- 1 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (268 opinii)
- 2 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (92 opinie)
- 3 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (92 opinie)
- 4 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (54 opinie)
- 5 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (177 opinii)
- 6 Napadli na salon gier i ukradli pieniądze (69 opinii)
Szybka jazda po osiedlowych ulicach
Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe Wzgórze w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.
- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.
Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo
Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.
- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.
Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"
Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.
Zasady ruchu w strefie zamieszkania:
- ograniczenie prędkości do 20 km/h,
- można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
- progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
- a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
Opinie (336) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-05 22:42
Warmia gang
Jak zobaczą taka prosto to żal nie skorzystać, co z tego że 100 metrów od mieszkania, u siebie mieli same zakręty.
- 6 5
-
2020-10-05 21:40
Rozwiązanie jest proste (1)
Należy drogi budować w standardzie "ścieżek rowerowych". Czyli w formie slalomu na wąskim chodniku, ostry zakręt w lewo po czym w prawo, bez ciągłości, z barierkami na środku, z przeplatanką co 20m z częścią dla pieszych i tak żeby nie dało się wyminąć. Skuteczność 100 procentowa
- 18 3
-
2020-10-05 22:39
i jeszcze z odcinkami gdzie się droga kończy
i trzeba wyjść z samochodu i go przepchać 200 metrów
- 6 0
-
2020-10-05 21:38
Wyścigi (1)
Na Władka w Gdyni, każdy ciśnie,jeżdża po 150 km/h , a "policja" nic nie robi
- 6 5
-
2020-10-05 22:38
Na wielkopolskiej niedawno jeden taki wylądował na słupie
- 3 0
-
2020-10-05 22:29
Strach sie bać
O tym co się dzieje na tym krótki odcinku od sklepu Żabka- do przedszkola napisać można epopeje ,ale mam propozycje dla szalonych kierowców jeden tydzień w moim mieszkaniu w upalne lato ,mieszkam od strony ulicy ,wrogowi nie życzę takiej lokalizacji .
- 9 0
-
2020-10-05 22:10
Słoiki powprowadzały się i jeżdżą jak olsztyńskim.Po drugie tam mieszkają snoby i buce jeden drugiemu nawet dzień dobry nie mówi.
- 11 5
-
2020-10-05 15:22
NIepołomicka 30 i 50 (6)
Zapraszam na Niepołomicką zapierd... tam 100 i więcej a służby nają to w du...
- 19 4
-
2020-10-05 17:00
A tam jest wogole obszar zabudowany ? (5)
Przecież to tereny pozamiejskie raczej
- 1 4
-
2020-10-05 18:46
(3)
a czy jak jedziesz po autostradzie i widzisz znak ograniczający prędkość do 80km tez masz to gdzies...przecież to autostrada :)
- 1 0
-
2020-10-05 19:00
Poza obszarem zabudowanym (2)
Można jechać 90 czyli prawie 100 km/h
- 0 3
-
2020-10-05 21:35
jak jest znak obniżający tą prędkość to nie można. doucz się (1)
- 5 1
-
2020-10-05 22:01
...
- 1 0
-
2020-10-05 17:26
A co to za różnica?
Ograniczenie to ograniczenie
- 4 1
-
2020-10-05 14:58
Powiedzmy sobie szczerze (1)
Osiedlowe ulice to miejsce gdzie można w najprostszy sposób nauczyć kierowców poszanowania prawa. Parkowanie, prędkość, ustępowanie pieszym - wszystko bardzo łatwe gdyby policji się chciało. Ale się nie chce więc mamy zuchwałość od samego początku i później takim kierowcom ciężko wytłumaczyć że na przykład obwodnica to nie tor wyścigowy. Mają w poważaniu przepisy od momentu ruszenia z trawnika to dlaczego akurat na obwodnicy ktoś się ich czepia?
- 27 0
-
2020-10-05 21:59
No tak lepiej na obwodnicy lewym czlapac się 80 pewnie jesteś jednym z tych kierowców co na końcu obwodnicy skręca w lewo a już na wysokości oliwy zajmuje lewy pas.
- 0 5
-
2020-10-05 14:24
(4)
Hmm, a może to szerokość projektowanych dróg, gdzie drogi osiedlowe są szerokie jak ekspresówki? Co sprawia, że kierowcy czują się naturalnie jadąc tam 70-80. Gdyby były o kilkadziesiąt cm węższe już przy 60 czuli by się nieswojo.
- 17 8
-
2020-10-05 14:30
(3)
Nie sądzę, mnie jakiś czas temu na Konnej w Otominie gość minął z taką prędkością, że aż sobie zwolniłem żeby ochłonąć, a tam jest bardzo wąsko i jest sto tysięcy progów.
- 8 0
-
2020-10-05 21:52
Naucz się liczyć bo masz z tym problem ;)
- 0 3
-
2020-10-05 15:26
rejestracja (1)
GKA?
- 2 0
-
2020-10-05 15:48
GPU
- 1 0
-
2020-10-05 14:12
im więcej oglądam (1)
filmików z kamerek samochodowych tym bardziej dochodze do wniosku że ludzie nie mają żadnej kultury w sobie i na drodze, szczególnie ci co maja święte pierwszeństwo to juz wogóle sa imbecyle do potęgi. Egzaminy na prawko powinny być nie z parkowania ale z kultury osobistej
- 45 0
-
2020-10-05 21:47
Ciesz się że nasi kierowcy nie jeżdżą jak Włosi albo Anglicy. Jedź dobrych krajów i zrób w nich chociaż 10k kilometrów po powrocie powiesz że nasi kierowcy to jednak w miarę poprawnie jeżdżą
- 2 3
-
2020-10-05 14:57
To kierowcy są winni, nie Policja, (3)
która ma nałożone dodatkowe obowiązki z tyt. np. sprawdzania ludzi na kwarantannie. Ale wiem, ze na chamstwo nie ma rady, chyba że wysokie kary
- 15 6
-
2020-10-05 21:36
Przed pandemią było tak samo. nie ma to nic do rzeczy
- 1 0
-
2020-10-05 15:28
odwrotnie
policja przyzwoliła na to już dawno temu i dlatego kolejne pokolenia kierowców mają ją gdzieś.
- 9 0
-
2020-10-05 14:59
Przed kwarantanną też się nie można było doprosić...
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.