• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: ostatni odcinek powstanie szybciej

Michał Sielski
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Prace na początku Trasy Kaszubskiej w Gdyni idą pełną parą.

Prezydent Andrzej Duda zapowiedział, że ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej zostanie zbudowany z państwowych pieniędzy. Wcześniej planowano, że powstanie on w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Dzięki temu droga łącząca GdynięMapka z drogą S6 powstanie szybciej.



Czy czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Dobra wiadomość dla mieszkańców Trójmiasta, którzy czekają na dokończenie Trasy Kaszubskiej, która ominie zakorkowane Rumię, Redę, Wejherowo i zapewni szybszą i bezpieczniejszą jazdę w kierunku Słupska, Lęborka i Szczecina. Jej ostatni odcinek - do Lęborka - miał powstawać w tzw. partnerstwie publiczno-prywatnym, ale na razie nie było chętnych na tę inwestycję.

W Lęborku na przedwyborczym spotkaniu pojawił się jednak prezydent Polski Andrzej Duda i - jak to na takich spotkaniach bywa - przywiózł dobre wieści dla mieszkańców.

- Jeszcze w tym tygodniu na posiedzeniu rządu zostanie podjęta decyzja o tym, że droga ta będzie finansowana z budżetu centralnego, co przyspieszy jej budowę o trzy lata - ogłosił prezydent Andrzej Duda.
Według prezydenta ma to sprawić, że zakończenie całej inwestycji przyspieszy się nawet o trzy lata. Przypomnijmy, że pozostałe odcinki - od Gdyni do Strzebielina - już powstają. Ich zakończenie planowane jest w 2021 roku. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (349) ponad 20 zablokowanych

  • Coś takiego! Dotąd rząd (Kaczor) decydował, co Duda ma zrobić, a teraz ma być odwrotnie?!

    • 3 7

  • Ustawę dla frankowiczów też obiecywał...

    • 4 6

  • Obietnice Dudy zostaną wydane w trzy tomowej książce , a myśli Morawieckiego to nawet Platon
    cytował i wydał !

    • 5 5

  • Dlaczego sojusz śląsko-podkarpacki w miastach kolei naziemnej - tzw. monorail, a nie w Gdyni ? (1)

    To własnie Gdynia ma najbardziej zróżnicowaną lokalizacje umożliwiającą budowę naziemnej kolei szynowej, czyli naziemnego metra. Ten szybki, sprawny, niskoemisyjny, ekologiczny, bezkolizyjny i konkurencyjny cenowo środek transportu, który nie ingeruje w tkankę miejską tak, jak tradycyjne środki transportu typu autobusy, trolejbusy; poza tym jest dużo tańszy niż metro mógłby połączyć Gdynię Zachód z Dworcem PKP Centrum i Oksywiem. Czy nasi przedstawiciele oprócz polityki myślą choć trochę o społeczeństwie, gospodarce ? Pytam się gdzie jest poseł z Gdyni Horała , który przed wyborami tyle naobiecywał działań transportowych dla Pomorza ?

    • 5 1

    • Nie,nie ,drogi już nie...Horała teraz buduje megalotnisko:))) Dubaj będzie mógł sie schowacwać.

      • 2 0

  • a co z metropolitarną? (3)

    a co się stało z obwodnicą metropolitarną?zginęła?

    • 20 3

    • zapytaj Jaworskiego ,,, On zablokował wszystkie inwestycje drogowe na Wybrzeżu

      • 1 0

    • Z tego co wiem ma byc wkrotce w budowie (1)

      Ponoc dzieje sie cos w tej sprawie aczkolwiek szczegółów nie znam.

      • 7 0

      • co?

        Tylko ciekawe co się dzieje? Niech w końcu już budują bo Trójmiasto non stop korkuje wyjazdy w stronę Żukowa

        • 0 0

  • Ale po co Polakom troga kaszubska S6 jak w Niemczech są autostrady bez limitu (3)

    • 11 9

    • bez limitu? miej tam wypadek powyzej 130km/h a zobaczysz limit i to szybko...

      • 0 1

    • (1)

      Co ma piernik do wiatraka

      • 3 1

      • Nie czujesz nutki ironii? Przecież to jest dyżurny argument p. Trzaskowskiego...

        • 4 0

  • A po wyborach zostanie cofnięta? (1)

    "- Jeszcze w tym tygodniu na posiedzeniu rządu zostanie podjęta decyzja o tym, że droga ta będzie finansowana z budżetu centralnego, co przyspieszy jej budowę o trzy lata - ogłosił prezydent Andrzej Duda."

    • 13 6

    • wiec patrz uwaznie czy bedzie ta uchwała ....

      • 0 0

  • przecież w komentarzach sprzed roku

    pisali w komentarzach że tej trasy nigdy nie zaczną, gdzie jesteście?

    • 9 1

  • PO co Nam obowodnica?

    Jak mamy ja w Niemczech

    • 11 6

  • Jak to mówił Rostowski

    "piniedzy nie ma i nie będzie"

    • 11 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane