• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak postępują prace na Trasie Kaszubskiej

Szymon Zięba
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Na budowie Trasy Kaszubskiej trwają prace.

Trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Jej odcinki - od Gdyni do Bożepola Wielkiego - już powstają. Zakończenie tej części prac planowane jest na 2021 rok. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku. Sprawdziliśmy, jak wygląda postęp robót przy tej szeroko zakrojonej inwestycji.



Czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Mieszkańcy Trójmiasta czekają na otwarcie Trasy Kaszubskiej, która ominie zakorkowane Rumię, Redę, Wejherowo i zapewni szybszą i bezpieczniejszą jazdę w kierunku Słupska, Lęborka i Szczecina.

- W tej chwili, szczególnie z powietrza, widać docelowy kształt węzła Gdynia-Wielki Kack. Prace ziemne są bardzo mocno zaawansowane. Można zauważyć, gdzie będą poprowadzone poszczególne jezdnie. Trwa także wznoszenie obiektów inżynierskich, wiaduktów, które mają znaleźć się na wspomnianym węźle. Tzw. wiadukty WD 100 i WD 101 - to te wiadukty, na których ułożone są już stalowe belki - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Zwolniono także plac budowy w okolicy węzła Gdynia-Dąbrowa - mniejszego węzła na Obwodnicy Trójmiasta.

- Węzeł Gdynia-Wielki Kack będzie potężnym, dużym, węzłem zespolonym, który zarówno będzie podłączony do ul. ChwaszczyńskiejMapka jak i ul. NowowiczlińskiejMapka - tłumaczy Piotr Michalski.
Do niego będzie przylegał drugi duży węzeł zespolony - Węzeł Chwaszczyno.

W listopadzie zmiana organizacji ruchu



- Prace sukcesywnie postępują. Najbliższa zmiana organizacji ruchu w tej okolicy, planowana jest w listopadzie tego roku. Będzie ona polegała na przeniesieniu ruchu z Obwodnicy Trójmiasta na drogi towarzyszące, równoległe do drogi ekspresowej - podsumowuje Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (187) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy Via Maris? Kiedy Droga Czerwona? Odpowiedzi (4)

    Szanowni Państwo,
    Budowa drogi o takich parametrach jak droga czerwona (czyli S) oraz Via Maris (GP) jest bardzo długotrwałym procesem. Przed wbiciem pierwszej łopaty (chociaż pewni politycy już ją wbili) należy wykonać szereg procedur i opracowań takich jak studium korytarzowe, decyzja środowiskowa, projekt. Same te procedury nierzadko zajmują pół dekady, potem drugie pół dekady na budowę zakładając że wszystko idzie zgodnie z planem tj. dobry wykonawca, długi okres dobrej pogody i brak protestów ani zaskarżeń. Ponieważ Droga Czerwona początek swojego przebiegu będzie miała w pobliżu terenu zabudowanego protesty będą murowane - Polak jest świadomy każdego grosza do wyszarpania to już nie są lata 90. Na początku lipca premier włączył Drogę Czerwoną do inwestycji CPK. Mając na uwadzę, że perspektywa UE 2021-2027 kładzie nacisk na bezemisyjne środki transportu np. kolej a pieniędzy z CPK nikt nie widział na oczy a sam projekt nie wyszedł spoza mapek i ładnych wizualizacji 3D to w bardzo optymistycznym wariancie obie te drogi powstaną po 2030 roku, w scenariuszu realistycznym powstanie tylko Droga Czerwona po 2030 a w pesymistycznym nie powstanie nic.

    • 5 4

    • no to kiepsko

      • 2 0

    • O makabro!

      To to juz nie za mojego zycia pewnie. To wobec tego walczmy chociaz o to zeby nasze dzieci czy wnuki mialy ta droge

      • 1 0

    • to ja juz nic nie rozumiem (1)

      Przeciez nie od dzis jest mowa o planach tych drog.to co sie robilo w tym kierunku by te drogi powstaly przez ostatnie kilkanascie lat skoro tyle lat o nich mowiono? To jest jakis dramat

      • 3 0

      • To jest właśnie największy problem kiedy "o czymś się mówi" albo "jest w planach". Takich pojęć łatwo jest używać politykom lub innym instytucjom do manipulowania ludźmi którzy nie są obeznani ze szczegółami pewnych procesów/zagadnień (i nic dziwnego, nie każdy się musi na wszystkim znać). Dla przykładu, mówi się też o lotach na marsa i leku na raka, są w planach ale kiedy powstaną i czy w ogóle to nie wiadomo.

        • 3 0

  • To obiecanki przedwyborcze, nie wierzcie pis

    PiS żadnej trasy nie zbuduje, nie wierzcie im, nie dadzą pieniędzy. Skończy się na obiecankach. Nawet nie zaczną budowy.

    • 5 4

  • Mam nadzieje że również uda się rozwiązać sytuacje ronda w chwaszczynie. Nie ważne o której godzinie się tam za dnia jedzie jest tam wieczny korek

    • 5 1

  • gdynia

    wolno , za wolno zdecydowanie, jeszcze dlugo te korki beda nam towarzyszyc!

    • 0 4

  • Fajnie, że powstają nowe drogi odciążające centra miast. Jednak niech niezapominają o modernizacji dróg w mieście. Brak lewo-prawo skrętów, czy rond.W niektórych miejscach nawet brak zatoczek dla komunikacji miejskiej. Bez tych inwestycji jazda po Trójmiascie nigdy się nie poprawi!

    • 6 1

  • (1)

    Morawiecki z Horałą obiecali szybką realizację drogi Czerwonej. Zresztą o Obwodnicy Metropolitalnej też. Więc słowo klucz : sprawdzam.

    • 8 2

    • Tak i Droga Czerwona ma być właśnie częścią OPATU

      więc może i OPAT z Via Maris by powstał...oby

      • 0 0

  • dobre tempo , nie to co ponad 2 lata budowa Aleji Adamowicza przez NDI , można można

    • 2 1

  • Kierowcy GWE będą jeździć dla emocji swoim BMW i golfami i selfie na portale wrzucać

    • 2 5

  • Odkorkowanie Ul Morskiej Chylonii Redy Rumi (1)

    Tylko OPAT wszystko co jedzie do pracy i z pracy przez cały rok z noclegowni w małym 3mieście plua sezonowo turyści na polwysep - to może odkorkować tylko bajpas północny Gdyni i wpiecie sygnalizacji rumi i redy do tristara nic wiecej w tej chwili korki generuja te dwa czynniki brak synchronizacji płynnej zmiany świateł od granicy z Gdynia plus brak alternatywnego dojazdu

    • 7 0

    • Droga tak zwana OPAT została rozpoczęta w 1973 tak jak obwodnica trojmiasta Mamy rok 2020 i nadal jest w czasie budowy , wiec jeszcze poczekamy . Obwodnice skończyli budować chociasz w 2006 roku .

      • 0 0

  • Trojmiasto najlepsze miejsce do zycia.

    • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane