• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska bez Osowej

Michał Tusk
29 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 21:10 (29 stycznia 2008)

Mieszkańcy gdańskiej Osowej dopięli swego. Tzw. Trasa Kaszubska, czyli droga ekspresowa łącząca Trójmiasto z Lęborkiem będzie zaczynała się na gdyńskiej Dąbrowie, a nie w Wysokiej, tak jak dotychczas planowano.



Trasa Kaszubska to jedna z najbardziej kontrowersyjnych inwestycji na Pomorzu i równocześnie jedna z najbardziej potrzebnych. Według pierwotnych planów miała być przedłużeniem ul. Spacerowej w Gdańsku i dalej, przez Chwaszczyno biec do Lęborka.

Od początku przeciw temu projektowi byli znani z obywatelskich protestów mieszkańcy Osowej. Droga miała bowiem przebiegać północnym skrajem dzielnicy, na granicy pomiędzy zabudowaniami a lasem. I to właśnie ten las, a nie protesty były powodem zmiany koncepcji przebiegu trasy. Już w zeszłym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła studium zakładające możliwość odgięcia trasy w Chwaszczynie w stronę Gdyni i włączenie jej do obwodnicy istniejącym węzłem z ul. Chwaszczyńską. Decyzja już zapadła.

- Las w Osowej jest częścią Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego - mówi dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA Franciszek Rogowicz. - To skomplikowałoby procedury budowlane. Dlatego włączenie Trasy Kaszubskiej w Dąbrowie jest już pewne. Cały czas analizowane są natomiast konkretne warianty przebiegu drogi w Gdyni - mówi Rogowicz.

W praktyce to rozwiązanie oznacza przebudowę na bezkolizyjną trasę istniejący odcinek ul. Chwaszczyńskiej, pomiędzy obwodnicą a Polifarbem. Jednym z wariantów jest np. budowa estakady nad istniejącą ulicą.

Zmiana przebiegu Trasy Kaszubskiej może jednak obrócić się przeciwko mieszkańcom Osowej. Jej "miejską" częścią miała być zmodernizowana ul. Spacerowa wraz z tunelem pod Pachołkiem. Gdańsk już postanowił, że do 2012 miejski ring (jego częścią będzie istniejąca obwodnica, projektowana obwodnica południowa i Trasa Sucharskiego) na północy utworzony zostanie z pominięciem Spacerowej - przez poszerzoną ul. Słowackiego.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (160) 5 zablokowanych

  • Ja też mieszkam na Osowej i (3)

    szlag mnie trafial jak kiedyś przy budowie "Renka" banda idiotow z mojej dzielnicy pisała protesty " bo szczury bo prostytucja bo ruch" efektem tego jest to, że dalej po dawnym nasypie kolejowym mozna urządzac "rajd Camela" bo dzięki nim nie ma tam asfaltowej drogi aż do węzłą drogowego obok "Selgrosa" Plany drogowe były już zatwierdzone w pierwszej połowie lat 80-tych i powinny być realizowane bo rozwój to podstawa!!!

    • 0 0

    • 77 (2)

      A według Ciebie rozwój ogranicza się wyłącznie do wylewania betonu i asfaltu. Wiesz, kiedyś za rozwój uważano dymiące kominy.

      • 0 0

      • (1)

        Niekoniecznie do wylewania betonu i asfaltu, ale można to zrobić w sposób zrównoważony.
        W Niemczech mają autostrady, ale mają też sporo pięknej przyrody. Z kolei Holandii do Polski nie da się przyrównać, z powodu różnicy w gęstości zaludnienia. W tamtych regionach od wieków był tłok. Pewnie jakby jeździli zaprzęgami konnymi to też by stali w korkach.

        • 0 0

        • Czarna Żmija

          „Niekoniecznie do wylewania betonu i asfaltu, ale można to zrobić w sposób zrównoważony.”

          Tu się zgadzam.

          „W Niemczech mają autostrady, ale mają też sporo pięknej przyrody.”

          Mają. I to czyściejszej. Problem w tym, że niedługo zazdrościć będą nam resztek prawdziwej natury, a nie sztucznej, często ogrodzonej i też wyasfaltowanej.

          „Z kolei Holandii do Polski nie da się przyrównać, z powodu różnicy w gęstości zaludnienia. W tamtych regionach od wieków był tłok. Pewnie jakby jeździli zaprzęgami konnymi to też by stali w korkach.”

          I z powodu wciąż rosnącej liczny ludności w tym kraju.

          • 0 0

  • śmieszni jesteście z tymi komentarzami

    Widać, że ludziom nie związanym z tematem najbardziej się taki wariant podoba, bo sobie na forum internetowym powyzywają mieszkańców jakiejś dzielnicy od frajerów. Żałośni jesteście. Każdy mądry forumowy cwaniak. Mądry, ale tylko przez internet :D Generalizować każdy potrafi ... jedna osoba coś napisze i od razu 10 kolejnych, chociaż nie ma zdania tak naprawdę w tej sprawie, się dołącza i coś dorzuca.
    To,że kilka osób było przeciwko budowie tej trasy, to nie znaczy, że wszyscy. Ja nie protestowałem, nie podpisywałem nic. Szkoda, że taki wariant został wybrany. Wiedzcie, że nie wszyscy się z tego cieszą. A takie tam bajeczki, że ktoś teraz kupuje tańsze mieszkania na osowej to można wsadzić między bajki i popatrzcie na ceny, a nie powtarzajcie to co powiedzieli inni (którzy też nie mają pojęcia na ten temat).

    • 0 0

  • Ja też mieszkam na Osowej i

    szlag mnie trafial jak kiedyś przy budowie "Renka" banda idiotow z mojej dzielnicy pisała protesty " bo szczury bo prostytucja bo ruch" efektem tego jest to, że dalej po dawnym nasypie kolejowym mozna urządzac "rajd Camela" bo dzięki nim nie ma tam asfaltowej drogi aż do węzłą drogowego obok "Selgrosa" Plany drogowe były już zatwierdzone w pierwszej połowie lat 80-tych i powinny być realizowane bo rozwój to podstawa!!!

    • 0 0

  • Najlepiej nie budowac nowych drog,

    hoteli, w ogole- nic nie budowac.
    Gestosc zaludnienia w Polsce nie nalezy do najwyzszych w Europie i czego jak czego, ale terenow zielonych jeszcze Wam nie brakuje.
    Bez drog szybkiego ruchu podrozuje sie przeciez tak wygodnie, szybko i ekologicznie.
    A skoro nie bedzie drog, to naplyw turystow nie bedzie zbyt wielki i nowe hotele sa zbyteczne.

    • 0 0

  • A tak w ogole, (3)

    to ten caly syf z drogami w europie zaczeli ci durni Rzymianie.
    Karczowali lasy i budowali drogi i miasta.
    Gdyby nie oni, mieszkancy Biskupina nie wiedzieliby do tej pory, ze ich koledzy w Osowej, tez maja zima problemy z wyglodzonymi stadami wilkow.

    • 0 0

    • O, to, to. (1)

      Wg Antypolityka nie należy budować hoteli, dróg, najlepiej jakby wszędzie był las, a ludzie siedzieli po domach przy świeczce...
      Jest tylko jeden mały problem. To już było. I raczej mało komu się podobało...

      • 0 0

      • Czarna Żmija

        Nie żeby wszędzie był las i nie żeby ludzie siedzieli przy świeczce, ale żeby zacząć myśleć. Mylisz pojęcia. Jestem za nowoczesnością i postępem, ale intensywnym i jakościowym, a nie za takim jaki jest obecnie: ekstensywny, ilościowy i rabunkowy. Wg takiego postępy niedługo Twój kochany dziki Olpuch będzie zabudowany. Najpierw przez mieszkańców Trójmiasta, potem Warszawy. Ludzi, którzy pragną odpocząć od cywilizacji. Potem poprowadzimy superdrogi, aby łatwo było dojechać, a nad jeziorem Chądzie pobudujemy ośrodki i hotele.
        Pozdrawiam

        • 0 0

    • Rumunie

      Porównaj sobie liczbę ludności w czasach starożytnych i dzisiaj. Będziesz miał odpowiedź. Jakby nas było 0,5 mld to niech sobie ludzie budują co chcą, karczują, śmiecą, niszczą. Przyroda sama by się zregenowała.

      • 0 0

  • (1)

    Co ja gadam, jakich domach, przecież domy to masakra dla środowiska naturalnego, ile ścieków produkują, ogrzewać trzeba i w ogóle... w szopach by siedzieli, w szopach z liści i patyków, a wypróżniać się chodzili pod krzak.

    • 0 0

    • Czarna Żmija

      Znowu wszystko uogólniasz i sprowadzasz wszystko do cofania się na drzewa, do jaskiń, leśne dziatki, wąchanie ziółek, jedzenie korzonków i te różne sprawy. Ile razy się tego nasłuchałem. Bardzo daleko mi do takich postaw. Mamy wiek XXI, a nie XX i trzeba zacząć myśleć przyszłosćiowo. Należy inwestować w nowoczesne technologie, które by powodowały, że domy będą przyjazne środowisku, ale to nie znaczy, że mamy budować ile wlezie.
      Powtarzam: rozwój intensywny, a nie ekstensywny.

      • 0 0

  • chwarznieńska czy chwaszczyńska?

    Od kiedy ulica Chwarznieńska jest na Dąbrowie??

    • 0 0

  • zła ulica

    Niech osoba piszaca artykul najpierw zapozna sie z mapa Gdyni....w artykule chodzi o ulice Chwaszczyńska!!

    • 0 0

  • Antypolityku (1)

    Jestes za :"nowoczesnością i postępem, ale intensywnym i jakościowym, a nie za takim jaki jest obecnie: ekstensywny, ilościowy i rabunkowy".
    Budowe sieci drog na miare i potrzeby komunikacji, oraz paru hoteli na przymorskich lakach, nazywasz jednoczesnie notoroczynym "laniem betonu i asfaltu wszedzie"
    Gdyby za Gierka nie wycieto sporej czesci lasu, jezdzilbys dzisiaj z Gdanska do Gdyni "ekologicznie" Grunwaldzka.

    • 0 0

    • „Budowe sieci drog na miare i potrzeby komunikacji, oraz paru hoteli na przymorskich lakach, nazywasz jednoczesnie notoroczynym "laniem betonu i asfaltu wszedzie"

      Dokładnie, gdyż presja na środowisko nie ogranicza się jedynie do Parku Nadmorskiego, lasów trójmiejskich i Osowy, ale występuje wszędzie i jest coraz większa. Choć plany sięgają lat 10-ciu czy 20-tu, to nie oznacza, że po tym okresie nie będzie się rozwijać ekstensywnie.

      „Gdyby za Gierka nie wycieto sporej czesci lasu, jezdzilbys dzisiaj z Gdanska do Gdyni "ekologicznie" Grunwaldzka.”

      Pewno jeżdziłbym ekologicznie kolejką, autobusem lub od czasu do czasu rowerem.

      Pozdrawiam

      • 0 0

  • Troche inny temat, ale tez ekologiczny. (1)

    Chodzi chyba o zmniejszenie ilosci papieru w urzedach.
    Pan Tusk powiedzial: Chcemy znieść obowiązek meldunku.
    Wiekopomna decyzja!
    I co ona ma przyniesc?
    Zaczna sie cuda?
    Kazdorazowe znalezienie winnych przez organy scigania, bedzie graniczylo z cudem.

    • 0 0

    • Rumun

      Jeśli chodzi o zmniejszenie ilości papierów to chyba coś drgnęło. Coraz więcej firm daje możliwość otrzymywania faktur drogą elektroniczną, np. ERA GSM. W pracy mojej ilość papierów zmniejsza się z roku na rak, gdyż wszystko jest na CD. Na elektronicznę formę rozliczeń przechodzi coraz więcej firm. Uważam iż jest to właśnie przykładem rozwoju intensywnego.
      Co do zniesienia meldunku, to uważam to za bardzo głupi pomysł i mam nadzieję, że nie zostanie zrealizowany. Tym bardziej, że on nie ma wiele wspólnego z oszczędzaniem papieru.
      Pozdrawiam

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane