- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (124 opinie)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (226 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 4 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 5 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (32 opinie)
- 6 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (70 opinii)
Torowisko przy operze wreszcie doczeka się przebudowy
Kluczowy odcinek torów tramwajowych we Wrzeszczu między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym na al. Hallera wreszcie doczeka się gruntownej modernizacji. Po doraźnych remontach, które poprawiały estetykę tylko tymczasowo, miasto uznało, że potrzebna jest tam przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej. Inwestycja znalazła się na liście priorytetów inwestycyjnych, ale na początek prac trzeba będzie poczekać. Zaplanowano je na lata 2023-2026.
Już wówczas kierowcy i motorniczowie narzekali tam na spękania, dziury i poluzowane tory, w efekcie czego tramwaje pokonywały ten krótki odcinek z ograniczoną prędkością, generując przy tym większy hałas.
Z rok na rok problem jednak postępował. Doraźne remonty pomagały tylko na chwilę, a urzędnicy wprost przyznawali, że każdy remont, a nie przebudowa torowiska to środki wyrzucone w błoto.
- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za dwa-trzy lata może tak być. Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co robimy co można w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu - mówił w 2016 r. Ryszard Szreiber, zastępca Kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku, który wówczas odpowiadał za utrzymanie torowisk tramwajowych (od dwóch lat dział nie funkcjonuje a torowiskami zajmuje się spółka GAiT).
Przebudowa na liście priorytetów
Niedawno informowaliśmy, że miasto planuje wyremontować 19 przejazdów przez torowiska tramwajowe. Na długiej liście zabrakło jednak 350-metrowego torowiska między operą a wiaduktem kolejowym. Okazało się, że miasto ma na to miejsce inny plan.
- Przebudowa infrastruktury tramwajowej w alei Hallera na odcinku międzywęzłowym od alei Zwycięstwa do ulicy Klinicznej została zgłoszona do Bazy Priorytetów Inwestycyjnych w czerwcu 2021 r. - mówi Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W ramach realizacji zadania zgłoszono wykonanie przebudowy infrastruktury tramwajowej, w tym:
- 700 mb toru pojedynczego,
- sieć trakcyjna, konstrukcje nośne, kable zasilające.
- Modernizacja węzła przy Operze Bałtyckiej została uwzględniona w planach miejskich na lata 2023-2026. Ze względów technicznych inwestycja będzie obejmować przebudowę torowiska do wiaduktu przy ul. Hallera. Niezależnie prowadzone są bieżące prace utrzymaniowe torowiska - zapewnia Sieliwończyk.
Pod wiaduktem podniesiono trakcję
Modernizacja torowiska między operą a wiaduktem na Hallera z pewnością wymusi znaczące zmiany w poruszaniu się tramwajów. Składy między Jelitkowem a centrum Gdańska będą musiały jechać objazdem przez Jana z Kolna. Z kolei tramwaje linii nr 5 z Nowego Portu na Zaspę będą jeździć przez ul. Mickiewicza.
Przypomnijmy, że jesienią 2020 r. wymieniona i podniesiona o kilka centymetrów została sieć trakcyjna pod samym wiaduktem. Ograniczyło to do minimum ryzyko zerwania przewodów przez zbyt wysokie ciężarówki.
Powolny tramwaj przy Operze Bałtyckiej (15 opinii)
Opinie (116) 1 zablokowana
-
2022-04-10 18:37
Pieniądze wyrzucono w błoto przy generalnym remoncie Mickiewicza. (6)
Chwilę po nim fałdy asfaltu z okolic torowiska leżały na jezdni. Chyba nawet temat był poruszany na tym portalu, ale problem bagatelizowano. Tam jest teraz gorzej niż na powyższych zdjęciach przy operze.
- 106 5
-
2022-04-11 13:31
to
nie był asfalt , tylko material uszczelniający między torami i jezdnią , który ma konzystencję podobną do asfaltu . Nie zmienia to jednak faktu, że remont spartolono . Nie długo to samo zrobi sie n aNowych Ogordach na przeciwko sądu i szpitala.
- 4 0
-
2022-04-10 20:00
Kazde pieniadze na trawaj to kasa w błoto a raczej do prywatnej kieszeni :)Ale oto wlasnie chodzi. (3)
Tramwaje dawno powinny byc zlikwidowane w Gdańsku i wtedy zniknęły by główne problemy i koszty komunikacyjne w Gdańsku!
Ale unas właśnie chodzi oto by te koszty tworzyć i my mamy je ponosić!- 5 33
-
2022-04-11 09:14
A co w zamian? (1)
Pewnie rowerki, co?
- 4 2
-
2022-04-11 10:58
Parkingi.
W końcu miasto pokazuje od lat, że jeden zastawiony szrotami chodnik jest ważniejszy, niż linia tramwajowa obsłubująca paręset tysięcy mieszkańców...
- 0 2
-
2022-04-10 20:32
W Bartoszycach nie ma, to i tu zlikwidować?
- 27 4
-
2022-04-10 20:01
Firma zarobiła? Zarobiła, więc po co drążyć temat?
Tu nie chodzi o to, by komukolwiek było lepiej. Po prostu coś ma się dziać, ludzie mają żyć w złudzeniach. A Trójmieszczanie są zadowoleni, że PiS nie rządzi, mogą się pultać, że państwo ich okrada i w ogóle jak to się źle przez PiS żyje. Ale nikt nie widzi jak miasto nas okrada kładąc kasę, którą trzeba wydać dwu czy trzykrotnie żeby naprawiać te wszystkie fuszerki
- 15 5
-
2022-04-11 13:28
No to czekaja nas ciężkie czasy !!!!!
- 2 0
-
2022-04-11 13:25
Mam wrażenie, że to kolejny remont generalnyw ciągu 10 lat.
Ale co tam- kto bogatemu zabroni.
- 2 0
-
2022-04-11 13:19
Czy projektować będzie ta sama firma
Czy projektować będzie ta sama firma co na Al. Adamowicza? Tramwaje muszą składać lusterka, niewidoczne sygnalizatory, czy niemądra koordynacja sygnalizacji?
- 2 0
-
2022-04-10 18:05
(5)
Każdy doraźny remont to były pieniądze wyrzucone w błoto...czy ktoś za to odpowie???Ile można marnotrawić publiczne pieniądze?
- 24 14
-
2022-04-10 18:13
Puchatek tego rozumkiem nie ogarnia. (2)
Ahahahaha.
- 7 4
-
2022-04-11 08:55
I tu masz rację (1)
Remont torowiska po 20 latach, to dla niego wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Zapewne ścian w domu też nie malował 20 lat.
Tacy jak on tak mają.- 1 1
-
2022-04-11 13:12
No bo po co ma wyrzucać pieniądze w błoto
- 0 0
-
2022-04-10 18:16
I dobrze, ze olka wyrzuca pieniądze w błoto (1)
- 4 3
-
2022-04-10 22:02
niech wyrzuca twoje ,daj jej
- 1 0
-
2022-04-11 12:59
Czyli szykuje się paraliż pół roku w tym miejscu
- 2 0
-
2022-04-10 18:42
Naostrzenie pantografòw i (2)
hopka na skrzyżowaniu. Naprawiłoby problem tramwajòw w tej lokacji
- 4 4
-
2022-04-11 11:46
W domu postaw sobie hopke
- 0 0
-
2022-04-10 19:21
Co belkoczesz?
Nikt nie rozumie
- 1 2
-
2022-04-10 18:03
(7)
Kiedy w końcu Opera zyska nowa siedzibę?
- 18 18
-
2022-04-10 18:17
a po co? (5)
żeby jeszcze więcej kasy publicznej zmarnować na mierne występy których nikt nie ogląda? skoro jest demokracja to może niech liczba zainteresowanych będzie wystarczającym powodem do likwidacji takich zbędnych instytucji w mieście gdzie wciąż jest ogromny problem z zapisaniem dziecka do przedszkola
- 9 13
-
2022-04-10 19:41
zalatw sobie ukrainski paszport i zapiszesz dziecko do przedszkola bez problemu (1)
- 6 4
-
2022-04-11 11:00
Gdzie tak niby można zrobić?
Chyba w prywatnym przedszkolu, za 1.5k za miesiąc...
- 2 1
-
2022-04-10 19:00
(2)
Po co, to się nogi pocą. Ty nie chodzisz, to nie znaczy że inni też. Poza tym nowy gmach z większą scena, dostosowany do potrzeb operowych, mógłby być krokiem milowym w zwiększeniu atrakcyjności oferty programowej. Ale co ty możesz wiedzieć, skoro twój mózg zatrzymał się na przedszkolu, które pasuje tu jak piernik do wiatraka.
- 9 7
-
2022-04-11 05:31
No to jest siła argumentu. (1)
Teraz operą interesuje się jeden promil mieszkańców miasta to wydajemy 100 milionów i może dobijemy do dwóch promili. Czemu nikt nie krzyczy że to zwykły przekręt i marnowanie kasy miasta? Ile ludzi tam chodzi regularnie jest wiadomo os dawna i to jest śmieszna ilość. Jak wam tak kultura wysoka jest potrzebna to się zrzucić musicie i sobie za własne pieniądze budować te fanaberie. Wtedy by się okazało że wcale opera nie jest taka w życiu ważna.
- 3 4
-
2022-04-11 09:30
Nie wiem skąd masz dane o rzekomym jednym promilu. Każde duże europejskie miasto ma operę i jest to coś czym się szczyci a nie próbuje zamknąć. Kultura wysoka zawsze potrzebuje dofinansowania, bo z założenia jest niekomercyjna. Jednocześnie jest nośnikiem narodowej tożsamości i spuścizny artystycznej. Kultura napędzany turystykę i gospodarkę w ogóle. Dlatego potrzebny jest nowy gmach i nowe otwarcie. Szczególnie tu w Gdańsku, który przez wieki był potęgą muzyczna Europy.
- 2 1
-
2022-04-10 18:46
Oprę przenieść do opery
Opery Leśnej. I tak tam nic się 10 miesięcy nie dzieje. Koncerty można robić w Ergo.
- 5 6
-
2022-04-11 07:39
(4)
Pytanie do urzędników. Czy koszty tymczasowych modernizacji nie stały się większe jak jednorazowa naprawa kilka lat temu, kiedy materiały były dużo tańsze?
- 26 3
-
2022-04-11 10:36
NIe truj facet. Dla urzédników jest jeden priorytet - dobra i wzajemna współpraca z deweloperami. (2)
Drogi to takie mało-interesowne bzdety. Urzędnik na tym nie zarobi tak dobrze.
- 4 0
-
2022-04-11 10:59
Odcinek wstydu UM...
Ile już tam wpakowaliście? Miliard?
- 2 0
-
2022-04-11 10:57
Trochę się to kupy nie trzyma
Przecież im lepsza droga, tym drożej można sprzedać.
- 0 0
-
2022-04-11 08:02
Oczywiście, że tak...
ale proszę pamiętać, że urzędnicy wydają nasze, a nie swoje piniądze. Dlatego im łatwiej.
- 13 0
-
2022-04-11 10:07
W tym miejscu remont powinien być zrobiony 10 lat temu
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.