki sposób, aby sukces Nextbike Polska znajdował odzwierciedlenie nie tylko w stale rosnącej liczbie wypożyczeń czy użytkowników naszych systemów, ale przede wszystkim w wynikach finansowych spółki - powiedział Paweł Orłowski.
18:14 19 KWIETNIA 19

(15 opinii)

Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował?
Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował? Zobacz więcej

Opinie (679) ponad 20 zablokowanych

  • Na olx jest sporo rowerow

    I to bezłachy

    • 8 1

  • szukam chętnych na pozew zbiorowy o zwrot pieniędzy zgodnie z odstapienie od umowy (3)

    • 25 4

    • (2)

      Dlaczego?

      • 1 5

      • 4 ekszyn

        • 3 2

      • Dlatego że rowerów nie ma

        Wpłacasz kasę a codziennie żadnego roweru w pobliżu. Powinna być możliwość odstąpienia jak przy zakupie na odległość.

        • 0 0

  • To że projekt został przygotowany źle i bez należytego rozeznania, jakie będą realne potrzeby to fakt

    Faktem jest też, i to przerażającym, że duża liczba użytkowników zupełnie nie szanuje wspólnego sprzętu. Wspólne, nie moje, czyli niczyje. Można psuć, rzucać na ziemię i mieć w d...

    • 9 5

  • Siwek

    To prawda sam widziałem ludzie o rowery nie dbajom

    • 2 3

  • 500+ (1)

    Nie ma jak swuj własny rower elektryczny to oto się dba

    • 3 5

    • i zostawisz go na miejsce? prywatny umożliwi ci przesiadki? no własnie. to co ty do czego porównujesz

      • 3 0

  • Taki system to ja widziałem 10 lat temu w Paryżu (5)

    Skoro takie systemy funkcjonowały już od lat, to czemu nie skorzystano z gotowych rozwiązań, tylko uparcie tworzono nowe? Może dlatego, że wtedy ciężko by było wyprowadzić kasę? Zaraz się okaże, że spółka ma rekordową ilość wypożyczeń, a jednocześnie jest na minusie, potem upadłość i skąd my to znamy?

    • 32 2

    • W Paryżu nic nie działa

      • 1 3

    • w Paryżu widziałeś? Chyba w Paradyżu albo w Pcimiu (3)

      • 1 0

      • Nie każdy odwiedza twoje tereny

        • 1 1

      • Ty też możesz zobaczyć (1)

        Pańszczyzna się skończyła i już nie jesteś przypisany do ziemi.

        • 1 0

        • Jest,

          bo jego Passat nie odpala na oleju z frytkami a PKS nie dojeżdża.

          • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Pomysł dobry, tylko wykonanie tragiczne (12)

    Pomysł sam w sobie na rower metropolitalny był świetny, problemem jest tylko tragiczne wykonanie. Po pierwsze - ciągłe opóźnienia startu systemu, a mimo to, Mevo wygląda jakby było tworzone i uruchamiane na kolanie. Po drugie rozlokowanie stacji - w wielu miejscach kilka stacji postawionych jest co kawałek, dla odmiany na południu Gdańska albo Kowalach ani jednej stacji. Ja wiem, że dla miasta południe jest złem koniecznym, a jego mieszkańcy są trochę jak ten gorszy sort, ale to jednak w dalszym ciągu Gdańsk i mieszka tam mnóstwo ludzi, którzy nie mają dostępu do Mevo. Po trzecie brak rowerów - włączając aplikację można odnieść wrażenie, że stacji jest więcej niż rowerów, bo na większości stacji nie sposób uświadczyć jakiegokolwiek roweru. Po czwartek jakość tych rowerów - wydaje mi się, że to nie jest normalne, jeżeli w rowerze łamie się rama. Oczywiście pytanie pod wpływem czego ta rama się złamała, ale jednak nie jest to normalne. Parę dni temu jechałem pierwszy raz Mevo - podczas pedałowania ciągle coś skrzypiało, strzelało... Te rowery są używane ledwo miesiąc czasu - pytanie co będzie na koniec sezonu, jeśli po miesiącu tak to wygląda.

    Na razie Mevo to dla mnie przerost formy nad treścią. Może jednak lepiej było zrobić tradycyjny system, oparty na normalnych rowerach, który jednak będzie działał, niż tworzenie modelu (w pewnym sensie) otwartego z rowerami wspomaganymi elektrycznie, który jednak nie działa praktycznie w ogóle.

    • 144 13

    • (1)

      Niestety łatwiej jest ryzykować nie swoimi pieniędzmi i dlatego wymyślili taki skomplikowany system całościowo elektrycznych rowerów- przecież w razie wpadki nikt siedzieć za to i tak nie pójdzie a co gorsza ze swoich nie będzie musiał oddawać

      • 10 1

      • Dokładnie.

        Zapomnieli, że zakupy/zamówienia to tak samo ważny segment w firmie jak sprzedaż. Trzeba być specjalistą, żeby przemyśleć, co kupić, a nie byle szybko, dużo, tanio.

        • 6 1

    • są złe założenia to nigdy w tej formie nie ruszy (2)

      nie są w stanie wymieniać baterii w rowerach raz dziennie. A taka jest potrzeba z tego co widać. Przy 4000 rowerów nawet jak by dziennie połowę wymieniali to muszą mieć przynajmniej 1000 baretii w ładowarkach 1000 na samochodach i przynajmniej tyle ładowarek. Odpowiednia liczba ekip. Po 2 latach wszystkie baterie do wymiany bo liczba cykli ładowania max 400

      • 6 3

      • 400 cykli to będzie krócej niż rok

        • 2 1

      • Nie, to się tak nie skaluje. Obecnie jest ok 600 rowerów i jest problem.
        Zwiększenie olosci rowerów nie zwiekszy proporcjonalnie ilisci koniecznych do wymiany baterii.
        To tak jak byś powiedział: jak będzie milion rowerów to trzeba hedzie codziennie zmieniać 2-3 miliony baterii. To tak nie działa.
        Rowerów jest po prostu za mało. Wiecej zapewni większy bufor i da czas na reakcję srrwisowi.

        • 3 3

    • (2)

      Po pierwsze narzucono na operatora bardzo wymagające warunki biznesowe dając w zamian bezkosztowe nabycie rowerów (z dotacji UE). Z punktu widzenia miasta idealne rozwiązanie (jak często w Gdańsku - patrz PKM, stadion, Teatr, - inni płacą, miasto korzysta). Nextbike jako monopolista w Polsce wziął kontrakt, by zablokować wejście do Polski konkurencji. Tak trzeba patrzeć na ten kontrakt a nie na wyniki finansowe. (I tak nieźle, bo jest od kogo wymagać. Pozostali konkurenci to były startupy i dziś by się po prostu zwinęli zostawiając niedokończony system.) W konsekwencji zbyt wygórowanych wymogów vs polityka Nexbike wyszedł gniot (coś podobnego do zatrudniania włoskich firm do budowy naszych autostrad).
      Przy okazji a propos stacji - przypominam, że od lat właśnie ich brak miał być rzekomą rewolucją (poza elektrycznymi rowerami). Rowery miały być zostawiane wszędzie. Z tym, że taki system powoduje, że nigdy nie wiadomo, skąd je się weźmie. Później jednak dodano stacje ale na doczepkę i tu jest podstawowa kwestia. Gdyby od początku był wymóg stacji, to te stacje same by ładowały rowery (tak, jak jest w Veturilo) a nie jakieś wymienne baterie.

      • 8 1

      • (1)

        Nie narzucono wymagań, tylko Nextbike dobrowolnie podpisał umowę z której się nie wywiązał.

        • 9 0

        • znaleźć odpowiedzialnego i powiesić

          dać przykład pozostałym oszustom i cwaniakom, jeśli nie zaczniemy się w ten sposób bronić to będą nas okradali cały czas

          • 2 2

    • (1)

      Przecież już tłumaczyli, czemu na południu nie ma stacji MEVO -- bo to za daleko od centrum Gdańska.

      • 1 2

      • Masz na myśli Zakopane?

        • 1 0

    • krytykowac kazdy potrafi

      sam widziałem jak na jednym rowerze jechaly 3osoby. to może z całym szacunkiem skutkować złamaniem ramy i pekaniem szprych. trzeba miec troche wyobraźni zeby to zrozumiec. proponuje nabrac troche wiecej optymizmu.

      • 1 1

    • d**il i mitoman

      • 1 0

  • Rowery tylko dla mieszkańców lepszych dzielnic i z wyższym wykształceniem (3)

    • 7 5

    • I krawatem

      • 4 0

    • (1)

      Zniżki dla absolwentów pg eti, medyka i AWF

      • 1 0

      • I dla trzeźwych policjantów

        • 1 0

  • Mevo tylko dla mieszkańców lepszych dzielnic i mających wyższe wykształcenie (3)

    raczej nie jest tajemnicą, że uszkodzenia rowerów to dzieło tych żyjących z socjalu, biorących zasiłki i wynajmujących mieszkania. Mevo powinno być tylko dla ludzi w wyższym wykształceniem, posiadających swoje mieszkania bez kredytu. Wtedy wszystkie byłyby jak nowe.

    • 8 13

    • chyba że,

      oni też napija się w piatkowy wieczór, doprawia koksem i jeszcze piwo zabiorą na drogę do domu.
      Mam takich sąsiadów

      • 1 0

    • Janusze

      Ostatnio widziałem "burżujów" jak po kocich łbach jeździli

      • 0 0

    • Co to w ogóle za żenujący tekst... Co ma piernik do wiatraka? Abonament na rower to jedna rzecz. A posiadanie własnego mieszkania zupełnie inna. Naprawdę sądzisz, że każdy kto nie ma swojego mieszkania żyje z socjalu??? I odczep się od ludzi, którzy mają mieszkania na kredyt. Bo w moim pokoleniu z lat osiemdziesiątych tylko na kredyt ludzie kupują. A i dostać kredyt nie jest łatwo.

      • 0 0

  • Użytkowanie bez opłaconego konta (1)

    Rower pomimo braku abonamentu i przy ujemnych funduszach na koncie można nadal wypożyczać i rezerwować. Jeżeli to miało ograniczyć dostępność dla osób, które wykupiły abonament to komuś się coś nie udało. Ciekawy jestem jaki debet użytkownicy nabili już wiedząc o takiej sytuacji.

    • 3 0

    • ja używam a nie mam aplikacji i mam to gdzieś

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane