• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Moda na tempo 30 nie ma uzasadnienia (5)

    W mieście powinno być 50. Nawet pewnie na wichrowym nie wszędzie powinna być strefa zamieszkana

    • 11 8

    • Są już miasta w Europie gdzie w terenie zabudowanym jeździ się maks 30kmh (4)

      kwestia czasu i będzie tak w całej Europie.
      u nas na końcu za 20lat ale co się odwlecze te nie ....

      • 3 3

      • tylko pytanie po co? (2)

        • 2 1

        • zeby ludzie ni gineli, jak tysiacami w wyniku wypadkow w Polsce co roku? (1)

          a szczegolnie setki ludzi, ginaca na przejsciu dla pieszych. Polecam kanal na yt, polskie drogi. Zobaczysz, jak to zawsze winne sa znaki, infrastruktura i dziadki w kapeluszu

          • 0 2

          • Życie ludzkie nie jest najważniejszą wartością!

            • 0 0

      • Bo "Europa" cofa się w rozwoju...

        • 2 0

  • Projektowanie od linijki

    i potem są tego efekty - brak odpowiednich wytycznych od Miasta. Warunki techniczne to nie jedyna biblia, która powinna kształtować naszą przestrzeń drodzy urzędnicy.

    • 8 1

  • Brzeźno, niebieska mazda, rej. PGN

    Gość urządza rajdy, startuje z ul. Chodkiewicza, zasmradza powietrze dymem z opon i stanowi niebezpieczeństwo na ulicach.

    • 7 5

  • Słoików problemy. (2)

    Co nas to obchodzi?

    • 11 8

    • Zmienisz punkt widzenia jak będziesz miał dziecko. (1)

      Wyobraź sobie, co byś zrobił cwaniakowi, który np. pod Twoim blokiem zabił by Ci synka, bo jechał by 100 KM/H. Czy darował byś mu?
      Pozostawiłbyś sprawę sądowi i dalej byś żył, jakby nic się nie stało?

      • 0 2

      • Wszystko zależy, kto byłby winny tego zdarzenia... Mój syn, czy ten kierowca.

        Uczę syna, by upewnił się, że nic nie jedzie, zanim wejdzie na drogę... Jeśli by się nie upewnił i wszedł pod koła, to wina mojego syna/albo moja, bo go nie nauczyłem/nie przypilnowałem. Tragedia. Moja, Syna i Kierowcy. Ale prędkość nie ma tu nic do rzeczy.

        • 0 0

  • Tak się jezdzi, skąd my przybyli tu.

    • 7 5

  • Kasa leży na ulicy

    Czemu na różnych strefach zamieszkania nie staną niebiescy z radarem nie pojeżdżą beemkami tylko ciągle oklepane miejsca ,tylko baran obecnie złapie się na białe e61 ale jak widać tych nie brakuje...

    • 10 1

  • Rondo do driftu na ul.Dulina i ul. Świrskiego

    Problem istnieje od dawna i nikt z tym nic nie robi.

    • 10 0

  • Maskara te słoiki

    Zawsze się znajdzie społeczniak,
    Jedni ze wsi do miasta i im auta przeszkadzają, drudzy z miasta na wieś i im żniwa o smród przeszkadza....
    Nie dogodzisz polakówowi, jak nas mają szanować inni jak sami się nie potrafimy szanować.....jeden Polak na drugiego szczuje....ludzie ocknijcie się w końcu!!!!

    • 11 6

  • Czy ktoś na osiedlu dostał mandat za prędkość

    W tym kraju nie było chyba takiego przypadku.

    • 11 3

  • (2)

    Co za depresyjne blokowisko in the middle of nowhere... Deweloper kupił łąki na wygwizdowie (więc raczej nie były drogie), a mimo to poskąpił miejsca, aby posadzić sensowne drzewa. Współczuję mieszkania tam.

    • 11 6

    • (1)

      To tu nie mieszkaj. Mi tam się podoba i nie Tobie to oceniać, gdzie wybrałem mieszkanie.

      • 0 0

      • wiesz, slowo wybor, oznacza, ze jakis miales

        wiec tak, zastanawiales sie nad apartamentem w sopocie, czyms z widokiem na park w oliwie, czy moze blisko plazy w jelitkowie? I po dluzszych namyslach, wybrales Lawendowe Wzgorze :))))

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane