• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Takiego ronda w Trójmieście jeszcze nie było. Duorondo na Ujeścisku

Maciej Naskręt
7 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.

Na zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej zobacz na mapie Gdańska na Ujeścisku powstają dwa minironda. Są na tyle blisko siebie, że tworzą duorondo. Kierowcy już zastanawiają się, jak po nim jeździć. Podpowiadamy.



Jak oceniasz duorondo na Ujściesku?

Od kilku lat Gdańsk jest poligonem doświadczalnym dla drogowców jeśli chodzi o budowę rond. Od pomysłów inżynierów ruchu w zakresie skrzyżowań z ruchem okrężnym (oficjalna nazwa ronda) kierowcom może się zakręcić w głowie.

Mamy ronda turbinowe - jedno z nich jest na Kokoszkach zobacz na mapie Gdańska - a także ronda wielopasmowe. Nie brakuje u nas minirond, a także gigantycznego ronda - największego w północnej Polsce, czyli ronda Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, którego średnica wynosi 130 m. Już po oddaniu do użytku zostało przemalowane z wielopasmowego na turbinowe.

Teraz wchodzimy w Trójmieście w nową erę skrzyżowań z ruchem okrężnym - duo-, tri- i quatroronda. Na razie, na szczęście dla kierowców, w Gdańsku będzie trzeba mierzyć się z tym pierwszym typem - duorondem. Powstaje ono u zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej.

Kierowcy, którzy przyglądali się pracom przy budowie tych skrzyżowań, mają mieszane uczucia.

- Wygląda to nieciekawie. Wysepka na środku obu skrzyżowań jest tak niewielka, że moim zdaniem kierowcy będą jechali na przełaj - martwi się pani Ania, nasza czytelniczka.
Duorondo na Ujeścisku. Duorondo na Ujeścisku.


Jak zatem jeździć po nowym duorondzie? Przede wszystkim należy pamiętać, że są to dwa odrębne skrzyżowania. Dlatego, po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim. By kierowcy nie mieli co do tego wątpliwości, stworzono niewielki łącznik między dwoma skrzyżowaniami. W tym miejscu kierowcy zyskali miejsce na zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa na kolejnym rondzie.

Niedopuszczalne jest również skracanie sobie drogi poprzez ścinanie skrzyżowań, zarówno jadąc od strony ul. Łódzkiej w kierunku ul. Cedrowej, jak i w przeciwnym kierunku. Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę, jadąc przez oba skrzyżowania.

Podczas jazdy należy pamiętać też o włączaniu prawego kierunkowskazu, jeśli na najbliższym zjeździe opuszczamy rondo. Przy skręcie w lewo lub zawracaniu na rondzie możemy włączyć (opcjonalnie) kierunkowskaz lewy.

Nietypowe ronda na Warszawskiej

Opinie (322) 4 zablokowane

  • Gdy jestem w gdansku bardzo lubie ogladac jazde autobusow po ogromnym rondzie na torunskiej.Policja powinna nakrecic i pokazac w tvn jak prawudlowo jezdzic po rondach.Ten co to rondo wymyslil nobla powinien dostac a policja za film oskara w szesciu kategoriach.

    • 3 1

  • Nikt nie powiedział ,że rondo musi być okrągłe !!!

    To miejsce aż się prosi o jedno rondo z tzw. Łezką po środku. Zasady są wtedy jasne i czytelne ,a nie ma możliwości zakorkowania układu drogowego.

    • 3 0

  • po co to budować???

    utrudniać życie, wystarczyło np. postawić światła.

    • 3 4

  • Dlaczego "duorondo"...

    ... a nie dwa ronda blisko siebie? Przecież wjeżdża się na jedno, zjeżdża z niego i wjeżdża na następne, nie ma tu żadnych szczególnych zasad.

    • 5 0

  • Jakim sposobem na rondzie można skręcić w lewo?

    Zawsze skręca się w prawo, bo w prawo są wszystkie zjazdy z ronda.

    • 3 0

  • taaaa

    wczoraj dane mi było jechać tamtędy.....uważajcie na policję czuwającą za krzakami :)

    • 2 0

  • Wszystki ronda bym, zlikwidował na rzecz bezkolizyjnych estakad, wiaduktów, oraz lewo i prawo skrętów

    trzeba robić tak by nie tylko likwidować kolizyjność skrzyżowań ale również poprawiać ich przepustowość... szkoda pieniędzy na te całe ronda...

    • 4 1

  • Ronda

    Witajcie , ten projektant ktory wyszedl z tym pomyslem podwòjnego ronda powinien dostać nagrode nobla za najgłupszy pomysł i za najgorzej wydane pieniadze ktore mogły być przeznaczone na naprawę chodników lub jezdni itp. Brawo panie projektancie tak łatwo sie szasta i wydaje pieniądze z miasta na niepotrzebne ronda za ktore my płatnicy wam sponsorujemy . Te ronda bendą niczym a masakrą dla kierowców i przyniasą wiele wypadków .

    • 2 4

  • Co to za filozofia?

    Bez względu na ilość rond ustawionych obok siebie, zasady są zawsze takie same jak dla pojedynczego ronda. Jeżeli takie proste rzeczy trzeba tłumaczyć, to naprawdę należałoby wprowadzić testy na inteligencję dla kierowców.

    • 4 1

  • wszystko do czasu i to krótkiego

    oczywiście starym, sprawdzonym od lat zwyczajem w RP nichetnie uzywa się farb i znaków odblaskowych, tak popularnych u sąsiada na zachodzie. przyjdzie jesień, słota, zima i się zacznie: dekoncentracja, domyślanie sie, gdzie jest rondo bo farba oczywiscie po miesiacu odlezie. tych, kt orzy takąchłuturę wykonują od lat (poza kamieniarzami) powinno się w trybie natychmiastowym zwolnić. a przynajmniej specjalistów od wymalowań jezdni, czytelności znak ow, sczeg olnie o okresach jesiennych i zimowych. dobra zmiano, do roboty!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane