- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (70 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (139 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (109 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Nowe zatoki na styku dwóch miast (53 opinie)
Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian
Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.
Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.
- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:
- EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
- EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
- EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
- EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
- EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
- EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.
- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.
Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).
Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.
Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.
Opinie (453) ponad 20 zablokowanych
-
2018-01-27 18:08
(10)
Kompromitacja zegarmistrza nowaka.Kompromitacja.(po)razka.!!!!!.
- 175 63
-
2018-01-27 19:49
(4)
Kompromitacja PKP i red. Koprowskiego, który wie że treść nagłówka to stek wymyślonych bzdur.
Jakoś 3 lata pendolino sobie radziły a teraz przez jakiegoś debi*a co nie dopilnowal przy niedawnej modernizacji by tłuczeń był prawidłowo wysypany uległy uszkodzeniu co było oczywiste że tak się stanie- 16 9
-
2018-01-28 09:02
Za rządów PO...
wszystko przechodziło a kasy wypływała
- 4 3
-
2018-01-27 21:02
(2)
Nic już nie uratuje złodziei z PO. Możecie zaklinac i przeklinac, ale to był najgorszy okres dla Polski, gdy u koryta byli sami krętacze gotowi sprzedać kraj za grosze.
- 10 16
-
2018-01-28 01:23
Nic nie uratuje debili z pis. Zarządzana przez nich firma właśnie zniszczyła 8 składów pendolino (1)
- 7 5
-
2018-01-28 08:31
jaki rzad taki i zarząd! Przecież powiedzieli jasno Polka w ruinie ma być!
- 2 1
-
2018-01-27 19:06
ej jak on był ministerm to wszystko jeździło (3)
dopiero od dobrej zmiany są kłopoty... Jak to możliwe?
- 11 13
-
2018-01-27 19:44
bo pani kopacz przestala rozdawac jajecznice i stawiac lody ministrowi (2)
i ludzie sie burza teraz, ze nie ma jak w tv ;)
- 4 4
-
2018-01-27 20:38
nie bo pisokomuna nawet tłucznia prawidłowo nie umie podsypać (1)
jakoś 4 lata jeżdziło i było ok
- 8 8
-
2018-01-27 22:41
Dojna zmiana z misiewiczami musi doić kasę dla siebie i 500+ dlatego na wszystkim oszczędzają, nwet na torach
dlatego niedługo będą jeździć fury w konie jak do Morskiego Oka w Tatrach , zamiast pociągów.
- 5 5
-
2018-01-27 18:47
przypomnij mi kto go powolal
- 6 4
-
2018-01-28 01:20
Ten tekst to jedna wielka manipulacja (1)
Proponuje by pan Krzysztof przez jakiś czas sobie odpoczął. Niech się zajmie raportem drogowym albo aktualizacją cen paliw na stacjach
- 7 5
-
2018-01-28 08:52
Święte słowa.
Tekst napisany nierzetelnie. Nie wyjaśnia podstawowej kwestii.żenada
- 1 2
-
2018-01-28 03:04
Wzmocnić podwozie i z glowy. Rozdmuchany problem. (1)
- 3 4
-
2018-01-28 08:47
Kolejne pieniądze błoto przez 28 lat przepracowałem takiego burdelu nie widziałem za panów platformay zostało zwolnienionych prawie 2000 ludzi pkp przewozy regionalne. Bo koledzy z platformy otworzyły przewozy koleje śląskie.ile tam pieniędzy posło bagno.
- 3 0
-
2018-01-27 22:10
Kpina! (4)
Tyle hajsu poszło... Gdzie ekspertyzy badacze inżynierowie? Czy wy nie wiecie co zamawiacie? A takie piękne pociągi w Polsce się buduje...
- 17 3
-
2018-01-28 08:44
Kasę na innowacje w Polsce zżera okupant poprzez konkordat.
Wagony na 200kmh wyprodukujemy i w 2010 mogliśmy wyprodukować. Same wagony.
- 0 0
-
2018-01-27 22:40
(2)
teraz sie buduje, ale w 2010 r jeszcze nie bylo mowy aby w polsce wyprodukować pociag tej klasy co pendolino.
radzę mniej ogladać tvpis- 2 5
-
2018-01-28 00:29
co za argument? ty sam siebie slyszysz? (1)
mam kupowac technologie, ktora nie daje sie uzytkowac z tego tylko wzgledu, ze takiej nie ma w PL? PRzeciez to byla jawna zachciewajka niedoukow z rzadu.
Tak samo z zamarzjacymi tablicami na dworcach. LEmingu ty naprawde masz cos glowa. Tobie mozna wcisnac nawet tablet z funkcjami ktorych nie potrzebujesz i ich nie uzyjesz za 3 razy drozej.
infrastrukure rozwia sie rownolegle. Co z tego ze kupisz cos co znisczy sie przy normalnej eksploatacji i kosztuje dwa razy drozej niz zakup dzialjacej latami kolei?- 3 1
-
2018-01-28 02:38
nie tłumacz
szkoda sobie strzępić ryja. on do śmierci byłby szczęśliwy jedząc trawę byle w doknowej zagrodzie.
- 1 1
-
2018-01-27 18:22
reklamacje rozpatrywane indywidualnie? (4)
Powinni wszystkim automatycznie pozwracać różnicę między pendolino a EIC!
W dodatku mamy 17 letnią gwarancję, więc chyba producent powinien za wszelkie koszty płacić, również te wynikające ze strat na biletach!- 61 1
-
2018-01-27 22:50
(1)
Coś dziwnego z tłuczniem się dzieje w Polsce. Wagony same się nie popsuły. Zapewne przez kilka lat nikt ich dokładnie nie oglądał od spodu bo jakoś jechały...
- 2 2
-
2018-01-28 08:33
Przede wszystkim bardzo szybko przestali coś lać
by nie piszczały przy hamowaniu. Zwracałem na to uwagę, chyba jakiś okres obsługi alstomu tej działki kontraktu się skończył, a że PKP nic nie lepiej do niepiszczenia opon, no to piszczą. Masakra.
- 0 0
-
2018-01-27 21:45
Ciekawe komu zabrali te podstawione wagony EIC?
Ponoć zabrali m.in. z linii Łodź-Warszawa kilka wagonów i teraz ludzie muszą jechać jak śledzie. Im też zwrócą pieniądze za pogorszenie komfortu?
- 7 0
-
2018-01-27 19:04
Popieram wypowiedź
- 1 1
-
2018-01-28 08:28
pitolino
Czemu nie piszecie ze te składy szybko nie wrócą do ruchu i nie wiadomo co z resztą . Bo podwozia pękają. To koniec pendolino w polsce.
- 10 2
-
2018-01-27 18:38
i dobrze tak burzujom od pendolino. przez ten ich komfort to ile zginelo juz ludzi. (2)
pociag ma byc glosny zeby go bylo slychac z daleka.
- 7 15
-
2018-01-28 07:47
wystarczy sluchać się znaków (sygnalizacji świetlnej oraz szlabanów) oraz przed wjazdem upewnić się czy coś jedzie. O pajacach co na dziko chodzą/jeżdzą - winni na ich rodziny pobrać rachunek za wszelkie straty np: 2mln za naprawę pendolino + 400tys za opóźnienie.
- 3 0
-
2018-01-27 22:54
Każdego miesiąca trup!!!
- 3 0
-
2018-01-28 07:38
głupota
ile trzeba mieć czynnych szarych komórek, żeby przewidzieć, ze pęd powietrza podpije kamyki, które będą uderzać w dno pociągu? co na świecie jest między torami? może piasek, a nie kamienie?
- 7 0
-
2018-01-28 06:54
trolle z PiS stale aktywni
trolle z PiS stale aktywni, ciekawe za ile to robią ?
Bo dla idei na pewno nie, bo to najbardziej pazerne towarzystwo od upadku komuny- 5 12
-
2018-01-28 06:41
To jest jego wina! Tego tłucznia!
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.