• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • kto zamieszkuje takie osiedla? (3)

    pochylmy się nad tym kto tak właściwie tam mieszka. znacząco da sie zauważyć że osoby wywodzące sie z tego miasta jeżdżą spokojnie bo całe życie wychowywały sie w poczuciu "spokoju i leniwego życia" na tle morskich fal. hawajska sielanka. kiedyś gdy czasem pojawiały się na drodze "warszawskie" tablice rejestracyjne -pokazywały inne tempo życia. obecne zachowanie się kierowców, niestety w głównej mierze tych napływowych, małomiasteczkowych to zachowania czysto przywiezione z tych małych miejscowości, gdzie popisy, brawura są na porządku dziennym - bo jakie inne rozrywki mogą tam ich spotkać? zapychanie skrzyżowań, bo trzeba sie na pomarańczowym zmieścić i zatarasować ruch, a za chwilę bezmyślnie zastosować odstęp co najmniej dwóch metrów od następnego auta, blokują tym samym dotarcie do innych pasów, głównie tych przeznaczonych do skrętów są na porządku dziennym.

    • 29 13

    • (1)

      Ale bredzisz. Az strach czytac.

      • 6 4

      • Akurat ma rację. To głównie słoiki tak jeżdżą i "warszafka"

        Wsiury i nowobogaccy

        • 2 2

    • A najbardziej to napływowe grubasy. Nie potrafią szybko biegać to jeżdżą szybko.

      • 0 0

  • Robyg ma wszystko w d kasa się tylko liczy (1)

    • 8 4

    • Robyg nie jest od tego, żeby uczyć mieszkańców kultury jazdy. Troszkę pomyślunku.

      • 2 0

  • podwyższyć

    Progi są stanowczo za płaskie na Hausbrandta (Robyg) przed nr 34 są dwa, a goście -piraci jadą nawet 60km/godz. bo progi są niskie.

    • 9 4

  • Gdańsk to królestwo bandytów szrotach

    Tutaj można wszystko. Bo Straż miejska i policja istnieją teoretycznie.

    • 15 3

  • Policja powinna codziennie z fotoradarem stać!

    A nie straż co wlepia mandaty za parkowanie! Niedługo dojdzie do tragedii przez jakiegoś wariata. Strach dzieci same puszczać do szkoły, bo nie ma przejść!!!??

    • 12 0

  • Ul. Pawia - Pustki Cisowskie.

    Wąska uliczka dojazdową do położonych przy niej domkach jednorodzinnych. Dzięki DPS-owi, prywatnemu Dobremu Przedszkolu, zakładowi Protek System, salonowi fryzjerskiemu, ruch na tej ulicy jest niewyobrażalny. Wyjeżdżając z własnej posesji powoduje się zator w ruchu. Piesi muszą uciekać na pobocze przed pędzącymi mamuśkami do i z przedszkola oraz pracownikami i całą logistyką DPS-u i Protek System. Klienci fryzjerki zastawiają chodnik samochodami. Horror trwa od 0500 do 1900.

    • 10 1

  • O strefach skrzyżowań równorzędnych wiedzą chyba tylko mieszkancy, patrząc na to co sie dzieje na ulicach. 3/4 uważa główną ulice za tą z pierszenstwem. A miało byc bezpieczniej....

    • 15 0

  • A czemu nie napisze nikt o kierowcach samochodów ciężarowych oni jeszcze szybciej jeżdzą niż auta osobowe bo osobówka zwalnia przy progach a ciężarowe lecą jak pociski i wogle nie zwalniają

    • 10 0

  • I w ten sposób przez paru "rajdowców" wszyscy cierpią rozwalając sobie zawieszenie na progach. (1)

    Bo niestety na osiedlach co kawałek jest próg, a część z nich nawet przy 10 km/h systematycznie uszkadza zawieszenie.

    Nie ma to jak odpowiedzialnosc zbiorowa.

    • 14 3

    • nie "paru"... większość piraci. 20kmh to 20kmh, a nie 40kmh czy nawet więcej.

      • 3 1

  • Mało. Jeszcze obowiązuje:

    Strefa zamieszkania strefa w ruchu drogowym, w której pieszy może się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni i ma pierwszeństwo przed pojazdami (kierujący musi ustąpić pieszemu w każdym wypadku).

    Niestety, wielu kierowców robi co chce, a pieszy jest traktowany jak intruz i poganiany.

    • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane