• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: od 577 do 915 mln zł za ostatni odcinek

Michał Brancewicz
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później. Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później.

10 podmiotów jest chętnych do wybudowania ostatniego odcinka tzw. Trasy Kaszubskiej między Bożepolem Wielkim a Leśnicami za Lęborkiem. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie GDDKiA, ale rozpiętość cenowa jest duża - od 577 mln do 915 mln zł. Zaprojektowanie i budowa 22-kilometrowej trasy potrwa do 2024 roku.



Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie.

Do przetargu stanęło 10 podmiotów.

Oferty na ostatni odcinek TK:

  • NDI (lider), NDI Sopot (partner), Limited Liability Partnership "Todini Central Asia" (partner) - 577 022 886,47 zł;
  • Budimex - 718 669 944,83 zł;
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 745 379 961,22 zł;
  • Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 767 928 980,60 zł;
  • Porr - 796 425 000,00 zł;
  • Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 798 595 029,66 zł;
  • Metrostav Infrastructure - 847 569 394,10 zł;
  • Strabag - 891 171 722,04 zł;
  • Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 914 910 175,02 zł;
  • Polaqua - 915 491 673,41 zł.

Na realizację tego zadania GDDKiA zarezerwowało 1 mld 195 mln zł. To oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.

Każdy z wykonawców zadeklarował, że prace projektowe i budowlane przeprowadzi w ciągu 38 miesięcy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. To oznacza, że otwarcie tego odcinka trasy nastąpi najwcześniej w 2024 roku.

Odcinki Trasy Kaszubskiej w budowie:

  • Gdynia - Szemud (ok. 21 km),
  • Szemud - Luzino (ok. 10 km),
  • Luzino - Bożepole Wielkie (ok. 10 km).

Ich budowa ma się zakończyć pod koniec 2021 roku.

Odcinki S6 na Pomorzu na etapie przetargów:

  • druga jezdnia obwodnicy Słupska (dobudowa ok. 9,5 km),
  • koniec obwodnicy Słupska (Redzikowo) - Bobrowniki (ok. 16 km),
  • Bobrowniki - Skórowo (ok. 13,1 km),
  • Skórowo - Leśnice (ok. 10,9 km).

Do tej listy zalicza się również Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Nadal trwa weryfikacja ofert złożonych 16.11.2020 r. Do każdego z dwóch zadań przystąpiło po 11 oferentów. Budowa OMT pochłonie co najmniej 1,5 mld zł.

- Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Gdyby obecny rząd nie blokował budowy S6 to już byśmy tą drogą jeździli. Przetargi na budowę rozpisano jeszcze za rządów Kopacz.

    • 135 44

    • 30 września 1915 roku (1)

      Przetargi ogłoszono 30 września 2015, więc to były ostatnie 4 tygodnie rządów Kopacz. Rząd PO przetargi ogłosił na dwa razy więcej dróg niż zapewnił środków, więc pierwsze ponad pół roku nowego rządu to było porządkowanie i przymierzanie się do rzeczywistości - czytaj do możliwości finansowych. Dopiero wtedy naprawdę można było wybrać te przetargi które będą realizowane od razu i te, które muszą poczekać. Odnośnie S6 - przetargi były na projekt i budowę, więc przygotowanie oferty trwało. Potem była procedura (unijna) otwierania ofert, wyboru ofert, oczekiwania na ewentualne skargi/zażalenia - na to wszystko idą grube miesiące (znów wg procedur unijnych). I dopiero wtedy można było wydać zgodę na realizację inwestycji drogowej.
      Zamiast pisać demagogiczne głupoty warto czasem zaglądać na strony GDDKiA albo na piękną, aktualizowaną co kilka dni mapę inwestycji drogowych w Polsce igor-sel (-> wyszukiwarka), wtedy będzie widać że budowa nowych dróg to bardzo złożona i czasochłonna czynność.

      • 15 7

      • piszesz nieprawde, pieniedzy rzekomo nie bylo ale nagle sie znalazly na tzw via carpatie ktora zreszta jest o wiele dluzsza

        • 0 0

    • Dokładnie

      A prezes będzie mówił że jedzie po drodze, którą to on wymyślił i zbudował.

      • 23 8

  • Todini już parę przetargów drogowych u nas wygrało. (1)

    Kazachowi rzeczywiście deklasują wszystkich ceną, zobaczymy jak z solidnością.

    • 23 5

    • przede wszystkim zobaczymy czy w ogole dostana kontrakt?

      • 0 0

  • Oby wygrał Budimex. Solidna firma

    • 2 1

  • Odrzucić najtańszą i najdroższą i wybrać Budimex. (1)

    Chociaż jeżeli chodzi o NDI to oni są ok ale ten ich kooperant "Todini Central Asia" to śmierdzi azjatyckim Włochem co sprawia że automatycznie widzę artykuły: NDI prosi renegocjuje podwyższenie kontraktu, grozi zejściem z placu budowy po odejściu nierzetelnego partnera"

    • 10 2

    • Na podstawie jakiego przepisu?

      • 0 0

  • (2)

    No i super. Szybka weryfikacja ofert i do roboty!

    • 61 3

    • (1)

      obwodnica Żukowa źle zaprojektowana, nie rozwiąże to korków niestety

      • 0 0

      • a możesz w skrócie opisac?

        • 0 0

  • Dramat (3)

    Przejazd przez karwiny po oddaniu tej trasy będzie trwał wieczność. Jak niby droga na której co 100m są światła ma przyjąć taki ruch?

    • 9 5

    • Odpowiedz (2)

      Właśnie węzeł S6 Karwiny rozładuje ruch
      Każdy kierunek będzie miał własny bezkolizyjny zjazd bez sygnalizacjo

      • 2 1

      • (1)

        Jasne, jesteś pewien ze Wielkopolska przyjmie ruch z Obwodnicy i Kaszubskiej.

        • 2 0

        • Odpowiedz

          To węzeł rozładuje wielkopolska, Chwaszczyno i pozostałe miejscowości

          • 1 1

  • Obwodnica Metropolitalna jest dla Gdyni, nie dla Gdańska

    Gdańszczanie na tym skorzystają tylko poprzez zmniejszenie ruchu na obwodnicy trójmiasta

    • 2 3

  • Byle nie Budimex

    Wszystko byle nie Budimex, który partaczy wszystko co im wpadnie w ręce, ani Aldesa, która nieźle przegięła z terminem przy remoncie na gdańskich Stogach i wciąż są buble do poprawki.

    • 3 7

  • Nie, spać, nie zwiedzać tylko zapindalać z tym !

    ;)

    • 2 1

  • Kryzys (3)

    W budowlance też się zbliża rok temu wszystkie oferty były 30-40% powyżej wyceny inwestora, ogromne koszta utrzymania tych działalności tak wygląda i liczy się płynność zarobek jest na drugim miejscu

    • 15 5

    • (2)

      Urodziłem się w 76.
      Od kiedy pamiętam zawsze był jakiś kryzys.

      • 15 1

      • (1)

        To jak masz 44 lata to masz teraz kryzys w postaci bólu przemijania?

        • 3 8

        • Tak
          Nieraz mam, normalna reakcja w miarę myślącej jednostki.
          Ale póki co nie mam większych problemów ze zdrowiem i psychiką... Treningi mtb i w miarę zdrowe jedzenie działają. Intelektualnie, zakładając, że jesteś młodszy w ogóle nie mam kompleksów, większość z was jest delikatnie mówiąc upośledzona, jeśli chodzi o funkcjonowanie w społeczeństwie, o konkretnej wiedzy nawet nie wspominam.
          Nieraz takim jak tobie zazdroszcze tego poziomu zidiocenia i braku refleksji, bo jak będzie źle to ja będę analizował, rozmyślał itd., a ty to przyjmiesz jak robak.

          • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane