• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: od poniedziałku zmiany w ruchu na obwodnicy

Patryk Szczerba
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przygotowania do zmian w ruchu w związku z budową Trasy Kaszubskiej.

W związku z rozpoczęciem budowy Trasy Kaszubskiej, od poniedziałku na odcinku Obwodnicy Trójmiasta od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską zostaną zwężone pasy ruchu. Będzie tam obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km na godz. A na przełomie listopada i grudnia zamknięta zostanie jedna jezdnia ul. Chwaszczyńskiej na wysokości węzła Wielki Kack.. Zwężenie na obwodnicy i zmiany na ul. Chwaszczyńskiej potrwają do połowy 2021 roku.



Budowa Trasy Kaszubskiej utrudni ci codzienne poruszanie się?

Przypomnijmy, że trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.

Zmiany w ruchu na Obwodnicy Trójmiasta w rejonie węzła Gdynia Wielki Kack zaczną obowiązywać od przyszłego tygodnia. Kierowcy zdążyli już zauważyć i poinformować nas o przygotowaniach drogowców do budowy Trasy Kaszubskiej. Zostały ustawione nowe znaki, usunięto część dotychczasowego oznakowania i wykonano oznakowanie poziome na czas robót.

Zmiany organizacji ruchu na obwodnicy od 18 listopada



Drogowcy potwierdzają, że przygotowania trwają, ale nowa organizacja ruchu będzie wprowadzana dopiero sukcesywnie między 18 a 22 listopada.

Pasy Obwodnicy Trójmiasta zostaną zawężone do 2,75 metra (lewy) oraz 3 metrów (prawy). Będzie tam można jechać 70 km/h.

- Przetestowaliśmy to rozwiązanie podczas budowy węzła Karczemki. Z powodzeniem się to sprawdziło. Zakładamy, że ruch będzie odbywał się spokojniej i płynniej. Założyliśmy, że obwodnica, ze względu na natężenie ruchu, musi być utrzymana w relacji dwóch pasów w każdą stronę. Będziemy tak jeździli do połowy 2021 roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Tymczasowa organizacja ruchu będzie wprowadzona na odcinku od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską.

Pod koniec roku zmiany zostaną wydłużone za ul. Nowowiczlińską (patrząc w stronę Wejherowa).

- Wprowadzana organizacja ruchu jest niezbędna w celu prowadzenia prac związanych z robotami drogowymi i mostowymi w ciągu przyszłych jezdni zbiorczo-rozprowadzających, poszerzeniem korpusu drogowego obwodnicy i wykonania nowego węzła zespolonego Nowowiczlińska oraz z pracami związanymi z likwidacją istniejących sieci - wyjaśnia Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: zmiany na ul. Chwaszczyńskiej



Na przełomie listopada i grudnia nastąpią zmiany na ul. Chwaszczyńskiej.

Korekty będą polegały na zamknięciu dla ruchu odcinka ul. Chwaszczyńskiej w rejonie między łącznicami wjazdowymi/zjazdowymi z Obwodnicy Trójmiasta do Polifarbu na Kaczych Bukach. Ruch będzie odbywał się dwukierunkowo jedną jezdnią.

- W tej chwili Chwaszczyńska ma przekrój dwóch pasów ruchu w obydwie strony. Wykonawca będzie musiał zamknąć jedną jezdnię, ze względu na wycinkę drzew, przebudowę uzbrojenia podziemnego. Sieci energetycznych, gazowych jest pod ziemią mnóstwo. By wybudować w śladzie ul. Chwaszczyńskiej drogę ekspresową, musi wykonawca przebudować uzbrojenie - dodaje Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.


Opinie (229) ponad 10 zablokowanych

  • Obwodnica Metropolitalna (3)

    To najwyższy czas przenieść część ruchu że starej obwodnicy na metropolitalna by zmniejszyć korki i uciążliwości mieszkańcom. Aa czekaj sorry... nigdy Nie powstała mimio ponad 7 lat obietnic.

    • 31 4

    • Bo nie jest potrzebna. Dwóch ringów to nawet Berlin nie ma. (2)

      • 2 11

      • Jeśli obecna ZOT S6 to wg ciebie ring

        to gratuluję poczucia humoru. Ja aż takiej abstrakcyjnej wyobraźni nie posiadam.

        • 6 2

      • haha

        a Koszalin ma

        • 3 1

  • I jak my teraz będziemy jezdzic naszymi skodami? to skandal? nie będzie można "mrugać"

    • 9 2

  • moim zdaniem ta organizacja powinna zostać (2)

    Ruch na obwodnicy już został bardzo skutecznie uspokojony.
    Wąskie pasy nie zachęcają do szaleństw.
    Ruch odbywa się płynnie, bezpiecznie, a ograniczenie prędkości zmniejsza emisję i hałas.

    • 4 7

    • brakuje tylko ścieżki rowerowej i zielonych wybiegów dla pupilów (1)

      • 7 1

      • tu masz prawdziwą rację - bo bardzo brakuje na trójmiejskiej mapie dróg rowerowych asfaltowego połączenia Karwin z Osową i dalej Matarnią.

        Ja wiem że komentarz miał byś sarkastyczny, ale pewnie sam nie wiesz jak blisko prawdy jesteś.

        Obwodnica to już dawno nie jest żadna obwodnica, a trasa średnicowa, idąca przez środek aglomeracji.
        Czas skończyć z fikcją ekspresowości - ta droga oczywiście powinna pozostać odseparowana od ruchu pieszych, ale na całej długości powinny to być 3 wąskie pasy, a zamiast drogich węzłów charakterystycznych dla dróg ekspresowych, dopuścić normalne skrzyżowania.

        Charakter tej drogi na dzisiejsze czasy nie powinien być nic inny niż Grunwaldzkiej czy Wielkopolskiej.

        A prawdziwą, nową, autostradową obwodnicę trójmiasta - to trzeba dopiero zbudować.

        • 1 5

  • Prawym

    I ciśnie lewym pasem a prawy wolny...

    • 1 4

  • Kaszubska droga vs Pogórze dojazd8 (2)

    Wszystko w porządku tyllo szkoda że nie myślą o rozwiązaniach szybkiego dojazdu do dzielnic północnych .Obecnie dojazd w godzinach szczytu z Placu Kaszubskiego do Pogórza trwa 1 godzinę
    Nowe skrzyżowanie Kwiatkowskiego/Dąbka wraz z wąskim gardłem na wiadukcie oraz brak prawoskrętu w Kwiatkowskiego z przystanku dla autobusów, linia ciągła brak miejsca dla skręcających w prawo na Kwiatkowskiego i przez to blokowanie tych co jadą prosto to rozwiązania które byłyby dobre przy mniejszej ilości samochodów czyli 40 lat temu , a miejsca jest bardzo dużo na lepsze rozwiązania.

    • 19 4

    • Trasę Kaszubską buduje państwo polskie

      A tamte ulice musiałoby robić Miasto Gdynia, a miasto Gdynia nie jest w stanie robić

      • 5 0

    • w 100 proc się zgadzam - jeżdżę tam codziennie

      dodałbym do tego jeszcze "wąskie gardło" przy skrzyżowaniu przy "Galerii Szperk" - można by tam spokojnie to rozbudować ( więcej pasów ruchu i skręty ) - na wysokości mostka przed skrzyżowaniem - jak wszystko przechodzi w 1 pas. A wydaje mi się że miejsce do przebudowy tam jest......

      • 0 2

  • Dramat...

    • 4 2

  • paraliż, wypadki, masakra! (4)

    • 36 50

    • dokładnie

      krowy przestaną się nieść i kury dawać mleko!

      • 9 1

    • (1)

      polecam PKM ke - szybciej bo bez korków no ale trzeba pare kroków na piechote a to dla niektórych niewykonalne

      • 8 4

      • Szybciej dotrzesz autem w korku i szukając miejsca parkingowego w Oliwie

        niż pkm, która jezdzi raz na godzinę.

        • 10 1

    • jak się leci na zderzaku 140km/h

      to nie dziwota.

      • 18 2

  • Wszystko było i będzie ok-

    jak w określonych godzinach (szczyt poranny i popołudniowy) ograniczymy ruch pojazdów ciężarowych. Rzadko jeżdżę obwodnicą ale odnoszę wrażenie,że jest ona w 80% trasą dla TIR-ów i innego ciężkiego transportu drogowego. Jadąc od węzła Gdynia Port-w kier.Gdańska to praktycznie większość poprzedzających mnie pojazdów to auta z kontenerami, rurami, cementem, cysterny, silosy paszowe i "wanny".. i tzw.firany(naczepy) -co nie wiadomo co przewożą...Do tego lokalne ciężarówki budowlanki, czasami transporty wojskowe itp. Problem największy jest w godzinach 15:00-17:00.... Tylko rozsądne ograniczenia w odprawianiu w trasę TIR-ów z Portu w godzinach popołudniowych, a nie że wyjeżdżają prawdziwe monolityczne" konwoje"..Apel do spedycji i spedytorów. Wczoraj np.TiR jechał tak przeciążony, że pokonanie każdego kolejnego wzniesienia ograniczało jego prędkość poniżej 50 km/h, a za nim zwalniają/zwalniała i reszta pojazdów pomimo być może większej mocy i mniejszej masy. Od razu robi się zator..

    • 11 6

  • zwężenie pasów

    jak ktoś jechał przez niemcy to zauważył że takie zwężenia są od szczecina po frankfurt i wszyscy żyją a tu ludzie piszą że będzie ciężko... zwłaszcza w piątek hehe nie żartujcie tylko noga z gazu i wszyscy przejadą bezpiecznie. aaaa i najważniejsze nie róbcie zdjęć zostawcie to takim portalom jak ten tutaj, a trójmiasto.pl przestań ludzi namawiać na wysyłanie tych nic nie wnoszących filmów.

    • 12 6

  • Wjazd z Chwaszczyńskiej na obwodnicę w stronę Chylonii? (2)

    Czy będzie wjazd z Chwaszczyńskiej (jadąc od Chwaszczyna) na obwodnicę w stronę Chylonii?
    Na tym planie organizacji ruchu nie widzę takiej możliwości

    • 10 2

    • Nie (1)

      Nie będzie. Trzeba będzie zawrócić na skrzyżowaniu z Nowowiczlinska

      • 6 0

      • To będzie się działo

        To będzie się działo ! ;-) bo tam od strony Karwin będzie rano korek a jak dojdzie jeszcze ruch z Chwaszczyna (na zawrotkę) to zablokuje i ruch od Karwin i od Chwaszczyna.

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane