• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj na Łostowice i Nowa Łódzka - od czwartku budowa

rb
2 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz, jak będzie wyglądać linia tramwajowa łącząca Chełm z Łostowicami oraz ul. Nowa Łódzka.



We wtorek podpisano umowę z wykonawcą ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej na Łostowice. Czy inwestycja rozwiąże gigantyczne problemy komunikacyjne południowych dzielnic Gdańska?



Przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów. Przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów.
Wykonawcą jest firma MTM, która za 110,9 mln zł zbuduje 1,7 km dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej i 3 km linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice wraz z pętlą przy ul. Świętokrzyskiej. Tramwaj będzie jechał wzdłuż ul. Witosa, jego trasa będzie przedłużeniem dojazdu na Chełm.

- 4 listopada rozpoczynamy budowę, bo mamy 18 miesięcy na jej zakończenie. To krótki termin i duże wyzwanie, choćby dlatego, że w tym czasie mamy dwa pełne okresy zimowe. Ale do Euro 2012 mieszkańcy Łostowic będą mieli zdecydowanie lepszy dojazd do domów - zapewnia Marek Ignatowski, prezes MTM.

- Inwestycja została nieco zmodyfikowana. Np. podkłady pod tory tramwajowe zostały zamienione. Betonowe zostaną zastąpiąne przez drewniane, dzięki temu będzie ciszej. Powstanie też siedem nowych przystanków - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która nadzoruje Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IIIA, w ramach której powstaje linia tramwajowa. Za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

W ramach inwestycji na pętli przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla 190 samochodów oraz 200 rowerów.
rb

Opinie (229) ponad 20 zablokowanych

  • Jaka pytasz- czarna doopa

    • 0 0

  • A kiedy pojawi się Nowa Sikorskiego z przedłużeniem tramwaju z Chełmu na Orunię Górną? (7)

    Dlaczego o tej inwestycji nagle miasto zapomniało?

    • 107 14

    • (1)

      to wyloz pieniadze jak jestes taki madry,i tak jest duzo inwestycji w gdansku.

      • 16 8

      • chętnie: stop dla ECS i stop dla inwestycji "okołostadionowych" (bo samego stadionu już się nie da nie skończyć), stop dla Teatru Szekspirowskiego i kilku innych budyniowych pomników. Mamy - lekko licząc - pół miliarda na drogi. I coś mi mówi, że ich roczne utrzymanie może być nawet tańsze niż ww. instytucji.

        • 4 7

    • (1)

      a swietokrzyska to nie orunia?

      • 4 6

      • powiedzmy że tak, ale mieszkańcy nooo niech bedzie ze od krzemowej do szkoły albo górnych części os. południe bedą mieli na maksa daleko do tego tramwaju. poza tym nadal na orunię można dojechać tylko z dwóch kierunków.
        Swoją drogą ostatnio gadałem ze znajomą z Zakoniczyna i okazało się, że wychodząc z domu później ode mnie i jadąc busem na chełm i dalej tramwajem na bażyńskiego była szybciej niż ja- zaczynając podróż 15-20 min szybciej busem 154 i również tramwajem na bażyńskiego. Coś tu w takim razie jest niehalo.

        • 5 1

    • nie ma co się łudzić - ta trasa dla tramwajów nie powstanie

      W planach były 2 warianty dojazdu z Oruni Górnej:
      1. do Łostowic i stamtąd Nową Łódzką na Chełm Witosa
      2. prosto Sikorskiego na Chełm Witosa
      Wybrano wariant 1.

      • 8 1

    • będzie w 2014 na kolejne wybory. A do tamtego czasu 2 wizualizacje /miesiąc

      • 8 5

    • Pafi

      To nie wiesz ze panowie z Giku uważaja ten tramwaj jako trajtek dl aOruni Górnej:)??? Nie inne połaczenia bym się nie łudziła. Tam gdzie Górna miała mieć drogę z Chełmu (w dół od obecnej pętli i wychodząca za kościołem na górnej)stoją już bloki:)

      • 12 4

  • ludzie!!!!!!!!!!! (3)

    po co ta inwestycja... mam 78 lat i pamietam czasy ze na Łostowicką na koniu sie jechało a teraz to chcecie tramwaja? szkoda kasy naprawde.... ja jestem na nie zresztą jak cały moje gospodarstwo w Kozaczkowie.... bez sens

    • 7 6

    • a osioł na ośle???? (1)

      • 1 0

      • nieee, to baran na mule

        • 0 0

    • bezsens, młotku

      • 1 1

  • Jaka jest obecna sytuacja w kwestii budowy linii tramwajowej do Migowa?

    • 0 1

  • (3)

    tak wszystko fajnie.ale... ta cała rozbudowa,cały ten plan odciążenia ruchu sie sprawdzi wtedy i tylko wtedy gdy:
    - na tą nową trase zostaną wrzucone min 3 nowe linie tramwajowe. nie tak jak to jest dziś na chełmie. linia nr 1 11 i 7 masakra. bo codzień jest tłok. niech teraz pomysla zanim mieszkańcy zaczna nadsyłać skargi na tramwaje na nowej trasie.

    jesli czestotliwość tramwajii bedzie optymalna to jestem za.

    przykra wiadomość: czestotliwość nie bedzie zadawalajaca bo gdańsk nie ma pieniedzy na nowe tramwaje:(

    • 11 3

    • Owszem

      NIE MA na nowe tramwaje,powtarzam sie, ale nie ma też koncepcji zajezdni, gdzie śmiało można by upchnąc starsze wagony, które są złym koniecznym. Ale po co ? Lepiej je skasować, prawda dyrektorze zkm?

      Prawda jest taka, że już lepszym jest 10 tramwajów w szczycie - z czego połowa to stare 105Na niż 5 tramwajów, z czego wszystkie są same nowe. Niedowiarkom polecam przejechać się w godziny szczytu z Gdanska np. do Oliwy

      • 1 0

    • W zasadzie ilość pasażerów znacząco się nie zmieni, tylko będą wsiadać kilka przystanków wcześniej. Ci sami teraz dojeżdżają autobusami na Chełm.

      • 2 3

    • no właśnie o tym też pomyślałam ...

      • 2 1

  • Wszystko fajnie (2)

    Ale co z nową zajezdnią ? Przydałaby sie bo zamiast zostawic starszy tabor i zwiększyć częstotliwość , co jest ostatnio na niektórych liniach mega potrzebne, to kasuje i sprzedaje się stary nie zostawiając nawet rezerwy taborowej... Czy koszt ponownego uruchomienia nawet nięszczęsnej zajezdni na łąkowej byłby aż tak wysoki? Nie wydaje mi się.

    • 6 6

    • A po co ci zajezdnia na Łąkowej i dodatkowe koszty utrzymania obiektów? (1)

      • 3 1

      • Łąkowa to tylko przykład,

        generalnie potrzebna jest nowa zajezdnia, bo jest coraz większa ilość ludzi , więcej tras i coraz więcej potrzebnego taboru. Jeszcze trochę poczekają a dortmundy i pesy beda na noc odstawiane zamiast do zajezdni - na petle . O to chodzi. A łąkowej wspomniałem bo sam w sobie obiekt już jest , tak samo prawie cąła linia prowadząca do zajezdni - owszem trzeba by ją wyremontowac, ale po tym jak ostatnio prawie straciłem zawieszenie jadąc łąkową wydaje mi się, że ta ulica i tak w najbliższym czasi powinna pójść do remontu :)

        • 1 0

  • wOLĘ KISIEL OD BUDYNIU!!!!!!!!!

    MAM WSTRĘT DO BUDYNIU OD CZASÓW PRL-u!

    • 1 2

  • oczywiście

    zaraz się pojawi uśmiechnięty Budyń, który otworzy budowę..precz z Budyniem!!!!

    • 9 3

  • nie mozna bylo wybudowac tego od razu??? (1)

    po ca ta petla na chelme.miliony zlotych w bloto pojdą!!!!!!! budyń i ekipa rulez.myslą PO fakcie i w ograniczonym zakresie.

    • 12 13

    • czemu nie PiSnąłeś wtedy, że masz wolne jakieś 111 milionów zł?

      miasto chętnie by wtedy wybudowało od razu całą nową Łódzką.

      • 1 3

  • tak, a w Gdyni Kacze Buki to dalej po błocie do 2012 roku będzie sie chodzić?

    gdzie jesteście Gdynianie?

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane