• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taniej niż SKM na krótkich odcinkach - z biletem sąsiedzkim

Krzysztof Koprowski
21 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Pociągi PR nie kursują tak często, jak SKM, ale pozwalają przy krótkich odcinkach na tańszą podróż. Pociągi PR nie kursują tak często, jak SKM, ale pozwalają przy krótkich odcinkach na tańszą podróż.

Czy można podróżować koleją po Trójmieście taniej niż SKM? Okazuje się, że jest to możliwe już za 2 zł. Tyle właśnie kosztuje specjalny bilet Przewozów Regionalnych, którym przejedziemy między dwoma najbliższymi przystankami.



Jak oceniasz cenę biletów kolejowych?

Od 1 lutego Szybka Kolej Miejska wprowadza kolejną podwyżkę cen biletów. Od nowego miesiąca za najkrótszą podróż do 6 km zapłacimy już 2,80 zł. Okazuje się jednak, że rozwiązaniem może być skorzystanie z oferty promocyjnej Przewozów Regionalnych - tzw. biletu sąsiedzkiego.

Płacąc 2 zł w kasie na dworcu, można pokonać z biletem sąsiedzkim trasę między dwoma przystankami, o ile jest ona mniejsza niż 10 km. W przypadku Trójmiasta oznacza odległość między wszystkimi peronami dalekobieżnymi, bo przy tych zatrzymują się pociągi Przewozów Regionalnych.

- Bilet można kupić w kasie na dworcu bezpośrednio przed odjazdem i jest on wówczas ważny 30 minut od momentu jego nabycia. Istnieje też oczywiście możliwość wskazania konkretnej godziny, od której obowiązuje bilet czy też zakupu z wyprzedzeniem do siedmiu dni przed odjazdem - informuje Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

PR zezwala na łączenie biletów, tj. nabycia na przystanku początkowym również biletu obowiązującego od kolejnej stacji, czyli np. zakupu w Gdańsku Głównym biletów relacji: Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz oraz Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Oliwa. W tym przypadku oferta ta okazuje się już jednak droższa o 40 groszy (20 groszy od 1 lutego) niż bilet w SKM. Pod względem czasowym nie zyskamy też wiele, bo SKM z dworca głównego do Oliwy, zatrzymując się na wszystkich przystankach, jedzie ok. 14 minut, zaś PR po torach dalekobieżnych około dwie minuty szybciej.

Oferta Przewozów Regionalnych nie przewiduje jednak biletów ulgowych np. dla uczniów szkół lub osób starszych. Liczba pociągów jeżdżących przez Trójmiasto nie jest imponująca - maksymalnie kilka kursów w godzinach szczytu, poza szczytem jeszcze rzadziej. Stanowi jednak pewną alternatywę dla SKM i udowadnia, że nawet na kolei można zaproponować cenę niższą niż lokalni przewoźnicy. Oferta PR jest też ważna nie tylko w aglomeracjach, ale (z drobnymi wyjątkami) na terenie całego kraju.

Czytaj też: Do Trójmiasta przyjadą zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych

Miejsca

Opinie (217) 2 zablokowane

  • a uczniowie i studenci? (1)

    Teraz gdańsk - oliwa studencki kosztuje 1,76, wystarczyło by 1,50 by się opłacało (komfort inny, skm jednak jest za pr jeśli chodzi o czystość i ilość motłochu w godzinach porannych)

    • 7 1

    • Jak się motłoch przesiądzie do PR

      to poziom syfu i komfortu szybko dorówna SKMce. ;)

      • 4 0

  • Przewozy regionalne ....

    trochę dziwnie działają, pod względem informacji i reklamy. Kiedyś mieli też bilet strefowy, który przed remontami był tańszy niż SKM (relacja Gdańsk Gł.-Gdynia Gł.) i do tego jechał sporo szybciej. Takie informacje można znaleźć na stronie PR gdzieś daleko, bez żadnego rozgłosu, więc ludzie o tym nie wiedzą. Choć obecnie zwiększyli strefę i cenę biletu, więc jazda po Trójmieście jest droższa niż SKM.

    • 8 0

  • chyba się nie znasz... 4 spolki...trzecia za podklady, czwarta za tluczen (4)

    • 12 0

    • a śruby ???

      • 3 0

    • A łubki i podkładki???

      • 1 0

    • a brud? (1)

      PKP Brud

      • 5 0

      • jak napisał tu czub podpisujący się "k"

        "zapewne tak kształtują się rzeczywiste potrzeby mieszkańców"

        • 0 0

  • do Redy też lepiej REGIO (2)

    ja do Redy z Gdyni też jeźdżę pociągiem Przewozów Regionalnych... na bilecie 10 gr różnicy...a pociąg nie dość że puściuteńki to jeszcze jedzie szybciej :)
    Polecam wszystkim - miłego dnia

    • 11 0

    • (1)

      Wszystko fajnie dopóki masz stałe pory podróży i pasujące Ci godziny.

      • 4 0

      • racja

        tak oczywiście... do pracy tak nie byłoby zbyt komfortowo... tym bardziej jeśli pracujesz dalej niż Gdynia Główna... ja tak jeżdżę odwiedzać znajomych w Redzie... wtedy mogę dopasować godzinę odwiedzin do kursów REGIO... wiem, że znajomi z Redy w weekendy do Gdyni jeżdżą REGIO... bo nie muszą stać kilkunastu minut w Chyloni, czy tam Cisowej...bo teraz jakieś zwężenia na tej trasie są

        • 2 0

  • pomysły,

    pomysły, z których niewiele wynika...

    • 5 1

  • Kolej jest za droga (9)

    Przykład: 2 osoby na trasie Wejherowo-Gdynia-Wejherowo zapłacą w SKM (2 bilety powrotne) 21,60 (4x5,40). Samochód miejski (np. Citroen C1) - odległość (w obie strony) ok. 54km spali ok. 3 litrów benzyny po 5,40/l (zaokrąglam, obecnie benzyna jest tańsza). Widać, że 5,40 jest zaoszczędzone.

    • 16 3

    • ale jeszcze jest kilka rzeczy (6)

      ubezpieczenie, serwis, amortyzacja, inne płyny np: olej, opony, części itp. Wtedy może się okazać, że autko jest droższe

      • 7 4

      • (3)

        Ok, masz racje, ale .... jak jedziesz na LPG to przejazd wychodzi jeszcze taniej i nawet doliczając roczne ubezpieczenie, opony na 6 lat, olej na 10 tyś km, filtry i płyn do spryskiwacza, to i tak wychodzi taniej i to sporo.

        • 3 2

        • moj CityRover pali 6litrów gazu w lecie teraz 7-8 (2)

          (czyli "rodzic wypasionego drobiu")

          kosztował 28ooo z wszystkim, a ubezpieczenie z Proama kosztowało 600 za totalnie cały pakiet

          opony uniwersalne, legalnie bez zmiany sezonowej

          i na niemieckiej autostradzie jedzie tyle ile się TAM da

          brakuje mi tylko tempomatu sprzezonego z nawigacją i automatycznej skrzyni, ale nie mieli w ofercie na Europę Wschodnią

          to po co mi SKM?

          • 0 1

          • :D
            28 000 na lokacie 5% daje 94 zł miesięcznie ale bez problemu dostaniesz też lokaty 6,9% a to już 130 zł miesięcznie netto... do tego 600 zł ubezpieczenia i mam 144-184 zł i do tego dolicz sobie koszty paliwa i eksploatacji...
            uwzględnij czas dojazdu/komfort/spadek wartości pojazdu i pieniądza...

            i wtedy zastanów się po co ci SKM a po co samochód, każdy musi sam policzyć czy mu się to opłaci a nie każdy potrafi bo nie wie co to koszt alternatywny, procent składany itp...

            • 2 0

          • CityRover to nie samochód hehehe

            • 1 1

      • Nie wiem kto w tym wątku daje negatywy

        Ale zrozumcie, że samochód za darmo nie jest, utrzymanie kosztuje pieruńsko dużo.

        Taksówkarze nie zarabiają wcale dużo. Fakt, że taksówki są takie drogie jest odzwierciedleniem tego jak drogie jest utrzymanie samochodu.

        • 4 0

      • To są koszty, które się ponosi bez względu na to, czy jeździsz samochodem, czy nie...

        • 0 0

    • Ale samochód trzeba prowadzić.

      Nie każdy to lubi i nie każdy umie to dobrze robić.
      Pociąg "sam jedzie". W dobie powszechności laptopów, tabletów i smartfonów można pożytecznie wykorzystać czas albo tradycyjnie poczytać książki lub czasopisma.

      :)

      • 5 2

    • To jedź taksówką

      I nagle się okaże co jest droższe.

      • 1 0

  • Ja mogę fajne kobietki podwozić za free swoim autkiem...... Dariusz. (1)

    • 4 3

    • uważaj, uważaj bo nadziejesz się na przebierańca

      • 6 0

  • mam takie skromne pytanie.......... (4)

    dlaczego przy podwyżkach biletów nie ma jakiegoś klechy z kropidłem przy kasie np.SKM?

    • 8 11

    • (3)

      A ja mam takie pytanie ..... czy leczysz się u psychiatry, czy dopiero zamierasz?

      • 6 5

      • (2)

        u psychiatry sie nie leczę i nie zamierzam-zastanawiam sie tylko dlaczego księża i zakonnice podróżują po 3miescie w ciepłych,nowych komfortowych autach ,a nie korzystają z kolejki..mogli by stanąć w obronie biednych ludzi jak kiedyś przed stocznią wrzeszczeli o prawach biednych roboli,czemu dzis maja ludzi w d? ...

        • 5 5

        • nie każdy kibic wywodzi się z patologi, nie każdy ksiądz to pedofil, nie każdy polak to alkoholik, zostaw stereotypy na bocznym torze.

          • 5 1

        • Nie wiem czemu tak się dzieje, ale są osoby które chorobliwie cały czas atakują kościół. Ze zdziwieniem obejrzałem kilka dni temu przemówienie Gomułki (chyba z roku 1966) i I Sekretarz Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej używał takich samych słów i zwrotów jak obecni politycy SLD, czy inne osoby związane z lewicą. Czas mija, świat się zmienia, a teksty socjalistów te same. A wypowiedź tego Pana wyżej co krytykuje kościół, pokazuje, że agresja i nienawiść z lat stalinowskich jeszcze nieźle się zachowały, jak na niby tolerancyjny rok 2013.

          • 2 1

  • Polecam (1)

    Sam jeżdżę często pociągami PR i wolę je bardziej niż SKM bo są czystsze i schludniejsze przynajmniej na trasach Hel-Gdynia i Kościerzyna-Gdynia.

    • 6 0

    • dokładnie

      komfort podróży autobusem szynowym Przewozów Regionalnych jest nieporównywalny z tym syfem w SKM... no i w Autobusach szynowych działa latem klima, zimą ogrzewanie

      • 6 0

  • Ciekawe, czy na kolei ktoś zdaje sobie sprawę (9)

    z tego, ile energii elektrycznej pochłania nagrzanie całego pociągu do parametrów piekarnika, tak żeby siedzenia parzyły w d...? A to bardzo częsta praktyka zarówno w SKM jak i w PR.

    Zamiast podnosić ceny biletów, może warto po prostu ograniczyć marnotrawstwo? Akurat w tym przypadku nie powinno to być trudne. :/

    • 33 2

    • Ograniczenie marnotrastwa oznaczałoby wywalenie z roboty 90% nierobów na stanowiskach powyżej dyrektora. Więc raczej chętnych nie będzie.

      • 11 0

    • też o tym myślałem

      najlepsze jest to, ze grzeją tak jak pisałeś, że aż tyłek parzy... a później pociąg dojeżdża do Gdynia Cisowa i ma otwarte drzwi przez 15 minut... i znów jest zimno... po czym ruszy i dalej robi się piekarnik... i tak sobie właśnie wczoraj stojąc 15 min na Cisowej myślałem ile energii ten pociąg zużywa na staniu 15 minut w Cisowej... ale spoko najwyżej zrobią podwyżkę cen i będzie ok

      • 16 0

    • (2)

      Mnie przy okazji zastanawia, komu przeszkadzały te półki na bagaż nad siedzeniami, że ich coraz częściej nie ma w SKMkach? Nie dość, że gorąco jak w piecu, to jeszcze nie ma co zrobić z odzieżą wierzchnią...

      • 8 0

      • jest co zrobic z odzieza (1)

        wszedzie sa wieszaki, zawsze z nich korzystam, bo sie ugotowac faktycznie mozna.... ale powiem szczerze, ze raz zdarzylo mi sie zima jechac na trasie rumia-gdansk wrzeszcz w wagonie kompletnie bez grzenia i bylo nie do zniesienia zimno.. trzeba bylo chodzic, bo od siedzenia tylek odmarzal! Wole wiec powiesic rzeczy i grzac tylek;-)

        • 1 2

        • a ja nie mam przyjemności siadać w ciuchach codziennych na te syfiaste siedzenia

          i rozbierać się z kurtki jak w dalekobieżnym. Na dodatek jest tyle współpasażerów, ze nie ma na to miejsca. Spocenie a potem piździel po plecach na peronie - choroba murowana

          • 0 1

    • A ja, klient, takie grzejniki lubię. (2)

      Gdy z mrozu wchodzę do bardzo nagrzanego pomieszczenia, ogrzewam się powoli. Gdy z mrozu wchodzę do średnio nagrzanego, nie rozgrzewam się przed końcem podróży. Więc polewaj się wodą. Ja chce ciepła.

      • 1 2

      • się ubierz odpowiednio do pogody (1)

        • 0 1

        • W kominiarce nie wyjdę.

          W dzisiejszych czasach...

          • 0 0

    • A oświetlenie peronów w Gdyni?

      Innym przykładem niegospodarności na kolei są niedawno wyremontowane perony 4 i 5 na dworcu w Gdyni. Mimo że pora późno wieczorna i nocna, na peronach żywego ducha, a wszystkie światła świecą tak, że jadących Morską aż oczy bolą. Czy tak trudno było zaprojektować sterownik, który pozostawiałby jedynie co drugą czy nawet co trzecią lampę? I, dla równomiernego zużycia świetlówek , sukcesywnie- jednej nocy świeci jeden obwód, następnej drugi. Byłaby to nie tylko oszczędność energii ale także samych świetlówek.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane