• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro. Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro.

Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.



Czy złożył(a)byś reklamację, gdyby zamiast Pendolino przyjechał pociąg niższej kategorii?

Tłuczeń, czyli drobne kruszywo stosowane standardowo w nawierzchni kolejowej wokół szyn, w ostatnich dniach uziemiło sześć z 20 pociągów produkcji francuskiego Alstomu. Dodatkowo dwa pociągi czekają na naprawę powypadkową.

Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.

- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:

  1. EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
  2. EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
  3. EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
  4. EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
  5. EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
  6. EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna

Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino. Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino.
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.

- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Pendolino na torach od ponad trzech lat

Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.

Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).

Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.

Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • (10)

    Kompromitacja zegarmistrza nowaka.Kompromitacja.(po)razka.!!!!!.

    • 175 63

    • (4)

      Kompromitacja PKP i red. Koprowskiego, który wie że treść nagłówka to stek wymyślonych bzdur.

      Jakoś 3 lata pendolino sobie radziły a teraz przez jakiegoś debi*a co nie dopilnowal przy niedawnej modernizacji by tłuczeń był prawidłowo wysypany uległy uszkodzeniu co było oczywiste że tak się stanie

      • 16 9

      • Za rządów PO...

        wszystko przechodziło a kasy wypływała

        • 4 3

      • (2)

        Nic już nie uratuje złodziei z PO. Możecie zaklinac i przeklinac, ale to był najgorszy okres dla Polski, gdy u koryta byli sami krętacze gotowi sprzedać kraj za grosze.

        • 10 16

        • Nic nie uratuje debili z pis. Zarządzana przez nich firma właśnie zniszczyła 8 składów pendolino (1)

          • 7 5

          • jaki rzad taki i zarząd! Przecież powiedzieli jasno Polka w ruinie ma być!

            • 2 1

    • ej jak on był ministerm to wszystko jeździło (3)

      dopiero od dobrej zmiany są kłopoty... Jak to możliwe?

      • 11 13

      • bo pani kopacz przestala rozdawac jajecznice i stawiac lody ministrowi (2)

        i ludzie sie burza teraz, ze nie ma jak w tv ;)

        • 4 4

        • nie bo pisokomuna nawet tłucznia prawidłowo nie umie podsypać (1)

          jakoś 4 lata jeżdziło i było ok

          • 8 8

          • Dojna zmiana z misiewiczami musi doić kasę dla siebie i 500+ dlatego na wszystkim oszczędzają, nwet na torach

            dlatego niedługo będą jeździć fury w konie jak do Morskiego Oka w Tatrach , zamiast pociągów.

            • 5 5

    • przypomnij mi kto go powolal

      • 6 4

  • Ten tekst to jedna wielka manipulacja (1)

    Proponuje by pan Krzysztof przez jakiś czas sobie odpoczął. Niech się zajmie raportem drogowym albo aktualizacją cen paliw na stacjach

    • 7 5

    • Święte słowa.

      Tekst napisany nierzetelnie. Nie wyjaśnia podstawowej kwestii.żenada

      • 1 2

  • Wzmocnić podwozie i z glowy. Rozdmuchany problem. (1)

    • 3 4

    • Kolejne pieniądze błoto przez 28 lat przepracowałem takiego burdelu nie widziałem za panów platformay zostało zwolnienionych prawie 2000 ludzi pkp przewozy regionalne. Bo koledzy z platformy otworzyły przewozy koleje śląskie.ile tam pieniędzy posło bagno.

      • 3 0

  • Kpina! (4)

    Tyle hajsu poszło... Gdzie ekspertyzy badacze inżynierowie? Czy wy nie wiecie co zamawiacie? A takie piękne pociągi w Polsce się buduje...

    • 17 3

    • Kasę na innowacje w Polsce zżera okupant poprzez konkordat.

      Wagony na 200kmh wyprodukujemy i w 2010 mogliśmy wyprodukować. Same wagony.

      • 0 0

    • (2)

      teraz sie buduje, ale w 2010 r jeszcze nie bylo mowy aby w polsce wyprodukować pociag tej klasy co pendolino.
      radzę mniej ogladać tvpis

      • 2 5

      • co za argument? ty sam siebie slyszysz? (1)

        mam kupowac technologie, ktora nie daje sie uzytkowac z tego tylko wzgledu, ze takiej nie ma w PL? PRzeciez to byla jawna zachciewajka niedoukow z rzadu.
        Tak samo z zamarzjacymi tablicami na dworcach. LEmingu ty naprawde masz cos glowa. Tobie mozna wcisnac nawet tablet z funkcjami ktorych nie potrzebujesz i ich nie uzyjesz za 3 razy drozej.

        infrastrukure rozwia sie rownolegle. Co z tego ze kupisz cos co znisczy sie przy normalnej eksploatacji i kosztuje dwa razy drozej niz zakup dzialjacej latami kolei?

        • 3 1

        • nie tłumacz

          szkoda sobie strzępić ryja. on do śmierci byłby szczęśliwy jedząc trawę byle w doknowej zagrodzie.

          • 1 1

  • reklamacje rozpatrywane indywidualnie? (4)

    Powinni wszystkim automatycznie pozwracać różnicę między pendolino a EIC!
    W dodatku mamy 17 letnią gwarancję, więc chyba producent powinien za wszelkie koszty płacić, również te wynikające ze strat na biletach!

    • 61 1

    • (1)

      Coś dziwnego z tłuczniem się dzieje w Polsce. Wagony same się nie popsuły. Zapewne przez kilka lat nikt ich dokładnie nie oglądał od spodu bo jakoś jechały...

      • 2 2

      • Przede wszystkim bardzo szybko przestali coś lać

        by nie piszczały przy hamowaniu. Zwracałem na to uwagę, chyba jakiś okres obsługi alstomu tej działki kontraktu się skończył, a że PKP nic nie lepiej do niepiszczenia opon, no to piszczą. Masakra.

        • 0 0

    • Ciekawe komu zabrali te podstawione wagony EIC?

      Ponoć zabrali m.in. z linii Łodź-Warszawa kilka wagonów i teraz ludzie muszą jechać jak śledzie. Im też zwrócą pieniądze za pogorszenie komfortu?

      • 7 0

    • Popieram wypowiedź

      • 1 1

  • pitolino

    Czemu nie piszecie ze te składy szybko nie wrócą do ruchu i nie wiadomo co z resztą . Bo podwozia pękają. To koniec pendolino w polsce.

    • 10 2

  • i dobrze tak burzujom od pendolino. przez ten ich komfort to ile zginelo juz ludzi. (2)

    pociag ma byc glosny zeby go bylo slychac z daleka.

    • 7 15

    • wystarczy sluchać się znaków (sygnalizacji świetlnej oraz szlabanów) oraz przed wjazdem upewnić się czy coś jedzie. O pajacach co na dziko chodzą/jeżdzą - winni na ich rodziny pobrać rachunek za wszelkie straty np: 2mln za naprawę pendolino + 400tys za opóźnienie.

      • 3 0

    • Każdego miesiąca trup!!!

      • 3 0

  • głupota

    ile trzeba mieć czynnych szarych komórek, żeby przewidzieć, ze pęd powietrza podpije kamyki, które będą uderzać w dno pociągu? co na świecie jest między torami? może piasek, a nie kamienie?

    • 7 0

  • trolle z PiS stale aktywni

    trolle z PiS stale aktywni, ciekawe za ile to robią ?
    Bo dla idei na pewno nie, bo to najbardziej pazerne towarzystwo od upadku komuny

    • 5 12

  • To jest jego wina! Tego tłucznia!

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane