Fakty i opinie

Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera

Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.

GZDiZ / Magdalena Kiljan

Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. HalleraMapka, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy byłe(a)ś świadkiem przejazdu zbyt dużych pojazdów pod wiaduktem na al. Hallera?

tak, widuję je tam regularnie 30%
zdarza się od czasu do czasu 28%
nie, ale często czytam o tym na portalach informacyjnych 30%
nie, nigdy 12%
zakończona Łącznie głosów: 589
Zgodnie z planem inwestycji trakcja przy al. Hallera ma zostać podniesiona w rejonie wiaduktu o około 5 cm. Głównym założeniem przebudowy jest natomiast montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń.

W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.

- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.

70 dni na podniesienie trakcji



Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.

Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

Naprawa torowiska na al. Hallera



Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.

Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.

Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.


Opinie (131) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (13)

    A nie prościey obniżyć asfalt?Kierowcy tirów i tak nie patrzą na te znaki a tak poczują jedynie lekkie ugięcie.

    • 51 16

    • (2)

      Nie prościej. kanalizacja deszczowa, przekładanie instalacji to zamknięcie przejazdu i tramwajom i samochodom na miesiące. A pewnie nikt do końca nie wie co tam pod drogą jest.

      • 15 5

      • To się puści tramwaje wodne XD

        • 8 1

      • najprościej by było 10x zwiększyć w końcu mandaty w Polsce

        a za taaaaką głupotę jak rozmyślne uszkodzenie wiaduktu - wprowadzić ekstra-grzywny w wysokości kilkudziesięciu tys zł
        - ale teraz jest nieoPiSana tolerancja dla piractwa drogowego i pijaństwa za kółkiem... ale to ten ich elektorat! ... więc zmian nie wprowadzą - no way!

        • 4 1

    • prościey? (1)

      żywią y bronią?

      • 5 4

      • Zaraz zaraz, od poczatku:)

        • 1 0

    • Może prościej, ale nie potrzeba tam jeziora.

      Ciebie dalej matka karmi z procy "szweckimi kąserwami"?

      • 15 7

    • Czy wszyscy chińscy mędrcy jedzą "szweckie kąserwy"?

      • 12 0

    • Ale wtedy autobusy przestaną robić jak to mówisz "ziuuuu"

      • 5 0

    • nie

      • 1 0

    • co za dzban haha obnizyć asfalt hha

      • 6 2

    • tam są sieci. No i będzie zalewać . Ciężarówki mają bezproblemowa trasę.

      • 2 0

    • Na zmywalu masz takie dylematy?

      • 3 1

    • myślicielu...

      nad Armii Krajowej wiadukt jest na wysokości ok 5 m i tak ktoś w niego trafił

      • 2 0

  • Podniszenie o 5cm..... (6)

    Czas prac około 1 miesiąc

    • 72 14

    • Tyle wygrać!

      • 3 2

    • Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych (1)

      Czujesz to :)

      • 14 5

      • Taniutko, ledwie 0,008 Sasina.

        I przynajmniej będzie zrobione.

        • 14 3

    • AK (1)

      Ciekawe jakim kosztem ?

      • 1 3

      • 0,008 Sasina.

        • 7 2

    • Trakcje podnosza????

      Trakcji nie da sie podniesc,natomiast siec tracyjna juz tak!

      • 3 0

  • 5 cm... (12)

    Podniesienie trakcji pod wiaduktem o 5 cm = blisko 600 000 zł...
    Żeby to jeszcze było skuteczne...
    Pozdrowienia dla gdańskiego magistratu. Serdeczne.

    • 134 16

    • będzie dziura w drodze to się zrobi kolejne 5 cm

      • 3 0

    • Wykonawca az z wroclawia przyjechal ciezarowka (1)

      • 3 0

      • I nie przypiep...ył w wiadukt?

        • 4 1

    • Nasza pani prezydent mysli że wszędzie 5 cm robi różnice:) (2)

      • 5 3

      • Ty nie masz pani Prezydent, ty masz pRezydenta sterowanego z Żuliborza.

        • 4 4

      • kto to jest wasza prezydent ?

        • 2 0

    • przeczytaj artykuł jeszcze raz ze zrozumieniem (1)

      najdroższe jest nie podniesienie sieci trakcyjnej ale założenie dodatkowych izolatorów i przebudowanie sieci tak aby zerwanie w tym miejscu nie odcinało prądu w całej sieci i aby tramwaje mogły jeździć z Hallera w Kliniczną.

      • 5 1

      • znaczy, dalej liczą na zrywanie drutów...

        • 1 0

    • Ile od wpisu liczą?

      Głównym założeniem przebudowy jest natomiast montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń.

      • 3 1

    • Tak ten pomatoł -rydwaniara trwoni n a s z e pieniądze! (2)

      Ciekawe, ile zapłaciła za podświetlenie Żaka na tęczowo? Warto ją z tego rozliczyć!!!

      • 2 4

      • Mniej niż Sasin za niby wybory

        • 3 1

      • Nie chcesz wiedzieć co zobaczył Noe na znak przymierza z Bogiem o_O

        • 0 0

  • Od początku zastanawia mnie (4)

    co ma dać podniesienie o 5 cm. Nie chcę złowróżyć, ale mam wrażenie spektakularnej wpadki, na którą długo raczej nie będzie trzeba czekać.

    • 97 7

    • (1)

      grunt ze publiczne pieniadze zostana wydane. kryzys idzie trzeba jak najszybciej wyprowadzac kase

      • 10 3

      • Dlatego rząd płaci za majteczki w kropeczki?

        • 5 6

    • przeczytaj cały tekst ze zrozumieniem ....

      • 3 1

    • nie chodzi o te 5 cm

      tylko o przebudowę sieci i dołożenie izolatorów. Jak zerwą sieć to tramwaje będą mogły jeździć przez Kliniczną, a teraz stoi cała Hallera

      • 4 0

  • Ciekawe (1)

    Oby po tylu żaden kierowca nie zerwał trakcji szkoda że aż tyle trzeba czekać no ale przepływ wiedzy ( patrz punktualność SKM) to przerost formy nad treścią...

    • 9 4

    • jak się zerwie to będzie można objechać przez kliniczną, w obecnym systemie to nie działa i kliniczna stoi

      • 2 0

  • Proponuję zrobić trakcję zwodzoną (3)

    Nie zapomnijcie na nią wydać minimum milion pln, wiadomo ze nierespektujący przepisów kierowcy są ważniejsi niż pieniądze podatników

    • 38 5

    • Nie kierowcy na ważniejsi

      Ale okazję by złodzieje zarobili minimum 100 krotność realnych kosztów.
      Tym bardziej że były już wyliczenia, że 5 cm nie da absolutnie nic.
      Ale przecież chodzi o zarobek, ale lemingi tego nie rozumieją, ciągle uważają że państwo robi coś dla ifh dobra

      • 2 1

    • Szczególnie newralgiczny punkt. (1)

      Dołożyło się do tego kilka miesięcy temu zmiana kierunku jazdy na Piramowicza. Doprawdy gratulacje dla władz......

      • 3 2

      • w Gdańsku są jakieś władze ?

        • 0 0

  • Można było by podkopac nawet te pół metra - to jest pewniak (tydzien roboty!) (3)

    takie milimilimil...cos to FIGE da - ale ktoś zarobi !!!! no nie?

    • 33 8

    • odp

      a tramwaj to może też wygnie się w tym dołku pod wiaduktem....?
      Obniżenie jezdni o pół metra to nie tylko mały tani wykopek tylko odpowiednie kąty i najazdy dla tramwaju, trochę wyobraźni.

      • 5 0

    • podkopać to sobie możesz na działce a nie jak jest cała infrastruktura miejska. No i trzeba by przebudować linię tramwajową z obu stron, bo to nie wagoniki z kopalni tamtędy jeżdżą tylko tramwaje

      • 3 0

    • pod jezdnią jest ciasno

      kanalizacja deszczowa, ścieki, sieci energetyczne, sieć gazowa... Tego nie da się szybko i łatwo zagłębić o dodatkowe pół metra. taka inwestycja to kilka miesięcy roboty i zamknięcie przejazdu. Na dodatek nie wiadomo co tam tak naprawdę się znajduje.

      • 2 0

  • ten wiadukt jest do wymiany, jest stary i malo praktyczny (1)

    luki po bokach znacząco zmniejszają prześwit

    • 14 23

    • Ten wiadukt jest zabytkiem.

      Jednym z dwóch wiaduktów dwuprzegubowych. Jest to ciekawostka budowlana na skalę europejską.

      • 14 1

  • Tyle kasy, po co?

    jest tyle oznakowań po drodze, jak nie znają przepisów to zabierać im prawo jazdy i obciążać kosztem rezczywistym+ 20% za obsługę.

    • 40 4

  • Bareja wiecznie żywy (5)

    Jaki to ma sens? O ile mniej przypadków zerwania trakcji będzie dzięki temu? No tak, grunt, ze kasa wydana, ktoś zarobił, zgodnie z obowiązującym trendem w Polsce...

    • 67 7

    • Przy obecnym rządzie Bareja mógłby trzy filmy naraz kręcić. (2)

      Makulatura wyborcza za 70mln. Maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią. Krewni i znajomi królika na wszelkich możliwych stołkach w Spółkach Skarbu Państwa. 2mld zł dotacji na TVPropaganda zamiast na onkologię. Wielomilionowe "nagrody" dla biznesmena z Torunia z każdego możliwego Ministerstwa. 500tys na majteczki w kropeczki..

      • 12 5

      • A tak po ludzku : co to ma wspólnego z wiaduktem w Gdańsku ? (1)

        Szczujesz ludzi licząc na to, że już zapomnieli poprzednich Asów

        • 1 1

        • Masz rację, przy zegarku Nowaka i ośmiorniczkach za 38.50 wałki Prawa i ZPRawiedliwości to pikuś.

          • 1 1

    • kłania się brak czytania ze zrozumieniem

      • 4 0

    • nie chodzi tylko o zmniajszenie ilości zerwań

      ale o to by po zerwaniu tramwaje mogły jeździć z Hallera w Kliniczną. teraz zerwanie sieci unieruchamia wszystkie tramwaje na Hallera i Klinicznej.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.