• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trakt św. Wojciecha znów się sypie. A remontu nie będzie

Maciej Naskręt
7 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliżej końca remontu Traktu św. Wojciecha
Na razie dziury w jezdni na Trakcie św. Wojciecha w Gdańsku wypełnia śnieg. Kierowców czekają tam trudne warunki do jazdy jak tylko temperatura przewyższy zero stopni Celsjusza. Na razie dziury w jezdni na Trakcie św. Wojciecha w Gdańsku wypełnia śnieg. Kierowców czekają tam trudne warunki do jazdy jak tylko temperatura przewyższy zero stopni Celsjusza.

Ponownie rozpada się nawierzchnia na Trakcie św. Wojciecha - alarmują kierowcy. Co na to urzędnicy? Na remont tej drogi nie mają pieniędzy.



W Lipcach zamiast asfaltu na Trakcie św. Wojciecha pojawiła się kostka betonowa. Takich niemiłych niespodzianek jest tam więcej. W Lipcach zamiast asfaltu na Trakcie św. Wojciecha pojawiła się kostka betonowa. Takich niemiłych niespodzianek jest tam więcej.
Po Trakcie św. Wojciecha co raz trudniej jeździć. Asfaltowe łaty na dziurach zaczynają przeradzać się w kolejne dziury. Wraca sytuacja sprzed roku - jezdnia zaczyna wyglądać jak "ser szwajcarski".

- Tegoroczny mróz i śnieg skutecznie kuje dziury w asfalcie, które w zeszłym roku łatali drogowcy. Tu się znowu nie da jeździć szybciej niż 30 km/h. Czy władze miasta planują tam jakikolwiek większy remont, bowiem łatanie ubytków tu już nie wystarcza? Czy będziemy ta drogową gehennę przeżywać co roku? - pyta pan Mateusz, kierowca firmy kurierskiej.

Te pytanie zadaliśmy urzędnikom odpowiedzialnym za planowanie inwestycji. Co oni na to? - Niestety nie posiadamy w tej chwili pieniędzy na przebudowę Traktu św. Wojciecha. Wieloletni Plan Inwestycyjny miasta Gdańska nie uwzględnia przebudowy tej drogi. Nie mamy też przygotowanych ewentualnych projektów - mówi Izabela Kuś, zastępca dyrektora Wydziału Programów Rozwojowych.

Kierowcy jak i mieszkańcy południa Gdańska liczyli na kapitalną przebudowę ok. 500-metrowego odcinka jezdni na Trakcie św. Wojciecha w Lipcach.

Czy potrzebna jest gruntowna przebudowa Traktu św. Wojciecha?

- W skrajni jezdni na Trakcie św. Wojciecha wykopano rów, w którym ułożono kanalizację o szerokości ok. 1,5 m. I zaplanowano asfaltowanie tylko tej rozkopanej części jezdni. Wszyscy doskonale wiedzą, że wystarczy rok, aby na nowym, częściowo ułożonym asfalcie, była dziura na dziurze. Czemu inwestor nie zaplanował większej przebudowy - na całej szerokości jezdni? - zastanawia się pan Marian, mieszkaniec domu przy Trakcie św. Wojciecha 299, którego spotkaliśmy w drodze po poranne zakupy.

- Inwestycja jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej. Środki pochodzące z Unii Europejskiej na budowę kanalizacji mogą być przeznaczone jedynie na odtworzenie nawierzchni bezpośrednio związanej z budową kanalizacji. Jeśli realizowane przez nas prace wodociągowo-kanalizacyjne mają szeroki zakres i obejmują całą nawierzchnię drogi, jak na przykład w przypadku ul. Łanowej [w 2010 r. przyp. red.] na gdańskiej Olszynce, odtwarzamy wtedy całą nawierzchnię drogi. Zakres odtworzenia nawierzchni drogowych jest każdorazowo uzgadniany z Zarządem Dróg i Zieleni w Gdańsku - wyjaśnia Agnieszka Gajowniczek, rzecznik prasowy spółki Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - inwestora budowy kanalizacji w Lipcach i Św. Wojciechu.

Gdański ZDiZ informuje, że na Trakcie św. Wojciecha są przewidziane prace drogowców, ale tylko doraźne - naprawa nawierzchni na niewielkich odcinkach. Kierowcom zalecamy zatem omijać tę drogę, albo przygotować się do uprawiania slalomu.

Opinie (185) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • A już za 1,5 roku będziemy mieli Porażka 2012 (17)

    Czy urzędnicy wówczas zrobią objazdy dla kibiców którzy będą jechali samochodem z meczów z Wrocławia lub Poznania aby nie pokazać standardu gdańskiego czy raczej zostawią tak jak jest w ramach ekstremalnych atrakcji turystycznych.

    • 190 5

    • .. nie do wiary, ale mamy cud , tusek dotrzymaŁ obietnicy wyborczej

      bedzie tak jak w Irlandii

      • 23 2

    • i tak najlepsze jest skrzyżowanie trakt/toruńska

      tam to trzeba się na manewrować by koła nie urwać i to bez różnicy czy od tunelu jedziemy czy od strony Oruni. Żeby chociaż łatali te dziury....

      • 21 1

    • ,,wieloletni plan nie uwzględnia tej drogi'' ciekawe co powiedzą jak się zapadnie od tych dziur

      a podatek od nieruchomości do góry idzie, ciekawe czemu i gdzie ta kasa trafi

      • 22 0

    • Nie bedzie zadnego 2012, (1)

      zapomnijmy

      • 12 4

      • Będzie.. zaśmiejemy się wówczas do łez!!

        • 16 0

    • OD kiedy to przez Tekt św Wojciecha się jeździ (7)

      Heh rozumiem pomstowania ludzi zamieszkujących tereny przy drodze jak i całego Pruszcza Gdańskiego, który właśnie tą drogą podąża do pracy, ale sądzę że jednak dla Gdańska są ważniejsze drogi niż ta.

      Bo kibice z Wrocławia i Poznania to pojadą przez A1 (raczej ten kawałek co jej powstanie) i obwodnicę toteż ważniejsze drogi to W-Z oraz Słowackiego, jak i rozbudowa nowej Łudzkiej, aby odblokować dzielnice Gdańska Połódnie.

      Ponadto obwodnica połódniowa zmniejszy ruch na podwalu przedmiejskim i nie trzeba będzie nagminnie skracać czekanie Toruńską, przez co nie będzie ona tak niszczona.

      Ponadto Pruszcz Gdański Sporo buduje teraz koło obwodnicy więc pewnie przy dobrych połączeniach z obwodnicą część samochodów skieruje się obwodnicą do Gdańska.

      Ten Trakt był drogą ważna kilka lat temu, gdy o A1 dopiero myślano, teraz to jedynie droga dojazdowa. Oczywiście zaraz się zgłosi wiele osób co nie jeździ A1 tylko 1 bo taniej i dla nich jest to droga główna. Ale każdy ma inne priorytety.

      • 2 22

      • pytanie na Nobla (6)

        jak obwodnicą (którąkolwiek) można dojechać do centrum?????

        • 11 2

        • Jak na Nobla to cieńkie pytanie (5)

          Jakbyś nie zauważył temat dotyczył dojazdu z Wrocławia i Poznania stąd obwodnica i A1 jest drogą naturalną.

          A jak z tamtąd do centrum bardzo prosto jakimkolwiek zjazdem z obwodnicy.
          Coprawda obecnie większość jest aktualnie w przebudowie, ale temat dotyczy sytuacji 2012, a wtedy sytuacja zjazdu z obwodnicy bedzie wygladala o niebo lepiej. Nawet w sumie teraz jest znosnie, ale tu glowna przeszkoda sa obecnie remonty, ale bez nich nic do przodu sie nie posunie.

          • 3 11

          • Drogi Łukaszu, piszesz o odblokowaniu dzielnicy Gdańsk Południe i własnie strzelasz sobie gola. (4)

            Powiedz mi, jaka drogą jedzie 60% mieszkanców Gd. Południe?
            Podpowiem Ci, Sandomierska, która łączy sie z Traktem na Orunii.
            Popatrz na mapę Gdanska i zadaj sobie zaj.... ważne pytanie w życiu:).
            Gdzie rozbudowuje się GDANSK? Odp. Na POŁUDNIE!!!

            Zgadam się z tobą co do kwestii POG i Słowackiego ALE nikt nie mówi o budowaniu nowej drogi. Chodzi tylko o REMONT, czytaj położenie nowej nawierzchni ewentulanie nowe chodniki. Koszt takiego remontu to nie koszt budowy nowej drogi.

            IMHO koszt tekiegiego remontu to około 80 mln, w wariancie podstawowym.

            • 15 0

            • Gdańsk Południe (3)

              Dla połowy Gdańsk południe jest budowana nowa Łódzka, która ma właśnie za zadanie zabranie części ruchu z Traktu. Po drugie odcinek Sandomierkiej nie jest taki straszny, bo już dwu pasmowy. Straszny w sensie dziur, bo korki póki co jak wszędzie.

              Jezeli mówimy o remoncie traktu, to pewnie miałby być generalny i już widzę te emocje na trojmieście, że nie ma jak dojechać i wyzywanie od debili wszystkich tych co wymyślili remont. W tamtym miejscu bodajże trzy czy cztery lata temu testowany był remont.

              Powiecmy sobie szczerze przy obecnych pracach remontowych nie widzę sensu wyłanczania kolejnej drogi. Moim zdaniem remont poważny tej drogi ma sens po zakonczeniu innych gdy zabierze sie wiekszosc ruchu z tej trasy.

              Tak jak sam powiedziałeś teraz tamtendy jeździsz, a jakby zaczoł się remont to którędy byś pojechał. Proponuje może łódzką która jest teraz przebudowywana. Ludzie zdecydujcie się i zrozumcie, że wszyskiego naraz nie ma sensu remontować.

              A wracając do tematu czasy czas przypominam, że odpowiadałem na pomysły odnośnie że trakt to dojazd kibiców z Poznania i Wrocławia.

              • 1 11

              • Drogi Łukaszku, mówię tak bo masz chyba 13 lat. (2)

                Powiedz mi bystrzachu gdzie będzie prowadziła nowa łódzka? Odp. na zakorkowana trasę WZ. Pozatym Łódzka praktycznie niewiele zmieni dla ludzi poruszających sie do centrum, oprócz tramwaju.
                "Ludzie zdecydujcie się i zrozumcie, że wszyskiego naraz nie ma sensu remontować"
                Twój cytat utwiedził mnie, ża masz nascie lat i nie pamiętasz kiedy był remont Traktu. Ostatni remont traktu był za Gierka, to taki Pan co budował wszystko na kredyt:). Pytam się Ciebie, wydług Ciebie ILE TRZEBA CZEKAĆ?
                Trakt to wizytówka wjazdu do Gdańska, nie już mówię o depresyjnej Orunii, jest to obraz nędzy i rozpaczy.
                Wracając do twojego stwierdzenia, że kibice z Poznania i Wrocławia ominą Trakt. No i kolejny raz pokazujesz swoja kiepską znajomość tematu. Ostatnio ZDiZ oznaczył Trakt jako dojazd do PGE Arena:/

                • 8 0

              • Drogi Ryskiu, mylisz się oceniając mój wiek ale twoj wybor (1)

                Oczywiscie masz racje ze do trasy W-Z, z ktorej przez POG zejdzie troche ruchu na Warszawę. Do tego jak skończą Łostowicką będzie łatwiej.

                Co do remontu Traktu to nie powiesz mi ze za gierka, bo wysepek na drodze nie bylo i wtedy tez remontowano trakt wylewajac nowy asfalt. Oczywiscie powiesz ze nie na calej dlugosci, ale to juz inna sprawa.
                Podoba mi sie twoje przejscie do okreslenie ze mam nascie lat bo nie rozumie twoj bol jaki przechodzisz, ale ja nie sadze aby ta twoja droga byla najwazniejsza. trakt od lat jest problemem, ale tylko z jednego powodu brak drogi alternatywnej.

                Traktu nie traktowalem jako wizytowki, a raczej anty wizytowke, a zwlaszcza ze nie trzeba tamtendy jezdzic. Jezeli ZDIZ podalo to jako trase dojazdowa dla innych miast to nic trzeba im pogratulowac inteligencji.

                Pytasz sie ile lat trzeba poczekac na remont tyle aby byl sposob alternatywnej jazdy. Czyli do zakonczenia innych inwestycji, wiadomosc dla ciebie przed 2012 nie pojedziesz po nowym asfalcie. Poczekamy jak wreszcie dorosniesz i zrozumiesz ze w miescie nie tylko sie liczy tylko twoje zdanie.

                Zrozum jedno dopoki nie przeniesie sie ruch glowny na inne drogi to nie ma po co traktu remontowac, bo zaraz bedzie znow do remontu.
                Ale jedno w lubie nie potrafisz przekonac to zaczynasz obrazac. Wykaz jedno czy sadzisz ze trakt jest wazniejszy od nowej łodzkiej, lostowickiej, nowej walowej, W-Z, slowackiego czy innych drog obecnie teraz remontowanych.

                Mi pasuej to co robia, bo mieszkam w rejonie i gdzie jest najwiecej obecnie remontow i wiec nie jezdze tramwajami, a praca ma nie polega na siedzeniu za biorkiem wiec zapewne wiecej jezdze tymi drogami niz ty.

                • 0 4

              • Drogi Łukaszu

                Po Twoich wypowiedziach nie można wnioskować inaczej niż to że masz naście lat. Trakt to obraz nędzy i rozpaczy. Zjazd Starogardzką i mostek nad Radunią porażka. Światła te któe tam są nie są do niczego nikomu potrzebne. Jak się popsuły to przynajmniej 2 dni obyło się bez korków.

                • 3 0

    • NIE TYLKO TRAKT...

      DORZUĆCIE DO TEGO JAKIEŚ 80% POZOSTAŁYCH DRÓG W MIEŚCIE...

      • 6 1

    • Koniec świata, chciałeś rzec. Cóż, Majowie tysiące lat temu przewidzieli, że w 2012 roku to nastąpi. Jak widać, ani trochę sie nie pomylili, lecz nie spodziewali się, że nie w grudniu, ale w czerwcu. Przepowiednia się sprawdza zatem.

      • 3 0

    • będą

      ich kierować w Rusocinie na obwodnicę i już

      • 2 0

    • na Euro będzie dojazd Obwozdnica - Trasa W-Z

      ale Trakt św. Wojciecha i tak przydałoby się wyremontować

      • 2 0

  • (5)

    a kto by się przejmował jakąś tam podrzędną drogą, z której można wyjechąć "tylko" na południe?? Nikt z magistratu tamtędy nie jeździ, to problemu nie widzi - proste??

    • 172 1

    • ,, i to jeszcze jakiegoś poganina wojciecha

      .. na pielgrzymki wystarcza wam sciezki w buszu!!

      • 5 2

    • SCIGAC WYKONAWCE Z TYTULU REKOJMI! (2)

      • 4 1

      • wykonawca pewnie umarł w sposob naturalny (1)

        bo droga budowana była pewnie w czasach imperium rzymskiego....

        • 24 0

        • Św. Wojciech brukował

          • 2 0

    • ale jak wybuduja estakade to bedzie zjazd na trakt

      wiec napewno duzo kibicow bedzie tamtedy jezdzic, a tam dziura na dziurze. Jak tamtey jade to jak bym przez sitko jechal;/...tym bardziej bo to glowna droga do Gdanska od Poludnia, nie liczac obwodnicy

      • 1 1

  • Dobra rada dla Urzędu Mieskiego i GDDKiA (2)

    W połowie maja 2012 r. 2 tygodnie przed Euro wylejcie prowizorycznie asfalt na Trakcie i po krzyku.

    Prowizorka w Polsce przeważnie najdłużej funkcjonuje.

    • 117 1

    • A GDZIE GWARANCJA? - SCIGAC WYKONAWCE!!! (1)

      • 5 3

      • ta droga to z 1000lat ma wiec jaka rekojmia

        • 8 0

  • Gdyby to była droga do domu Pawełka lub w kierunku ul. Wiejskiej (1)

    Już dawno byśmy mogli jeździć po wyremontowanej ulicy i Pan Donald cieszyłby się, Pan poseł rajdowiec Jacek K. (zwany buldogiem partyjnym) że gładko równo i szybko można dojechać na Wiejską.

    • 115 1

    • buldog to teraz raczej na Wiejską nie jeździ

      kierunek zgoła inny, zachodni ;)

      • 5 1

  • bez przesady , przeciez może być gorzej (4)

    - może być wypadek , karambol
    - może być awaria skam i ztm razem
    - może także koparka uderzyć w jakiś wiadukt

    dziury w drodze to nie problem - to normalka

    trzeba kupowac auta z dużymi kołami i najlepiej 4WD

    • 86 11

    • taaaaa.. (2)

      Jak Niemcy sprzedawali czołgi po 1 Euro czy PLN trzeba było stanąć do przetargu..

      • 11 0

      • razem z szybem w Kuwejcie

        • 4 0

      • Sprzedam czołgi, BWP i inne pojazdy gąsienicowe.

        Pełna gwarancja przejezdności dróg międzynarodowych, krajowych i wojewódzkich w Polsce!!!

        Dodatkowo GRATIS pełne wyposażenie inżynieryjne do poruszania się po pozostałych drogach

        • 8 0

    • Ale kogo stac na takie auto? a opony jakie drogie... najlepiej rowerem wszędzie

      • 0 0

  • Tiry. (8)

    To jest efekt w zdecydowanej przewadze przeładowanych cieżarówek i ich nadmiernej ilosci. Pracowałem w firmie posiadającej ciagniki z "wannami" i wiem jakie cyrki czynili kierowcy. Wychodziło czasem, że ładunek przewieziony jednym kursem był większy niż normatyw na dwa kursy. Więc nie krzyczcie kierowcy cięzarówek, że źle się dojeżdża Wam do pracy po dziurawej jezdni.

    • 81 10

    • (3)

      i to wina kierowców a nie pracodawców? ufff już myślałem że pracodawców

      • 12 2

      • (2)

        Hmmm... a może to wina i pracodawców i kierowców? Myślisz, że jak pracodawca każe ci złamać prawo, to odpowiedzialność ciąży tylko na nim? To dziecinne szukać tylko jednego winnego takiej sytuacji.

        • 4 2

        • kierowca jak cos mruknie to tez moze zaczac szukac, wiesz czego... (1)

          takie realia

          • 1 1

          • tylko gdyby każdy murczał

            to by pracodawca nie miał kierowców i by musiał zmienić swoje postępowanie ...

            • 1 1

    • Szukanie kozła ofiarnego

      Nie usprawiedliwiam TIRowców, ale są tylko jednym z elementów problemu.

      Najtrudniejsze w Polsce jest budowanie prawdziwych dróg.

      Poza tym mało komu zależy na przestrzeganiu prawa w Polsce - w tym przeładowania TIRów.

      Mechanizm mamy taki: z podatków remontujemy (czasem budujemy) drogi; TIRy je niszczą; od pechowych TIRowców sciąga się haracz za przeładowane pojazdy i interesik się kręci. Z haraczy są opłacane premie kontrolerów i inni zainteresowani takim stanem rzeczy. Podobna sytuacja , jak z fotoradarami.

      • 5 1

    • przesadzasz, wiesz o tym

      sa przeładowane ale nie da sie przeładowac dwukrotnie, wiem bo jezdziłem takim autem.... moze 1.5 razaale nie 2.... nie przeginaj, chyba ze ołów by wozic ale po co na budowie ołów

      • 0 2

    • No to zamknąć Gdańsk na ruch Tirów - przykład Berlin.

      • 3 0

    • PROBLEM TKWI W TYM ZE....

      budowali to coś zwane drogą na odpierd..l:) proste:) zamiast własciwego schematu budowy(tj. kilka bardzo waznych warstw różnych materiałów) są może 2-3 warstwy z czego 75% wywieźli gdzieś i opchneli a kase za to podwójną wzieli..(dla przypomnienia-kradzież żwiru z budowy trasy 7- w dzien się kładło a w nocy się wywoziło). Dlatego drogi się rozpadaja i jest ogolnie panujący burdel w tym kraju.(nie przez TIR-y ani autobusy ani inne pojazdy)

      • 0 0

  • Tu się znowu nie da jeździć szybciej niż 30 km/h. (2)

    Wychodzą z założenia, że jak nikt nie będzie przekraczał 30km/h to będzie bezpieczniej -już się kiedyś jakiś mądrala wypowiadał w TV, że "w sumie to dziurawe drogi wpływają na bezpieczeństwo, bo kierowcy nie rozwijają większych prędkości" - KRAJ ABSURDU -normalnie jak w "MISU"

    • 78 3

    • A GDZIE GWARANCJA ZA WYKONANE ŁATY? - SCIGAC WYKONAWCE!!! (1)

      • 6 3

      • Mam nadzieje, ze beda zalepiac tylko dziury, a nie remontowac calego Traktu

        Wyobrazacie sobie te korki. Wybudowac jakas alternatywna droge do dzielnic poludniowych, a dopiero myslec o remoncie starej. Najlepiej wszysto rozkopac i wmawiac pozniej przez 2 lata ludziom, ze bedzie lepiej.

        • 1 3

  • Nic to najwazjsze, że jest kasa na ECS ! (3)

    Budyń dokona otwarcia dobrodziej pokropi , przyjedzie telewizja będzie klawo

    • 128 7

    • i trzeba będzie "tylko" dokładac 17 mln zł co roku na utrzymanie

      Co tam drogi, basen czy sale sportowe przy szkołach ważne że będziemy mieli zabawkę polityczną.

      • 20 1

    • No i na PGE Arenę

      a ludziska nie mają jak do roboty w tym mieście dojechać...

      Działanie samorządu akurat mnie nie dziwi w tej materii - tak było, jest i będzie dopóki adamowicz ze swoją świtą będą rządzić tym miastem - przez 12 lat naprawdę niewiele zrobili.

      Dziwi mnie natomiast postawa mieszkańców Gdańska (nie Gdańszczan). Znów ja widać po opiniach +/- większość jest niezadowolona ze stanu rzeczy - to w jakim celu wrzuciliście znów mandaty na adamowicza i jego ludzi, na w jakim celu?

      • 12 1

    • Co ciekawe już budowa ECS się rozpoczęła. Nie trzeba było czekać nie wiadomo ile lat na stworzenie dokumentacji i uzyskanie pozwoleń. Natomiast Słowackiego, ulica najbardziej potrzebna - dalej jest w planach.

      • 3 0

  • Trakt św. Wojciecha to droka krajowa nr 1 (4)

    Już sama cyfra oznacza że to najbardziej dziurawa droga krajowa w Polsce.

    • 98 5

    • 91

      • 7 2

    • A GDZIE GWARANCJA ZA WYKONANE ŁATY? - SCIGAC WYKONAWCE!!! (1)

      Moze urzednicy następnym razem wybiorą wykonanwce który udzieli gwarancji na wykonana prace?

      • 2 3

      • ile razy jeszcze to napiszesz?

        • 1 0

    • potwierdzam

      okolice Łęczycy i Nowego Ciechocinka na DK1 przypominaja powierzchnię Księżyca. Jeden wielki dramat, zwłaszcza po zmroku gdy kraterów nie widać i wpadamy we wszystkie po kolei. A są ich tam setki - jedna dziura na drugiej i będą coraz większe i głębsze, i nikt z rządzących tym krajem i odpowiedzialnych za stan dróg nie reaguje. A benzyna po 5 zł.

      • 14 0

  • Zaprośmy prezydenta USA Pana Obamę lub papieża Benedykta XVI

    Od razu w ramach akcji wyremontowana będzie droga kapitalnie.

    Taki system działa w Polsce - akcyjność.

    • 76 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane