• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Takiego ronda w Trójmieście jeszcze nie było. Duorondo na Ujeścisku

Maciej Naskręt
7 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.

Na zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej zobacz na mapie Gdańska na Ujeścisku powstają dwa minironda. Są na tyle blisko siebie, że tworzą duorondo. Kierowcy już zastanawiają się, jak po nim jeździć. Podpowiadamy.



Jak oceniasz duorondo na Ujściesku?

Od kilku lat Gdańsk jest poligonem doświadczalnym dla drogowców jeśli chodzi o budowę rond. Od pomysłów inżynierów ruchu w zakresie skrzyżowań z ruchem okrężnym (oficjalna nazwa ronda) kierowcom może się zakręcić w głowie.

Mamy ronda turbinowe - jedno z nich jest na Kokoszkach zobacz na mapie Gdańska - a także ronda wielopasmowe. Nie brakuje u nas minirond, a także gigantycznego ronda - największego w północnej Polsce, czyli ronda Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, którego średnica wynosi 130 m. Już po oddaniu do użytku zostało przemalowane z wielopasmowego na turbinowe.

Teraz wchodzimy w Trójmieście w nową erę skrzyżowań z ruchem okrężnym - duo-, tri- i quatroronda. Na razie, na szczęście dla kierowców, w Gdańsku będzie trzeba mierzyć się z tym pierwszym typem - duorondem. Powstaje ono u zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej.

Kierowcy, którzy przyglądali się pracom przy budowie tych skrzyżowań, mają mieszane uczucia.

- Wygląda to nieciekawie. Wysepka na środku obu skrzyżowań jest tak niewielka, że moim zdaniem kierowcy będą jechali na przełaj - martwi się pani Ania, nasza czytelniczka.
Duorondo na Ujeścisku. Duorondo na Ujeścisku.


Jak zatem jeździć po nowym duorondzie? Przede wszystkim należy pamiętać, że są to dwa odrębne skrzyżowania. Dlatego, po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim. By kierowcy nie mieli co do tego wątpliwości, stworzono niewielki łącznik między dwoma skrzyżowaniami. W tym miejscu kierowcy zyskali miejsce na zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa na kolejnym rondzie.

Niedopuszczalne jest również skracanie sobie drogi poprzez ścinanie skrzyżowań, zarówno jadąc od strony ul. Łódzkiej w kierunku ul. Cedrowej, jak i w przeciwnym kierunku. Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę, jadąc przez oba skrzyżowania.

Podczas jazdy należy pamiętać też o włączaniu prawego kierunkowskazu, jeśli na najbliższym zjeździe opuszczamy rondo. Przy skręcie w lewo lub zawracaniu na rondzie możemy włączyć (opcjonalnie) kierunkowskaz lewy.

Nietypowe ronda na Warszawskiej

Opinie (322) 4 zablokowane

  • Co za bzdura

    większej głupoty w tym tygodniu nie widziałem

    • 5 1

  • GERARD (1)

    Fantastyczne rozwiązanie, szczególnie dla mijających się autobusów

    • 2 0

    • Autobusy się tam nigdy nie mijały, zawsze jeden drugiego przepuszczał

      • 1 0

  • No i?

    Nie rozumiem, w czym problem?
    Przejazd mega prosty i oczywisty.
    Podejrzewam, że ludzi bardziej boli fakt,
    że trzeba będzie zwalniać, bo to,
    jak się należy zachować na rondach
    jest oczywiste!

    • 0 2

  • Pomysł taki sobie.

    Po pierwsze całkowicie niepotrzebne rondo na Cederowej/Warszawskiej. Nigdy nie było problemu żeby się wbić na Warszawską z Cedrowej i na odwrót. Poza tym nikt praktycznie nie skręcał z Cedrowej w lewo na Warszawską. Po drugie jest bardzo krótka rezerwa między dwoma rondami, spowoduje to najzwyczajnie zatkanie rond. Problemem na tym skrzyżowaniu był jedynie skręt z Łódzkiej na Warszawską, a tak wszyscy będą stać demokratycznie.

    • 5 1

  • korek przez te rondo na bank będzie

    • 0 0

  • Dzisiaj jechałem przez te ronda dwa razy, przed 9:00 i po 14-ej. (1)

    Żadnego korka, kierowcy zwalniają ale ruch płynny. Na autobus nie trafiłem, pewnie sobie radzą jadąc środkiem.

    Prawdziwy test będzie podczas roku szkolnego w godzinach szczytu.

    • 6 0

    • dzisjaj to są wakacje ...

      ... i bez rond też było płynnie ... chciałem zauważyć ... poczekajmy do 2 września.

      • 0 0

  • rondo było tam potrzebne 8 lat temu

    kiedyś to na Warszawskiej był armageddon. Teraz to pikuś. To rondo tam było wtedy potrzebne. Chyba, że planiści mają takie terminy...to co innego

    • 2 0

  • Debilzm urzędników nie ma granic :-)

    Dziś jechałem autobusem 164 - czyli krótkim - od strony Hawla przez Łódzką w Warszawską. Rondo jest za małe nawet dla najkrótszego autobuu, nie mówiąc o przegubowcach czy samochodach ciężarowych TIR. Autobus nie jechał tak jak na rondzie a przejechał przez wysepkę na środku. Tych bezmózgowców od zarządzania ruchem w mieście należałoby zwolnić od zaraz.

    • 9 2

  • Masakra

    Miałam niestety "przyjemność" jechać tym rondem. To jest jakaś pomyłka i porażka. Tylko czekać aż zdarzy się tam stłuczka bo ludzie w ogóle nie wiedzą jak się zachować. Jeden samochód skręca a drugi śmiga za nim i chwila jak wbije się w jakiś wyjeżdżający samochód. Do tego zjazd z jednego ronda na drugie? Paranoja.

    • 3 1

  • Bzdura mini rond

    Dam pszyklad ulicy toruńskiej jest tez takie rondo musze jezdzic ponim bo zamalo miejsca i droga do zakopiańskiej a wyczulkowskiego też jest to absurd polskich drug

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane