• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje się zatrzymują, ale autobusy już nie. Mieszkańcy chcą to zmienić

Aleksandra Nietopiel
4 września 2023, godz. 11:00 
Opinie (66)
Przystanek Paska 02, na którym zatrzymują się tylko tramwaje. Podwójny przystanek nie wchodzi w grę ze względów bezpieczeństwa. Peron - jak wskazuje ZTM - jest w tym miejscu za wąski. Przystanek Paska 02, na którym zatrzymują się tylko tramwaje. Podwójny przystanek nie wchodzi w grę ze względów bezpieczeństwa. Peron - jak wskazuje ZTM - jest w tym miejscu za wąski.

Mieszkańcy chcą przystanku, a ZTM odpowiada, że ze względów bezpieczeństwa się nie da. Ci jednak nie odpuszczają i walczą. A chodzi o przystanek autobusowy na Siedlcach przy ul. Kartuskiej na wysokości przystanku tramwajowego "Paska", przy którym zatrzymują się tramwaje.



Częściej do miasta jeżdżę:

Mieszkańcy zwrócili się do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku z pytaniem o uruchomienie dodatkowego przystanku autobusowego dla linii 167 przy ul. KartuskiejMapka na wysokości przystanku tramwajowego "Paska".

- Propozycja mieszkańców była taka, by otworzyć końcową część przystanku tramwajowego, żeby autobus mógł zabrać pasażerów. Tym bardziej że w stronę Bysewa mieszkańcy mają przystanek, ale w stronę centrum już nie - wyjaśnia czytelnik Trojmiasto.pl, pan Norbert.
Osiem tramwajów N8C zyska klimatyzację Osiem tramwajów N8C zyska klimatyzację

Peron jest za wąski - ale czy na pewno?



Jak mówi mieszkaniec, ZTM nie zgodził się na propozycję. Komisja bezpieczeństwa i organizacji ruchu nie wyraziła zgody, ponieważ peron przystanku jest za wąski. Mieszkańców taka odpowiedź nie przekonała.

- Jeden przystanek dalej rozwiązanie przez nas zaproponowane funkcjonuje, więc coś tu jest nie tak. Jeden przystanek może być wąski, a drugi już nie? A jak przez rok podczas remontu autobusy się zatrzymywały, to wtedy było dobrze? Dla nas mieszkańców jest to niezrozumiałe - dodaje pan Norbert.
Przystanek znajduje się w sąsiedztwie Gdańskiego Centrum Świadczeń. Przystanek znajduje się w sąsiedztwie Gdańskiego Centrum Świadczeń.

Nie ma możliwości obsługi przystanku z dwóch stron



ZTM w Gdańsku potwierdził wcześniejsze stanowisko, wyjaśniając, że planując trasy i przystanki, zawsze brane są pod uwagę potrzeby mieszkańców, jak również ich bezpieczeństwo. A to ostatnie nie zostało spełnione.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście



- Podczas remontu torowiska tramwajowego na przystanku "Paska" 02 zatrzymywały się jedynie autobusy, nie zaś jednocześnie autobusy i tramwaje. Rozwiązania stosowane w trakcie prac remontowych (krótkotrwałe) uwzględniały demontaż barier ochronnych, ponieważ peron był obsługiwany tylko z jednej strony przez zastępczą komunikację autobusową. Natomiast obsługa przystanku z dwóch stron (przez tramwaje i autobusy) wymagałaby spełnienia odpowiednich warunków technicznych względem szerokości peronu, by zapewnić bezpieczeństwo podróżnym. Obecnie takie rozwiązanie nie jest możliwe - przekazała Dagmara Szajda, rzeczniczka ZTM-u.
  • ZTM wskazuje, ze peron przystankowy "Paska" jest za wąski, by wykorzystać go także do przystanku tramwajowego.
  • Na przystanku "Zakopiańska" jest pas buforowy w postaci dodatkowego pasa ruchu pełniącego funkcję przystanku autobusowego.  Przystanek "Zakopiańska" jest miejscami dwa razy szerszy, na przystanku "Paska" konieczny byłby demontaż wiaty - wskazuje ZTM.

Realne zagrożenie



Według ZTM funkcjonowanie w tym miejscu podwójnego przystanku stwarzałoby zagrożenie.

- Na przystanku "Paska" 02, po demontażu barier ochronnych, powstałoby realne zagrożenie, że przy równoczesnej wymianie pasażerów z tramwaju i autobusu ktoś mógłby zostać wepchnięty prosto pod koła jadącego samochodu. Natomiast na przystanku "Zakopiańska" jest pas buforowy w postaci dodatkowego pasa ruchu pełniącego funkcję przystanku autobusowego. Przystanek "Zakopiańska" jest miejscami 2 razy szerszy (mieści się na nim duża wiata przystankowa), na przystanku "Paska" konieczny byłby demontaż wiaty. Priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów - wyjaśnia rzeczniczka.

Miejsca

Opinie (66)

Wszystkie opinie

  • (1)

    Wysepka do likwidacji i będzie miejsce na przystanek.

    • 10 11

    • Ty też do likwidacji.

      • 2 0

  • (2)

    Czy choć ta jedna prośba mieszkańców zostanie wysłuchana?W ankiecie zabrakło auta,mnóstwo ludzi kupuje za 2000zł auto na dojazdy do pracy,rezygnują z drogiego zbiorkomu.Takie fakty moi drodzy i kochani.

    • 5 26

    • W ankiecie jest auto

      • 6 0

    • Gdzie jest 2.13mld zł za sprzedane w marcu limity CO2 przez polski rząd?

      I dlaczego poszły na opłacanie trolli Nowogrodzkiej, zamiast na transformację energetyczną?

      • 7 0

  • Jak władze miasta mówią, że się nie da to się nie da (2)

    Czego mieszkańcy nie rozumieją

    • 10 12

    • Tu nie chodzi o beton urzędniczy (1)

      Ten pomysł jest na prawdę bez sensu. Jeśli coś z tym przystankiem trzeba zrobić to go całkowicie zlikwidować a nie jeszcze spowalniać 167. Tramwaje na Kartuskiej stają zbyt często przez co jadą zbyt wolno. Czas najwyższy zrozumieć że nie da się w mieście każdemu zapewnić przystanku tramwajowego pod nosem. Ludzie mieszkający na ulicach dalej od tramwaju muszą iść do niego często i kilometr więc dlaczego niby mieszkaniec Kartuskiej nie może pójść 300 metrów na dalszy przystanek tylko koniecznie musi mieć tramwaj pod nosem?

      • 10 2

      • Na przystanku Zakopiańska jest tzw.peron przesiadkowy.

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    A ja sie nie zgadzam jako pasazer 167 (6)

    Autobusy na Kartuskiej mają mniej przystanków, bo jadą z dalszych dzielnic. Zawsze tak było i miało to sens. Tramwaj tam jest co 5 minut, po co wydłużać nam czas jazdy?

    • 187 8

    • (4)

      Uważam, że czas najwyższy uzupełnić trasę w tym kierunku autobusami jadącymi z Kokoszek przez al. AK do przystanku SKM Śródmieście

      • 17 5

      • Kup autobus (2)

        i jeździj na swojej wymarzonej trasie. Zarobisz krocie.

        • 8 5

        • z podatków się należy !

          • 2 4

        • Nie kupi autobusu, a przesiądzie się na samochód...

          • 2 3

      • To jest świetny pomysł który powinien być wdrożony!

        • 1 5

    • Zaraz, to pasażerowie wskazują kolejny raz na zupełnie co innego niż

      Urzędnicy z odpowiedniej spółki miejskiej. Jedni piszą coś o niemożliwościach związanych z zaprojektowaniem bezpiecznego dla pasażerów przystanku, drudzy,, że nie jest potrzebny. Ja myślę, że chodzi o pieniądze.

      • 0 0

  • Zawsze mnie dziwiło ze tam nie am przystanku busa, kiedyś była tam obok szkoła

    • 4 16

  • I bardzo dobrze

    Maja tramwaj i niech to wystarczy

    • 24 3

  • Na Kartuskiej to przydałaby się racjonalizacja liczby przystanków (2)

    Tamtędy zjeżdżają tramwaje z dużego obszaru miasta, mieszkańcy Piecek-Migowa czy Jasienia nie powinni musieć stawać na przystankach co 300 metrów. Z dojściami z obu stron spokojnie da się tam połączyć kilka przystanków (tj. likwidacja dwóch z utworzeniem jednego pomiędzy).

    • 61 12

    • nowego to raczej nikt nie stworzy ale ze dwa dałoby się zlikwidować

      • 4 3

    • To akurat powinno się zrobić w całym mieście. Począwszy od starszych tras (np. na Alei Zwycięstwa) po najnowsze (Nowa Warszawska, Aleja Adamowicza). Przystanki co 300 metrów razem z sygnalizacją świetlną bez priorytetu czynią tramwaj paskudnie nieefektywnym środkiem komunikacji w Gdańsku.

      • 1 0

  • Można też autobus wpuścić tam na torowisko. Może drożej, ale bezpiecznie.

    • 3 13

  • Przystanki co 10 kroków niedługo przy każdej kamienicy będą stawać tam jeździ tylko 167 i to rzadko a tramwaje często !przesada

    • 65 6

  • niech zrobią przystanek. niech autobusy oprócz tras krajoznawczych, zatrzymują się tak często jak tramwaje

    • 5 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane