- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (106 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (131 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (686 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (233 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Gdynia skarży się policji na wykonawcę Trasy Kaszubskiej
Gdyńscy urzędnicy powiadomili policję, że wykonawca Trasy Kaszubskiej samowolnie zmienia organizację ruchu na budowanej trasie i w jej okolicach, zwłaszcza w pobliżu wjazdów na obwodnicę. Stojący w gigantycznych niemal każdego dnia korkach obwiniają za to miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego.
Jedną z nich bez wątpienia są błędne wskazania nawigacji, która nie nadąża za zmianami na remontowanych i budowanych drogach.
Korki przez nawigację Google Maps
Kolejną przyczyną jest prowadzona równolegle budowa węzła Karwiny, gdzie inwestorem jest Gdynia.
Ale władze miasta za największego winowajcę uważają wykonawcę Trasy Kaszubskiej, czyli firmę Polaqua, działającą na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Faktem jest bowiem, że już niejednokrotnie wykonawca Trasy Kaszubskiej zaskakiwał wszystkich. Było już nawet tak, że GDDKiA informowała o planowanych zmianach w ruchu, media publikowały komunikaty ostrzegające kierowców, po czym okazywało się, że... zmiany są, ale zupełnie inne.
Wykonawca zmienił zdanie i zwęził obwodnicę
Było tak choćby, gdy wprowadzono bez wcześniejszej konsultacji ruch wahadłowy na ul. Nowowiczlińskiej.
I tego już było dla władz Gdyni za wiele. Urzędnicy poinformowali, że prezydent Gdyni zdecydował się zawiadomić o tym policję, informując Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku o możliwości popełnienia wykroczenia przez spółkę Polaqua.
Po tych korkach Gdynia po raz pierwszy powiadomiła policję:
- Nie możemy tolerować sytuacji, w której wykonawca lekceważy wszystkie interesy poza własnym. Nie do przyjęcia jest, że z powodu nieudolności i braku odpowiedzialności firmy, której powierzono budowę drogi, stale cierpią mieszkańcy i przedsiębiorcy - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Każdy jest w stanie zrozumieć, że wielka inwestycja może incydentalnie rodzić problemy mimo dobrej woli wszystkich zainteresowanych. Nie może to jednak mieć miejsca systematycznie, nie ma mojej zgody na to, by notoryczne naruszenia prawa oraz brak zrozumienia na, czym polega partnerska współpraca, utrudniały życie tysięcy gdynian, którzy nie mogą dojechać do domu, pracy, lekarza, nie tylko własnym pojazdem, ale i komunikacją miejską, która w Gdyni zawsze słynęła z punktualności, a teraz tkwi w nieprzewidywalnych korkach.
Poprosiliśmy firmę Polaqua o odniesienie się do tych zarzutów, ale do tej pory nie dostaliśmy odpowiedzi na nasze pytanie. Gdy tylko nadejdzie, zamieścimy ją w artykule.
Trasa Kaszubska: co powstaje
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Pytanie czy to ma związek ze zgłoszeniem przez miasto doniesienia na wykonawcę robót... (9 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-09-22 11:10
Wahadło na Wiczlińskiej (8)
A kto pozwala na wprowadzenie na ul. Wiczlińskiej ruchu wahadłowego na dwa tygodnie, żeby deweloper mógł sobie zrobić kilka metrów drogi i przejście? Dąbrowa stoi m.in. przez to. Wydaje mi się, że to nie firma Polaqua.
- 303 7
-
2022-09-23 05:35
Jestem zadziwiony tym, że ktoś z dyplomem
oraz kilku innych z dyplomami inżynierów podjęli decyzję o trzech przejściach dla pieszych na 100m drogi w tym jedno z bani podniesione. Dbają o grzybiarzy?
- 5 1
-
2022-09-22 11:25
(1)
Jako że mam widok na ul. Chwaszczyńską widzę że w czasie największych korków problemem była zatkana Nowowiczlińska (skutek wahadła), zatkany był prawoskręt z ulicy Chwaszczyńskiej, za to pas do jazdy prosto był pusty
- 25 0
-
2022-09-22 14:35
Dokładnie!
Korki od paru tygodni powoduje budowa wysepki przy wyjezdzie z budowanego osiedla, jeden człowiek czasem coś robi ale światła stoją. Mniej uciążliwa była przebudowa całego skrzyżowania z Miętową niż budowa tej wysepki...
- 25 0
-
2022-09-22 11:18
W ogóle, kto wydał pozwolenie na budowę w tym miejscu progu zwalniającego? (2)
Jakiś oszołom bez wyobraźni?
- 63 2
-
2022-09-22 15:06
To droga na nowe osiedla, a tam i tak wiadomo że bez suva 4x4 się nie da, więc w czym problem? ;)
- 2 4
-
2022-09-22 11:23
a widziałeś pod jakim kątem jest najazd w stronę wiczlina? To jest dopiero kryminał
- 33 1
-
2022-09-22 11:14
Poczekamy aż będzie gołoledź zobaczymy kto podjedzie pod to przejście na Wiczlińskiej (1)
- 48 1
-
2022-09-23 05:37
Takich mamy magistrów co skonczyli
studia bo mama chciała.
- 3 1
-
2022-09-22 11:22
harmonogram prac (9)
Dla mnie od początku najbardziej zdumiewające jest to, że odcinek od Chwaszczyna w stronę Szemudu itd był gotowy jako pierwszy.
Dlaczego nie rozpoczęto prac właśnie od węzła Wielki Kack?
Odcinek, który dla wszystkich rodzi największe problemy komunikacyjne został zostawiony na sam koniec.
Zdumiewające naprawdę...- 286 23
-
2022-09-22 22:00
Czemu miał by służyć ten węzeł bez tras do niego dołączonych?
- 3 2
-
2022-09-22 14:15
Racja,że Szczurek nie ma nic wspólnego z inwestycją, on z inwestycjami ogólnie ma niewiele wspólnego (1)
Ale zobaczycie jak będzie otwarcie, to pierwszy będzie wystawiał twarz do zdjęcia
- 43 3
-
2022-09-22 19:42
Prezydent Gdyni ma obowiązek dbać o warunki życia na terenie Gdyni.I kierowców i pieszych.Tutaj się skompromitował.
- 9 4
-
2022-09-22 13:05
krótką pamięć Pan ma (1)
zapomniał Pan że stare wiadykty wyburzono a przedtem wybudowano z boku nowe żeby ruch funkcjonował. Roboty ropoczęto jednocześnie ale łatwiej zbudować droge w polu niż robić "pod ruchem" w mieście. Nie wpominając o koniczności przebudowy wszystkich rur i kalbli.
A BTW to miasto Gdynia korkuje Chwaszczyńską budową Wezła Karwiny. Prubuje się winę zgonić na Polaqua ale przez roboty związane z S6 utrudnienia są któkie (1-3 dni) zaweżenia.- 32 6
-
2022-09-22 23:36
Wytłumacz Nam wszystkim
Czas budowy kładki pieszo-rowerowej wynosi 1,5 roku i to jest normalne? Zwykłej kładki która jeszcze nie jest skończona . Zastanawia mnie rozpoczęcie prac nad jakimś odcinkiem lub kładką i zostawienie rozbabranej pracy na jakiś inny czas z nie wyjaśnionych przyczyn.
- 5 0
-
2022-09-22 12:14
Przecież tam był inny wykonawca (to że lepszy to swoją drogą) praktycznie jako osobna inwestycja z całą biurokratyczną
- 13 3
-
2022-09-22 11:57
Miałbyś takie same korki tylko wcześniej
- 14 14
-
2022-09-22 11:52
Wszędzie rozpoczęto w tym samym czasie (1)
może za słaby obserwator jesteś, a może nie wiesz, że na Chwaszczyńskiej było 10 razy więcej rzeczy do zrobienia - pod ziemią. Nie to co zaoranie pola.
- 49 16
-
2022-09-22 23:09
Dobry z Niego obserwator
To że było więcej do zrobienia to każdy wie. Trzeba było większą ekipą te prace robić. Była pandemia(minimalny ruch na węźle) to był czas by to robić a nie budować w lesie. Nawet oznakowania tymczasowego nie potraficie dobrze wykonać.
- 11 1
-
2022-09-22 11:17
Wykonawca swoją drogą (12)
Ale tu są jeszcze dwa remonty, które ostro dają do pieca dla wielkości korków 0 przebudowa Węzła Karwiny, która również idzie dramatycznie wolno oraz wahadło na ul. Nowowiczlinskiej (budowa zjazdu do osiedla deweloperskiego przy ul. Koperkowej) połączone z beznadziejnie zrobionym skrzyżowaniem miętowa-nowowiczlińska. Teraz jest kumulacja ww. problemów.
- 227 4
-
2022-09-22 23:28
Remont był zaplanowany wcześniej. A ile lat jest opóźniona budowa trasy?
- 0 0
-
2022-09-22 23:13
Trafnie opisane
Ten ruch wahadłowy to jedna z głównych przyczyn które spotęgowały te korki. Podczas prac na węźle Dąbrowa powinien być zakaz prac na pobliskich nitkach tak by ludzie mogli wybrać alternatywną drogę-obecnie jest dramat. No i skrzyżowanie mietowa-nowowiczlińska potrzebuje ronda a nie świateł ( najlepiej placek na jezdni i oznakowanie informujące o ruchu okrężnym)
- 0 2
-
2022-09-22 17:03
Zgadza się
Wielkopolska rozkopana i nic się nie zmienia. Całe wakacje praktycznie zero postępów.
- 9 0
-
2022-09-22 13:00
dodajmy że remont na Wielkopolskiej to wcale nie jest obiecana budowa węzła Karwiny. Władze Gdyni nas okłamały (3)
Polecam najnowsze (dzisiejsze - 22.09) informacje udostępnione przez stowarzyszenie Bryza (kieruję na ich facebook).
Dostali oficjalną odpowiedź władz Gdyni - wbrew propagandowej papce którą jesteśmy karmieni, nic istotnego się nie zmienia w ramach tej przebudowy. Układ drogowy pozostanie bez zmian, korki na Sopockiej i Wielkopolskiej jakPolecam najnowsze (dzisiejsze - 22.09) informacje udostępnione przez stowarzyszenie Bryza (kieruję na ich facebook).
Dostali oficjalną odpowiedź władz Gdyni - wbrew propagandowej papce którą jesteśmy karmieni, nic istotnego się nie zmienia w ramach tej przebudowy. Układ drogowy pozostanie bez zmian, korki na Sopockiej i Wielkopolskiej jak były tak będą. Zatem - rok albo dwa stania w korkach przysłowiowemu "psu w ...".
Pamiętajmy o tym przy wyborach. Bezczelność tej władzy przechodzi wszelkie granice.- 29 3
-
2022-09-22 16:37
Bryza niczego nie odkryła... (1)
to, że wiadukt nie będzie robiony było wiadomo od 2020 roku, gdy obcięto zakres węzła. Bryza też popłynęła, że nie ma żadnej budowy węzła - robione są bus-pasy od Górniczej do PKM, więc jakie "nic się nie zmieni"? Nic się nie zmieni dla tych, co jadą samochodem. Dla pasażerów ZKM to będzie jak lot na księżyc. Oczywiście, nieudolność przy realizacji tej budowy to inna sprawa, ale jeśli Bryza ma być taką opozycją, to sorry... kolejni krzykacze :(
- 5 9
-
2022-09-22 21:32
Urzędowy troll
- 2 2
-
2022-09-22 14:37
Teraz się kapneliscie? Spójrzcie na strone dewelopera ab jak siwy uśmiechnięty przecina wstegi, bo udalo sie zrobic kolejny walek z kumplem na koszt miasta, malo wam?
- 10 2
-
2022-09-22 11:35
(3)
Budowa węzła Karwiny została odłożona, miasto jest praktycznie bankrutem
- 30 2
-
2022-09-22 12:30
Czyli nie robią dlatego że im nie płacą a remont zostanie dokończony nigdy
- 2 1
-
2022-09-22 12:15
Jak to odłożona? To te wykopy i rozpiździel MTMu to co co jest? (1)
- 19 0
-
2022-09-22 14:16
tak będzie stało przez kilka lat
Szczurek zniszczył finanse miasta
- 12 2
-
2022-09-22 11:25
Zgadzam się,tu nie tylko Polaqa ma winę ale również Miasto!!! skrzyżowanie Miętowa/Wiczlińska zamiast zrobić rond to lepiej było teren odsprzedać dewloperowi a zrobić "gniota",który nic nie poprawił!! a teraz jeszcze robią jakiś próg zwalniającyi wysepkę co trwa już tydzień!!! Nie można tego było zrobić razem??!!
- 40 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.