• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: od poniedziałku zmiany w ruchu na obwodnicy

Patryk Szczerba
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przygotowania do zmian w ruchu w związku z budową Trasy Kaszubskiej.

W związku z rozpoczęciem budowy Trasy Kaszubskiej, od poniedziałku na odcinku Obwodnicy Trójmiasta od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską zostaną zwężone pasy ruchu. Będzie tam obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km na godz. A na przełomie listopada i grudnia zamknięta zostanie jedna jezdnia ul. Chwaszczyńskiej na wysokości węzła Wielki Kack.. Zwężenie na obwodnicy i zmiany na ul. Chwaszczyńskiej potrwają do połowy 2021 roku.



Budowa Trasy Kaszubskiej utrudni ci codzienne poruszanie się?

Przypomnijmy, że trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.

Zmiany w ruchu na Obwodnicy Trójmiasta w rejonie węzła Gdynia Wielki Kack zaczną obowiązywać od przyszłego tygodnia. Kierowcy zdążyli już zauważyć i poinformować nas o przygotowaniach drogowców do budowy Trasy Kaszubskiej. Zostały ustawione nowe znaki, usunięto część dotychczasowego oznakowania i wykonano oznakowanie poziome na czas robót.

Zmiany organizacji ruchu na obwodnicy od 18 listopada



Drogowcy potwierdzają, że przygotowania trwają, ale nowa organizacja ruchu będzie wprowadzana dopiero sukcesywnie między 18 a 22 listopada.

Pasy Obwodnicy Trójmiasta zostaną zawężone do 2,75 metra (lewy) oraz 3 metrów (prawy). Będzie tam można jechać 70 km/h.

- Przetestowaliśmy to rozwiązanie podczas budowy węzła Karczemki. Z powodzeniem się to sprawdziło. Zakładamy, że ruch będzie odbywał się spokojniej i płynniej. Założyliśmy, że obwodnica, ze względu na natężenie ruchu, musi być utrzymana w relacji dwóch pasów w każdą stronę. Będziemy tak jeździli do połowy 2021 roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Tymczasowa organizacja ruchu będzie wprowadzona na odcinku od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską.

Pod koniec roku zmiany zostaną wydłużone za ul. Nowowiczlińską (patrząc w stronę Wejherowa).

- Wprowadzana organizacja ruchu jest niezbędna w celu prowadzenia prac związanych z robotami drogowymi i mostowymi w ciągu przyszłych jezdni zbiorczo-rozprowadzających, poszerzeniem korpusu drogowego obwodnicy i wykonania nowego węzła zespolonego Nowowiczlińska oraz z pracami związanymi z likwidacją istniejących sieci - wyjaśnia Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: zmiany na ul. Chwaszczyńskiej



Na przełomie listopada i grudnia nastąpią zmiany na ul. Chwaszczyńskiej.

Korekty będą polegały na zamknięciu dla ruchu odcinka ul. Chwaszczyńskiej w rejonie między łącznicami wjazdowymi/zjazdowymi z Obwodnicy Trójmiasta do Polifarbu na Kaczych Bukach. Ruch będzie odbywał się dwukierunkowo jedną jezdnią.

- W tej chwili Chwaszczyńska ma przekrój dwóch pasów ruchu w obydwie strony. Wykonawca będzie musiał zamknąć jedną jezdnię, ze względu na wycinkę drzew, przebudowę uzbrojenia podziemnego. Sieci energetycznych, gazowych jest pod ziemią mnóstwo. By wybudować w śladzie ul. Chwaszczyńskiej drogę ekspresową, musi wykonawca przebudować uzbrojenie - dodaje Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.


Opinie (229) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    A kiedy buspasy od węzła aż do centrum miasta? Samochodziarze niech się kiszą na jednym pasie.

    • 15 25

    • (1)

      Sam się kisisz w zapchanym autobusie i zazdrościsz.

      • 9 7

      • ale najpierw d*psko na mrozie wyziębia na przystanku.

        • 5 1

    • Nie jojcz tylko przesiądź się na pociąg.

      • 4 1

  • Kilometrowe korki murowane!

    To tak ad vocem tym, którzy by radośnie przebudowywali ZOT S6 bez alternatywy w postaci OMT.

    • 12 2

  • a czemu nie ronda? (1)

    tylko skrzyżowanie (oczywiście bez świateł) gdzie trzeba znowu się na 3 pasy oglądać zanim można bezpiecznie wyjechać? w godzinach szczytu w porze zimowej (czyli ciemno i mokro) ogarniaj czy coś jedzie na 3 pasach... ehh

    • 6 9

    • O czym mowisz

      Które miejsce Masz na myśli?

      • 2 0

  • Obwodnica Metropolitalna (3)

    To najwyższy czas przenieść część ruchu że starej obwodnicy na metropolitalna by zmniejszyć korki i uciążliwości mieszkańcom. Aa czekaj sorry... nigdy Nie powstała mimio ponad 7 lat obietnic.

    • 31 4

    • Bo nie jest potrzebna. Dwóch ringów to nawet Berlin nie ma. (2)

      • 2 11

      • haha

        a Koszalin ma

        • 3 1

      • Jeśli obecna ZOT S6 to wg ciebie ring

        to gratuluję poczucia humoru. Ja aż takiej abstrakcyjnej wyobraźni nie posiadam.

        • 6 2

  • dlaczego jedziecie lewym pasem jak wolny jest prawy (2)

    do czego służy lewy pas ? redaktorzy w Anglii jesteście

    • 15 3

    • wstyd jechać prawym

      • 0 0

    • Czepiasz się

      Po pierwsze, jest linia ciągła, po drugie fajnie i bezpiecznie jest gdy wjeżdżasz na obwodnicę z rozbiegówki i nikogo niema na prawym (Twoim lewym)...

      • 2 0

  • Może zamiast budowac kolejne pasy dla aut wożacych 1 osobe na wieś, zainwestowac tą kase w rozwinietą i tania

    komunikację publiczną? Ludzie będa dalej jezdzic coraz wiecej samochodami, skoro np. taki PKM jezdzi 2x na godzine w godzinach szczytu a 1x poza szczytem czy brak jedengo *taniego* biletu na wszystkie srodki komunikacji miejskiej na terenie całego trójmiasta

    • 32 12

  • answer

    na wizualizacji nawet pogoda jest ładna
    a dewelopka zmienia polska szarosc na kanary conajmniej

    • 4 3

  • Opinia wyróżniona

    Trasa kaszubska (13)

    Budowa tej drogi to jedyny sposób na "uspokojenie" obwodnicy. Zwężenie obwodnicy z zachowaniem dwóch pasów to jedyny sposób na utrzymanie w miarę normalnych warunków jazdy. Wielkie brawa dla wykonawców!! Jesteśmy z Wami i Wam kibicujemy!!

    • 75 24

    • (1)

      Podpisano: wykonawca...

      • 11 1

      • z rodziną :P

        • 7 0

    • PKM powinna dać więcej składów

      • 12 0

    • Ważne pytanie - czy wykonawca i inwestor zaplanowali także wiadukt nad przyszłą linią PKM w kierunku na Gdynię Zachód? (8)

      Istnieje do tej pory w lesie nasyp kolejowy od Osowej do Polifarbu który w przyszłości z powodzeniem można wykorzystać.

      • 4 1

      • (6)

        Serio wierzysz w takie rzeczy w Gdyni? Raz że o tym nikt nie pomyśli, a dwa że nawet jak by pomyślał to przez kolejne 50 lat nie będzie na to pieniędzy. Przecież w tym mieście nie ma prawie żadnych inwestycji w transport i komunikację.

        • 7 3

        • (1)

          Istnieje koncepcja transportu szynowego na Gdynię Zachód - mówili o tym Szczurek albo Marek Stępa, a na trojmiasto.pl był o tym artykuł pamiętam.

          • 1 1

          • Do realizacji w roku 2085

            Na 100%

            • 10 3

        • (2)

          PKM zrealizowano na poziomie województwa, Gdańsk tej inwestycji nie finansował, jedynie Gdynia dołożyła do swoich dwóch przystanków bodajże 15%.

          A pomyślano już dawno (przecież idea wyszła z Gdyni, Gdańsk był pierwotnie zainteresowany szybkim tramwajem), ale czy władze wojewódzkie będą chciały zainwestować dla odmiany w Gdynię? Patrząc na tzw. I etap PKM - wątpliwe. Na poziomie miasta to inwestycja nierealna, poza tym musi być skorelowana z już istniejącą, która pozostaje w gestii wojewódzkiej spółki.

          Z drogami w Gdyni jest fatalnie, ale komunikacji błotem bym nie obrzucał - jest dobrze zorganizowana a dopiero co odebrano blisko setkę nowych trolejbusów i autobusów, to spora inwestycja.

          • 4 0

          • (1)

            Apropo tej wspaniałej gdyńskiej komunikacji. Mieszkam na Kaczych Bukach i dojeżdżam do pracy między centrum a portem, komunikacją miejską , i zajmuje mi to łącznie 3 godziny dziennie (dojazd i powrót), a to jest raptem 15 km w jedną stronę. Ekolodzy mają szczęście że nie stać mnie na auto bo już dawno bym je sobie kupił żeby ułatwić sobie życie. A tak 8 godzin w pracy plus 3 godziny na dojazd i powrót. Coraz poważnej zastanawiam się nad zmianą pracy, gdzieś np na Dąbrowie czy w Chwaszczynie.

            • 6 0

            • Bo z drogami - a co za tym idzie - korkami jest kiepsko a miejscami nawet dramatycznie (np. tzw. Gdynia-Zachód). Z drugiej strony autobusy/trolejbusy są generalnie nowe, nowoczesne zajezdnie pobudowane, wyśmiewane buspasy jednak (i za niewielkie pieniądze) dały komunikacji sporo (np. Kielecka), nowe trolejbusy umożliwiły uruchomienie nowych tras (np. Fikakowo czy Pustki). Tak więc komunikacja radzi sobie całkiem nieźle jak na okoliczności.
              A auta też stoją w tych samych korkach...

              • 1 2

        • Nie masz racji przecież sa nowe autobusy i przystanki

          • 1 0

      • Zostaw

        Ten las ludziom i zwierzętom! To jest stary nasyp kolejowy, na którym zimą biegnie samozwańczy szlak narciarski dla sportujących się.

        • 1 0

    • Chyba Ty!

      • 0 1

  • Poranny wysyp "fachowców" (1)

    Ludzie, opanujcie się. Połowa z komentujących nawet nie przeczytała artykułu i kompletnie nie wie co inwestor będzie robił, ale jak zwykle musi się wypowiedzieć. No i oczywiście wszyscy są fachowcami od wszystkiego, znają się na wszystkich branżach i ze szwagrem zrobiliby to w nocy w 2 tygodnie - bo przecież widzieli jak to się robi w Niemczech. Zajmijcie się swoimi obowiązkami, które pewnie też najlepiej na świecie macie opanowane.

    • 29 5

    • 2 tyodnie to za mało

      Ale w 3 miesiące ogarniemy ze Ździśkiem i Władkiem

      • 5 1

  • Kaszubska droga vs Pogórze dojazd8 (2)

    Wszystko w porządku tyllo szkoda że nie myślą o rozwiązaniach szybkiego dojazdu do dzielnic północnych .Obecnie dojazd w godzinach szczytu z Placu Kaszubskiego do Pogórza trwa 1 godzinę
    Nowe skrzyżowanie Kwiatkowskiego/Dąbka wraz z wąskim gardłem na wiadukcie oraz brak prawoskrętu w Kwiatkowskiego z przystanku dla autobusów, linia ciągła brak miejsca dla skręcających w prawo na Kwiatkowskiego i przez to blokowanie tych co jadą prosto to rozwiązania które byłyby dobre przy mniejszej ilości samochodów czyli 40 lat temu , a miejsca jest bardzo dużo na lepsze rozwiązania.

    • 19 4

    • w 100 proc się zgadzam - jeżdżę tam codziennie

      dodałbym do tego jeszcze "wąskie gardło" przy skrzyżowaniu przy "Galerii Szperk" - można by tam spokojnie to rozbudować ( więcej pasów ruchu i skręty ) - na wysokości mostka przed skrzyżowaniem - jak wszystko przechodzi w 1 pas. A wydaje mi się że miejsce do przebudowy tam jest......

      • 0 2

    • Trasę Kaszubską buduje państwo polskie

      A tamte ulice musiałoby robić Miasto Gdynia, a miasto Gdynia nie jest w stanie robić

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane