• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: ostatni odcinek powstanie szybciej

Michał Sielski
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Prace na początku Trasy Kaszubskiej w Gdyni idą pełną parą.

Prezydent Andrzej Duda zapowiedział, że ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej zostanie zbudowany z państwowych pieniędzy. Wcześniej planowano, że powstanie on w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Dzięki temu droga łącząca GdynięMapka z drogą S6 powstanie szybciej.



Czy czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Dobra wiadomość dla mieszkańców Trójmiasta, którzy czekają na dokończenie Trasy Kaszubskiej, która ominie zakorkowane Rumię, Redę, Wejherowo i zapewni szybszą i bezpieczniejszą jazdę w kierunku Słupska, Lęborka i Szczecina. Jej ostatni odcinek - do Lęborka - miał powstawać w tzw. partnerstwie publiczno-prywatnym, ale na razie nie było chętnych na tę inwestycję.

W Lęborku na przedwyborczym spotkaniu pojawił się jednak prezydent Polski Andrzej Duda i - jak to na takich spotkaniach bywa - przywiózł dobre wieści dla mieszkańców.

- Jeszcze w tym tygodniu na posiedzeniu rządu zostanie podjęta decyzja o tym, że droga ta będzie finansowana z budżetu centralnego, co przyspieszy jej budowę o trzy lata - ogłosił prezydent Andrzej Duda.
Według prezydenta ma to sprawić, że zakończenie całej inwestycji przyspieszy się nawet o trzy lata. Przypomnijmy, że pozostałe odcinki - od Gdyni do Strzebielina - już powstają. Ich zakończenie planowane jest w 2021 roku. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (349) ponad 20 zablokowanych

  • Co z Obwodnicą Metropolitalną?!

    • 24 5

  • uwierzę, jak podpiszą umowę

    na razie to tylko wyborcza kiełbasa

    • 26 5

  • wszyscy staną w giga korku na Kielnieńskiej i Chwaszczyńskiej w Gdyni :)

    • 26 8

  • Żeby pociągnęli dalej

    Niechyb do Słupska pociągnęli... od Lęborka do Słupska jednopasmówka, chociaż miejsca spokojnie na dwa pasy (tak szerokiego pobocza jak pod Słupskiem, to nie ma chyba nigdzie)

    • 37 1

  • metropolitarna też, tego nie napisaliście.

    • 22 5

  • obiecanki

    Fajnie, że są wybory!

    • 30 15

  • Zobaczymy zobaczymy.

    Zaraz się znajdą szczątki Rexa sprzed 50 lat i trzeba będzie badać.
    Ewentualnie popada deszczyk za mocno i się znajdzie wymówka. Przeciętny obywatel ma ~100 IQ, zatem można taką tłuszczę ogłupiać przed wyborami.

    • 81 38

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane