• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef

Arnold Szymczewski
19 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej. Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej.

Wciąż nie wiadomo, kiedy znów będzie można dokonywać opłat w systemie Mevo. Od momentu uruchomienia roweru metropolitalnego nie został odebrany żaden nowy rower. Problemy z Mevo zbiegły się z odwołaniem Roberta Lecha, prezesa Nextbike Polska.



Czy interesujesz się jeszcze tematem Mevo?

Od 5 kwietnia zarówno nowi, jak i obecni użytkownicy nie mogą dokonywać opłat w systemie, które są niezbędne do tego, by móc jeździć rowerem Mevo. Tylko posiadacze abonamentów mogą na co dzień korzystać z roweru metropolitalnego.

Przedstawiciele firmy Nextbike Polska nie wiedzą, kiedy użytkownicy będą znów mogli zasilać swoje konta w systemie.

- Możliwość dokonywania płatności w systemie Mevo została wstrzymana ze względu na bardzo dużą popularność systemu i przyrost nowych użytkowników Mevo. Była to trudna decyzja, zależy nam bowiem na tym, by docelowo jak najwięcej mieszkańców Obszaru Metropolitalnego korzystało z systemu Mevo. Naszym priorytetem jest więc jak najszybsze wznowienie możliwości dokonywania płatności w pierwszym możliwym momencie - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.

"Przyznajemy: Mevo działa źle"



Pęknięta rama, uszkodzone opony i wyłamane nóżki

Do tej pory średnio każdy rower Mevo wypożyczony został 130 razy, nie dziwi więc fakt, że serwisanci mają pełne ręce roboty. Uszkodzone opony, rozregulowane przerzutki, wyłamane nóżki to najczęstsze powody uszkodzenia rowerów Mevo. W jednym z rowerów pękła też rama.

Pęknięta rama w rowerze Mevo. Pęknięta rama w rowerze Mevo.
- To często efekty niewłaściwej eksploatacji roweru, co może wynikać z niewiedzy użytkowników. Dlatego apelujemy do użytkowników, by szanowali powierzony im sprzęt, by unikali ostrego najeżdżania na krawężniki, zmiany biegów podczas pedałowania, a przede wszystkim, by składali nóżkę zanim wsiądą na rower. Dzięki temu uda się uniknąć wielu niepotrzebnych usterek i zwiększyć dostępność rowerów dla wszystkich mieszkańców - mówi Marek Pogorzelski.
Kradzieży rowerów na razie nie odnotowano, ale na skutek dewastacji czy wypadków kilka pojazdów zostało na tyle zniszczonych, że ich naprawienie będzie bardzo trudne lub niemożliwe.

Do tej pory najczęstsze kary, jakie zostają nakładane na użytkowników wynoszą 3 zł - za pozostawienie roweru poza oficjalną stacją Mevo.

Nowe rowery stoją przed stadionem, ale nie zostały jeszcze odebrane

Jak zauważyli nasi czytelnicy, do Trójmiasta przyjechało już kilkadziesiąt nowych rowerów, które w pierwszej połowie kwietnia można było zobaczyć stojące w kartonach przed stadionem w Letnicy. Rzeczywiście rowery dojechały, ale przedstawiciele Mevo ich jeszcze nie odebrali.


- Od startu systemu do tej pory przyjęliśmy dostawy kilkuset rowerów. Należy jednak podkreślić, że wymagały one jeszcze prac dostosowujących je do funkcjonowania w systemie. Po ich przeprowadzeniu rowery będą udostępniane użytkownikom - zapewnia Marek Pogorzelski.

Nowy prezes firmy Nextbike Polska



Spółka Nextbike Polska podała, że rada nadzorcza firmy odwołała ze stanowiska dotychczasowego prezesa zarządu Roberta Lecha, a w jego miejsce powołała Pawła Orłowskiego, założyciela firmy Larq, która jest większościowym akcjonariuszem Nextbike Polska - posiada 67,8 proc. akcji.

- Sukces biznesowy Nextbike Polska nie przekładał się jednak ostatnio na wyniki operacyjne tej spółki. Miniony rok nie był dla akcjonariuszy satysfakcjonujący pod kątem osiągniętych wyników finansowych. Dlatego też podjąłem się wyzwania przejęcia zarządzania spółką w celu uporządkowania bieżącej sytuacji i przygotowania organizacji do realizacji zadań biznesowych w taki sposób, aby sukces Nextbike Polska znajdował odzwierciedlenie nie tylko w stale rosnącej liczbie wypożyczeń czy użytkowników naszych systemów, ale przede wszystkim w wynikach finansowych spółki - powiedział Paweł Orłowski.
18:14 19 KWIETNIA 19

(15 opinii)

Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował?
Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował? Zobacz więcej

Opinie (679) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Zadowolona! (15)

    A ja się bardzo cieszę, że mamy możliwość korzystania z mevo. Wczorajsza wycieczka sprawiła mi ogromną radość, a największą było pedałowanie pod górkę. Zero zmęczenia, czysty relaks! W ostatnich dniach nie miałam problemu z wypożyczeniem roweru. Stacji jest sporo, a przejście 5 minut do następnej, nie stanowi większego kłopotu. Z cierpliwością, czekamy na uruchomienie 100% rowerów. Trzymam kciuki!

    • 47 127

    • Droga Patrycjo!

      W ostatnich dniach nie miałaś problemu z wypożyczeniem roweru, gdyż stopniowo kurczy się grono osób, które w ogóle mają taką możliwość. Dla przykładu naświetlę Ci moją sytuację: wczoraj skończyły mi się załadowane jakiś czas temu na konto piniążki i już do odwołania nie mogę nic doładować. W dniu wczorajszym odbyłam moją ostatnią póki co przejażdżkę mevo. Wnioskuję, iż takich ludzi jest więcej! Również Ciebie namawiam do wyciągnięcia podobnych wniosków! Lada moment pokończą się pierwsze abonamenty miesięczne i kolejna rzesza użytkowników przestanie nimi być. Czysty relaks i ogromna radość, którą masz z pedałowania pod górkę, stanie się dobrem wysoce reglamentowanym.

      • 6 0

    • (1)

      Bo korzystałaś z roweru w celu turystycznym, dlatego podejście do kolejnej stacji te "5 minut" to nie był problem. I pewnie godzina korzystania była też turystyczna, a nie "szczytowa". Ale wyobraź sobie, że ten rower powstał głównie do celów komunikacyjnych, wręcz szybkiej komunikacji, codziennej, a nie wycieczek rekreacyjnych. I w takim celu szukanie dostępnych rowerów przed 5-10 minut mija się z celem.

      • 12 1

      • Nie dla roweru w autobusie

        Kto myślał , że to będzie działać to nie miał wyobraźni ani wiedzy technicznej na podstawowym poziomie.

        • 1 0

    • Ojej. (3)

      Twoja opinia jest wyróżniona.
      Przez kogo? Raczej nie przez ludzi.
      Fajny ten system gdzie dodatkowo wypycha się "odpowiednie" politycznie komentarze na przód poprzez "wyróżnienie" redakcji.
      Bareja upadłby ze śmiechu.

      • 32 6

      • pisowska małpiarnia bezustannie troluje (1)

        moderacja jest niezbędna

        • 3 7

        • ale ten portal jest pisowską prostytutką

          i to ich własne trole tu trolują,
          inaczej już 4 lata temu by było logowanie i moderacja

          • 0 6

      • ja bym pozostawił tylko przychylne komentarz tzw prawomyślne - resztawon

        • 6 3

    • ...

      Czytała Pani. Mevo padnie. Trzeba zmienić operatora wyegzekwować kary wynikające z umowy od obecnego podmiotu i tyle....

      • 6 1

    • o infolinia się zgłosiła

      • 5 1

    • (3)

      Patrycjo zapomniałaś dodać że Twoja wycieczka była o 3 w nocy. W tym czasie ma się jakąkolwiek szanse na rower.

      • 28 3

      • moze po prostu ma abonament i uzywa mozgu (1)

        w przeciwienstwie do ludzi ktorzy niszcza nowe opony, jezdza z wystawiona 'nozka' postojowa itd, jakim trzeba byc przyglupem zeby zepsuc nowy rower? czy po prostu wystarczy byc n... jak szpadel ?

        • 8 21

        • Abonament

          Ja mam abo i nie korzystam, bo znaleźć rower w mojej okolicy niemal codziennie graniczy z cudem...

          • 12 0

      • I trochę

        koksu by się znalazło w krwi Patrycji też

        • 14 3

    • Kółeczko+kijek

      Patrycje nigdy nie miały dużych wymagań.

      • 5 2

    • Patrycja nie oszukuj!!! Sporo wysiłku fizycznego ci się przyda.

      Nie ma oszukiwania i udawania ze się ruszasz. Tylko siła własnych mieści

      • 2 3

  • Będzie jak z parkometrami. (3)

    Wymieniano je co parę lat, miasto ( czyli my wszyscy płacący podatki, opłaty lokalne i mandaty) ponosiło koszty, firma zarabiała a system upadał bo się nie sprawdzał.

    • 10 3

    • te rowery są dokładnie na 6.5roku. po tym czasie będą nowe. to jest normalne. tak to działa (1)

      • 2 1

      • Tyle czasu to nie dadzą radę , no chyba , że będą tylko dla tych co za rok opłacili i nowi użytkownicy nie dojdą

        • 1 0

    • to jest ulubione partnerstwo publiczno prywatne.

      koszty publiczne zyski prywatne.

      • 6 0

  • Padam ze smiechu (5)

    Najbardziej ucierpiały lemingi które są tak zadowolone z życia i z tego jak w Gdańsku cudownie. Pamiętam ten zachwyt jak wybrali te elektryczne rowery, ile wtedy minusów dostałem jak napisałem że elektryczne to bez sensu. Przykra satysfakcja bo wiem że ten co zarobił na tym przetargu jest dalej bezkarny

    • 17 9

    • też zawsze uwazałem że elektryczne to przerost formy nad treścią (2)

      a jak przeczytałem, że ma być 100% to za głowę się złapałem - ale pajace z tych rowerowych lobby były zachwycone - pytać się teraz ich czy nie czują się winni tego bajzlu

      • 0 6

      • (1)

        po co zmyślasz i wprowadzasz ludzi w błąd. Nikt nie chciał 100% elektryków. w Konkursie była jedynie mowa że ma ich być przynajmniej 30%

        nextbike zaoferowało ich 100% do tego .... najtaniej i wygrali przetarg. bo jak mogli nie wygrać z taką ofertą? Tak działają zamówienia publiczne. Za taką sytuacje odpowiada jedynie sam nextbike, bo się nie wywiązał z tego co sam zaoferował, a nie jakieś lobby czy cokolwiek innego...

        • 6 0

        • A kto zapłaci za zwrot dofinansowania z UE tym razem może nie udać się tak jak z Tristarem

          • 1 0

    • Problem nie w tym ze są elektryczne

      tylko ze źle rozwiązali wymianę baterii.

      • 3 0

    • czemu elektryczne bezsensu? byłyby z sensem gdyby.... działały

      • 5 1

  • Jeśli nie wiadomo o co chodzi to...

    Chińskie g. za 12tys. zł. Zobaczcie na chińskich stronkach tradeowych taki rower kosztuje do 3 tys. Max i to przy zakupie jednej sztuki. Przy zakupie liczonym w tysiącach sztuk pewnie dużo taniej. Czyli wałek na 10 koła na jednym rowerze. Dotacje z unii i od miasta wzięte. I wszystko jasne.

    • 11 4

  • Fajne to Mevo. Takie nie za dostępne.

    • 4 0

  • ".....by, unikali ostrego najeżdżania na krawężniki " (6)

    Zawsze powtarzam że na naszą krawężnikowo-kostkowo-brukową infrastrukturę normalny rower się nie nadaje.

    Wyczynowy mtb musi być albo jakiś fatbike :D od biedy traktor

    • 26 2

    • Taaa unikac krawężników , a moze jeszcze nie wjezdzac pod górkę?

      Jak sie kupuje rower do wypożyczeń na miasto to nie prawa w nim rama się złamać, musi miec mocne koła i grube opony! Zobaczcie Veturillo w Wawie!
      A jak sie robi wałek to sie kupuje od Chińczyków aluminiowe rowery na baterie..
      Odpowiedzialny za tą klapę jest ten kto podpisał umowę z firmą krzakiem!!!!

      • 0 2

    • najpierw miasto robi ściężki rowerowe z krawężnikami i z kostką i innymi niespodziankami, kocimi łbami i kratkami przy drzewkach. a potem miejskim rowerom pękają ramy od wjezdzania na te krawezniki xD to jak z autobusami rozwalającymi się na miejskich dziurach, zaklinowującymi się w wąskich ulicach i zapiep**ającymi ponad limit prędkości żeby wyrobić nierealne rozkłady jazdy. no ale te autobusy remontuje sie za pieniadze miejskie czyli niczyje. a tego ze naprawy zawieszeń samochodów osobowych kosztuja dziesiatki milionow zł rocznie przez fatalny stan dróg, w których zamiast łatać dziur montuje sie źle wyprofilowane progi i garby no ale tego z kolei urzednikow nie interesuje bo nikt ich nie pozywa za uszkodzone samochody. najwyzej sie znak drogowy nierowna nawierzchnia i ogranicznie do 20 stawia zeby umyc rece.

      • 6 0

    • Albo po prostu swój (3)

      Wtedy zaczynasz uważać i szanować.

      • 1 5

      • (2)

        a może by tak te parchy i pijusy co pracują na tych budowach niech budują to na płasko co nie da się?Jakoś studzienki na jezdniach jak leją warstwy asfaltu umieją tak wykonać że asfalt jest na równi z kratką ściekową to dlaczego nie można budować płaskich przejazdów?Dlaczego robi się na siłę krawężniki w poprzek choć znam miejsca gdzie przejazdy rowerowe i ulice przez które przechodzą stanowią jedną płaszczyznę?Wypożyczając te rowery wielu ludzi przekonało się ile z rzeczywistością mają wspólnego gadki trójmiejskich sekciarzy siedzących u władzy od 20 lat o tym jaka to tu jest rowerowa stolica Polski

        • 7 2

        • Najlepsza trasa to Wyspiańskiego (od rynku do grunwaldzkiej )
          Tam to felgę można bez problemu sobie wgnieść na każdym krawężniku, a jest ich masa mimo że odcinek krótki..... ale jakby co "ścieżka" jest :D

          • 3 0

        • Hola hola kto pije?!

          • 4 1

  • (1)

    Rower mevo jest dla przyjezdnych. Gdańszczanie mają w domu swoje rowery

    • 1 6

    • W domu a czasem trzeba podjechać zupełnie na innej trasie

      • 1 1

  • Kiedy w końcu kary finansowe (2)

    za niedotrzymanie warunków umowy?
    W Gdyni w Centrum zazwyczaj nie ma ani jednego roweru (czasami jeden) na stacjach i to w momencie gdy z systemu prawie nikt nie może korzystać?

    • 9 3

    • (1)

      No kurde co ty koleś piszesz za głupoty wcale tak nie jest bo zawsze w całej Gdyni są dostępne rowery Mevo. Ciekawe czemu ja nigdy nie mam problemów z tymi rowerami i zawsze znajdę dostępny rower.

      • 1 4

      • Bo już chyba ze 20 osób może jeszcze pożyczyć

        • 1 1

  • Cały pomysł amatorski (1)

    Kto zadecydował, że będą tylko na akumulatory. To był początek końca

    • 4 4

    • I to że stacje nie ładują tylko trzeba ciężarówką jeździć i wymieniać.

      • 2 1

  • co to ma być słie pytam

    kiedy będzie mevo sprawne , bo jak nie to w mordę się oberwie komuś

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane