- 1 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (31 opinii)
- 2 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (185 opinii)
- 3 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (153 opinie)
- 4 Jakie wyzwania dla nowych władz Gdyni? (196 opinii)
- 5 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (77 opinii)
- 6 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (68 opinii)
Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera
Rozpoczęły się prace przy podnoszeniu trakcji na al. Hallera.
GZDiZ / Magdalena Kiljan
Rozpoczęły się prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera, w ramach których m.in. ma ona zostać podniesiona o ok. 5 cm. Co więcej, dzięki modernizacji trakcji ruch tramwajowy na głównych szlakach będzie mógł być kontynuowany w przypadku jej zerwania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny zakończyć się w grudniu tego roku.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
W środę rano na miejscu pojawili się pracownicy wykonawcy. Co do zasady jednak prace będą prowadzone nocą.
- Zgodnie z zapisami umowy wykonawca będzie miał obowiązek prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego. Oznacza to, że prace będą odbywać się nocami, w godzinach 0:00-4:00. W szczególnych przypadkach, po uzgodnieniu z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, prace mogą być wykonywane w innych godzinach, np. w dni wolne od pracy. Nie przewiduje się natomiast całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Pierwszy etap inwestycji dotyczy wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz związany jest z montażem nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane będą słupy, liny nośne oraz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.
70 dni na podniesienie trakcji
Przebudowa trakcji na al. Hallera kosztuje 584 tys. złotych.
Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy: Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Naprawa torowiska na al. Hallera
Prace przy podnoszeniu trakcji to jednak nie wszystko. W ramach osobnej inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia torowiska na al. Hallera, na odcinku od al. Zwycięstwa do ul. Piramowicza.
Prace potrwają do 30 listopada i prowadzone będą w godzinach nocnych (między 22 a 5 rano), w związku z czym nie będą powodować zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ani wstrzymania ruchu drogowego w tym rejonie.
Zerwana trakcja pod wiaduktem na al. Hallera. Materiał z 2016 roku.
Miejsca
Opinie (131) 6 zablokowanych
-
2020-11-18 21:00
Dodatkowo trzeba postawić bramownicę. Taką solidną stalową.
Musi być trochę niższa od poziomu trakcji.
- 1 0
-
2020-11-18 21:19
Mądrzy sugerowali obniżenie podłoża na niewielkiej długości-rozwiązałoby to sprawę!!! (1)
Matoły zrobili swoje...Za ile?!
- 3 1
-
2020-11-18 23:23
Tak pani zbulwersowana inżynier.
Policz ile by to kosztowało. Ile dni by to trwało. A potem zalewanie deszczem,,,,,
- 0 0
-
2020-11-18 21:53
Smieszne 5 centymetrów, to tak samo jakby nic nie zrobili ,a taki wysoki koszt .Tylko w Gdańsku tak potrafią.
- 5 0
-
2020-11-18 22:06
za niski wiadukt
cały wiadukt jest za nisko dla ciągnika z naczepą tzw. tir ale powiesili zakaz wjazdu dla wszystkich ciężarówek, nawet tych o wysokości 3m i miejskie wywrotki muszą krążyć bez sensu do okoła po mieście powodując korki,zamiast jechać najkrótszą drogą
- 2 1
-
2020-11-18 22:08
d**ilizm, zresztą czego wymagać od pseudo rządzących
Wstyd, że takie półgłówki rządzą miastem
- 3 1
-
2020-11-18 22:12
6000000tys? A czy koniecznie tą drogą muszą przejeżdżać tiry??
Jest inna droga, Jana z Kolna.
Czy Was w urzędzie totalnie pogięło?
To nie lepiej za te pieniądze naprawrawić rozpadające się torowisko?- 8 1
-
2020-11-19 04:20
50 lat do tego się szykowali
Trzeba by to przeliczyć na milimetry w czasie.
- 2 0
-
2020-11-19 04:31
Tam powinien stać ckm który by strzelał do takiego delikwenta
- 3 0
-
2020-11-19 06:29
turysta
lepiej by przywrócili normalny kierunek na Piramowicza
- 4 1
-
2020-11-19 08:54
Tylko obniżenie poziomu drogi może być skuteczne i nie będzie wyrzucaniem pieniędzy ! (1)
- 1 0
-
2020-11-19 10:29
każde rozwiązanie prócz wysokiego karania za nieprzestrzeganie znaków zakazu
jest wyrzucaniem pieniędzy!
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.