Utknął, więc spuścił powietrze z opon
28 grudnia 2021
(299 opinii)
GZDiZ / Magdalena Kiljan
Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
2020-11-18 15:04
Opinia wyróżniona
wystarczy powiesić belki przed wiaduktem na odpowiedniej wysokości i jak taki ślepy delikwent kabiną zawadzi to odrazu się ocknie że go nawigacja źle prowadzi. Podnoszenie nic nie da dalej będą pchać się na siłę może się uda.
2020-11-18 17:41
2020-11-19 14:21
Teraz Tiry będą mogły niszczyc więcej dróg
2020-11-18 17:49
kto pozwoli na zawieszenie belki niszczącej pojazd ?
belki, która może spowodować zmianę toru jazdy pojazdu i doprowadzić do ogromnej tragedii
2020-11-19 00:38
i jakoś tragedii nie było....
2020-11-18 19:54
Co oznacza ,, na odpowiedniej wysokości " Ponad siecią nie spełni żadnej funkcji, poniżej : pantograf pierwszy w nią przywali. W jednym masz rację : podnoszenie nic nie da. Kto chce to i tak będzie jechał.
2020-11-18 21:45
Belki są dobre tam gdzie niema trakcji
2020-11-19 00:40
2020-11-19 06:11
A w rzeczywistości klapa
2020-11-19 08:08
Bellka moze byc zamontowana na chodniku i nie musi siegac trakcji
2020-11-20 16:09
Jak to na chodniku ? Nadgabaryty jadą z reguły pomiędzy torami tam gdzie jest najwyżej ale odległość pomiędzy nimi to ok 2,5 m.
2020-11-18 23:30
Obniżenie nawierzchni ... nie da się nie można za długo puszcze mają za dużo drzew myśliwi dbają o kwiatki nie da się nie można wszędzie błyskawice za długo ziemia za plaska rury za plytkie kable za krótkie nie da się za wolno za długo nie wolno nie można geostrategia nie ta wojsko przeżytek helikopter spada ojciec bije mame od 50 tysiecy lat szczegolnie w moim domu nie da się za wolno za długo nie można ..... zrobili w Londynie i powiesili tęczowe flagi.
2020-11-19 12:46
system ocenia wysokość pojazdu i włącza przed wiaduktem czerwone światło i ostre ostrzeżenie
2020-11-18 13:31
A nie prościey obniżyć asfalt?Kierowcy tirów i tak nie patrzą na te znaki a tak poczują jedynie lekkie ugięcie.
2020-11-18 13:43
Nie prościej. kanalizacja deszczowa, przekładanie instalacji to zamknięcie przejazdu i tramwajom i samochodom na miesiące. A pewnie nikt do końca nie wie co tam pod drogą jest.
2020-11-18 14:29
2020-11-19 00:44
a za taaaaką głupotę jak rozmyślne uszkodzenie wiaduktu - wprowadzić ekstra-grzywny w wysokości kilkudziesięciu tys zł
- ale teraz jest nieoPiSana tolerancja dla piractwa drogowego i pijaństwa za kółkiem... ale to ten ich elektorat! ... więc zmian nie wprowadzą - no way!
2020-11-18 13:43
żywią y bronią?
2020-11-18 13:52
Zaraz zaraz, od poczatku:)
2020-11-18 13:46
Ciebie dalej matka karmi z procy "szweckimi kąserwami"?
2020-11-18 14:00
2020-11-18 14:04
2020-11-18 14:28
2020-11-18 14:37
co za dzban haha obnizyć asfalt hha
2020-11-18 14:44
2020-11-18 16:07
2020-11-18 17:55
nad Armii Krajowej wiadukt jest na wysokości ok 5 m i tak ktoś w niego trafił
2020-11-18 13:34
Czas prac około 1 miesiąc
2020-11-18 13:36
Tyle wygrać!
2020-11-18 13:37
Czujesz to :)
2020-11-18 14:26
I przynajmniej będzie zrobione.
2020-11-18 13:38
Ciekawe jakim kosztem ?
2020-11-18 14:20
2020-11-18 15:08
Trakcji nie da sie podniesc,natomiast siec tracyjna juz tak!
2020-11-18 13:40
Podniesienie trakcji pod wiaduktem o 5 cm = blisko 600 000 zł...
Żeby to jeszcze było skuteczne...
Pozdrowienia dla gdańskiego magistratu. Serdeczne.
2020-11-18 14:35
będzie dziura w drodze to się zrobi kolejne 5 cm
2020-11-18 14:45
2020-11-18 14:56
I nie przypiep...ył w wiadukt?
2020-11-18 17:31
2020-11-18 19:08
2020-11-18 21:42
kto to jest wasza prezydent ?
2020-11-18 17:47
najdroższe jest nie podniesienie sieci trakcyjnej ale założenie dodatkowych izolatorów i przebudowanie sieci tak aby zerwanie w tym miejscu nie odcinało prądu w całej sieci i aby tramwaje mogły jeździć z Hallera w Kliniczną.
2020-11-19 12:40
znaczy, dalej liczą na zrywanie drutów...
2020-11-18 18:22
Głównym założeniem przebudowy jest natomiast montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń.
2020-11-18 21:13
Ciekawe, ile zapłaciła za podświetlenie Żaka na tęczowo? Warto ją z tego rozliczyć!!!
2020-11-19 06:23
2020-11-19 09:32
2020-11-18 13:41
co ma dać podniesienie o 5 cm. Nie chcę złowróżyć, ale mam wrażenie spektakularnej wpadki, na którą długo raczej nie będzie trzeba czekać.
2020-11-18 14:15
grunt ze publiczne pieniadze zostana wydane. kryzys idzie trzeba jak najszybciej wyprowadzac kase
2020-11-18 14:21
2020-11-18 14:58
przeczytaj cały tekst ze zrozumieniem ....
2020-11-18 17:50
tylko o przebudowę sieci i dołożenie izolatorów. Jak zerwą sieć to tramwaje będą mogły jeździć przez Kliniczną, a teraz stoi cała Hallera
2020-11-18 13:42
Oby po tylu żaden kierowca nie zerwał trakcji szkoda że aż tyle trzeba czekać no ale przepływ wiedzy ( patrz punktualność SKM) to przerost formy nad treścią...
2020-11-18 15:02
jak się zerwie to będzie można objechać przez kliniczną, w obecnym systemie to nie działa i kliniczna stoi
2020-11-18 13:42
Nie zapomnijcie na nią wydać minimum milion pln, wiadomo ze nierespektujący przepisów kierowcy są ważniejsi niż pieniądze podatników
2020-11-18 14:43
Ale okazję by złodzieje zarobili minimum 100 krotność realnych kosztów.
Tym bardziej że były już wyliczenia, że 5 cm nie da absolutnie nic.
Ale przecież chodzi o zarobek, ale lemingi tego nie rozumieją, ciągle uważają że państwo robi coś dla ifh dobra
2020-11-18 15:55
Dołożyło się do tego kilka miesięcy temu zmiana kierunku jazdy na Piramowicza. Doprawdy gratulacje dla władz......
2020-11-18 21:45
w Gdańsku są jakieś władze ?
2020-11-18 13:46
takie milimilimil...cos to FIGE da - ale ktoś zarobi !!!! no nie?
2020-11-18 14:01
a tramwaj to może też wygnie się w tym dołku pod wiaduktem....?
Obniżenie jezdni o pół metra to nie tylko mały tani wykopek tylko odpowiednie kąty i najazdy dla tramwaju, trochę wyobraźni.
2020-11-18 17:18
podkopać to sobie możesz na działce a nie jak jest cała infrastruktura miejska. No i trzeba by przebudować linię tramwajową z obu stron, bo to nie wagoniki z kopalni tamtędy jeżdżą tylko tramwaje
2020-11-18 17:54
kanalizacja deszczowa, ścieki, sieci energetyczne, sieć gazowa... Tego nie da się szybko i łatwo zagłębić o dodatkowe pół metra. taka inwestycja to kilka miesięcy roboty i zamknięcie przejazdu. Na dodatek nie wiadomo co tam tak naprawdę się znajduje.
2020-11-18 13:50
luki po bokach znacząco zmniejszają prześwit
2020-11-18 14:11
Jednym z dwóch wiaduktów dwuprzegubowych. Jest to ciekawostka budowlana na skalę europejską.
2020-11-18 13:55
jest tyle oznakowań po drodze, jak nie znają przepisów to zabierać im prawo jazdy i obciążać kosztem rezczywistym+ 20% za obsługę.
2020-11-18 14:00
Jaki to ma sens? O ile mniej przypadków zerwania trakcji będzie dzięki temu? No tak, grunt, ze kasa wydana, ktoś zarobił, zgodnie z obowiązującym trendem w Polsce...
2020-11-18 14:34
Makulatura wyborcza za 70mln. Maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią. Krewni i znajomi królika na wszelkich możliwych stołkach w Spółkach Skarbu Państwa. 2mld zł dotacji na TVPropaganda zamiast na onkologię. Wielomilionowe "nagrody" dla biznesmena z Torunia z każdego możliwego Ministerstwa. 500tys na majteczki w kropeczki..
2020-11-18 20:06
Szczujesz ludzi licząc na to, że już zapomnieli poprzednich Asów
2020-11-18 20:24
2020-11-18 15:03
kłania się brak czytania ze zrozumieniem
2020-11-18 17:57
ale o to by po zerwaniu tramwaje mogły jeździć z Hallera w Kliniczną. teraz zerwanie sieci unieruchamia wszystkie tramwaje na Hallera i Klinicznej.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.