- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (44 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (257 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (129 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (81 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (333 opinie)
Tak się jeździ Trasą Kaszubską
Przejechaliśmy całą Trasę Kaszubską. Podróż do Gdyni - w porównaniu z wcześniejszą koniecznością przebijania się przez zakorkowane miasto - jest znacznie przyjemniejsza, szybsza i bezpieczniejsza.
W kilku miejscach widać bowiem jeszcze barierki. Dużo emocji było też podczas samego otwarcia. Najpierw samochody przejechały w kierunku Gdyni, a na trasie w stronę Strzebielina do ostatnich godzin trwały prace, przede wszystkim porządkowe.
Same jezdnie były bowiem gotowe już od jakiegoś czasu, co sprawdził nasz czytelnik, który przejechał całą Trasę Kaszubską na... rowerze, gdy formalnie był to jeszcze plac budowy:
Trasa Kaszubska: przejechaliśmy całą samochodem
Tym razem to my, legalnie, przejechaliśmy całą Trasę Kaszubską samochodem.
Na razie ruch jest niewielki, ale widać, że sporo kierowców czekało na ten dzień. Na trasie są już zarówno osobowe, jak i ciężarowe samochody, mimo że część nawigacji - jak zwykle - nie nadążyło z aktualizacją map. Już wcześniej były z tym zresztą problemy, przez co niejednokrotnie kierowcy wjeżdżali w zamkniętą drogę lub omijali te odcinki, które w przebudowie nie były. Kto jednak patrzy na znaki, ten bez problemu może przejechać Trasę Kaszubską.
Jest na niej punkt obsługi podróżnych z toaletą i dużym parkingiem, ale nie ma stacji benzynowej. Choć są one przy niektórych zjazdach, ale w tym celu trzeba nieco zboczyć z głównej drogi. Nie jest to jednak niezbędne, bo trasa ma 43 km, które mijają bardzo szybko.
Trasa Kaszubska: nawet godzinę szybciej niż do tej pory
Nawierzchnia jest doskonała, oznakowanie nie pozostawia wątpliwości, a zjazdy i zakręty są dobrze wyprofilowane. Najlepiej widać to właśnie teraz - podczas deszczowej pogody woda nie zalega nawet na poboczach, a szybko spływa do zbiorników retencyjnych, których po drodze jest całkiem sporo.
Co ciekawe, mimo że droga jest szeroka, a ruch na razie niewielki, nie spotkaliśmy nikogo, kto chciałby sprawdzić, jak szybko można nią jechać. Zapewne nie potrwa to długo, ale trzeba przyznać, że jazda nową trasą z dozwoloną prędkością 120 km/h pozwala oszczędzić nawet godzinę.
Sprawdziliśmy bowiem, co się działo na alternatywnej trasie w czasie, gdy jechaliśmy do Gdyni: kolizja przed Wejherowem i zwężenie do jednego pasa oraz zwyczajowe zatłoczenie w Redzie i Rumi. A trzeba pamiętać, że nie były to godziny szczytu, nie był weekend i przede wszystkim daleko jeszcze do sezonu letniego, kiedy korki są największe. I tak nasz przejazd według nawigacji Google był o 47 minut szybszy niż do tej pory!
Trasa Kaszubska: co powstało
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstało 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowano ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący mogą skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstały 22 obiekty inżynierskie, w tym 2 mosty i 2 estakady. Oprócz trasy głównej przebudowano drogi o długości ok. 5 km i wybudowano nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
- 2 pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- 3 węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Miejsca
Opinie (233) ponad 10 zablokowanych
-
2022-12-23 09:10
Pytanie za 100 punktów
Czy tylko mi mapy google jeszcze (23.12) nie widzą nowej trasy?
- 3 0
-
2022-12-23 09:05
warto dodać, że pomimo tego, że oddali kierowcom, to pracy wokoło jest jeszcze dużo.
- 1 0
-
2022-12-22 20:41
Dramat Wielkopolskiej (2)
A czy ktoś już zapomniał o dramacie trwającym ponad rok na ul. Wielkopolskiej????
Giga korki.... To absurd kolejny tego miasta.....- 26 2
-
2022-12-22 20:48
(1)
Bez związku z tematem
- 1 8
-
2022-12-23 09:04
Bez związku?? Z chionki sie chyba urwałeś
Wielkopolska i Chwaszczyńska to dojaz / zjazd do węzła Wielki Kack z centrum Gdyni.
- 2 0
-
2022-12-23 08:46
Trasa fajna, ale filmik taki sobie, czemu ma służyć. Jeśli pokazaniu trasy, to przy węzłach powinno się spowolnić film, lub zrobić stop klatkę. Teraz to wygląda jak film z gry komputerowej gdzie jedziemy na czas. Chyba 3miasto ma jakiś serwer na te filmy że 2 czy 4 minuty nie zrobią różnicy ?
- 1 0
-
2022-12-23 08:05
Fotoradary
Powinny powrócić bi szaleją jak opetani
- 0 2
-
2022-12-22 15:23
tymczasowe odwodnienia (5)
tak. wszystko fajnie, ale ogolna ilosc tymczasowych odwodnien (na wszystkich odcinkach nie tylko tych w gestii polaqua) jest obezwładniająca. na szczęście prawo warunkowo dopuszcza otwarcie drogi w taki sposob. przez rok bedziemy mieli zatem unimogi na poboczach i ekipy dokańczające właśnie studzienki
- 18 70
-
2022-12-23 06:58
Dałbym d**y za przejażdżkę takim Unimogiem.
- 1 1
-
2022-12-22 20:36
nie ilość, tylko liczba
ilość masz alku we krwi
- 3 1
-
2022-12-22 16:46
E, unimogi to zawsze fajnie pooglądać! Czad!
- 9 0
-
2022-12-22 16:44
"tymczasowe odwodnienia" mówisz...
Prawdziwy z ciebie inżynier.
- 22 2
-
2022-12-22 15:46
głównie chodzi o to, aby trawa na poboczach się zakorzeniła, inaczej w trakcie mocniejszego deszczu ziemia z pobocza by spływała
- 31 0
-
2022-12-23 06:57
W końcu!
Szkoda, że na obwodnicy w stronę Gdańska skrajny prawy pas zaczyna się znikąd. Powoduje to, że każdy kto wcześniej jechał prawym z automatu znajduje się na środkowym, a znając mentalność Polaków nie zdecyduje się na zmianę pasa na prawy (co jest wymagane przez prawo), w efekcie prawy pas będzie bezużyteczny.
- 2 2
-
2022-12-23 06:31
Ulica jak ulica
Zobaczymy za rok lub dwa kiedy roboty
Wtedy wnioski będą- 1 3
-
2022-12-23 06:20
Co to za korek?
Tak pięknie się jechało ??? A co tam za korek na samym końcu filmiku ??? Czyżby utrata zaoszczędzonego czasu na światłach ?? Najpierw jazda 120 km /h a potem minuty w korkach w Gdyni ???
- 4 1
-
2022-12-22 15:05
Start Trasy Kaszubskiej.. (4)
Qrcze myślałem, ze bede Pierwszy ;]P
a jak ma sie Czas Przejazdu doliczając ten potrzebny na dostanie sie na tę Trasę przez Węzeł Karwiny/Dąbrowa.??
Jakos nikt o tym nie pisze..;]- 17 14
-
2022-12-22 15:31
nie każdy "startuje " z rozkopanych Karwin - jak ci się nie podoba to jedz przez Rumię i Redę (1)
- 14 4
-
2022-12-23 01:05
Przykład...
Nigdzie nie napisałem, że Każdy startuje z Karwin/Dąbrowy/Orłowa/Bernardowa/Brodwina i Okolic...
Podałem po prostu eXtremalny Przyklad ;]- 1 1
-
2022-12-22 15:15
(1)
Spróbuj trzeci raz, to może poprawnie nazwiesz ten węzeł drogowy, bo twoje pierwsze dwie próby były nieudane.
- 7 4
-
2022-12-23 00:25
Jakie 2Próby.??
To ważna tak bardzo dokładna nazwa, skoro wiadomo ocb.??
Jest m.w. między Karwinami a Dąbrową, dlatego tak napisałem...
Pozdrawiam Serdecznie.!!- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.