- 1 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (489 opinii)
- 2 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (68 opinii)
- 3 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (15 opinii)
- 4 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (110 opinii)
- 5 Trójmiejskie góry i górki. Znasz wszystkie? (22 opinie)
- 6 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (107 opinii)
Tramwaj na Stogi: ponad 1 km barierek wymaga przebudowy
Ponad kilometr barierek na Stogach wzdłuż niedawno wyremontowanej trasy tramwajowej będzie trzeba przebudować. Prace pochłoną ponad 200 tys. zł i będą polegały na dodaniu stalowej poprzeczki celem spełnienia norm bezpieczeństwa. Urzędnicy przekonują, że barierki zostały wykonane zgodnie z przepisami i sztuką budowlaną, a zmiany są m.in. efektem rozmów z mieszkańcami.
Ich całkowita długość to dokładnie 1264,80 m i jak zapewniają urzędnicy, wszystkie barierki "zostały wykonane zgodnie z przepisami i sztuką budowlaną".
Mimo to urzędnicy zamierzają je przebudować, poprzez dodanie stalowej poprzeczki w każdej barierce wraz z malowaniem i odpowiednim zabezpieczeniem antykorozyjnym.
W dokumentacji przetargowej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska czytamy, że jest to działanie niezbędne celem "dostosowania barier ochronnych do obowiązujących norm bezpieczeństwa".
Urzędnicy: wsłuchujemy się w opinie mieszkańców
Na czym polega niespełnienie norm bezpieczeństwa i dlaczego od samego początku nie wybrano odpowiednich barier? Urzędnicy w tym zakresie nie udzielili nam odpowiedzi na pytania. Przekonują natomiast, że działają w oparciu o sygnały docierające od mieszkańców.
- Wsłuchując się w opinie mieszkańców w toku ewaluacji inwestycji związanej z modernizacją trasy tramwajowej na Stogach oraz w porozumieniu z zarządcą infrastruktury podjęto decyzję o udoskonaleniu elementów zabezpieczających - mówi Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Czytaj też:
Projekt planu zagospodarowania bulwaru nad Martwą Wisłą na Stogach
Barierki, które może sforsować bez problemu dziecko
Jakie konkretnie sugestie zgłaszali mieszkańcy? Tego również urzędnicy nie wyjaśnili. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że zmiany w konstrukcji barierek podyktowane są zamiarem likwidacji wolnej przestrzeń między kotwieniem bariery w gruncie a jej zwieńczeniem, przez którą na torowisko tramwajowe może bez problemu dostać się dziecko.
W standardowych barierach stosowanych na terenie Gdańska przestrzeń ta wypełniona jest szczelnie pionowymi szczeblami lub poziomą poprzeczką mniej więcej w połowie wysokości całej konstrukcji.
Dodatkowe oznakowanie przystanków z myślą o autobusach
To jednak nie wszystkie prace na Stogach. Urzędnicy chcą także poprawić oznakowanie przystanków. Na czterech wiatach wzdłuż torów zostaną dodatkowo zamontowane tablice D-15 informujące o przystanku autobusowym, bowiem oprócz tramwajów zatrzymują się tutaj także pojazdy linii autobusowych.
Wszystkie prace mają być wykonane w trybie "zaprojektuj i wybuduj" wraz z dokonaniem niezbędnych uzgodnień w zakresie szczegółowych rozwiązań technicznych.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Dwie próby wyłonienia wykonawcy wszystkich poprawek
Przetarg na prace ogłaszano dwukrotnie. W pierwszym postępowaniu realizacją obu zadań zainteresowane była tylko firma Polwar z Gdańska, która zaproponowała łączną kwotę ok. 197 tys. zł. Przetarg został jednak unieważniony ze względów na błędy formalne w złożonej ofercie.
W drugim postępowaniu wpłynęły dwie oferty:
- ponownie od firmy Polwar z Gdańska - łączna kwota ok. 230 tys. zł,
- Przedsiębiorstwa Remontowo - Usługowo - Projektowego Hydro-Rem z Gdańska - łączna kwota ok. 252 tys. zł
Przy ocenie ofert brano pod uwagę kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia okresu gwarancji (40 proc.). Ponieważ oba przedsiębiorstwa zadeklarowały pięć lat gwarancji na jakość robót, urzędnicy na początku września ostatecznie wybrali firmę Polwar.
Podczas otwarcia ofert poinformowano także, że na wszystkie prace planowano przeznaczyć nie więcej niż 280 tys. zł (w pierwszym postępowaniu zaplanowano identyczną kwotę).
Zgodnie z zapisami przetargu, na prace budowlano-montażowe wraz z wcześniejszym przygotowaniem projektu i jego uzgodnieniem przewidziano 70 dni od zawarcia umowy.
Wszystkie roboty sfinansowane z budżetu miasta
Czy zaplanowane prace będą w jakimś stopniu finansowane przez projektantów lub wykonawców zmodernizowanej infrastruktury tramwajowej? Urzędnicy nie przewidują takiej możliwości.
- Zadanie będzie finansowane ze środków budżetowych Gminy Miasta Gdańska - zapowiada przedstawicielka DRMG.
Czytaj też:
Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Miejsca
Opinie (185) 10 zablokowanych
-
2021-09-30 19:39
(1)
Parkingi lepiej niech miasto zacznie robić na Stogach.
Zlikwidować stare klomby/zieleńce które służą jedynie jako teren na psie kupy.- 0 3
-
2021-09-30 21:41
Potrzebujesz to kup teren i zbuduj
- 1 0
-
2021-09-30 20:19
ja się pytam szczerze
kto pozwolił zamontować barierki, które nie spełniały norm bezpieczeństwa? Kto poniesie za to odpowiedzialność karną i finansową?
- 2 0
-
2021-09-30 20:35
Ludzi coraz bardziej traktuje się jak bydło,
proponuję jeszcze "elektryczne pastuchy".
- 2 0
-
2021-09-30 20:36
Toć to się w głowie nie mieści, co tu się wyprawia z pieniędzmi mieszkańców
- 2 0
-
2021-09-30 20:49
Barierki zgodnie z prawem zostały zamontowane
I zgodnie z prawem zostaną za grubą kasę poprawione. Czego nie rozumiecie??
- 0 0
-
2021-09-30 20:59
Biere ta robote!!!!
- 0 0
-
2021-09-30 21:24
Oto Polska... (1)
właśnie !!!
- 0 0
-
2021-09-30 21:39
oto gdansk wlasnie! domki dla jezy budujcie haha
- 0 0
-
2021-09-30 21:25
Oj Krzysiu, dalej usuwasz opinie niezgodne z twoim subiektywnym punktem widzenia. Ale ja jestem cierpliwy. Gdańsk jest nie do zdobycia dla was xD
- 0 0
-
2021-09-30 21:39
Serio debbbile z UM rozmawiali z mieszkańcami jakie barierki trzeba zbudować?!
Jest okazja do kolejnego przetargu, można legalnie wynieść kasę, to działamy! W końcu to szczytny cel!
A jak jakieś dziecko chce przez barierki wydostać się na torowisko, to proszę bardzo! Głupich ludzi nie żal. Selekcja naturalna. Kiedyś nie było żadnych barierek!- 1 0
-
2021-09-30 21:42
Jak dziecko ma sie dostac pod barierka pod tramwaj skoro tam jest DDR ktorym dzieci poruszac sie nie moga?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.