• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj na Morenę nie tak szybko

rb
25 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Gdy kilka lat temu budowano trasę tramwajową na Chełm, wydawało się, że nowe linie już wkrótce oplotą miasto. Dziś wiemy, że na budowę linii tramwajowej na Morenę na razie nie możemy liczyć. Gdy kilka lat temu budowano trasę tramwajową na Chełm, wydawało się, że nowe linie już wkrótce oplotą miasto. Dziś wiemy, że na budowę linii tramwajowej na Morenę na razie nie możemy liczyć.

Wydatki na budowę linii tramwajowej na Morenę zostały wykreślone z Wieloletniego Planu Inwestycyjnego. Na najbliższej sesji Rady Miasta zostanie to przegłosowane przez gdańskich radnych.



Przesunięcie budowy linii tramwajowej na Morenę to:

Aktualizacja WPI uszczupliła wydatki w 2010 r. o 313 mln zł, czyli prawie o jedną piątą. W 2011 r. miasto ma wydać o 411 mln zł mniej, czyli o ponad jedną czwartą mniej, niż planowano. Tramwaj na Morenę nie pojedzie więc nawet w 2014 roku. Budowę nowej linii z Siedlec przesunięto na bliżej nieokreślony termin.

- Nie mamy pieniędzy na budowę tej linii wcześniej - przyznaje na łamach "Dziennika Polska" Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska. - Przyjęliśmy założenie, że w pierwszej kolejności robimy projekty zaawansowane, a koncepcja linii na Morenę jest w powijakach. Ale mamy pieniądze na tworzenie tej koncepcji, a WPI jest elastyczne, więc nie można przesądzać, że w kolejnych latach pieniądze się nie znajdą - dodaje.

Wszystko wskazuje więc na to, że linia tramwajowa nie zostanie uruchomiona równolegle z Koleją Metropolitalną. W 2015 roku ma już bowiem funkcjonować połączenie Wrzeszcza z Rębiechowem, a nieopodal skrzyżowania ul. Rakoczego i Dolne Migowo zobacz na mapie Gdańska, powstanie węzeł przesiadkowy kolei tramwajami. Tylko, że linii tramwajowej jeszcze wtedy nie będzie.

W WPI zostały środki na dokończenie budowy trasy W-Z, Słowackiego, linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice i zakup nowych tramwajów.
rb

Opinie (216) ponad 10 zablokowanych

  • no i GIT majonez!

    tak trzymac !

    • 0 2

  • nie ma pieniedzy na budowy, nie ma pieniezy na lepsze pensje ....a gdzies one sa ,a moze wyparowaly ? ;/

    • 1 0

  • Tramwaj

    Szkoda,ale to było do przewidzenia.W najbliższych wyborach pokażmy, gdzie jest miejsce panów Adamowicza,Lisieckiego i ich świty,w szeregu,może ............ bo na pewno nie w UM Gdańsk.Tam potrzeba "gospodarza" a nie p..........a.

    • 1 0

  • Tramwaj !!!!!

    Spójrzcie na Gdynię,Sopot ale bez spółek z Gdańskiem.Gdańsk jest wiodącym miastem w Trójmieście ?,w którym mieście jest tyle protestów mieszkańców dot.zagospodarowania miasta,co w Gdańsku? Świadczy to moim zdaniem o braku spójności w planowaniu i fatalnym zarządzaniu.Jedno wielkie b ... i g...

    • 1 0

  • do redakcji

    jako, że sesja Rady Miasta, o której mowa w artykule, już się odbyła (26.11), proszę o uaktualnienie artykułu i uzupełnienie go o wyniki głosowania wraz z podaniem nazwisk radnych, którzy głosowali za i przeciw.

    • 0 0

  • Tramwaj miałby się łączyć tylko z pętlą na Siedlcach, więc niewiele by dał. A dla osób mieszkających przy ul. Bulońskiej byłby dodatkowym hałasem... Lepiej zrobić np. rondo przy wyjeździe z ul. Bulońskiej i poszerzyć Słowackiego. Morena jest zakorkowana, szczególnie w okolicach godziny 7:30 rano, a drogi rozjeżdżone przez ciężarówki z okolicznych budów, liczba samochodów nie spadnie, więc lepiej by było zainwestować w porządne drogi, bo autobusów na Morenie jest sporo, tylko szanse na przejazd zgodnie z rozkładem są niewielkie w godzinach szczytu. A tramwaj korków raczej nie rozładuje, bo jeśli, to na pewno niewiele osób zrezygnuje z auta na rzecz tramwaju.

    • 0 3

  • Nieaktualne

    Informacja oczywiście nieaktualna. Jest rok 2014 i budowa linii trwa :) Wszystkie pesymistyczne prognozy się nie sprawdziły.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane