• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy

Maciej Korolczuk
31 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (319)
Odcinkowy Pomiar Prędkości miałby powstać między Owczarnią a Matarnią ze środków z Krajowego Planu Odbudowy. Odcinkowy Pomiar Prędkości miałby powstać między Owczarnią a Matarnią ze środków z Krajowego Planu Odbudowy.

Po kilku latach przerwy wraca temat odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy Trójmiasta. Urządzenia rejestrujące prędkość miałyby się pojawić między Matarnią a OwczarniąMapka, a środki na ich instalację mają pochodzić z Krajowego Planu Odbudowy.



Odcinkowy pomiar prędkości powinien pojawić się:

Po raz pierwszy realna szansa na poprawę bezpieczeństwa na obwodnicy pojawiła się w czerwcu 2019 roku, gdy gdański oddział GDDKiA zwrócił się do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wnioskiem o montaż kamer rejestrujących prędkość między Chylonią a Trasą KwiatkowskiegoMapka oraz między Owczarnią a Matarnią.

Inspekcja do wniosku się przychyliła i wpisała trójmiejską obwodnicę na listę potencjalnych miejsc, gdzie odcinkowy pomiar prędkości mógłby ruszyć. Po dwóch latach analiz okazało się jednak, że trasa S6 jest... zbyt bezpieczna i na montaż kamer nie może liczyć.

Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej

Teraz, po kilku latach przerwy, temat znów wrócił, a o odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy upomniał się poseł Patryk Gabriel z Koalicji Obywatelskiej w interpelacji skierowanej do Ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka. W piśmie skierował do ministerstwa dwa pytania:

  • Czy istnieją plany wprowadzenia na obwodnicy Trójmiasta systemu odcinkowego pomiaru prędkości? Jeśli tak, to w jakim terminie i w jakich jej częściach?
  • Ewentualnie jakie inne działania planowane są w celu zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników tej uczęszczanej drogi?

Jest szansa, finansowanie z KPO



Na pismo odpowiedział Paweł Gancarz, podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury. Jak podkreślił, instalacja nowych urządzeń rejestrujących prędkość, w tym odcinkowych pomiarów prędkości, przewidziana jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

- Ze środków KPO finansowane są wyłącznie nowe lokalizacje i urządzenia rejestrujące planowane do instalacji na drogach krajowych zarządzanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. W przypadku odcinkowych pomiarów prędkości dotyczy to głównie lokalizacji na ciągach autostrad i dróg ekspresowych. Wśród rozważanych do realizacji lokalizacji są również urządzenia na tzw. istniejącej obwodnicy Trójmiasta (ciągu dróg ekspresowych S6 i S7), m.in. pomiędzy węzłami Gdańsk Lotnisko a Gdańsk Owczarnia - czytamy w odpowiedzi na interpelację poselską.
Jak tłumaczy przedstawiciel ministerstwa, ostateczna lista zadań zostanie wyłoniona w toku procedury składania wniosku w naborze ze środków Krajowego Planu Odbudowy.


Bezpieczeństwo poprawi Obwodnica Metropolitalna



Gancarz odniósł się też do drugiego pytania, dotyczącego planowanych działań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo kierowców na obwodnicy. Zdaniem ministerstwa ma je poprawić m.in. trwająca budowa Obwodnicy Metropolitalnej.

- Z uwagi na obecną sytuację na istniejącej obwodnicy Trójmiasta do realizacji przez Ministerstwo została skierowana budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Inwestycja ta znajduje się już w realizacji, przewidywane zakończenie budowy jest na 2025 r. Jej zadaniem jest m.in. odciążenie ruchu, szczególnie od pojazdów przejeżdżających tranzytem i przekierowanie ich na nowy ciąg drogi ekspresowej. Jednocześnie pragnę wskazać, że w ramach budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem na obwodnicy Trójmiasta realizowany jest system zarządzania ruchem, który po uruchomieniu pozwoli m.in. skutecznie informować użytkowników o warunkach ruchu, utrudnieniach, robotach drogowych itp. - dodał.
14:42 31 STYCZNIA (aktualizacjaakt. 15:33)

Wypadek na obwodnicy na wysokości Kowal (46 opinii)

Obwodnica Trójmiasta - kierunek Łódź, przed węzłem Gdańsk Południe wypadek - informuje czytelnik.

Od redakcji: Jak wyjaśnia Wojewódzkie Stanowisko Koordynacji ratownictwa zderzyły się 2 samochody, na miejscu są 2 zastępy straży pożarnej.
Obwodnica Trójmiasta - kierunek Łódź, przed węzłem Gdańsk Południe wypadek - informuje czytelnik.

Od redakcji: Jak wyjaśnia Wojewódzkie Stanowisko Koordynacji ratownictwa zderzyły się 2 samochody, na miejscu są 2 zastępy straży pożarnej.

Miejsca

Opinie (319) 8 zablokowanych

  • hahaahah hahahaahaha i jakie będą pomiary? 20 na godzinę? szkoda kasy

    • 5 2

  • Odcinkowy pomiar zbyt dużego ruchu!

    Proponuję wprowadzić takie urządzenie.

    • 6 0

  • Uruchomić pomiar na Slowackiego, bedzie dobrze.

    • 2 4

  • To nie prędkość jest problemem

    Głównym problemem jest zagęszczenie ruchu, a w konsekwencji brak bezpiecznych odstępów. Wypadki pojawiają się przy prędkościach średnich typu 70 km/h lewym pasem, a przy ograniczeniu 100 km/h. Wtedy jakiś jeden kierowca, mniej inteligentny i mniej przewidywalny popełnia błąd i mamy kilka godzin paraliżu. I co miałby ten odcinkowy pomiar prędkości zmienić? Że nie będzie tych, którzy lewym pasem przyśpieszają na kilkadziesiąt sekund do 120 i zaraz i tak muszą zwolnić? Czy może mowa o likwidacji tych, co po nocy szaleją i mają wypadki pod warunkiem, że są nietrzeźwi?

    • 7 1

  • tu nie jest problemem prędkość, tylko zawsze znajdzie się ktoś kto nie utrzymuje odpowiedniego odstępu

    i wtedy hamowanie i dzwon...
    zacznijmy najpierw respektować przepis dotyczący odległości od pojazdu poprzedzającego.
    A kolejna sprawa to guły nie umiejące jeżdzic w najmniejszym deszczu czy sniegu...

    • 7 1

  • Tylko pytanie

    Ograniczenie prędkości OK, tylko dlaczego z KPO??? To powinno być finansowane z podatku w paliwie

    • 3 4

  • Obwodnica trójmiasta (2)

    jest przeładowana. Żadne kamery, fotoradary, i odgałęzienia nic nie dadzą. Jedyną szansą jest rozbudowa min o 1 pas.
    Obwodnica była projektowana na ok 45 tys. aut na dobę. Takie natężenie to w weekendy są. W tygodniu aut jest blisko 60-65tys. W wakacje ponad 105 tys. Można montować sobie co się da ale i tak to nie pomoże. Druga sprawa to jazda na zderzaku albo wjazd przed zderzak. Odcinkowe pomiary prędkości nic nie dadzą jak jadąc 120 lewym pasem z prawego wjeżdża auto z prędkością 70 km/h.

    • 10 2

    • A zamiast budować trzeci pas stawiają ekrany

      Bez sensu

      • 1 1

    • Port Gdynia budowa zewnętrznego kontenerowego

      I związany z tym jeszcze większy ruch, tylko kolejne pasy ruchu moze by mogly sytuację w miarę opanowac

      • 1 1

  • Jedyne rozsądne miejsce, gdzie w nocy można wypalić DPF.

    A w dzień cały czas korek. Bez sensu.

    • 2 1

  • Przecież tam jest taki ruch

    że rzadko kiedy można się rozpędzić do tej ustawowej prędkości... po co jeszcze kamery? To jazda na zderzaku jest największym problemem... chyba że i to by kamery wyłapywały...

    • 7 1

  • Czy w tym miejscu jest wyjątkowo dużo wypadków związanych z przekraczaniem prędkości? Nie.

    Więc jaki jest sens takiego działania?
    Drenowanie kieszeni ludzi?
    Autofobia?
    Czy zwykła polska nadgorliwość?
    Na prawdę chcecie żyć w państwie policyjnym pod dyktaturą urzędników?

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane