• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Torowisko zniszczone po pięciu latach

Krzysztof Koprowski
31 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Specjalna masa miała uszczelniać przestrzeń wokół szyn, a tymczasem "odkleja się" i przyczepia do jezdni. Specjalna masa miała uszczelniać przestrzeń wokół szyn, a tymczasem "odkleja się" i przyczepia do jezdni.

Na wyremontowanej nieco ponad pięć lat temu ul. Mickiewicza w Gdańsku wypada masa wypełniająca przestrzeń między szynami tramwajowymi a jezdnią. Pełno jej na asfalcie, a wokół szyn tworzą się pierwsze dziury. Urzędnicy twierdzą jednak, że to normalny proces eksploatacji.



Jak często podróżujesz tramwajem?

Torowisko w ciągu ul. Mickiewicza zobacz na mapie Gdańska wraz z jezdnią i chodnikami przeszło remont zaledwie pięć lat temu. Prace prowadzone w okresie sierpień 2006 r. - kwiecień 2007 r. kosztowały ok. 6,3 mln zł, jednak obecny stan ulicy coraz mniej przypomina gładką jak stół nawierzchnię. Na asfalcie oraz wzdłuż torów pełno jest "gumy", która stanowi uszczelnienie szyn ułożonych w nawierzchni jezdni.

"Guma" obecna jest na całej szerokości jezdni. "Guma" obecna jest na całej szerokości jezdni.
- Na jezdni leżą różnej wielkości kawałki wypełnienia między torami a resztą jezdni. Sytuacja taka trwa od kilku miesięcy, a wszystko zaczęło się podczas letnich upałów. Do dzisiaj nikt się tym nie zainteresował, a stwarza to zagrożenie tak dla pojazdów, jak i pieszych - napisał do nas pan Robert, czytelnik Trojmiasto.pl

Zarząd Dróg i Zieleni, który nadzoruje stan techniczny ulic i torowisk przekonuje jednak, że wszystko jest w porządku, a "guma" widoczna na jezdni to wynik normalnej eksploatacji torowiska. Zdaniem urzędników to efekt zastosowanej technologii, wymagającej co jakiś czas konserwacji i poprawek.

- Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła. Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Zarząd Dróg i Zieleni dotychczas już dwukrotnie usuwał z asfaltu uszczelnienie torowiska. To jednak wciąż nie trzyma się przestrzeni wokół szyn. Przy torach pojawiają się coraz większe wolne przestrzenie, w których zbiera się woda. Nie trzeba być też ekspertem, by przewidzieć, co się stanie, gdy woda zamarznie pod nawierzchnią. Czy będziemy więc mieć powtórkę z innych torowisk przed remontem?

- Dotychczas nie wypełnialiśmy w żaden sposób ubytków, gdyż jesteśmy w trakcie opracowywania technologii naprawy. Prace nie mogą być przeprowadzone w ramach gwarancji, gdyż jej termin upłynął 30 kwietnia 2010 roku - dodaje Kaczmarek.

Miejsca

Opinie (137) ponad 300 zablokowanych

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Torowisko

    Proces ten zaczął się natychmiast po remoncie , a nie po pięciu latach!! Wybrzuszony jest też miejscami asfalt, zwłaszcza na przejściu przy sklepie " Żabka". Dla matek z wózkami i starszych ludzi to ciężka przeszkoda do pokonania.

    • 0 0

  • polscy fachowcy

    Ciekawe gdzie jest wykonawca i nadzór ...uciekli ???

    • 1 0

  • kliny brzozowe

    były by ok, czy nie ?

    • 0 0

  • przez dortmundy

    stare graty to wszystko, niszczą tory, zamiast odpoczywać na złomowisku

    • 0 5

  • Nie da sie ukryc

    ze to tania technologia bo np:we Wiedniu tory sa otoczone spesjalnymi kaflami z odpowiedniej masy tworzywa,ktore to trzymaja sie lepiej szyn i nie wyplywaja

    • 0 0

  • "Specjalna masa miała uszczelniać przestrzeń wokół szyn" (15)

    Mówiłem,że trzeba było dodać budyniu!!!

    • 337 20

    • Najwazniejsze, ze ktos wzial za to odpowiednia sume i wielebny pokropil. (9)

      • 45 10

      • (2)

        Nie rozumiem ludzi którzy z jadem atakują na każdym kroku kościół katolicki, tak samo nie rozumiem ludzi atakujący żydów. Jednych i drugich łączy ta sama "dolegliwość". Życzę miłego dnia, nawet tym co jad spływa z ust.

        • 17 11

        • bo kościół atakuje jadem ludzi (1)

          to się bronią przed zarazą
          jak potrafią.

          • 6 8

          • Pokaż mi konkrety, gdzie i kiedy kościół "jadem" atakował ludzi. Ja się nigdy z takim czymś nie spotkałem, w przeciwieństwie do pewnej grupy, którzy wstają rano i pierwsza ich myśl: Jak tu wyszydzić osobę wierzącą.

            • 2 1

      • (5)

        ooo, synek milicjanta wykorzystał moment, ze tatuś ksywa flaszka jeszcze się po wczorajszym nie zbudził

        • 12 21

        • odezwal sie synek wielebnego (4)

          ;)

          • 20 10

          • tu je POlska... (3)

            ...Jurku Owsiak, czy moglbym poprosic Ciebie zebys przeznaczyl pieniadze na remont tej drogi? Tak bardzo bardzo jej potrzebujemy a nie wiadomo kiedy bedzie remont bo jest kryzys, miasto zadluzylo sie na 60% swoich dochodow a wsparcie z uni nie wiadomo jakie i kiedy bedzie....prosze Cie moj aniolku.

            • 13 8

            • (2)

              co to jest "uni"?

              • 12 5

              • (1)

                zapytaj sie leminga...oni sysko wiedza

                • 10 3

              • łunja, nierządnica europejska, POLSKĘ rada zgnieść!

                • 7 2

    • (2)

      Specjalna masa za pewnie duże pieniądze ))

      • 7 0

      • uzyli technologi, która wymaga napraw - jak twierdzi pani rzecznik (1)

        po czym stwierdza,
        że technologia napraw
        nie jest znana
        i właśnie nad nią pracują.

        To jestk kurka szczyt bezczelności
        i zwykłe kłamstwo.

        • 11 0

        • nie wiem czy kłamstwo, raczej ciamajdowatość. wiadomo, wszystko się zużywa, trzeba to naprawiać aby było w stanie używalności, trzeba to amortyzować. Ale k..wa skoro wiadomo że się zużyje to się wie jak to naprawić!

          • 7 0

    • Neue jahre sieg sieg sieg !

      HAJL!

      • 4 1

    • No to jak?W Europie zachodniej nie peka a unas peka?
      Ile mamy asfaltu w asfalcie?Gratuluje technologi XXI wieku..

      • 11 0

  • Nowe budownictwo

    za 2lata będą pękać ściany w domach i rozpadać się podłoga, że dziury będą do sąsiadów... ale spokojnie to, żadna fuszerka, to NORMALNY PROCES EKSPLOATACJI :)

    • 2 0

  • czyli (3)

    będzie praca po Nowym Roku

    wszystkiego naj w nowym roku Trójmieszczanie
    :)

    • 61 5

    • To wina kaszubów.

      Trzeba wprowadzić obowiązkową winiętę 20,00 dla rejstracji GKA oraz obowiązkowe mycie kół z gnoju. I nie będziemy mieli problemów z tą chołotą. Najgorsi są błotni kaszubi to ci z okolic kartuz. fuuuj

      • 3 2

    • "normalny proces eksploatacji" (1)

      Dlaczego w urzędach siedzą (specjalnie używam słowa "siedzą", a nie "pracują") ludzie, nieznający się na obszarach technicznych, których ich siedzenie dotyczy? To tak, gdybym ja pracował na swoim stanowisku, a nie znałbym się technologii, którą wykorzystuje moja firma.

      Może czas zmienić zasady funkcjonowania urzędów?

      Tłumaczenie, że to normalny proces eksploatacji, jest tanią wymówką, osoby nieumiejącej wyjaśnić błędu, nie wspomnę o przyznaniu się do takowego.

      Nie zgadzam się na opłacanie takich urzędników.

      • 9 0

      • Przecież oni mają poparcie słusznej partii,

        gdzie by się podziali kolesie, gdyby fachowcy dostali tę super pracę.

        • 2 0

  • mowa trawa

    "Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła." - juz ,albo tylko 5 lat .- " Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. " - Ameryki Pani nie odkryla ,to typowe stany skupienia wody w naszej strefie klimatycznej w zimie - . "Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów "- skoro sie zuzyly , to wypadalo by wymienic ...wiec nie rozumiem na co czekacie ?? na cud ,czy moze napisaliscie list do Swietego Mikolaja ???

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane