- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (146 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (292 opinie)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (97 opinii)
- 5 Napad na bank miał być żartem (147 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (853 opinie)
Torowisko zniszczone po pięciu latach
Na wyremontowanej nieco ponad pięć lat temu ul. Mickiewicza w Gdańsku wypada masa wypełniająca przestrzeń między szynami tramwajowymi a jezdnią. Pełno jej na asfalcie, a wokół szyn tworzą się pierwsze dziury. Urzędnicy twierdzą jednak, że to normalny proces eksploatacji.
- Na jezdni leżą różnej wielkości kawałki wypełnienia między torami a resztą jezdni. Sytuacja taka trwa od kilku miesięcy, a wszystko zaczęło się podczas letnich upałów. Do dzisiaj nikt się tym nie zainteresował, a stwarza to zagrożenie tak dla pojazdów, jak i pieszych - napisał do nas pan Robert, czytelnik Trojmiasto.pl
Zarząd Dróg i Zieleni, który nadzoruje stan techniczny ulic i torowisk przekonuje jednak, że wszystko jest w porządku, a "guma" widoczna na jezdni to wynik normalnej eksploatacji torowiska. Zdaniem urzędników to efekt zastosowanej technologii, wymagającej co jakiś czas konserwacji i poprawek.
- Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła. Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Zarząd Dróg i Zieleni dotychczas już dwukrotnie usuwał z asfaltu uszczelnienie torowiska. To jednak wciąż nie trzyma się przestrzeni wokół szyn. Przy torach pojawiają się coraz większe wolne przestrzenie, w których zbiera się woda. Nie trzeba być też ekspertem, by przewidzieć, co się stanie, gdy woda zamarznie pod nawierzchnią. Czy będziemy więc mieć powtórkę z innych torowisk przed remontem?
- Dotychczas nie wypełnialiśmy w żaden sposób ubytków, gdyż jesteśmy w trakcie opracowywania technologii naprawy. Prace nie mogą być przeprowadzone w ramach gwarancji, gdyż jej termin upłynął 30 kwietnia 2010 roku - dodaje Kaczmarek.
Miejsca
Opinie (137) ponad 300 zablokowanych
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2017-03-04 10:20
Torowisko
Proces ten zaczął się natychmiast po remoncie , a nie po pięciu latach!! Wybrzuszony jest też miejscami asfalt, zwłaszcza na przejściu przy sklepie " Żabka". Dla matek z wózkami i starszych ludzi to ciężka przeszkoda do pokonania.
- 0 0
-
2013-02-07 10:03
polscy fachowcy
Ciekawe gdzie jest wykonawca i nadzór ...uciekli ???
- 1 0
-
2013-01-02 00:14
kliny brzozowe
były by ok, czy nie ?
- 0 0
-
2013-01-01 23:38
przez dortmundy
stare graty to wszystko, niszczą tory, zamiast odpoczywać na złomowisku
- 0 5
-
2013-01-01 22:19
Nie da sie ukryc
ze to tania technologia bo np:we Wiedniu tory sa otoczone spesjalnymi kaflami z odpowiedniej masy tworzywa,ktore to trzymaja sie lepiej szyn i nie wyplywaja
- 0 0
-
2012-12-31 06:08
"Specjalna masa miała uszczelniać przestrzeń wokół szyn" (15)
Mówiłem,że trzeba było dodać budyniu!!!
- 337 20
-
2012-12-31 06:42
Najwazniejsze, ze ktos wzial za to odpowiednia sume i wielebny pokropil. (9)
- 45 10
-
2012-12-31 09:09
(2)
Nie rozumiem ludzi którzy z jadem atakują na każdym kroku kościół katolicki, tak samo nie rozumiem ludzi atakujący żydów. Jednych i drugich łączy ta sama "dolegliwość". Życzę miłego dnia, nawet tym co jad spływa z ust.
- 17 11
-
2012-12-31 20:58
bo kościół atakuje jadem ludzi (1)
to się bronią przed zarazą
jak potrafią.- 6 8
-
2013-01-01 21:08
Pokaż mi konkrety, gdzie i kiedy kościół "jadem" atakował ludzi. Ja się nigdy z takim czymś nie spotkałem, w przeciwieństwie do pewnej grupy, którzy wstają rano i pierwsza ich myśl: Jak tu wyszydzić osobę wierzącą.
- 2 1
-
2012-12-31 07:53
(5)
ooo, synek milicjanta wykorzystał moment, ze tatuś ksywa flaszka jeszcze się po wczorajszym nie zbudził
- 12 21
-
2012-12-31 08:32
odezwal sie synek wielebnego (4)
;)
- 20 10
-
2012-12-31 09:04
tu je POlska... (3)
...Jurku Owsiak, czy moglbym poprosic Ciebie zebys przeznaczyl pieniadze na remont tej drogi? Tak bardzo bardzo jej potrzebujemy a nie wiadomo kiedy bedzie remont bo jest kryzys, miasto zadluzylo sie na 60% swoich dochodow a wsparcie z uni nie wiadomo jakie i kiedy bedzie....prosze Cie moj aniolku.
- 13 8
-
2012-12-31 10:12
(2)
co to jest "uni"?
- 12 5
-
2012-12-31 12:26
(1)
zapytaj sie leminga...oni sysko wiedza
- 10 3
-
2012-12-31 13:24
łunja, nierządnica europejska, POLSKĘ rada zgnieść!
- 7 2
-
2012-12-31 13:32
(2)
Specjalna masa za pewnie duże pieniądze ))
- 7 0
-
2012-12-31 21:00
uzyli technologi, która wymaga napraw - jak twierdzi pani rzecznik (1)
po czym stwierdza,
że technologia napraw
nie jest znana
i właśnie nad nią pracują.
To jestk kurka szczyt bezczelności
i zwykłe kłamstwo.- 11 0
-
2013-01-01 14:46
nie wiem czy kłamstwo, raczej ciamajdowatość. wiadomo, wszystko się zużywa, trzeba to naprawiać aby było w stanie używalności, trzeba to amortyzować. Ale k..wa skoro wiadomo że się zużyje to się wie jak to naprawić!
- 7 0
-
2012-12-31 20:38
Neue jahre sieg sieg sieg !
HAJL!
- 4 1
-
2012-12-31 17:55
No to jak?W Europie zachodniej nie peka a unas peka?
Ile mamy asfaltu w asfalcie?Gratuluje technologi XXI wieku..- 11 0
-
2013-01-01 18:26
Nowe budownictwo
za 2lata będą pękać ściany w domach i rozpadać się podłoga, że dziury będą do sąsiadów... ale spokojnie to, żadna fuszerka, to NORMALNY PROCES EKSPLOATACJI :)
- 2 0
-
2012-12-31 06:10
czyli (3)
będzie praca po Nowym Roku
wszystkiego naj w nowym roku Trójmieszczanie
:)- 61 5
-
2013-01-01 18:19
To wina kaszubów.
Trzeba wprowadzić obowiązkową winiętę 20,00 dla rejstracji GKA oraz obowiązkowe mycie kół z gnoju. I nie będziemy mieli problemów z tą chołotą. Najgorsi są błotni kaszubi to ci z okolic kartuz. fuuuj
- 3 2
-
2013-01-01 09:23
"normalny proces eksploatacji" (1)
Dlaczego w urzędach siedzą (specjalnie używam słowa "siedzą", a nie "pracują") ludzie, nieznający się na obszarach technicznych, których ich siedzenie dotyczy? To tak, gdybym ja pracował na swoim stanowisku, a nie znałbym się technologii, którą wykorzystuje moja firma.
Może czas zmienić zasady funkcjonowania urzędów?
Tłumaczenie, że to normalny proces eksploatacji, jest tanią wymówką, osoby nieumiejącej wyjaśnić błędu, nie wspomnę o przyznaniu się do takowego.
Nie zgadzam się na opłacanie takich urzędników.- 9 0
-
2013-01-01 15:24
Przecież oni mają poparcie słusznej partii,
gdzie by się podziali kolesie, gdyby fachowcy dostali tę super pracę.
- 2 0
-
2013-01-01 17:47
mowa trawa
"Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła." - juz ,albo tylko 5 lat .- " Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. " - Ameryki Pani nie odkryla ,to typowe stany skupienia wody w naszej strefie klimatycznej w zimie - . "Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów "- skoro sie zuzyly , to wypadalo by wymienic ...wiec nie rozumiem na co czekacie ?? na cud ,czy moze napisaliscie list do Swietego Mikolaja ???
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.