• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taniej niż SKM na krótkich odcinkach - z biletem sąsiedzkim

Krzysztof Koprowski
21 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Pociągi PR nie kursują tak często, jak SKM, ale pozwalają przy krótkich odcinkach na tańszą podróż. Pociągi PR nie kursują tak często, jak SKM, ale pozwalają przy krótkich odcinkach na tańszą podróż.

Czy można podróżować koleją po Trójmieście taniej niż SKM? Okazuje się, że jest to możliwe już za 2 zł. Tyle właśnie kosztuje specjalny bilet Przewozów Regionalnych, którym przejedziemy między dwoma najbliższymi przystankami.



Jak oceniasz cenę biletów kolejowych?

Od 1 lutego Szybka Kolej Miejska wprowadza kolejną podwyżkę cen biletów. Od nowego miesiąca za najkrótszą podróż do 6 km zapłacimy już 2,80 zł. Okazuje się jednak, że rozwiązaniem może być skorzystanie z oferty promocyjnej Przewozów Regionalnych - tzw. biletu sąsiedzkiego.

Płacąc 2 zł w kasie na dworcu, można pokonać z biletem sąsiedzkim trasę między dwoma przystankami, o ile jest ona mniejsza niż 10 km. W przypadku Trójmiasta oznacza odległość między wszystkimi peronami dalekobieżnymi, bo przy tych zatrzymują się pociągi Przewozów Regionalnych.

- Bilet można kupić w kasie na dworcu bezpośrednio przed odjazdem i jest on wówczas ważny 30 minut od momentu jego nabycia. Istnieje też oczywiście możliwość wskazania konkretnej godziny, od której obowiązuje bilet czy też zakupu z wyprzedzeniem do siedmiu dni przed odjazdem - informuje Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

PR zezwala na łączenie biletów, tj. nabycia na przystanku początkowym również biletu obowiązującego od kolejnej stacji, czyli np. zakupu w Gdańsku Głównym biletów relacji: Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz oraz Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Oliwa. W tym przypadku oferta ta okazuje się już jednak droższa o 40 groszy (20 groszy od 1 lutego) niż bilet w SKM. Pod względem czasowym nie zyskamy też wiele, bo SKM z dworca głównego do Oliwy, zatrzymując się na wszystkich przystankach, jedzie ok. 14 minut, zaś PR po torach dalekobieżnych około dwie minuty szybciej.

Oferta Przewozów Regionalnych nie przewiduje jednak biletów ulgowych np. dla uczniów szkół lub osób starszych. Liczba pociągów jeżdżących przez Trójmiasto nie jest imponująca - maksymalnie kilka kursów w godzinach szczytu, poza szczytem jeszcze rzadziej. Stanowi jednak pewną alternatywę dla SKM i udowadnia, że nawet na kolei można zaproponować cenę niższą niż lokalni przewoźnicy. Oferta PR jest też ważna nie tylko w aglomeracjach, ale (z drobnymi wyjątkami) na terenie całego kraju.

Czytaj też: Do Trójmiasta przyjadą zmodernizowane pociągi Przewozów Regionalnych

Miejsca

Opinie (217) 2 zablokowane

  • podwyżka biltetów

    ale za to mamy suuuuuper stadion gdzieś tam na obrzeżach miasta!!

    • 7 0

  • Jedna z największych podwyżek w historii była uzasadniana planami wprowadzenia jednego biletu (21)

    Jedna z największych podwyżek w historii była uzasadniana planami wprowadzenia jednego biletu na całą komunikację w Trójmieście. Teraz mamy kolejne podwyżki a jednego biletu nie ma bo nikt nie chce oddać stołka. Teraz dodatkowo są już 3 różne bilety na przejazd pociągiem po trójmieście. W takim tempie tylko patrzeć jak będą oddzielne bilety na autobusy i tramwaje i oddzielne bilety na jazdę koleją po Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Jedyna szansa to odgórna ustawa narzucająca jeden bilet dla aglomeracji Trójmiejskiej i Sląskiej bo inaczej nikt nie odda stołków.

    • 11 5

    • Coś ci się po...pomyliło (16)

      Wymyślasz jakieś historyjki a'la Fakt i Super Express. Kto podwyższałby cenę swoich biletów, skoro wprowadzono bilet metropolitalny, którego cena jest dużo niższa niż suma cen biletów ZTM, ZKM, MZK i SKM? Co dałaby taka podwyżka kolejarzom? To jakaś historyjka dla naiwnych, a nie historyczna podwyżka.

      Przestańcie pitolić, że nie ma wspólnego biletu. Jest wspólny bilet - bilet metropolitalny. Wśród różnych rodzajów tego biletu brakuje tylko jednego rodzaju - biletu metropolitalnego dla malkontentów - czyli jednoprzejazdowego na SKM+ZKM+ZTM+MZK. Ci którzy korzystają tylko z autobusów, tramwajów czy trolejbusów mogą taki bilet kupić (papierowy albo przez telefon). Trzeba sobie zadać trochę trudu i wejść na stronę MZKZG. Tam jest wszystko napisane jak byk.

      Ci którzy najczęściej korzystają z komunikacji miejskiej kupują bilety okresowe. Metropolitalne jeżeli potrzebują, a jak nie, to kupują okresowe ZTM lub ZKM albo MZK.

      Ustawa narzucająca bilet... Tak tak. Wpisz sobie wspólny bilet jako 11 przykazanie. A tym stołkiem walnij się w dekiel.

      • 5 5

      • jaki Bilet Metropolitalny?!! (11)

        co wyszyscy pierulicie jak potłuczeni pracownicy SKM?

        bilet MZKZG który działa w SKM jest tak upierdliwy i w zw z tym tak niepopularny, ze podawanie go jako alternatywa to wciskanie ciemnoty. Ludzie są może ciemni, ale nie aż tak.

        bilet jednorazowy MZKZG nie dziala w SKM
        a i tak kazda przesiadka to nowy taki bilet. tramwaj(3) + kolejka(3,40) + trolejbus(3) = 9,40 zł

        a
        bilet dobowy = 20zł
        bilet trzydniowy = 40żł
        bilet miesięczny = 220zł!!!
        i nie jest tak łatwo go kupić
        są też kłopoty w czasie kontroli

        • 5 4

        • KŁAMCY i PROPAGANDYŚCI z SKM - PRECZ!

          a to przed podwyżką. Od lutego jeszcze drożej.

          ceny mamy już teraz najwyższe w kraju a jeszcze je podwyższą.

          • 2 1

        • Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem matołku (9)

          Napisałem, że nie ma JEDNEGO RODZAJU biletu metropolitalnego - jednoprzejazdowego na wszystko.

          Upierdliwy to jesteś ty (a nie bilet), bo wielkość twojego ego jest odwrotnie proporcjonalna do wielkości twojego ptaka.
          MZKZG podaje, że około 8-10% pasażerów korzysta z biletów metropolitalnych. I zapewne tak kształtują się rzeczywiste potrzeby mieszkańców, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie kupował biletu na wszystkie środki transportu, skoro jeździ tylko tramwajami po Gdańsku.

          Bilety metropolitalne poczynając od dobowych można kupić przez internet. To też informacja ze strony MZKZG.

          Składnia twojej wypowiedzi świadczy, że jesteś nie tylko ćwierćinteligentem, ale i wtórnym analfabetą.
          Niniejszym apeluję do władz MZKZG - proszę uchwalić bilet dla półgłówków w specjalnej cenie. Jednego klienta już mam.

          • 2 6

          • Spokojnie (2)

            Pomimo twych celnych ripost, które poprawiły mi humor. Proponuje jednak nie martwić się o inteligencję innych i nie denerwować się. Tracisz tylko czas i zdrowie. Mądry głupiemu ustąpi;)

            • 0 2

            • Ja jestem jak Siłaczka i dr Judym w jednym (1)

              Rzeknę mu: Pójdź głupolu jak cię uczyć każę!

              • 0 1

              • tj. masz dużego ptaka i duże cycki

                gleichzeitig

                • 3 0

          • (5)

            to se kup bilet przez internet
            a potem wsiądź do SKM i tłumacz Renomie
            że masz kupiony przez internet
            i on jest w internecie

            a twe bluzgi oraz politrucza skladnia ("tak kształtują się rzeczywiste potrzeby mieszkańców"), zdają się świadczyć, że może i ptaka jakiegoś tam masz,
            ale pod nim przeciągi i zero jaj

            a wszystko z odmóżdżającej pracy dla SKM

            • 4 1

            • To już ostatni komentarz (4)

              Bilet kupiony przez internet jest ważny, bo dane o jego zakupie znajdują się w systemie i czytnikach kontrolerów. Na tym to polega. Ale taka zaszczana pokraka jak ty, woli wszystkich wprowadzać w błąd swoimi bredniami, tylko po to żeby zaistnieć na forum.

              • 1 4

              • nałogowy kłamca z duzym ptakiem i duzo większymi cyckami (3)

                cytaty za www. wybrzeze24. pl/aktualnosci/ruszyla-sprzedaz-biletow-przez-internet

                "System w pełni obsługiwany jest tylko w Wejherowie."

                "Dostępne są bilety miesięczne, 30-dniowe, a także 24- i 72-godzinne"

                "Do przeprowadzenia transakcji niezbędne będzie posiadanie karty jednego z przewoźników zrzeszonych w MZKZG, adres e-mail oraz bankowe konto internetowe lub karta płatnicza" (te wszystko dane osobowe i wyrobiona karta miejska, by JEDEN RAZ KUPIĆ JEDEN BILET... minimum za 20 zł)

                "system nie chciał zaakceptować karty kredytowej w czasie przeprowadzania zapłaty. Po szybkim telefonie do firmy zajmującej się obsługą płatności, kłopot udało się usunąć i szybko zakończyć zakup nowego biletu"

                Żuczku gnojarku pracujący w SKM, kłamiesz nawet w neutralnych sprawach. Jak byś to ty mi powiedział, że dziś jest poniedziałek, sprawdził bym w innym źródle, bo pewnie nawet w tym skłamałeś.

                • 2 1

              • Ty nie odróżniasz nośnika biletu od biletu (2)

                W artykule jest mowa o nośnikach biletów - karcie elektronicznej. Przeczytaj uważnie: system nie jest w pełni obsługiwany - chodzi o system, a nie o taryfę. To są dwie różne sprawy.
                Chodzi o to, że system w Wejherowie pozwala na kartę ładować dowolną kwotę, z której możesz sobie potrącać, zgodnie z taryfą, kwotę za przejazd. To nie ma nic wspólnego z dostępnością biletów metropolitalnych, które można kupić w wersji papierowej, telefonicznej i elektronicznej zapisywanej na kracie. Te ostatnie można kupić jako okresowe - od 24.godzinnego w górę.
                Powtarzam bilety są, tylko ty jesteś za głupi żeby z nich skorzystać. I dobrze. Takie tępaki powinny siedzieć w domu i liczyć pchły.

                • 0 1

              • nie chcę potrzebować odróżniać ! (1)

                Nie chcę WIEDZY, która jest zbędna, której konieczność chore urzędoły usiłują mi narzucić. Chcę wykorzystywać mój spryt i sprawdzać się w mojej pracy (owszem, chamie, na uczelni, w labie i na sali wykładowej) a nie w dojeździe do niej.

                Chcę płacić uczciwie za usługę przewozu. Np. kupić kartonik (sztywny, wygodny do kasowania), lub płacić przez telefon. Jechać wygodnie, bezpiecznie, czysto, gdy jadę nieregularnie, a nie jak robol na zmianę zawsze o tej samej porze przez caluteńki rok (a dla takich macie bilety miesięczne). Akceptuję że stracę moje 37% ulgi, w zamian chcę jeden bilet na wszystko.

                Chcę, żeby warszawska ZTM zrobiła wrogie przejęcie całej komunikacji trójmiejskiej. Z wyrzuceniem tutejszych kadr na bruk, bez praw do zasiłku.

                A gdy nie dostanę czego chcę (zapewne tak się stanie - nie dostanę), zrobię wszystko, by przekonać jak najwięcej ludzi zdołam, że trzeba zmienić nieudolnych polityków, którzy ten grajdół tolerują. TMDB!

                • 2 0

              • Kto ci zrobił tę krzywdę?

                Tatko? Wujek?

                • 0 0

      • KŁAMCY i PROPAGANDYŚCI z SKM - PRECZ!

        bilet przez telefon NIE JEST WSPÓLNY

        do bilet JEDNOPRZEJAZDOWY

        każda przesiadka to 3zł (2,80 + koszt telefonowania) w ZTM/ZKM lub w przyszłości koszt biletu SKM + koszt internetu w telefonie.

        KAZDY BILET OSOBNO to według ciebie wspólny bilet?!

        • 5 0

      • ma być prosto tanio, jednorazowo jak potrzeba, A nie jakieś dekielizmy debilizmy.

        CHcę jak na wsi w warszawie - na jednym bilecie jechac metrem, skm tramwajem w gdyni sopotu i gdańsku., Zrozumiał?

        • 7 0

      • (1)

        Tak myślałem że znajdzie się specjalista komentujący że "jest bilet metropolitalny" ledwo się powstrzymałem aby napisać by darowano sobie taki komentarz bo prowokacja była lepsza. Podwyżka pojawiła się w momencie gdy zrównywano ceny przejazdów kolejowych i autobusowych/trolejbusowych/tramwajowych aby wprowadzić jeden bilet czasowy(to był główny oficjalny powód podwyżki). Kto zna ten temat to pamięta i chyba przejęcie częściowej kontroli nad SKM przez Renomę lub jakieś inne roszady polityczne ubiły zmiany. Dla opornych : nie ma biletu godzinnego w cenie standardowej 3.60 zł tak bym mógł wsiąść w tramwaj w Gdańsku następnie w SKM/TLK/Intercity i dojechał na koniec w Gdyni trolejbusem do pracy (w przeciągu godziny). Jak to jest w komentarzach wspomniane w Warszawie nie ma z podobną kombinacją problemu. Po tonie wpisu walczącego o swój stołek delikwenta widać że bez narzucenia odgórnego nic się nie zmieni i trafiłem w sedno. Tak zawzięcie niektórzy bronią stołków że choćby nawet na chwilę nie można pożyczyć by się nim walnąć w dekiel. Bez Ustawy Metropolitalnej każdy przewoźnik jak i miasto ciągnie w swoją stronę na czym cierpią mieszkańcy i brakuje możliwości ożywienia całego regionu. Niskie zapotrzebowanie na kombinowane bilety jest spowodowane ich zawyżoną ceną i komplikacją ich użytkowania oraz brakiem zsynchronizowania połączeń lub punktualności przewoźników.

        • 3 1

        • pełna zgoda, niestety

          Zwróć Marcin uwagę, że te wszystkie agresywne "cerbery" systemu, wyzywające innych od matołków, wysyłające do domu do liczenia pcheł, kląskające niemal-orwellowską nowomową, pojawiają się prawie wyłącznie w urzędowych godzinach pracy. Żenada.

          Moim zdaniem masz 100% racji: scalenie trójmiejskiej komunikacji nie ma szans w naszym grajdole zajść oddolnie. Jedyna szansa to narzucenie tego odgórne, wbrew i mimo w/o destrukcyjnemu sabotażowi.

          Co więcej, jeśli RZĄD/SEJM tego odgórnego wzięcia za wszarz całego tego łupieżczego, zakłamanego, aferalnego towarzycha nie weźmie na siebie - straci władzę. Już teraz traci Trójmiasto (w Gdyni już Miller+Biedroń, wśród radnych też polo-katolo) traci Śląsk, Łódź, dawno stracił Kraków. Trzyma się jeszcze w Wawie, ale czy nie między innymi dzięki sprawnemu zarządowi komunikacji publicznej, Psim Sprawom Warszawy i dzięki innym tego typu niedrogim, ale bardzo widocznym usługom publicznym?

          To co się u nas w 3M dzieje w dziedzinie transportu publicznego, to jakiś POlityczny death whish, samobójcza autodestrukcja. Niezrozumiała dla mnie.

          • 3 0

    • i po co pierdoły piszesz ? (3)

      Nie ma biletu na wszystko ? a o bilecie metropolitalnym słyszałeś ? to wpierw poczytaj a później pierdoły pisz, zgadza się za tani nie jest (chyba 12 zł) ale możesz śmigać wszystkim przez cały dzień, w całym trójmieście. Podwyżki biletów nie biorą się znikąd, jak widać na nagłówkach gazet, benzyna drożeje - 90% produktów i cena ich transportu też. Skończ sapać.

      wu wu wu .mzkzg.org

      • 4 5

      • KŁAMCY i PROPAGANDYŚCI z SKM - PRECZ! (2)

        12 złociszów to bilet "dwóch przewodników"

        wytłumacz jego ideę Warszwwiakowi: masz se kupić inny bilet na metro, inny na tramwaj.
        albo specjalny trzeci na obie rzeczy na raz

        zabije cię śmiechem

        • 5 0

        • bilet dwóch przewodników (1)

          ty naprawdę masz coś z deklem

          • 0 4

          • ja?! czy może raczej ci StrasznieKradnącyMenele?

            • 2 0

  • Odkrył Amerykę! Ja właśnie to lansuję na tym forum od lat. (4)

    Jeśli Wasze domy i miejsca pracy są względnie blisko stacji z peronami dalekobieżnymi, utrzyjcie SKM nosa wybierając konkurencję. To ją zmusi do poprawy usług. Legalnie. A nawet jeśli Wasze domy i miejsca pracy tak blisko nie są, i tak korzystajcie. Niektóre stacje SKM są tak absurdalnie blisko (Sopot Właściwy i Sopot Wyścigi) innych, że za te dwa, trzy kroki więcej dostaniecie ludzkie warunki i oddech konkurencji na karku SKM.

    • 8 0

    • nie zmusi ich do myślenia (3)

      ich w tej SKMce nic nie zmusi do myślenia... ja tez korzystam z PR zamiast SKM, ale nie mam złudzeń... SKM nie pomyśli, czemu pasażerowie odchodzą... Głuszek wyjdzie powie, ze trzeba zmodernizować tabor i walnie podwyżkę, oczywiście zmniejszając liczbę kolejek...co na forum SKM zostanie okrzyknięte genialnym pomysłem... po czym oczywiście nowego taboru nie będzie, a za rok z tym samym hasłem będzie nowa podwyżka... i tak będzie zawsze dopóki Marszałek Województwa będzie miał to w nosie i będzie uznawał, ze to nie jego problem...bo On SKM nie jeździ

      • 5 2

      • Bo Ty i ja nadal stanowimy skromny odsetek klientów PR. Cała reszta jedzie daleko. (2)

        Gdy proporcja między jednym i drugim rodzajem konsumentów będzie 50:50, SKM zacznie robić w portki. Legalnie. Na nasze miejsce przyszli nowi, nowe pokolenie. To też trzeba zachęcić do konkurencji. Pamiętasz czasy, kiedy było w Polsce tylko trzech operatorów komórkowych? Ceny z kosmosu. Obecnie jest ich tak dużo, że chyba to oni płacą nam. Świadomość konkurencji ich zmusza. Tylko taka recepta zadziała na SKM. Trzeba jeszcze zlikwidować te opłaty za korzystanie z linii. No, kurka, wszyscy jesteśmy podatnikami.

        • 2 0

        • Owszem. Używam PR by jechać do pracy z Gdyni w Gdańsku. Tam prawie nikt nie wysiada, a prawie wszyscy wsiadaja. (1)

          PR potrzebuje reklamy.

          • 2 0

          • reklama a kupowanie biletów PR

            ale żeby tak jeździć albo kupujesz bilet okresowy
            albo za każdym razem musisz odstać kolejkę do kasy

            jak by wprowadzili płatność telefoniczną, jak Arriva,
            ja też bym się od razu przeniósł do nich, mimo że cena nieco wyższa niz w SKM. zwłaszcza jak by zakup ich biletów był przez CallPay, lub przez mPay.

            umiał bym zaprojektować kody mPay na wszystkie relacje w obrębie trójmiasta (między każdą parą stacji potrzebny by był osobny kod, albo łatwiej/lepiej, dla każdej stacji cztery wersje odległości, tak jak na biletach papierowych)

            umiał bym nawet zrobić dla nich aplikację w telefonicznym JAVA, która by te kody generowała. byle tylko coś tu zrobili! kupowanie w kasie bardziej odstręcza niż wyższa cena przejazdu

            (bilet sąsiedzki nie dla mnie, jadę trzy ich stacje, przy uldze 37% dużo taniej niż 6żł)

            • 0 0

  • NO TO JAK?

    P.R.L CZY P.R?.

    • 5 0

  • No a Krzysiu sobie podwyżkę i kierownika wydeptał...

    Dobrą ma wazelinke, jak widać i nie wszystkim pensje stoją.

    • 5 0

  • jeszcze taniej..

    • 0 0

  • Zbudujcie metro , w normalnych krajach to jest podstawa komunikacji ,nawet na Ukrainie (10)

    w 5 miastach jest metro

    • 11 3

    • (4)

      a u nas metra nie ma i
      "zapewne tak kształtują się rzeczywiste potrzeby mieszkańców" (k)

      • 5 0

      • u nas miasta są za małe... np. gdynia 250000 czy słupsk 100000 co to za miasta ??? (3)

        na świecie dużym miastem to zwie miasto koło miliona ludzi minimum

        • 1 0

        • (2)

          Porto ma metro i 238,465
          Oslo ma metro i 613,285

          Trojmiasto ma 742,432

          • 0 0

          • trójmiasto nie to nie miasto :) (1)

            • 1 0

            • truj-wieś?

              • 2 0

    • Nawet w Korei Północnej (poważnie!). Ale do rzeczy: Wskaż dzielnice z których będą jechały całe dywizje pasażerów, których nie z

      alternatywy cztery. A jeśli musi to być kolej miejska, wskaż dlaczego za Chiny nie da się poprowadzić torów pod gołym niebem. Takie metro nowojorskie ma 468 stacji z czego tylko połowa jest pod ziemią.

      • 0 0

    • i co Ci po tym metrze?

      skoro byloby praktycznie na tej samej trasie co obecna skm? juz lepiej kupic wiecej skladow skm

      • 3 0

    • (1)

      Tu nie potrzeba metra a szybkich połączeń kolejowych i węzłów przesiadkowych na lokalną komunikację. Szybkie połączenia kolejowe (160km/h i szybszych) Malbork - Słupsk i ponowne otwarcie zamkniętych linii kolejowych na takich samych parametrach. Jak można dojechać w 30 min do centrum (Gdynia,Gdańsk) komunikacją miejską to ludzie wyprowadzają się na przedmieścia i cały region odżywa. Komu chce się brnąć w zimę samochodem jak sprawną koleją było by szybciej i taniej przy obecnych kosztach paliwa. Pomijam utopijny charakter takiej inicjatywy w Polsce ;)

      • 1 1

      • Mam doskonałe pytanie: Czy dywizje ludzi rzucą się na to? Czy na auta?

        Kolej jest straszliwie kosztowną i ryzykowną inwestycją. Cień szansy na opłacalność jest tylko tam, gdzie ludzie są od niej uzależnieni.

        Wady auta są niczym przy morzu zalet.

        • 0 1

    • założenia SKM to była kolej a'la Sbahn - czyli rodzaj kolei miejskiej

      a metro to dla szczurów zostaw.

      • 0 0

  • A ja proponuję by, SKM czy PR uruchomiły kursy przez większe stacje np. (2)

    Wejherowo-Reda-Rumia-Gdynia Chylonia-Gdynia Gł.-Sopot-Gdańsk Oliwa-Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk Główny. Na tych stacjach większość pasażerów wsiada i wysiada. A jakby tak zgrać to, można by było np dojechać z Gdyni Gł. do Wrzeszcza i zgraną kolejką dojechać do Gdańska Politechniki.

    • 6 0

    • a ja proponuje, by PR wprowadziły bilety przez CallPay lub mPay

      od razu by im przybyło klientów w obrębie Trójmiasta

      • 1 0

    • PR by to chętnie zrobiło

      ale nie zrobi, bo Marszałek nie da na to kasy... bo dla marszałka ważne jest by pasażerowie mieli komfort na miesiąc przed wyborami... reszta go nie obchodzi...

      • 1 0

  • ARRIVA przyjdź!!! (2)

    u was bilet mogę kupić telefonem, a w PR nie

    • 4 0

    • platność telefonem! (1)

      było by fajnie:
      jeśli do Wrzeszcza przyjechała by pierwsza Arriva lub PR -
      wsiadał bym i był w Gdyni szybciej

      jeśli pierwsza była by SKM, wsiadał bym w nią i był trochę później
      wszystko jedno co było by pierwsze, i tak płacił bym telefonem, już tuż po wsiądnięciu

      a teraz jak już mam bilet PR, nawet jak pierwsza wjedzie SKM, nie opłaca się nią pojechać.
      i odwrotnie, jeśli już skasuję miękki jak fajfus projektanta bilet SKM, a wjedzie PR to nie warto wsiadać, dopłacać za wypisanie.

      A i konduktor miał by lepiej. Np. łatwiejsza kontrola. Teraz musi wypisywać, zamiast pilnować interesu, czy ktoś nie wskakuje do ruszającego, czy ktoś nie łazi po/leży na torach...

      • 1 0

      • z FAQ

        "Arriva honoruje bilety zakupione w kasach Przewozów Regionalnych i w kasach PKP Intercity sprzedających bilety na rzecz Przewozów Regionalnych, jak również Przewozy Regionalne honorują bilety sprzedane przez przewoźnika Arriva"

        MOJE PYTANIE
        czy jeśli kupię przez telefon bilet Arriva na trasie Wrzeszcz - Gdynia Główna (gdzie Arriva nie jezdzi) to będzie to ważny w PR bilet?

        • 0 0

  • A czy nie może być

    3-4 złote z Gdyni do Gdańska i odwrotnie.Zawsze jakiś zarobek będzie a tak to puste wagony jadą w sina dal.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane