• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Jak zwykle rozwiązanie jest proste

    Radary. Radary, mandaty. Psychopaci szybko stracą prawko, będzie kasa na infrastrukture. Dlaczego jest taki duży problem z tym? To jest jedyną skuteczną metoda.

    • 13 0

  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego (4)

    To nie jest prawda, bo nie kazda strefa zameiszkania jest strefa ruchu, terenem prywatnym itd. Nie musi byc zatem rownoznaczna z tym, ze wyjezdzajac ze strefy wlaczamy sie do ruchu. A w tekscie powyzej jest nawet wprost napisane, ze "ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej". Skoro wiec jestem juz na drodze publicznej, to wyjezdzajac ze strefy nie wlaczam sie do ruchu (na drodze publicznej), tylko juz w nim dawno uczestnicze.

    • 0 14

    • Niestety, ale musisz wszystkim ustąpić. Na dolnym mieście przy łąkowej jest analogiczna sytuacja, prawie nikt nie wie że nie ma pierwszeństwa wyjeżdżając ze strefy zamieszkania w równorzędne

      • 5 0

    • I właśnie przez takich bajkopisarzy

      teoretyków gawędziarzy mamy tyle wypadków ile mamy zamiast zajrzeć do ustawy tworzycie swoje prawo-wyjezdzasz ze strefy włączasz się do ruchu koniec kropka bez żadnych dodatkowych warunków.

      • 7 0

    • napisz po pisowsku bo nic nie kumam

      • 1 0

    • zgos sie po szkolenie do bielana jak trzeba komunikaty pisac.

      • 1 0

  • Ego (1)

    Takie szybkie jazdy mają panowie z małym ego. Starsi ludzie mówią nie ma nic gorszego jak mały zawzięty kurdupel z niską samo oceną

    • 11 4

    • Mały czy młody?

      • 2 0

  • To samo na Suchaninie, na Paganiniego i Noskowskiego jest ograniczenie do 20km/h

    Ale nasi drodzy sąsiedzi brzydko mówiąc zapiep**ają na każdym prostym odcinku. Spomiędzy gęsto zaparkowanych na chodniku samochodów wychodzą dzieci i ludzie starsi. Wg królów kierownicy warto poświęcić bezpieczeństwo, aby byś 3 sekundy szybciej u celu.

    • 7 3

  • Kradzieze

    A co te firmy powiedzą o ciągłych kradziezach na super osiedlu .

    • 6 5

  • (1)

    Gdyby były co sto metrów progi zwalniające nie byłoby problem. Nowe ulice powinno się budować od razu z progami.

    • 5 5

    • A do jazdy zamiast samochodów pojazdy gąsienicowe

      • 1 2

  • (6)

    Drogi panie... radzę nauczyć dzieci własciwego przechodzenia przez jezdnię i objaśnić zasady ruchu drogowego! Pan sam chyba ich nie zna skoro uważa Pan że dzieci stojąc przed przejściem maja pierwszeństwo... otóż u nas przepisy ruchu drogowego nie daja pierwszeństwa pieszemu oczekującemu przed pasami! Pieszy zanim wejdzie na jezdnię musi sie zatrzymać i po upewnieniu się że nic nie nadjeżdza wolno mu wejść na pasy! Jeśli więc dzieci stoją przed pasami i widzą nadjeżdzający pojazd nie mają prawa na tę jezdnię wejść... pierwszeństwo ma tu jadący pojazd! Pieszemu zabronione jest wejście na pasy wprost przed jadący pojazd!

    • 11 19

    • O czym ty piszesz chlopie (1)

      To jest strefa zamieszkania, obowiązuje na niej ograniczenie do 20km/h i pieszy ma pierwszeństwo wszędzie. Kierowca powinien być świadomy, że np dziecko może biec za piłką, uczyć się jeździć na rowerze itp. Prawie żaden z naszych mistrzów kierownicy tego nie ogarnia

      • 6 3

      • Bo ten pomysł "strefa zamieszkania" jest chory...

        • 0 1

    • widać dzieci nie masz. ty ksiondz czy holenderska rodzina?

      • 2 3

    • w strefie zamieszkania nie ma jezdni. wszystko jest tam "chodnikiem' po którym warunkowo samochód może się poruszać. No ale to trzeba zdać uczciwie prawko żeby to wiedzieć.

      • 3 1

    • W strefie zamieszkania nie ma pasów!

      • 1 1

    • przerazajace, ze jest tylu kierowcow co nie zna tak waznych znakow

      paaaanie, ja 30 lat temu prawo jazdy zrobil i nikt mnie nie bedzie pouczac jak jezdzic

      • 0 0

  • A gdzie policja

    Progi progami, choć jestem ich przeciwnikiem, ale przede wszystkim ustawić kilka dni z rzędu policję i wlepić parę setek i sytuacja od razu się zmieni. Na progach najbardziej cierpią "normalni" kierowcy.

    • 10 1

  • Drogi złe, zapach zły, somsiedzi źli, mieszkańcy roszczeniowi, jak żyć się pytam?! Należy się!

    • 7 0

  • Nie budować progów, zwężać ulice i likwidować wyoblenia skrzyżowań !

    Kierowca zadowolony bo mu się wydaje, że jedzie szybko. Pieszy zadowolony, bo kierowca jedzie wolno

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane