• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR-y na Marynarki Polskiej tworzą koleiny

Michał Brancewicz
8 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Plamy oleju... Plamy oleju...

Jak na wyremontowaną niecałe dwa lata temu ulicę, Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska nie jest w najlepszym stanie. Szczególnie jej prawy pas. Winne są kolejki TIR-ów oczekujące na wjazd do portu.



... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię. ... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię.
Stojące godzinami ciężarówki nie tylko utrudniają ruch prawym pasem ulicy, to jeszcze - gdy taka szansa się pojawi - niszczą nawierzchnię, tworząc w niej koleiny.

Wcześniej ciężarówki czekały na rozładunek na ul. Wyzwolenia zobacz na mapie Gdańska, która prowadzi do magazynów przy ul. Starowiślnej zobacz na mapie Gdańska. Jednak z racji tego, że droga jest tam jednopasmowa tworzyły się gigantyczne korki. Postanowiono to zmienić

- Świadomie przenieśliśmy sznur tirów na ul. Marynarki Polskiej, gdyż jest ona dwupasmowa - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Zastrzega jednak, że nic nie wie zniszczonej nawierzchni ulicy, ale obiecuje to sprawdzić. - Zrobimy to w poniedziałek, najpóźniej we wtorek

Dyrektor przyznaje, że jeśli potwierdzą się nasze przypuszczenia, że oczekujące ciężarówki niszczą niedawno wyremontowaną jezdnie, to pojawi się problem, by ulokować je w innym miejscu.

Oddana 15 października 2007 roku ul. Marynarki Polskiej została zmodernizowana kosztem 49 mln zł. Wraz ze zmianą nawierzchni jezdni w obu kierunkach, wzmocniono także wiadukty, położono nowe torowiska, wyremontowano chodniki i wybudowano nową ścieżkę rowerową.

Wykonawcą inwestycji była firma Budimex-Dromex. Podczas realizacji pojawiły się problemy z asfaltem. ZDiZ zgłosił zastrzeżenia do jakości i sposoby wykonania tzw. warstwy wiążącej, na którą kładzie się warstwę ścieralną, po której jeżdżą samochody. Sprawą musiał się zająć arbiter ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji, gdyż konsorcjum nie chciało się zgodzić na poprawki. Arbiter przyznał jednak rację miastu.

Opinie (189) 2 zablokowane

  • Niszczenie nawierzchni

    Nawierzvchnia musi być tak zaprojektowana i wykonana, żeby wytrzymała odpowiednie obciążenia na koła. Nie ma znaczenia jaki to samochód i jak długo stoi. Jeszcze raz potwierdza się że należy stosowań nawierzchnie betonowe.

    • 0 0

  • przeciez wykonawca daje pewnie gwarancje wykonania

    przypomniec mu o tym i nie ma dyskusji

    • 0 0

  • Polacy budują najlepsze autostrady w Europie, dziś brakuje tego historycznego nadzoru

    • 0 0

  • Nie wiem nie znam się, zarobiony jestem...

    Nic mi nie wiadomo o koleinach, ani o TIRach

    Nie wiem też nic, żeby w Gdańsku była jakaś Marynarka, zwłaszcza Polska, ani ulica o tej nazwie...

    Ja tu tylko jestem urzędnikiem miejskim...

    • 2 0

  • Ach ta Polska...

    Nigdy nie będzie dobrze, jeśli w głowach komunistyczna mentalność została i ma się dobrze.
    Dobrze ,że już nie musze się męczyć po tamtejszych drogach(ewentualnie podczas urlopu)

    • 3 0

  • a pętla trolejbusowa w Cisowej funkcjonuje już rok i na betonowej nawierzchni wzmocnionej prętami zbrojeniowymi nie ma ani śladu po koleinach a dziennie dostaje podobnie w dupę jak ta ulica w Gdańsku.Dla porównania asfaltowe czy polbrukowe zatoki na przystankach miesiąc po remoncie są już albo rozwalone jak kostka albo tworzą się już koleiny

    • 2 0

  • dlaczego?!! (1)

    dlaczego w Niemczech sie robia koleiny? Dlaczego na pustyniach np amerykańskich się nie robią ja się pytam?!!!! A do pierdla za marnotrawstwo dla przykładu raz wsadzić jednego z drugim i spokój będzie!!!!

    • 3 0

    • juz wczesniej pisalem tam wylewaja asfalt betonowy lub klada plyty betonowe jak na berlince

      • 1 0

  • Tak samo wyglądaja odcinki ulicy Morskiej w Gdyni po remontach przeprowadzonych w ostatnich 3-4 latach.Poapadane studzienki pofalowana nawierzchnia spękania wokół studzienek.Odcinek między Estakadą a Chylońską zrobiony już prawie 10 lat temu jest w najlepszym stanie.Teraz się robi na odwal.

    • 1 0

  • (2)

    w grecji mimo wysokich temperatur nie ma kolein a sa tez TIRy i porty i korki w takich miejscach. jednakze tam wylewa sie asfalt betonowy jest bardzo jasny i odbija promienie nie nagrzewa sie poza tym nie jest tak plastyczny. a jesli juz swiadomie przeniesli ruch oczekujacych TIRow na marynarki to powinni swiadomie zrobic osobny pas tylko dla TIRow remont jednego pasa nie kosztowalby co remont calej jezdni. ale to moje zdanie

    • 3 0

    • (1)

      ale jesteśmy TU....
      Tu metr bieżący ulicy kosztuje 100 milionów złotych.
      a i nie każdy wygra przetarg...

      • 1 0

      • niewazne kto wygra wazne by klasc odpowiedni asfalt na droge, w niemczech i stanach to samo stosuja wiec TU rowniez mozna

        • 1 0

  • hahahaha (1)

    problem to nie ciężarówki, tylko problem to jakość nawierzchni!
    ile razy firma wykonująca nawierzchnię na M. Polskiej ją zrywała zanim inspektor nadzoru ją dopuścił do użytkowania? hahaha
    na całym świecie ciężarówki oczekują na załadunki i jakoś kolein tam nie ma!

    • 5 0

    • Niedawno w któryś majowy piątek Skanska poprawiała dywanik na pasach skretu w Obwodnicę w Chylonii.Znowu koleina.Kładą jakieś gówno i się dziwią.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane