• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego będzie zwężona od wtorku

Michał Sielski
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Remont przegubów jest konieczny m.in. dlatego, że drogę permanentnie dewastują przeciążone ciężarówki. Remont przegubów jest konieczny m.in. dlatego, że drogę permanentnie dewastują przeciążone ciężarówki.

W poniedziałek zaczyna się trzeci etap remontu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Jezdnia w stronę Obłuża zostanie zwężona do jednego pasa, więc korki są murowane. Ten etap remontu powinien zakończyć się po trzech tygodniach.



Zmieniasz swoje przyzwyczajenia transportowe, gdy na drodze do domu masz duże korki?

Prace na Trasie Kwiatkowskiego zaczęły się w kwietniu. Zostały przerwane tylko na okres festiwalu muzycznego Open'er. Wchodzimy właśnie w najbardziej uciążliwy dla kierowców etap prac, które wcześniej prowadzone były na łącznicach. W poniedziałek zwężona będzie natomiast jezdnia w stronę Obłuża, gdzie dostaniemy się jedynie jednym pasem. Teoretycznie nie powinno być to uciążliwe, bo na końcu estakady i tak droga zwęża się do jednego pasa, ale wydłużenie korka powoduje także zatory przed zjazdami.

- Zmiana organizacji ruchu w ciągu Estakady Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża nastąpi pomiędzy ulicami Wiśniewskiego zobacz na mapie GdyniKontenerową zobacz na mapie Gdyni. Zmiany w organizacji ruchu polegać będą na zawężeniu prawej strony jezdni Estakady Kwiatkowskiego. Ruch odbywać się będzie tylko jednym pasem ruchu - informuje Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Czas realizacji robót planowany jest na trzy tygodnie.

Niestety, trudno znaleźć jakąkolwiek alternatywę dla tej drogi, która pomogłaby ominąć korek. Można wprawdzie próbować dostać się na górny taras przez ul. Czernickiego zobacz na mapie Gdyni, ale dojazd do niej przez zakorkowane również ulice Unruga czy Hutniczą, to spora strata czasu. Z drugiej strony mamy natomiast ul. Zieloną zobacz na mapie Gdyni, ale dojazd do niej - biorąc pod uwagę za punkt startowy Estakadę Kwiatkowskiego - również ma niewielki sens. Pozostaje więc zacisnąć zęby i odstać dłużej w korku, ograniczyć liczbę przejazdów, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu lub przesiąść się na rower, ale podjazd do ul. płk. Dąbka to niezły trening nawet dla zaprawionych rowerzystów.

Cały remont skończy się w listopadzie

Wykonawcą jest firma MTM. Koszt prac to 1,7 mln zł, a zakończenie całego remontu przegubów zaplanowano na 17 listopada. Jak tłumaczą władze miasta, jest konieczny, ponieważ konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji. Najstarsze części Trasy Kwiatkowskiego mają nawet 40 lat i wymagają wymiany, na co wskazują regularnie zlecane przez miasto badania.

Opinie (194)

  • Brawo!

    "Teoretycznie nie powinno być to uciążliwe, bo na końcu estakady i tak droga zwęża się do jednego pasa, ale wydłużenie korka powoduje także zatory przed zjazdami" - jak widać autor tego stwierdzenia NIGDY nie jechał estakadą w godzinach szczytu, zapraszam od 15, teoretycznie zweryfikuje swoje wypociny. I jeszcze brawa dla urzędasów, którzy uparcie twierdzą, że nie potrzebna jest praca 3 zmianowa bo przecież utrudnienia nie są AŻ TAK uciążliwe, oklaski na stojąco...

    • 1 0

  • Stop samochodom !!!. Nalezy powrocic do koncepcji jazdy tylko dorozkami i konno. (6)

    Czas zakazac ruch samochodowy a samochody ustawa odbierac i zlomowac. Na drogach powinny byc tylko dorozki i ruch konny. Kazdy w garazu powinien posiadac konia co tez przyczyni sie do odbudowy hodowli koni . Dzieci powinny byc wozone bryczkami . Asfalt nalezy zedrzec z drog i stworzyc trakty i dukty z bitej ziemi . Samochody zatruwaja swiat a ich spaliny wpadaja przez okna gdzie sa male dzieci ktore zatrute spalinami juz nigdy nie urosna . Chcecie zeby wasze dzieci mialy tylko 1,20 m ? ..no . Czas wiec powstrzymac ta destrukcje planety i badzmy pierwsi ktorzy beda jezdzic tylko dorozkami !.

    • 49 24

    • Stop stopowi

      Stop pseudo ekologicznym lobbystom hodującym konie i sprzedającym dorożki, wszyscy zatoniemy w końskim łajnie i udusimy się metanem wydzielanym przez konie ;)

      • 0 0

    • ironia? tabletki odstawione? przeginanie prosamochodowe? odwracanie kota ogonem? (1)

      przypuszczalnie zwykłe trollowanie

      • 1 5

      • Jeszcze parę lat rządu PIS i ustawa o obowiązkowym złomowaniu posiadanego samochodu przejdzie przez sejm,senat i oczywiście zostanie podpisana przez prezydenta!

        • 0 1

    • W Gdyni nie trzeba zrywać asfaltu, tam w dużej części miasta drogi już są z ubitej ziemi.

      • 17 1

    • Niezły trollizm

      Co bierzesz? ;)

      • 7 2

    • Szczurek to ty?

      Nikt inny nie mógł napisać większej bzdury.

      • 11 1

  • i dobrze (20)

    zwężona trasa to ostrożniejsza i wolniejsza jazda

    wolniejsza jazda to bezpieczeństwo i płynność

    płynność i brak wypadków to mniejsze korki

    • 31 207

    • bezsens tej wypowiedzi jest porażający ... (11)

      Można zamknąć całkowicie estakadę i wtedy będzie bezpiecznie, bez wypadków i zero korków na estakadzie :)

      • 76 7

      • Przecież to obcisłogacianin (3)

        Czego się innego spodziewałeś? Dla nich rower jest fetyszem, reszta to durnie i smrodziarze.

        • 46 10

        • używając pogardliwych określeń nie udawaj świętoszka (1)

          liczba inwektyw kierowanych do cyklistów na tym portalu przez internautów uzurpujących sobie prawo do reprezentowania "rozsądnej większości" korzystającej z samochodów w mieście jest nieporównanie większa niż pogardliwych wypowiedzi kierowanych w przeciwną stronę.

          • 2 10

          • cyklomatoły pierwsze zaczęły pluć jadem i kopać samochody

            to jest wdzięczność za to, że cały kraj się zrzucił na ścieżki rowerowere,
            chamstwo i patologia

            • 0 1

        • Nie rower

          A brak siodełka jest dla niego fetyszem :)

          • 19 2

      • bezsens wypowiedzi przeginających sensowne teksty jest porażający (6)

        samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

        Uspokojenie i upłynnienie ruchu rzeczywiście zwiększa przepustowość pasa ruchu drogowego.

        Budowa zwodzonej kładki pieszo-rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza mogłaby być jednym ze sposobów zmniejszenia korków na estakadzie Kwiatkowskiego, a kosztowałaby ułamek kosztów wieloletnich remontów tejże.

        • 2 23

        • Zacznij może rowerzysto od kładki z Obłuża do Morskiej (3)

          A nie piszesz brednie o zwodzonej kładce do centrum. Poparłeś Szczura to ci wybudował kładkę bezsensowną do Lotosu... gdzie i tak większość jeździ "starą" estakadą, bo wygodniej(brak ostrych zakrętów a w stronę pawilonów nie musisz stać na światłach) i lżej (nie jest tak stromo).
          A w kwestii odciążenia estakady od ciężarówek wystarczyłoby zbudować wiadukt kolejowy lub tunel na przejeździe między Pucką lub Północną, a Chylonią z bezpośrednim połączeniem z Obwodnicą... i pozwalać im jeździć tylko tamtędy.

          • 18 1

          • nie każdy rowerzysta jest budowniczym kładek

            każdy mieszkaniec może proponować różne projekty. Nie jestem nawet mieszkańcem Gdyni, więc nie obciążaj mnie wynikami wyborów: jak na razie to Gdynia nie przoduje w rozwiązywaniu problemów niezmotoryzowanych użytkowników infrastruktury.

            Po prostu zwracam uwagę, że korki można rozładowywać na różne sposoby: twoje propozycje (dość skądinąd sensowne) są dużo bardziej kosztowne niż moje.

            Spróbuj obliczyć stosunek korzyści do kosztów i wtedy dopiero podejmuj decyzje na temat wyboru projektów.

            • 0 2

          • do jakiej morskiej? (1)

            Chyba nigdy tam nie byłeś, co? ;-)

            • 1 7

            • wystarczy do Hutniczej nad torami

              A nie, że trzeba rower przenosić nad ośmioma torowiskami między wiśniewskiego a hutniczą.
              A co do pana czepialskiego, sam nie byłeś na morskiej to nie wiesz gdzie to?
              Zapytaj Szczura, on też tego nie wie...

              • 1 4

        • Nie każdy może dojechać do pracy rowerem (1)

          Wystarczy spojrzeć na estakadę w godz.15-18,uspokojony ruch ma się nijak do teorii przepustowośći i płynności...Realia są takie ,że estakada nie wyrabia z przepustowością i tyle..Gdzie tu jest sensowny tekst?Zwodzona kładka,hahahaha...To jest dopiero bzdura ,rowerem przez teren wojskowy, myk kładką i centrum...Pobudka:)
          Nie mam nic przeciwko rowerom,ale niech zwolennicy tego środka transportu przestaną być egoistami i zrozumieją w końcu ,że nie każdy ma taką możliwość, niektórzy pracują w Sopocie, Gdańsku, odbierają dzieci, czy to z przedszkola, szkoły, nie każdy może jechać do pracy rowerem, czy autobusem.

          • 23 1

          • gościu, gdzie napisałem, że każdy ma możliwość dojazdu do pracy rowerem?

            wystarczy żebyś zrozumiał, że gdyby część jadących samochodem przesiadła się na rower i skorzystała ze zwodzonej kładki (pokonanie terenu wojskowego do ewentualnej dyskusji) to samochodów stojących w korku na estakadzie Kwiatkowskiego byłoby mniej i pozostałym "nie mogącym korzystać z roweru" byłoby lżej.

            stanie w korku to nie jest przejaw uspokojenia ruchu - to jest między innymi przejaw nadmiernej liczby samochodów w danej relacji.

            Zwiększać przepustowość danego korytarza ruchu można na różne sposoby - nie tylko budując szersze drogi i pseudobezkolizyjne skrzyżowania, ale również tworząc warunki do szerszego korzystania z alternatywnych - mniej przestrzeniożernych w przeliczeniu na osobę sposobów poruszania się.

            • 1 8

    • Ale ty jestes glupi.

      • 0 0

    • Nieprawda ... (1)

      Bezpiecznie jest wtedy, gdy samochody są oddalone od siebie o bezpieczną odległość. Wypadek, to przecież zderzenie dwóch samochodów. Odległość jest bezpieczna gdy jest czas na reakcję bez względu na prędkość, W korku samochody są tak blisko siebie, że często nie ma tego czasu na reakcję, skutki są tylko mniejsze, chociaż wtedy już nikt nie pojedzie.

      • 3 1

      • stłuczka w korku także przyczynia się do wydłużenia czasu stania w korku

        kolizja, nawet bez ofiar, jeszcze bardziej przyczynia się do megakorków.

        • 1 0

    • Rozwijajmy transport pieszy (2)

      Jak wskazał jeden z geniuszy gdyńskiego magistratu, transport pieszy jest najbardziej popularny i Gdynia będzie go rozwijać.
      Proponuję zakazać ruchu kołowego na estakadzie i wprowadzić tam ruch pieszy.

      • 32 2

      • ironia połączona z przeginaniem jest szyta nadmiernie grubymi nićmi (1)

        to jest po prostu przejaw braku zdolności do refleksji

        • 0 12

        • nawet minusujący jednak jakąś refleksją się wykazują

          nie zawsze dochodząc do sensownych wniosków (czasami strzelając sobie w stopę).

          • 0 3

    • w Polsce jest problem z płynnością (1)

      chociaż w czwartek było nieźle

      • 10 2

      • W Trójmieście jest problem z nadmiarem samochodów

        i nadmierną skłonnością do korzystania z nich wtedy, gdy dostępne są mniej przestrzeniożerne alternatywy

        • 3 13

  • Mam 36 lat i od kiedy sięgam pamięcią ta estakada jest wiecznie remontowana. (13)

    O co chodzi? Niech ktoś wytłumaczy.

    • 168 7

    • Wytłumaczę : Masz słabą pamięć .

      Ja mam też 36 lat i pamiętam jak estakada nie była remontowana.

      • 0 0

    • bardzo proszę młody człowieku.. (6)

      estakadę budowano za komuny, a za komuny cement był na wagę złota, na przydział.
      estakada jest zbudowana z piasku z dodatkiem cementu, reszta cementu została sprzedana na lewo przez budowniczych osobom prywatnym, ot i cała tajemnica.

      • 13 6

      • W drogiej połowie lat 90-tych (2)

        Estakada była całkowicie rozebrana i zbudowana na nowo. Proszę nie siać zamętu.

        • 16 7

        • Cooo ? (1)

          Teraz to pojechałeś kolego ;-D

          • 6 3

          • Był rok 1997

            Z centrum na Pogórze Górne jeździło się ponad godzinę, bo nie było estakady. jeździłem codziennie, wyprowadzałem się z centrum do nowego mieszkania. Zdarzało mi się jeździć z powrotem do centrum, Pucką i przez Witomino. Nieźle dostaliśmy wtedy w kość. Nawet Wikipedia o tym pisze.

            • 3 0

      • Hallo. komuna upadłą 27 lat temu. od tej pory estakada była nieudolnie remontowana (2)

        kilkanaście razy.

        • 15 3

        • A Ty jesteś ekspertem

          od konstrukcji mostowych i w twierdzisz tak w ramach swojej wiedzy fachowej i przeprowadzonych badań...

          • 0 6

        • Skąd wiesz, że estakda była nieudolnie remontowana? Czy jesteś ekspertem od budownictwa, drogownictwa, żeby tak się wypowiadać?

          Jeśli nie, to twoje słowa to raczej pseudowypowiedź osoby nie znającej się na temacie.

          • 2 11

    • Za krótko żyjesz (3)

      Za krótko żyjesz by tak twierdzić. Miasto jest młode, powstało chaotycznie bez udziału fachowców. To była zbieranina z całej polskiej wsi, a teraz są tego skutki. Budowa Gdynii nigdy nie została dokończona i ta tradycja jest utrzymywana. Czyli byle jak z nadmiarem propagandy sukcesu.

      • 23 6

      • powtarzam to szczurkowi od zawsze, mniej igrzysk a więcej inwestycji ale do niego nie dociera! (1)

        w tym roku igrzyska budżet 50 milionów, inwestycje 1 milion.

        • 16 1

        • Ale 50 milionów to czego budżet?? Bo coś nie rozumiem.

          • 2 6

      • Gdynii - ale z ciebie fachura

        • 2 7

    • Szczurek zamiast zrobić drogę raz a porządnie to robi to co robi.

      Twierdzi że nie ma pieniędzy ale na igrzyska 50 milionów ma.

      • 37 3

  • jak słysze remont przegubów i estakada to mnie skręca na wymioty.

    taka fajna trasa a nie ma porządnego inżyniera w polsce co by to zrobił raz a porządnie.ile razy można płacić za to samo. albo zakorkowana obwodnica albo estakada.no już bez przesady.wychodzi na to że najlepsze i najszybsze drogi są w centrum miasta.

    • 2 0

  • Żenada

    Nie widziałem bardziej zakorkowanego miasta jak gdynia. Tak dalej...

    • 3 1

  • Szczurek - do dymisji!

    Facet nie radzi sobie z zarządzaniem naszym miastem.

    • 4 0

  • Roboty będą się oczywiście rozpoczynać wraz ze szczytem porannym i kończyć zaraz po popołudniowym. W nocy cicho-sza przecież MTM nie będzie pracować w nocy

    • 11 0

  • Niech szczurek dokończy Kwiatkowskiego (5)

    Zamiast zwężać Kwiatkowskiego, niech Szczurek i jego dwór, dokończą wreszcie tę ulicę.
    Na Obłużu dotąd nie zbudowano drugiej nitki (ciągle jest jednojezdniowa).

    • 37 4

    • Oho, geniusz drogownictwa się znalazł. Na czym miałaby polegać rozbudowa ulicy Kwatkowskiego? (3)

      Nie sądzisz, że tam nie ma miejsca na drugą nitkę ulicy? Poza tym, jaki jest sens jej budowy, jeśli na skrzyżowaniu z Kwiatkowskiego z Płk. Dąbka i tak masz wąskie gardło i dalej jedziesz tylko jednym pasem po Płk. Dąbka.

      Jedyny zysk tej inwestycji, to przesunięcie korka z Estakady na ulice Kwiatkowskiego, a dalej nic nie rozwiązujesz.

      • 2 7

      • głupoty piszesz. (2)

        Wystarczy zabrać teren przy "stawku" potem już jest pełno miejsca, aż do wiaduktu kolejowego, którego wystarczy poszerzyć a dalej masz już dwupasmówki w obie strony. Największy budżet to powiększenie wiaduktu nad torami przed Szperkiem. Taniej wyjdzie niż budowa "kolejki górskiej"...

        • 10 3

        • Haha, zabrać teren koło stawu?? Genialne. Teren rekreacyjny chcesz zabrać mieszkańcom na ulicę.

          Zjedzą cię mieszkańcy Obłuża od razu na miejscu. To po pierwsze. Po drugie. Powiększenie wiaduktu kolejowego do dwupasmówki?? To w prakytyce nowa budowa wiaduktu, bo ten obecny ledwo mieści dwa pasy i miejsca dla pieszych.

          • 0 3

        • GA

          ale po co wydawać pieniądze gdynian? po to żeby wszelkiej maści GPU z Kokosowa miały jak dojechać? Niech jadą do Rumii umacniać związki GPU z GWE

          • 0 2

    • Nie da się! nie ma pieniędzy, nie nasz teren, spisek w Warszawie nie pozwala!

      • 14 3

  • Szczurek dziękujemy. (29)

    Cała Północna Gdynia za tobą.

    • 142 25

    • Temu Panu powinno się podziękować w wyborach... (16)

      Zamiast poprawić infrastrukturę, to ładuje kasę w piłkę nożną.Publiczne pieniądze i to kilka milionów złotych za które można by wybudować np.basen,boiska ..itp...Żal...

      • 43 18

      • (9)

        tak tak, a nastepna wladza przyjdzie i nie bedzie robila remontow estakady wcale, az nie da sie po niej jezdzic wcale, wtedy na pogorza/oksywia bedziecie jezdzic hutnicza i polnocna. cala kasa powinna za to isc na budowe nowych mopsow dla pisowskiej patolki.

        wez rozped i j*bnij glowa w cos twardego.

        • 5 10

        • (8)

          Sam walnij głową w jakąś cegłę ;-) chodzi o to że dla dzielnic północnych nie ma żadnej alternatywy i nikt takiej nawet nie szuka. Lepiej wydawać miliony na "igrzyska" dla mas niż zrobić jedną sensowną inwestycję.

          • 14 4

          • (7)

            A jaka bys chcial alternatywe? Tunel pod kanalem portowym czy druga estakade, a moze prom co 30minut na 20 samochodow.?

            • 2 8

            • (6)

              Np. PKMka, tunel pod torami z Chylońskiej, rozbudowa Hutniczej i wyjazdu z niej na północ. Od tego są Radni żeby taki rzeczy planować. Teraz podobny problem będzie na Wiczlinie. Olbrzymie osiedla z których niedługo nie będzie jak się wydostać. Autobusy nie przelecą a o komunikacji szynowej nikt nie pomyślał jak się budowała PKMka. Trzeba było dotować lotnisko zamiast myśleć bardziej przyziemnie.

              • 10 3

              • (5)

                To teraz porownaj koszty corocznych remontow estakady i kolejno kazdego ze swoich pomyslow. Tunel na Chylonskiej ok, tylko z przepustowoscia samej chylonskiej? Pomijajac juz absurdalne koszty budowy PKM, to nadal nie rozwiqzuje to problemu ciezarowek jadacych do i z portu.

                • 2 9

              • Ale na lotnisko za 100 mln było nas stać?

                • 2 1

              • Wyznawcy Szczurka i tak nie wytłumaczysz. (1)

                • 10 4

              • bo logiczniej myślą

                • 1 7

              • (1)

                Ale w razie remontów czy wypadku daje alternatywę!

                • 4 1

              • No to caly czas ta alternatywe w postaci Hutniczej masz przeciez. Mozesz nawet jechac przez Rumie jak masz czas.

                • 1 6

      • gostek: nie myśl wyłącznie o infrastrukturze drogowej (2)

        jeśli będziesz tak myślał, będziesz popierał wydawanie coraz większych funduszy, a sytuacja drogowa będzie się tylko pogarszać - powoli, ale dotkliwie.

        • 1 21

        • naprawdę żal mi tych minusujących (1)

          bezrefleksyjne zaklinanie rzeczywistości nie pomaga w rozwiązywaniu rzeczywistych problemów, ale próby trwają....

          • 1 9

          • Jak ma się poprawić cokolwiek bez infrastruktury drogowej, komunikacja miejska póki co nie lata w powietrzu.
            Obecna ekipa trwoni kasę na pierdoły a Gdynia ma budowę jak jakaś malutka wioska przecięta przez linie kolejowe na pół. Oczywiście w centrum Gdyni pod urzędem to sobie wybudowali drugi tunel pod torami...
            Dramat komunikacyjny zaczyna się od Gdyni głównej tam jest przedostatnia bezkolizyjna przeprawa przez tory później jest już tylko estakada obsługująca praktycznie całą część Gdyni od dworca głównego aż po Rumię bo dopiero tam jest kolejna bezkolizyjna przeprawa przez linie kolejowe.
            Żeby było śmieszniej to w tamtym kierunku są tylko dwie drogi wyjazdowe z Gdyni ul Morska i wąska ul. Hutnicza kończąca się na osiedlu mieszkaniowym rondem...
            Od estakady do mostu w Rumi są tylko 3 wiecznie zamknięte przejazdy, jak tu nie ma być korków???

            • 25 0

      • Podziękować w wyborach, bo robi remonty dróg? Przecież to właśnie infrastruktura a nie piłka nożna (1)

        w komentarzu zaprzeczasz sam sobie :D
        pewnie byś wolał pisowca, który stawia pomniki smoleńskie - ale ten koszmar ani w Gdyni, ani w Gdański, ani w Sopocie nigdy się nie ziści

        • 12 12

        • Tak podziękować ...

          Dokładnie za gnioty typu infobox, lotnisko w Kosakowie, dokładanie do Openera, do Arki, wszystko z publicznej kasy! A gdzie np. pomysł jak rozładować korki na Oksywie, Pogórze, Obłużę, budowa np.basenu, remont górnego odcinka kwiatkowskiego itd...itd...To jest wyrzucanie właśnie kasy w błoto, remont drogi, w przypadku estakady to konieczność, a nie fanaberia jak ekrany na obwodnicy..po co to komu???Dla kilku, dosłownie kilku domów...Nie jestem ani z PiS, ani z PO, to ma się nijak do polityki, tylko chore umysły właśnie wszystko od razu łączą takim wywodem typu PiS, PO itd

          • 19 4

      • gostek, przeczytaj jeszcze raz swoją durną pisowską wypowiedź

        nie jest ci żal samego siebie?

        • 2 13

    • (2)

      dalej na niego głosujcie
      99% !

      • 9 2

      • oczywiście, że będziemy dalej głosować, bo nie chcemy partyjniactwa z nawiedzonej sekty

        • 2 6

      • To wyznawcy, nawiedzeni. Szczurek nic nie robi a oni nadal, że jest najwspanialszy.

        • 10 2

    • nie przesadzaj

      kiedyś muszą to wyremontować a nigdy nie będzie momentu o którym można powiedzieć, że "o tak teraz jest dogodny czas na remont estakady". Zresztą lepiej teraz niż w roku szkolnym.

      • 5 3

    • oczywiście, że dziękujemy za remont.

      • 4 5

    • Gdynia Północ niech przesiądzie się do SKM lub PKM! (5)

      • 3 30

      • PKM??? Nie ma, bo nie da się puścić :)! (1)

        • 30 3

        • Puścić, się ty możesz co najwyżej.

          Dać się da, trzeba znać infrastukturę

          • 2 9

      • SKM, PKM???? (1)

        a od kiedy to jest takie połączenie z północnymi dzielnicami??? mieszkam tam i nie widzę a z przyjemnością przesiadłabym się na ten środek transportu

        • 26 2

        • słyszałeś kiedyś o pociągu widmo? słychać go ale nie widać?

          • 15 1

      • Do skm???? Ha ha ha! Brawo ty!

        • 14 2

    • Racja, lepiej niech się ta estakada wam na głowy zwali

      wtedy będzie!

      • 5 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane