- 1 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (71 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (226 opinii)
- 3 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (127 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (82 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (276 opinii)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (57 opinii)
Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska
Właśnie ruszyły prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku. Przy tej okazji sprawdziliśmy, jakie inne plany rozbudowy dróg i linii tramwajowych szykują urzędnicy z gdańskiego magistratu na południu miasta.
A to dopiero początek infrastrukturalnej układanki dla tej części miasta. Urzędnicy mają bowiem konkretny plan rozbudowy dróg i linii tramwajowych, który uzależniony jest od pozyskania środków z Unii Europejskiej. Postanowiliśmy przypomnieć, jakie inwestycje czekają na swoją szansę i ułożyliśmy je w kolejności od tej, która może powstać najszybciej do tej, którą kierowcy pojadą najpóźniej.
Nowa Warszawska najbliżej
Inwestycja będzie realizowana raczej wyłącznie w formie trasy tramwajowej, bez drogi. Nowe torowisko zostanie wyprowadzone na wysokości ul. Łódzkiej z istniejącej trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla i dojdzie aż do pętli, która powstanie w ramach Nowej Bulońskiej, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową.
Budowa nowej linii tramwajowej będzie realizowana w ramach projektu GPKM IV A. W sierpniu 2018 roku ma zostać wydane zezwolenie na realizację dla inwestycji.
- Roboty budowlane rozpoczną się w IV kwartale 2018 roku i zakończą w roku 2020 - zapowiada Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Jest projekt dla Nowej Świętokrzyskiej
Na ul. Nowej Świętokrzyskiej, w odróżnieniu do ul. Nowej Warszawskiej, nie pojawią się tramwaje. Powstanie sama dwujezdniowa droga, z buspasami, które zajmą po jednym z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Pozostawiona zostanie rezerwa pod torowisko tramwajowe, ale jego realizacji nie przewiduje się w najbliższym czasie.
Inwestycja może jednak w ogóle nie dojść do skutku.
- Zadanie jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B - obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania - wyjaśnia Schneider.
Urzędnicy jednak wierzą w powodzenie inwestycji, więc na tę chwilę trwa weryfikacja opracowanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska dokumentacji technicznej.
Latem dokumentacja dla Nowej Jabłoniowej
Ta inwestycja ma podobne założenia co ul. Nowa Świętokrzyska. W przypadku tego przedsięwzięcia miasto zdecydowało się zrezygnować z budowy linii tramwajowej, a pozostać jedynie przy rozbudowie układu drogowego. Nowa Jabłoniowa powstanie na odcinku od skrzyżowania z Nową Bulońską i Warszawską aż do ul. Przywidzkiej.
- Obecnie trwają prace projektowe z terminem zakończenia na 31 sierpnia tego roku - wyjaśnia Schneider.
Niestety, zadanie również jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B, czyli obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania.
Inne drogi bez szans
W planach miasta są też inne inwestycje, na przykład budowa Nowej Małomiejskiej, czy też drogi łączącej ul. Sikorskiego z ul. Małomiejską . Niedawno przy okazji rozpoczęcia projektowania rozbudowy ronda na ul. Starogardzkiej mogliśmy usłyszeć też o ul. Nowej Niepołomickiej.
Wszystkie wymienione powyżej drogi to pieśń przyszłości. Możliwość ich realizacji pojawi się najwcześniej w kolejnej dekadzie.
Miejsca
Opinie (295) 1 zablokowana
-
2018-04-22 00:50
abc
Witam.
Dziwi mnie że na południu Gdańska pozwolono miastu się rozbudowywać, wpuszczono tam 40 tyś mieszkańców a droga (Świętokrzyska) jak chłop z kuniem sto lat temu jechał jest nadal tak samo szeroka i przepustowa. Drodzy włodarze troszkę myślenia. Najpierw drogi potem nowe dzielnice.- 44 3
-
2018-04-22 00:01
Zróbcie może artykuł o drogach na południu Gdańska które mają szansę na remont i wymianę nawierzchni na jedynie słuszny w tym kraju asfalt. Trochę by się tego uzbierało.
- 17 1
-
2018-04-21 23:21
Nowa Małomiejska !!! Poproszę.
- 12 5
-
2018-04-21 23:18
Stare drogi może też w końcu wyremontujecie. np Hallera!
- 21 1
-
2018-04-21 23:16
istniejącej linii tramwajowej nie są w stanie utrzymać, a budują następne
ekonomiści - tabor coraz starszy, etatów potrzeba więce już teraz kursują za rzadko
- 15 1
-
2018-04-21 19:30
Kolejna droga (1)
Przydałaby się w następnej kolejności droga łącząca świętokrzyską z nw. warszawską lub jabłoniową. (przejazd tylko do tych ulic przez przywidzką/guderskiego lub Havla). No ale tam jest jeszcze za mało bloków (lawendowe wzgórze) więc nikt w pole drogi nie puści.
- 14 3
-
2018-04-21 22:47
wlasnie taką ulicą bylaby Nowa Unruga, która jest na samym końcu listy
a szkoda bo jej koszt jest kilkukrotnie niższy od innych planowanych, a przydatność wielka
- 3 1
-
2018-04-21 22:30
(1)
Świętokrzyska dwupasmowa? nie ma takiej możliwości, nie ma miejsca na dwa pasy, chyba, że nowe bloki będa wyburzać. Wiem co mówie, bo tu mieszkam. Na planie mapy te rejony są zabudowane blokami nowymi, bzdury, dwóch pasów nie będzie.
- 17 10
-
2018-04-21 22:44
ta droga ma isc po zupelnie innej trasie
- 11 1
-
2018-04-21 22:43
to zbudujcie chociaż Nową Unruga, skoro Świętokrzyska za droga
koszt będzie 10 razy mniejszy (wg prezentowanych danych kilka lat temu) a efekt bardzo duży
- 4 9
-
2018-04-21 22:29
Bez nowej politechnicznej te drogi są bez sensu
- 14 1
-
2018-04-21 22:24
Nowa bulonska bez nowej warszawskiej to zart
- 15 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.