• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR-y na Marynarki Polskiej tworzą koleiny

Michał Brancewicz
8 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Plamy oleju... Plamy oleju...

Jak na wyremontowaną niecałe dwa lata temu ulicę, Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska nie jest w najlepszym stanie. Szczególnie jej prawy pas. Winne są kolejki TIR-ów oczekujące na wjazd do portu.



... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię. ... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię.
Stojące godzinami ciężarówki nie tylko utrudniają ruch prawym pasem ulicy, to jeszcze - gdy taka szansa się pojawi - niszczą nawierzchnię, tworząc w niej koleiny.

Wcześniej ciężarówki czekały na rozładunek na ul. Wyzwolenia zobacz na mapie Gdańska, która prowadzi do magazynów przy ul. Starowiślnej zobacz na mapie Gdańska. Jednak z racji tego, że droga jest tam jednopasmowa tworzyły się gigantyczne korki. Postanowiono to zmienić

- Świadomie przenieśliśmy sznur tirów na ul. Marynarki Polskiej, gdyż jest ona dwupasmowa - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Zastrzega jednak, że nic nie wie zniszczonej nawierzchni ulicy, ale obiecuje to sprawdzić. - Zrobimy to w poniedziałek, najpóźniej we wtorek

Dyrektor przyznaje, że jeśli potwierdzą się nasze przypuszczenia, że oczekujące ciężarówki niszczą niedawno wyremontowaną jezdnie, to pojawi się problem, by ulokować je w innym miejscu.

Oddana 15 października 2007 roku ul. Marynarki Polskiej została zmodernizowana kosztem 49 mln zł. Wraz ze zmianą nawierzchni jezdni w obu kierunkach, wzmocniono także wiadukty, położono nowe torowiska, wyremontowano chodniki i wybudowano nową ścieżkę rowerową.

Wykonawcą inwestycji była firma Budimex-Dromex. Podczas realizacji pojawiły się problemy z asfaltem. ZDiZ zgłosił zastrzeżenia do jakości i sposoby wykonania tzw. warstwy wiążącej, na którą kładzie się warstwę ścieralną, po której jeżdżą samochody. Sprawą musiał się zająć arbiter ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji, gdyż konsorcjum nie chciało się zgodzić na poprawki. Arbiter przyznał jednak rację miastu.

Opinie (189) 2 zablokowane

  • jak to możliwe, że drogi, autostrady (1)

    w ciepłych krajach mogą być w doskonałym stanie przez lata

    i jak to możliwe że właściciele firm "grzybów" nic tak na prawde nie oferując nagle stają się milionerami ... dzięki układzikom

    • 18 0

    • bo nie jest ważne..

      kto potrafi budować tylko kto potrafi wygrać przetarg.

      • 6 0

  • do czytelników i redakcji (3)

    sytuacja na Słowackiego jest jeszcze gorsza. Zapraszamy na zdjęcia. Szczególnie pas w stronę Wrzeszcza. Dziura na dziurze i pozarywane studzienki. Dwie na przeciwko przystanku autobusowego (~ dawnego wiaduktu kolejowego) są najgorsze.

    • 16 0

    • Niektóre dziury na Słowackiego są tak stare, że żeby je wyremontować, trzeba uzyskać pozwolenie konserwatora zabytków.

      • 18 0

    • nie przesadzaj! (1)

      zawsze możesz tamtędy nie jeździć...

      • 1 0

      • no tak. Zapomniałem.

        A droga przez Morenę lepsza? Pod górę kawałek asfaltu wymienili i bardzo dobrze, ale tuż za skrzyżowaniem znowu dziury i zniszczony asfalt. Nie można było pociągnąć tego remontu dalej?

        O zniszczonych torowiskach to już nie ma co pisać w centrum Wrzeszcza. Tam akurat ciężarówki nie jeżdżą, a i tak są wyboje.

        • 2 0

  • fatalny wykonawca, ze jeszcze ktoś w ogóle chce z nimi współpracować?
    No, ale jezeli jedynym kryterium jest cena a nie jakośc wykonania to nie dziwota ze podaja niskie ceny, a potem odwalaja fuchę.

    • 13 0

  • ZDiZ - świadomość Kotłowskiego mnie przeraża (2)

    • 25 0

    • e tam Nietupski jest lepszy (1)

      Romuald Nietupski, prezes spółki GIKE 2012 (3)

      "Nie chcę obecnie ferować wyroków, pewna niewielka szansa na Słowackiego przed Euro 2012 jest, ale musiałby być to bardzo szczęśliwy zbieg wielu okoliczności. Jeśli się nie uda, kierowcy i tak odczują już wtedy dużą ulgę, bo z wykorzystaniem jednej gotowej jezdni i istniejących ulic STWORZYMY PEWIEN RODZAJ DWUJEZDNIOWEJ TRASY."

      • 6 1

      • ale przecież Nietupski był w ZDiZ

        Nietupski poszedł do GIKE 2012 a jego miejsce zajął Kotłowski a więc jak "w rodzinie" :)

        • 5 1

  • Oj, wielkie mi halo.

    Weźmie się kubełek z lepikiem i zaklei dziury, jak na każdej innej drodze.
    Dobra robota wykonana - inwestycja odebrana- nagroda za pomysł racjonalizatorski z TIR-ami zainkasowana

    • 9 2

  • Polsa - kraj tych co rękę po kasę wyciągają w zamian oferując wszystkie możliwe podpisiki.... (1)

    • 2 3

    • Ja mieszkam w Polsce, ty w Polsie

      • 1 0

  • No cóż

    Bo trzeba się nauczyć, że najtańsza opcja wcale nie jest 'najtańsza". Trzeba robić raz a dobrze. Tyle w temacie

    • 44 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane