- 1 Kierowca prysnął gazem w radnego (239 opinii)
- 2 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (191 opinii)
- 3 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (36 opinii)
- 4 Spór o władzę w zarządzie województwa (46 opinii)
- 5 Będą zmiany na remontowanej ul. Unruga (54 opinie)
- 6 Tak działa ogród deszczowy (54 opinie)
Szynobusy na linii PKM zużywają więcej paliwa niż zakładano
Górzysta linia, częste przystanki i brak doświadczenia maszynistów mają potęgować zużycie paliwa szynobusów kursujących po linii PKM. Przewoźnik - SKM - wciąż analizuje kwestię spalania, ale nie wyklucza, że m.in. wspomniane czynniki mają na to istotny wpływ. Producent szynobusów zarzeka się, że ich obliczenia zużycia paliwa pokrywają się z realiami linii.
- Obserwuję przebieg tankowania szynobusów w Gdyni. Z moich obserwacji wynika, że pojazdy palą więcej, niż zakładano - zasygnalizował nam jeden z pracowników firmy, współpracującej ze spółką PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że 18-kilometrowa linia PKM, która łączy Osowę z Wrzeszczem, jest de facto linią górską - na tym odcinku pociąg pokonuje 131 m różnicę wysokości. Ponadto w tym czasie szynobusy zatrzymują się na dziewięciu przystankach i stacjach.
SKM analizuje zużycie paliwa
Władze spółki SKM w Trójmieście, która jest operatorem linii, przekonują, że ilości spalanego paliwa są wciąż przez nich analizowane.
- O ich ostatecznej wielkości będziemy mogli powiedzieć wtedy, gdy przetestujemy tabor zarówno w porze zimowej, jak i letniej, bowiem temperatura otoczenia ma istotny wpływ na te wartości. Również ważnym czynnikiem mającym wpływ na jego zużycie są umiejętności maszynistów, które są cały czas doskonalone pod kątem jazdy tym taborem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
Co na to producent - firma Pesa?
- Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, które mogły być nieznane przewoźnikowi obsługującemu dotąd wyłącznie tabor elektryczny - wyjaśnia ostrożnie Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej Pesy.
- Nasze obliczenia zużycia paliwa w ofercie pokrywają się z realiami na linii PKM, a zużycie w eksploatacji jest zgodne z przedstawioną przez nas w przetargu ofertą - dodaje.
SKM jest zabezpieczona przed wyższymi kosztami
Co jeśli nie uda się wyeliminować czynnika odpowiedzialnego za wyższe spalanie?
Umowa między samorządem województwa, a spółką SKM na operatora, przewiduje rekompensaty w sytuacji gdyby zyski z wpłat za bilety nie pokrywały części kosztów. To oznacza, że z budżetu województwa będzie trzeba dołożyć do funkcjonowania linii PKM.
Przypomnijmy, że pociągi po linii PKM kursują od 1 września. Na razie składy kursują między Wrzeszczem a Osową, poza pojedynczymi kursami do Gdyni Głównej i Gdańska Głównego. Od 1 października pociągi mają dotrzeć do Kartuz.
Miejsca
Opinie (308) 1 zablokowana
-
2015-09-18 10:54
Zawsze można je przerobić na LPG -:)
- 5 0
-
2015-09-18 10:53
Mniej kursów, bo puste wagony wożą.
- 8 3
-
2015-09-18 10:50
Debile w biurze
- 3 1
-
2015-09-18 10:42
Niech gadaja co chcą a i tak jak zawsze podniosą ceny biletów i wyjdą na swoje!!!! A nawet jak zapłacą z naszych podatków to i tak to my pośrednio wszyscy zapłacimy za to paliwo nawet jak Janek i Anna nigdy tymi pociągami nie pojedzie!!!!
- 5 1
-
2015-09-17 21:44
Wystarczy zainstalować przepływomierze (5)
i znajdzie się źródło wycieku diesla. Chłopcy chcieli już na wstępie ustanowić swoje warunki ale ktoś był zbyt dociekliwy i d,,,pa. Na razie walczą z producentem ale to bezcelowe, silniki zużywają ile powinny, a to
nie daje żadnej rezerwy dla maszynistów. Problem znany i stary jak świat.- 34 1
-
2015-09-17 21:51
bzdura z twoimi domysłami (3)
masz kolego mętne pojęcie o temacie, powiedz nam jeszcze gdzie spuszczają to paliwo i czy do termosa, kieszeni a może do teczki.
- 2 11
-
2015-09-17 22:16
do karnistrów na stacji tankowania (2)
- 7 0
-
2015-09-18 10:29
dobrze ze nie do kanki na mleko
- 0 0
-
2015-09-18 09:55
co to jest karnister?
- 4 1
-
2015-09-18 09:31
"Przepływy " paliwa
Zakładałem kiedyś przepływomierze w pewnej firmie budowlanej. Stałem się wrogiem publicznym numer jeden. Do spektakularnych wykryć przekrętów należało zarejestrowanie pracy jednego silnika w maszynie dwusilnikowej. "Oszczędności", oczywiście dla operatora - 300 litrów dziennie. Były jeszcze inne sukcesy.
- 5 0
-
2015-09-18 10:23
Jeśli bilety nie będą zintegrowane to cały pomysł na nic.
W Warszawie kupuję bilet w biurze ZKM na Młocinach za 15 zł i cała Warszawa przez całą dobę przede mną: autobus, tramwaj i metro.
- 12 0
-
2015-09-18 07:52
Tramwaje - w eksploatacji najtańsze - w całym Trójmieście! (1)
Także na trasie PKM powinny jeździć tramwaje.
- 8 4
-
2015-09-18 10:18
tramwaje są tańsze
za 3 zł jedziesz do wrzeszcza a nie za 3/50PKM
- 1 1
-
2015-09-18 09:12
a strzyza dzis cicho siedzi, toz wam ten pociag zatruwa okolice (1)
nie mowiac o halasie
- 5 1
-
2015-09-18 10:16
mieszkam na Strzyzy
i mnie nie zatruwa życia powiem ci że nawet lubie papatrzec przez okno jak jedzie
- 1 1
-
2015-09-18 10:11
jechac za 3zł czy za 3,50
odpowiedż jest prosta wybieram po staremu tramwaj ,chociaż PKM byłoby szybciej.I gdyby bilety były tańsze o te 50gr.to więcej ludzi korzystałoby z pkm no ale trzeba ceny doładowac tak żeby zniechęcic
- 5 2
-
2015-09-18 10:09
Styl jazdy
Mieszkam przy trasie PKM niedaleko przystanku Niedźwiednik, z daleka słychać mocno rozpędzjący się pociąg a następnie gwałtowne hamowanie. Kto tych maszynistów uczył jeździć? Hałas jest przy tym niemiłosierny a szanowna PKM poskąpiła ekranów wygłuszających.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.