- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (45 opinii)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (155 opinii)
- 3 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (90 opinii)
- 4 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (165 opinii)
- 5 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (68 opinii)
- 6 PiS: Unia Europejska potrzebuje odsieczy (288 opinii)
Trasa Kaszubska: ostatni odcinek powstanie szybciej
Prace na początku Trasy Kaszubskiej w Gdyni idą pełną parą.
Prezydent Andrzej Duda zapowiedział, że ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej zostanie zbudowany z państwowych pieniędzy. Wcześniej planowano, że powstanie on w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Dzięki temu droga łącząca Gdynię z drogą S6 powstanie szybciej.
W Lęborku na przedwyborczym spotkaniu pojawił się jednak prezydent Polski Andrzej Duda i - jak to na takich spotkaniach bywa - przywiózł dobre wieści dla mieszkańców.
- Jeszcze w tym tygodniu na posiedzeniu rządu zostanie podjęta decyzja o tym, że droga ta będzie finansowana z budżetu centralnego, co przyspieszy jej budowę o trzy lata - ogłosił prezydent Andrzej Duda.
Według prezydenta ma to sprawić, że zakończenie całej inwestycji przyspieszy się nawet o trzy lata. Przypomnijmy, że pozostałe odcinki - od Gdyni do Strzebielina - już powstają. Ich zakończenie planowane jest w 2021 roku. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku.
Trasa Kaszubska: co powstanie
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Opinie (349) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-09 12:45
Co z Obwodnicą Metropolitalną?!
- 24 5
-
2020-06-09 12:45
uwierzę, jak podpiszą umowę
na razie to tylko wyborcza kiełbasa
- 26 5
-
2020-06-09 12:40
wszyscy staną w giga korku na Kielnieńskiej i Chwaszczyńskiej w Gdyni :)
- 26 8
-
2020-06-09 12:34
Żeby pociągnęli dalej
Niechyb do Słupska pociągnęli... od Lęborka do Słupska jednopasmówka, chociaż miejsca spokojnie na dwa pasy (tak szerokiego pobocza jak pod Słupskiem, to nie ma chyba nigdzie)
- 37 1
-
2020-06-09 12:34
metropolitarna też, tego nie napisaliście.
- 22 5
-
2020-06-09 12:32
obiecanki
Fajnie, że są wybory!
- 30 15
-
2020-06-09 12:29
Zobaczymy zobaczymy.
Zaraz się znajdą szczątki Rexa sprzed 50 lat i trzeba będzie badać.
Ewentualnie popada deszczyk za mocno i się znajdzie wymówka. Przeciętny obywatel ma ~100 IQ, zatem można taką tłuszczę ogłupiać przed wyborami.- 81 38
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.