• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: od 577 do 915 mln zł za ostatni odcinek

Michał Brancewicz
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później. Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później.

10 podmiotów jest chętnych do wybudowania ostatniego odcinka tzw. Trasy Kaszubskiej między Bożepolem Wielkim a Leśnicami za Lęborkiem. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie GDDKiA, ale rozpiętość cenowa jest duża - od 577 mln do 915 mln zł. Zaprojektowanie i budowa 22-kilometrowej trasy potrwa do 2024 roku.



Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie.

Do przetargu stanęło 10 podmiotów.

Oferty na ostatni odcinek TK:

  • NDI (lider), NDI Sopot (partner), Limited Liability Partnership "Todini Central Asia" (partner) - 577 022 886,47 zł;
  • Budimex - 718 669 944,83 zł;
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 745 379 961,22 zł;
  • Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 767 928 980,60 zł;
  • Porr - 796 425 000,00 zł;
  • Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 798 595 029,66 zł;
  • Metrostav Infrastructure - 847 569 394,10 zł;
  • Strabag - 891 171 722,04 zł;
  • Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 914 910 175,02 zł;
  • Polaqua - 915 491 673,41 zł.

Na realizację tego zadania GDDKiA zarezerwowało 1 mld 195 mln zł. To oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.

Każdy z wykonawców zadeklarował, że prace projektowe i budowlane przeprowadzi w ciągu 38 miesięcy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. To oznacza, że otwarcie tego odcinka trasy nastąpi najwcześniej w 2024 roku.

Odcinki Trasy Kaszubskiej w budowie:

  • Gdynia - Szemud (ok. 21 km),
  • Szemud - Luzino (ok. 10 km),
  • Luzino - Bożepole Wielkie (ok. 10 km).

Ich budowa ma się zakończyć pod koniec 2021 roku.

Odcinki S6 na Pomorzu na etapie przetargów:

  • druga jezdnia obwodnicy Słupska (dobudowa ok. 9,5 km),
  • koniec obwodnicy Słupska (Redzikowo) - Bobrowniki (ok. 16 km),
  • Bobrowniki - Skórowo (ok. 13,1 km),
  • Skórowo - Leśnice (ok. 10,9 km).

Do tej listy zalicza się również Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Nadal trwa weryfikacja ofert złożonych 16.11.2020 r. Do każdego z dwóch zadań przystąpiło po 11 oferentów. Budowa OMT pochłonie co najmniej 1,5 mld zł.

- Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • ile? (3)

    tunele budowane w szwajcarii w górach są tańsze.

    • 26 46

    • Tunele budowane w Szwajcarii były 100 lat temu. Nie pie*dol już bo rodzinę powiększysz, a po co ma chodzić po świecie kolejny cymbał. Natepnym razem stan osobiście do przetargu i zrób wszystko w ramach czynu społecznego.

      • 10 1

    • W takim razie

      Należy szwajcarów zatrudnić do budowy. Mieliśmy już chińczyków, teraz pora na szwajcarów.

      • 15 0

    • Mogłeś wystartować w przetargu razem ze szwagrem i zrobić za połowę ceny.

      • 23 3

  • jak dla mnie to trzeba zmienić PZP z najniższej ceny na najbliższą średniej ceny ofert, czyli wtedy wygrałaby firma Intercor.
    Dlaczego? - Bo najniższa cena nie zawsze czyni cuda. Wyższa cena to również wyższe wynagrodzenia dla zwykłych robotników, pewniejsza budowa, mniejsze ryzyko nieukończenia budowy, bankructwa, czy kombinowania 'żeby gdzieś przyciąć'. Wyższa cena to również jakość i spokój na lata.
    ps. nie jestem budowlańcem, ani pracownikiem tych firm, tylko zwykłym użytkownikiem i podatnikiem.
    Zobaczcie jaką cenę dała Polaqua, która wykonuje teraz budowy przy węźle Karwiny. Jak dla mnie, to przekonali się na własnej skórze, że nie jest to taka prosta sprawa i kosztuje to trochę więcej niż zakładali...

    • 5 4

  • Dokładność kosztorysów jest fascynująca...

    Przy kwotach rzędu 700 milionów obliczają je co do grosza....

    • 14 1

  • Droga

    Ale z czego tu się cieszyć bo po pierwsze koszt km drogi ekspresowej czy autostrad w Polsce wxiete z kosmosu jedne z najdrozdxych na świecie po drugie tempo robot jedno z najnizszych w Europie po trzecie sprzęt budowlany ktory uzywany przy budowie drog pochodxi w 100procent z importu zero krajowego tyczy to rowniez części materiałów po czwarte srodki te zamiast inwestować w rozwój kraju np w nowe technologie na produkcje przemyslu wytwórczego kazdej branzy to my te pieniadze topimy w ziemi niszczac przy okazji naturalne środowisko np tysiące hektarów wycinanych lasow itd. Niektore drogi sa potrzebne ale glownie powinne byc robione obwodnicę miast oraz modernizacja dróg istniejacych jednoczesnie rozwijać glownie transport kolejowy do przewozu pasazerskiego oraz towarow w tym do przewozu tirow cxy kontenerów a tak bezmyslnie wydawane sa miliardy xl gdxie interes na polskich drogach robia glownie firmy i producenci zagraniczni a nie Polacy a pieniadze unijne wracaja x powrotem do panstw unijnych czy trzecich

    • 1 21

  • 1 km trasy ekspresowej tańszy od 1 km torów tramwajowych

    To bardzo niekorzystna relacja dla transportu szynowego

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane