• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef

Arnold Szymczewski
19 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej. Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej.

Wciąż nie wiadomo, kiedy znów będzie można dokonywać opłat w systemie Mevo. Od momentu uruchomienia roweru metropolitalnego nie został odebrany żaden nowy rower. Problemy z Mevo zbiegły się z odwołaniem Roberta Lecha, prezesa Nextbike Polska.



Czy interesujesz się jeszcze tematem Mevo?

Od 5 kwietnia zarówno nowi, jak i obecni użytkownicy nie mogą dokonywać opłat w systemie, które są niezbędne do tego, by móc jeździć rowerem Mevo. Tylko posiadacze abonamentów mogą na co dzień korzystać z roweru metropolitalnego.

Przedstawiciele firmy Nextbike Polska nie wiedzą, kiedy użytkownicy będą znów mogli zasilać swoje konta w systemie.

- Możliwość dokonywania płatności w systemie Mevo została wstrzymana ze względu na bardzo dużą popularność systemu i przyrost nowych użytkowników Mevo. Była to trudna decyzja, zależy nam bowiem na tym, by docelowo jak najwięcej mieszkańców Obszaru Metropolitalnego korzystało z systemu Mevo. Naszym priorytetem jest więc jak najszybsze wznowienie możliwości dokonywania płatności w pierwszym możliwym momencie - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.

"Przyznajemy: Mevo działa źle"



Pęknięta rama, uszkodzone opony i wyłamane nóżki

Do tej pory średnio każdy rower Mevo wypożyczony został 130 razy, nie dziwi więc fakt, że serwisanci mają pełne ręce roboty. Uszkodzone opony, rozregulowane przerzutki, wyłamane nóżki to najczęstsze powody uszkodzenia rowerów Mevo. W jednym z rowerów pękła też rama.

Pęknięta rama w rowerze Mevo. Pęknięta rama w rowerze Mevo.
- To często efekty niewłaściwej eksploatacji roweru, co może wynikać z niewiedzy użytkowników. Dlatego apelujemy do użytkowników, by szanowali powierzony im sprzęt, by unikali ostrego najeżdżania na krawężniki, zmiany biegów podczas pedałowania, a przede wszystkim, by składali nóżkę zanim wsiądą na rower. Dzięki temu uda się uniknąć wielu niepotrzebnych usterek i zwiększyć dostępność rowerów dla wszystkich mieszkańców - mówi Marek Pogorzelski.
Kradzieży rowerów na razie nie odnotowano, ale na skutek dewastacji czy wypadków kilka pojazdów zostało na tyle zniszczonych, że ich naprawienie będzie bardzo trudne lub niemożliwe.

Do tej pory najczęstsze kary, jakie zostają nakładane na użytkowników wynoszą 3 zł - za pozostawienie roweru poza oficjalną stacją Mevo.

Nowe rowery stoją przed stadionem, ale nie zostały jeszcze odebrane

Jak zauważyli nasi czytelnicy, do Trójmiasta przyjechało już kilkadziesiąt nowych rowerów, które w pierwszej połowie kwietnia można było zobaczyć stojące w kartonach przed stadionem w Letnicy. Rzeczywiście rowery dojechały, ale przedstawiciele Mevo ich jeszcze nie odebrali.


- Od startu systemu do tej pory przyjęliśmy dostawy kilkuset rowerów. Należy jednak podkreślić, że wymagały one jeszcze prac dostosowujących je do funkcjonowania w systemie. Po ich przeprowadzeniu rowery będą udostępniane użytkownikom - zapewnia Marek Pogorzelski.

Nowy prezes firmy Nextbike Polska



Spółka Nextbike Polska podała, że rada nadzorcza firmy odwołała ze stanowiska dotychczasowego prezesa zarządu Roberta Lecha, a w jego miejsce powołała Pawła Orłowskiego, założyciela firmy Larq, która jest większościowym akcjonariuszem Nextbike Polska - posiada 67,8 proc. akcji.

- Sukces biznesowy Nextbike Polska nie przekładał się jednak ostatnio na wyniki operacyjne tej spółki. Miniony rok nie był dla akcjonariuszy satysfakcjonujący pod kątem osiągniętych wyników finansowych. Dlatego też podjąłem się wyzwania przejęcia zarządzania spółką w celu uporządkowania bieżącej sytuacji i przygotowania organizacji do realizacji zadań biznesowych w taki sposób, aby sukces Nextbike Polska znajdował odzwierciedlenie nie tylko w stale rosnącej liczbie wypożyczeń czy użytkowników naszych systemów, ale przede wszystkim w wynikach finansowych spółki - powiedział Paweł Orłowski.
18:14 19 KWIETNIA 19

(15 opinii)

Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował?
Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował? Zobacz więcej

Opinie (679) ponad 20 zablokowanych

  • Hahaha hahaha haha

    Won z tymi rowerami dla d**ili. Wstyd normalnie

    • 3 4

  • wielka lipa, duże pieniądze a efekt żaden,

    • 5 2

  • Wiem że konta nie mogę doładowac. A czy mogę odładowac? Chciałbym sie z tego wypisac zanim moje dane wyciekna do sieci. (8)

    • 97 6

    • Oni nawet sami nie wiedzą po co im PESEL (1)

      ...ale chcą go koniecznie, a potem bedzie płacz że baza wyciekła. Enjoy wasze chwilówki :)

      • 2 1

      • Zapoznaj sie z przepisami AML

        • 1 0

    • Szukałem pół godziny i nie znalazłem (2)

      Czy to zgodne z RODO, że nie można usunąć swojego konta, wycofać zgód, zanonimizować PESEL i tak dalej?

      • 17 1

      • A wystarczyło czytać regulamin (1)

        Jakbyś czytał regulamin przed założeniem konta to byś wiedział jak je usunąć. Ale to takie polskie - podpisywać umowy, których się nie czytało, a potem płakać, że złodziejstwo.

        • 10 16

        • Uhm

          Anglicy masowo czytają co podpisują.

          Jedyne co tu jest kundlo-polskie to Twoje kompleksy.

          • 2 0

    • Też bym chciał tylko zwrot kosztów.

      Mój stary rower nabrał blasku...i jest naprawdę eko.

      • 2 0

    • pisać skargi do UOKiK

      w każdym mieście są rzecznicy praw konsumenta - przejść się i dokładnie dowiedzieć jakie kroki trzeba przedsięwziąć

      i nie odpuszczać łajzom

      • 3 0

    • nie da się

      • 10 0

  • Jak można kompletnie spartaczyc tak prostą sprawę ?? (15)

    To niewiarygodne, wygląda to tak jak by ten biznes prowadziły 5 letnie dzieci a nie biznesmeni.
    No chyba że o coś innego tu chodzi.

    • 112 3

    • (1)

      to proste. nextbike nie doszacował kosztów obsługi (zapewne specjalnie aby wygrac przetarg) dlatego teraz się nie wyrabiają z obsługą (ładowanie, relokowanie, serwis).
      Albo podniosą ceny albo spółka padnie. Tylko ciekawe co z unijną dotacją ?

      • 14 1

      • Jakto co?

        Przepalona. O to w tym misiu chodzi wszak.

        • 2 0

    • zobacz jacy ludzie odpowiadają za ten projekt ze strony miasta i dostawcy (9)

      młodzi bez doświadczenia w tak dużych projektach i wszystko w temacie

      • 24 2

      • Tia (5)

        Bo ci wszyscy inżynierowie w latach 60-70 budujący wiaty, dworzec główny w warszawie, stocznie w gdyni itp. to mieli doświadczenie. problem to posadzenie na to stanowisko ludzi do tego nie wykazujących kompetencji więc proszę sobie darować wyrzuty o braku doświadczenia u młodych ludzi.

        • 7 4

        • Po pierwsze mieli

          Po drugie byli porządnie wykształceni.

          • 4 0

        • mieli, mieli

          I byli kształceni przez przedwojennych budowlańców, co w czasie prób wytrzymałościowych mostów pod nimi stali.

          To czego nie mieli, to nie mieli wykonawców, bo przy każdym robotników nie postawisz nadzorcy. Nie mieli też sensownych "władców". A budowlanka to chyba najbardziej stabilna i skodyfikowana dziedzina inzynierii... Więc na rocznicę taka czy inną mus było budowle oddawać.

          Byle co, byle jak, byle na czas...

          I tak jest do dzisiaj, tylko z tym czasem jakoś równiez gorzej.

          • 4 0

        • mieli kolego doświadczenie bo budowali SOG na śląsku u byli inżynierami (1)

          a nie znajomymi znajomych bo ich rodzice się znali

          • 8 1

          • oni nie tyle nie mają doświadczenia co nie potrafią nic i nie chcą się naauczyć

            • 5 0

        • Cicho, młody!

          • 2 1

      • (2)

        Raczej do UM nie pójdzie konkretny kierownik projektu za taki hajs...

        • 6 2

        • a "kierownik projektu" to jakaś omnipotencja czy "superhero"? (1)

          Wykona ze szklanym wzrokiem i "bezrefleksyjnie" to co zostało przygotowane.
          "sh*t in, sh*t out"...
          Taki job...

          • 3 2

          • Tak
            Przy poważnych inwestycjach to super Hero działający na wielu różnych plaszczyznach... Technicznych, psychologicznych, formalnych
            Zakładając, że ma to robić dobrze.
            Musi posiadać wszechstronną wiedzę i do tego umieć rozmawiać z różnymi ludźmi.
            Malo takich.

            • 2 0

    • Tak to się będzie coraz częściej zdarzać, bo to niedorobione pokolenie.

      W rocznikach lat 80. mało specjalistów z prawdziwego zdarzenia widuję, a to już 30-latkowie, więc powinni mieć doświadczenie i kompetencje.

      • 1 0

    • najlepsze że ta żenada idzie na konto w sumie bogu ducha winnych Niemców z Nextbike (1)

      • 4 6

      • do 4 wykletych - tak Nextbike zarządzany przez Niemców funkcjonuje

        w Polsce zarządzany przez Polaków nie funkcjonuje

        • 3 0

  • Eee (1)

    I następny wałek w budyniowe

    • 5 3

    • Nawet w Gdańsku jest dużo dostępnych rowerów Mevo. Więc przestańcie pisać głupoty że nie ma

      • 1 1

  • Powiedz mi po co jest to Mev0? (2)

    -Właśnie, po co?
    -Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi to Mev0? Ono odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest Mev0 na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym Mevem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest Mev0 społeczne, w oparciu o związek czternastu gmin i OMGGS, które sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
    -Protokół zniszczenia...
    -Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach

    • 26 4

    • To taki miś...

      Na skalę tego miasta i jego włodarzy.

      • 2 0

    • Janusz z Grażynom tego nie ogarnia

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Pomysł dobry, tylko wykonanie tragiczne (12)

    Pomysł sam w sobie na rower metropolitalny był świetny, problemem jest tylko tragiczne wykonanie. Po pierwsze - ciągłe opóźnienia startu systemu, a mimo to, Mevo wygląda jakby było tworzone i uruchamiane na kolanie. Po drugie rozlokowanie stacji - w wielu miejscach kilka stacji postawionych jest co kawałek, dla odmiany na południu Gdańska albo Kowalach ani jednej stacji. Ja wiem, że dla miasta południe jest złem koniecznym, a jego mieszkańcy są trochę jak ten gorszy sort, ale to jednak w dalszym ciągu Gdańsk i mieszka tam mnóstwo ludzi, którzy nie mają dostępu do Mevo. Po trzecie brak rowerów - włączając aplikację można odnieść wrażenie, że stacji jest więcej niż rowerów, bo na większości stacji nie sposób uświadczyć jakiegokolwiek roweru. Po czwartek jakość tych rowerów - wydaje mi się, że to nie jest normalne, jeżeli w rowerze łamie się rama. Oczywiście pytanie pod wpływem czego ta rama się złamała, ale jednak nie jest to normalne. Parę dni temu jechałem pierwszy raz Mevo - podczas pedałowania ciągle coś skrzypiało, strzelało... Te rowery są używane ledwo miesiąc czasu - pytanie co będzie na koniec sezonu, jeśli po miesiącu tak to wygląda.

    Na razie Mevo to dla mnie przerost formy nad treścią. Może jednak lepiej było zrobić tradycyjny system, oparty na normalnych rowerach, który jednak będzie działał, niż tworzenie modelu (w pewnym sensie) otwartego z rowerami wspomaganymi elektrycznie, który jednak nie działa praktycznie w ogóle.

    • 144 13

    • (2)

      Po pierwsze narzucono na operatora bardzo wymagające warunki biznesowe dając w zamian bezkosztowe nabycie rowerów (z dotacji UE). Z punktu widzenia miasta idealne rozwiązanie (jak często w Gdańsku - patrz PKM, stadion, Teatr, - inni płacą, miasto korzysta). Nextbike jako monopolista w Polsce wziął kontrakt, by zablokować wejście do Polski konkurencji. Tak trzeba patrzeć na ten kontrakt a nie na wyniki finansowe. (I tak nieźle, bo jest od kogo wymagać. Pozostali konkurenci to były startupy i dziś by się po prostu zwinęli zostawiając niedokończony system.) W konsekwencji zbyt wygórowanych wymogów vs polityka Nexbike wyszedł gniot (coś podobnego do zatrudniania włoskich firm do budowy naszych autostrad).
      Przy okazji a propos stacji - przypominam, że od lat właśnie ich brak miał być rzekomą rewolucją (poza elektrycznymi rowerami). Rowery miały być zostawiane wszędzie. Z tym, że taki system powoduje, że nigdy nie wiadomo, skąd je się weźmie. Później jednak dodano stacje ale na doczepkę i tu jest podstawowa kwestia. Gdyby od początku był wymóg stacji, to te stacje same by ładowały rowery (tak, jak jest w Veturilo) a nie jakieś wymienne baterie.

      • 8 1

      • (1)

        Nie narzucono wymagań, tylko Nextbike dobrowolnie podpisał umowę z której się nie wywiązał.

        • 9 0

        • znaleźć odpowiedzialnego i powiesić

          dać przykład pozostałym oszustom i cwaniakom, jeśli nie zaczniemy się w ten sposób bronić to będą nas okradali cały czas

          • 2 2

    • d**il i mitoman

      • 1 0

    • krytykowac kazdy potrafi

      sam widziałem jak na jednym rowerze jechaly 3osoby. to może z całym szacunkiem skutkować złamaniem ramy i pekaniem szprych. trzeba miec troche wyobraźni zeby to zrozumiec. proponuje nabrac troche wiecej optymizmu.

      • 1 1

    • są złe założenia to nigdy w tej formie nie ruszy (2)

      nie są w stanie wymieniać baterii w rowerach raz dziennie. A taka jest potrzeba z tego co widać. Przy 4000 rowerów nawet jak by dziennie połowę wymieniali to muszą mieć przynajmniej 1000 baretii w ładowarkach 1000 na samochodach i przynajmniej tyle ładowarek. Odpowiednia liczba ekip. Po 2 latach wszystkie baterie do wymiany bo liczba cykli ładowania max 400

      • 6 3

      • Nie, to się tak nie skaluje. Obecnie jest ok 600 rowerów i jest problem.
        Zwiększenie olosci rowerów nie zwiekszy proporcjonalnie ilisci koniecznych do wymiany baterii.
        To tak jak byś powiedział: jak będzie milion rowerów to trzeba hedzie codziennie zmieniać 2-3 miliony baterii. To tak nie działa.
        Rowerów jest po prostu za mało. Wiecej zapewni większy bufor i da czas na reakcję srrwisowi.

        • 3 3

      • 400 cykli to będzie krócej niż rok

        • 2 1

    • (1)

      Przecież już tłumaczyli, czemu na południu nie ma stacji MEVO -- bo to za daleko od centrum Gdańska.

      • 1 2

      • Masz na myśli Zakopane?

        • 1 0

    • (1)

      Niestety łatwiej jest ryzykować nie swoimi pieniędzmi i dlatego wymyślili taki skomplikowany system całościowo elektrycznych rowerów- przecież w razie wpadki nikt siedzieć za to i tak nie pójdzie a co gorsza ze swoich nie będzie musiał oddawać

      • 10 1

      • Dokładnie.

        Zapomnieli, że zakupy/zamówienia to tak samo ważny segment w firmie jak sprzedaż. Trzeba być specjalistą, żeby przemyśleć, co kupić, a nie byle szybko, dużo, tanio.

        • 6 1

  • Dajmy im szansę na poprawę...

    • 4 6

  • Gdańsk (7)

    - komunikacja miejska to lipa
    - rowery miejskie to lipa
    - jakość chodników to lipa
    - drogi też lipa (w praktyce najbardziej jesteśmy chronieni w samochodzie)
    - dziennikarstwo to lipa

    czy Tutaj potrafią coś zrobić dobrze ?

    • 18 8

    • Drogi akurat są ok (2)

      Rowerowe też

      • 3 3

      • Powiedz to mieszkańcom Osowy. (1)

        • 5 2

        • Im akurat wiecznie coś nie pasuje

          • 1 3

    • (2)

      hmmm co mogę powiedzieć... wyprowadź sie do Gdyni??

      • 6 1

      • Dawno temu darowałem sobie Polskę i rodaków... jak wracam na święta to sobie przypominam dlaczego. (1)

        • 7 3

        • 200%

          • 3 0

    • Są szczodrzy i dzielą się dobrem. Najchętniej cudzym

      • 0 1

  • (1)

    To nie rowery są złe. Po prostu Polacy nie dorośli jeszcze do tej usługi.

    • 0 18

    • Nojo

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane