• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia skarży się policji na wykonawcę Trasy Kaszubskiej

Michał Sielski
22 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac. Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac.

Gdyńscy urzędnicy powiadomili policję, że wykonawca Trasy KaszubskiejMapka samowolnie zmienia organizację ruchu na budowanej trasie i w jej okolicach, zwłaszcza w pobliżu wjazdów na obwodnicę. Stojący w gigantycznych niemal każdego dnia korkach obwiniają za to miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Kto jest winny korkom podczas budowy Trasy Kaszubskiej?

O tym, że korki w okolicach węzła łączącego Trasę Kaszubską z Obwodnicą Trójmiasta dokuczają mieszkańcom od wielu miesięcy, piszemy regularnie. Zatory powstają z kilku przyczyn.

Jedną z nich bez wątpienia są błędne wskazania nawigacji, która nie nadąża za zmianami na remontowanych i budowanych drogach.

Korki przez nawigację Google Maps

Kolejną przyczyną jest prowadzona równolegle budowa węzła Karwiny, gdzie inwestorem jest Gdynia.

Ale władze miasta za największego winowajcę uważają wykonawcę Trasy Kaszubskiej, czyli firmę Polaqua, działającą na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Faktem jest bowiem, że już niejednokrotnie wykonawca Trasy Kaszubskiej zaskakiwał wszystkich. Było już nawet tak, że GDDKiA informowała o planowanych zmianach w ruchu, media publikowały komunikaty ostrzegające kierowców, po czym okazywało się, że... zmiany są, ale zupełnie inne.

Wykonawca zmienił zdanie i zwęził obwodnicę



Było tak choćby, gdy wprowadzono bez wcześniejszej konsultacji ruch wahadłowy na ul. NowowiczlińskiejMapka.

I tego już było dla władz Gdyni za wiele. Urzędnicy poinformowali, że prezydent Gdyni zdecydował się zawiadomić o tym policję, informując Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku o możliwości popełnienia wykroczenia przez spółkę Polaqua.

Po tych korkach Gdynia po raz pierwszy powiadomiła policję:

Wśród wskazanych w zawiadomieniu naruszeń wymieniono niezłożenie projektu czasowej organizacji ruchu z wnioskiem o wydanie opinii, naruszenie zapisów Rozporządzenia ministra infrastruktury oraz brak wymaganego zawiadomienia o zmianach w ruchu. W tym tygodniu zawiadomienie złożono po raz kolejny.

- Nie możemy tolerować sytuacji, w której wykonawca lekceważy wszystkie interesy poza własnym. Nie do przyjęcia jest, że z powodu nieudolności i braku odpowiedzialności firmy, której powierzono budowę drogi, stale cierpią mieszkańcy i przedsiębiorcy - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Każdy jest w stanie zrozumieć, że wielka inwestycja może incydentalnie rodzić problemy mimo dobrej woli wszystkich zainteresowanych. Nie może to jednak mieć miejsca systematycznie, nie ma mojej zgody na to, by notoryczne naruszenia prawa oraz brak zrozumienia na, czym polega partnerska współpraca, utrudniały życie tysięcy gdynian, którzy nie mogą dojechać do domu, pracy, lekarza, nie tylko własnym pojazdem, ale i komunikacją miejską, która w Gdyni zawsze słynęła z punktualności, a teraz tkwi w nieprzewidywalnych korkach.
Poprosiliśmy firmę Polaqua o odniesienie się do tych zarzutów, ale do tej pory nie dostaliśmy odpowiedzi na nasze pytanie. Gdy tylko nadejdzie, zamieścimy ją w artykule.

Trasa Kaszubska: co powstaje



Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    ZDiZ i ZKM robią co mogą, a Polaqua z PiS GDDKiA ma to w głębokim...

    • 42 43

    • Hahahaha ty cieciu z um gdynia

      • 4 0

  • Cyrk, Zoo (2)

    zamiast współpracować, będą się oskarżać.

    • 34 14

    • Regulowanie ruchu jest wyłączną kompetencją do tego stworzonej instytucji. Wykonawca nie ma nic do powiedzenia.

      • 1 0

    • Współpraca - oczywiście, ale na zasadzie wniosków, które są uwzględniane. Wykonawca nie ma zielonego pojęcia o kwestiach wymogów regulacji ruchu. To nie jest kwestia dogadania się, lecz kwestii prawnych.

      • 1 0

  • (5)

    Ważniejsze, że Gdynia wycofuje się z rozbudowy węzła Karwiny. To zgłoszenie to tylko przkrywka.

    • 80 8

    • W mig skumali, że węzeł to utrata sporej powierzchni i kolejne straty związane z kwestiami oczywistymi takiej budowli.
      Moim zdaniem, między Puckiem a Gdańskiem będą same węzły.

      • 2 0

    • (2)

      co ty gadasz, jak to się wycofuje jak prace dawno ruszyły ...

      • 2 2

      • Hahaha pracę ruszyły tu cieciu z um Gdyni

        • 1 0

      • ruszyly...

        Ale sa watpliwosci czy we wlasciwym kierunku i czy dobrna do konca.

        • 0 0

    • Skąd to info?

      Przecież wszystko tam już rozkopane.

      • 1 0

  • dobra zmiana (2)

    po remoncie będzie OK

    • 13 9

    • (1)

      Po jakim remoncie? Tu budują na nowo, nic nie remontują.

      • 7 1

      • Jak skończą budować to wtedy będzie remont

        Machina kasy musi się kręcić

        • 3 3

  • (4)

    Może w końcu poprawicie mapkę z poprawną numeracją zadań Kaszubskiej? Nie ma czegoś takiego jak "zadanie IV"

    • 25 3

    • Zdjęcie główne artykułu nie pochodzi z rejonu budowy Kaszubskiej

      • 4 1

    • Normalne, że nie ma (1)

      Skoro je jeszcze budują :)))))

      • 1 1

      • Ale co

        budują budowę?

        • 1 0

    • Tam są 4 zadania

      Trasa Kaszubska to umowne określenie drogi szybkiego ruchu od Leśnic k. Lęborka do węzła Gdynia Wielki Kack, czyli zadania IV.

      • 4 0

  • (1)

    Gdynia i jej odwieczny problem...

    • 30 7

    • Gdynia, wieczny problem...

      • 8 5

  • A może Gdynia poskarży się na samych siebie za dziury od 20 lat na rondzie koło Sądu rejonowego?:) (3)

    • 129 14

    • i pucka od lat olewana

      • 7 0

    • Do tego sądu którego stary siwego był szefem za komuny hahaha

      • 0 0

    • To jest zabytek i tradycja.

      Masz sobie zniszczyć wahacze.

      • 0 0

  • O możliwości popełnienia wykroczenia xD (2)

    100 zł grzywny albo 25 lat więzienia

    • 36 1

    • Nopowcy Nopowcy

      • 1 0

    • O właśnie!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane