- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (54 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (60 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (151 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (93 opinie)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (347 opinii)
Ten fotoradar zarabia 6 tys. zł na godzinę
Gdański ZDiZ ustawił rejestrator wykroczeń, który poluje na auta jadące bezprawnie po buspasie. Uważajcie niefrasobliwi kierowcy, bo to maszynka do wlepiania mandatów.
Na kogo urządzenie przy ul. Podwale Przedmiejskie poluje? - Na kierowców, którzy poruszają się bezprawnie po buspasie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni
- Zdecydowano się ustawić rejestrator, bowiem drogówka nie mogła się uporać z nagminnie łamiącymi przepisy kierowcami - dodaje Wawrzonek.
Jaki jest efekt? W ciągu jednej godziny rejestrator uwiecznia nawet do 60 kierowców! Równa się to z wpływem do budżetu państwa w wysokości 6 tys. zł, bowiem za jazdę po buspasie grozi mandat w wysokości 100 zł i jeden punkt karny.
Miejcie się na baczności!
Rejestrator wykroczeń, inaczej jak większość tego rodzaju urządzeń, nie wykonuje zdjęć przy użyciu lampy błyskowej. Jest to homologowana kamera.
Opinie (308) 7 zablokowanych
-
2011-09-03 17:41
Samochodami powinni jeździć tylko ci, którzy muszą. (3)
Ja np. od przystanku autobusowego do pracy mam 4 km w jedną stronę. Cóż, choćbym chciała nie dam rady chodzić codziennie 8 km + stojąco - chodząca praca. Samochód to jedyne wyjście.Ale cała reszta, ludzie którzy jeżdżą autem wzdłuż szlaków komunikacji miejskiej powinni z niej korzystać. I to jest jedyne rozwiązanie rozładowania korków, bo dróg w mieście nie przybędzie. Dojazd do pracy KM nie jest niczym hańbiącym. Za granicą podróżują w ten sposób naprawdę bogaci ludzie - prawnicy, prezesi firm, tylko w Polsce jest to uwłaczające i poniżej godności.Ja, tam gdzie mogę, jeżdżę tramwajem lub rowerem. Jasne, że samochodem jest wygodniej, ale KIEROWCY SAMI SĄ SOBIE WINNI ZA POWSTAWANIE KORKÓW.
- 13 10
-
2011-09-03 17:48
ja musze tyle isc do przystanku co dzien:/
- 3 1
-
2011-09-03 19:46
Możesz sobie kupic mały składany rower (np Dahon)
wozić go za darmo autobusem i dojeżdzać nim na przystanek :)Kazdy mówi, ze "on musi"Ale tak poza tym to masz absolutną rację :)
- 4 1
-
2011-09-03 20:37
Ja do pracy codziennie chodzę piechota 6 km w jedną stronę (czyli 12km dziennie) i potem "+ stojąco - chodząca praca" i jakoś nie narzekam i nie marudzę. Owszem można komunikacją miejską jechać , ale to zajmuje prawi 2x więcej czasu
- 2 0
-
2011-09-03 17:49
a jak tam sie można włączyć do ruchu
wyjeżdżając z Chmielnej żeby NIE JECHAĆ po buspasie?! ktos mąrdry w ZDiZ wymyslił??!za blokowanie drogi zdaje się tez mandat obowiązuje!
- 5 3
-
2011-09-03 17:50
a ta reklama - zgodnie z prawem nie moze byc pokazywana na zdjeciach
tak dla wiadomosci redaktora - fersztejen?
- 4 0
-
2011-09-03 18:01
kto zapłaci za bus pas? (4)
Kierowcy płacą więcej niż kupujący bilety zkm! Powinniśmy jako kierowcy domagać się odszkodowania od Gdańska za utrudnienia! Co mnie obchodzą ludzie korzystający z ZKM jak ich nie stać na samochód? Dlaczego ja jako kierowca mam finansować komunikację dla biedoty?
- 8 6
-
2011-09-03 18:13
Bogaty Panie 'Ja'
Komunikacja miejska to nie tylko sposób podróżowania dla tych co nie stać na samochód, ale też sposób na rozładowanie przeciążonych ulic w centrach miast. Kary dla cwaniaków jeżdżących po bus pasach powinny być większe, ale solidarnie czekasz w korku albo sie przesiadz tego tego busa - nikt nikomu nie broni
- 6 3
-
2011-09-03 18:21
POKORA
Wiecej pokory,nigdy nie wiadomo kiedy sam dolaczysz do tej biedoty!
- 3 4
-
2011-09-03 18:37
Masz całkowitą rację. Nie dość, że 60% ceny paliwa i 40% ceny samochodu to podatki to jeszcze jakieś buspasy i szykany ze strony policji. Chory kraj. W normalnych państwach dla każdego posiadacza samochodu daje się 120 l darmowego paliwa na miesiąc a reszta jest w cenie 10-20 gr/litr. U nas po 520 gr litr i brak darmowego paliwa.
- 2 3
-
2011-09-03 19:11
swieta racja precz z komunikacja miejska !
- 2 2
-
2011-09-03 18:42
a dzisiaj widziałam
jak rządowy peżot stał sobie w eskorcie policji najspokojniej w świecie w zatoczce autobusowej na przeciwko stacji Gdańsk główny, pan minister musiał do rossmana najwyraźniej podskoczyć. I co? I żaden fotoradar tego nie zarejestrował i nigdy nie zarejestruje. Kasta rządząca zjada kastę pracującą i tyle.
- 11 0
-
2011-09-03 19:42
Aż się prosi o przecięcie tego wiszącego peszla - wykonanie na poziomie stadionowym.
- 2 2
-
2011-09-03 19:53
cwaniacy niech placa
hehe
- 6 2
-
2011-09-03 20:28
Koperty
Niech DZiL zajmie się lepiej nielegalnymi kopertami np. na św. Barbary.
- 0 3
-
2011-09-03 20:34
nie zgadzam się na buspas w tym miejscu!!!! (1)
budyń ze szczytem szczytowali chyba ryjąc ścieżki rowerowe na całej starówce bo szczyt do pracy dojeżdzał rowerem ....ale jakoś nikt nie pomyslał by usprawnić jazdę na Podwalu a tam są korki od lat a teraz jakiś mądruś wpadł na pomysł by oskubać nas z jednego pasa i jeszcze rejestratory tam wciepał. Gnojstwo i skandal
- 9 6
-
2011-09-03 20:46
Mówisz głupoty,
Własnie pomyśleli i aby tobie jeździło się lepiej budują POG i zabierze ona ruch tranzytowy. Do tego chcą zrobić tunel, więc nie piedziel, że nikt o tobie nie myśli.r
- 3 0
-
2011-09-03 20:42
Niezastąpiony pan Tamasz W czy może miesza pan redaktor ?
W artykule nie znalazłem odpowiedzi na kilka pytań:1. 60 zdjęć( wykonanych?) = 60x100= 6000 zł na godzinę czyli wychodzi na to, że ten fotorejestrator rozróżnia (robi zdjęcia) tylko pojazdom nieuprawnionym do korzystania z buspasa a uprawnionym nie robi zdjęć ? 2. nikt "uprawniony" nie korzysta z buspasa - a jeżeli tak to po co "buspas"... żeby prostym/zwykłym użytkownikom dróg było gorzej ?3, Pan redaktor ułożył tak tekst, że sugeruje aparacik wykonał 60 fotek i na 60 są tylko "nieuprawnieni", aparacik może robi 1000 zdjęć na godzinę a sztab urzędników sprawdza w pocie czoła kto był a kto nie był uprawniony do korzystania z buspasa?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.