• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego: jest odwołanie od decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut. Już teraz trudno zaparkować auto przed biurowcem "Hynka" w Gdańsku. Po wybudowaniu Trasy Słowackiego w ogóle nie będzie tu miejsc postojowych dla aut.

Firmy z biurowca przy ul. Hynka domagają się wytyczenia przy Trasie Słowackiego miejsc postojowych dla swoich klientów. Dlatego złożyły odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej przez RDOŚ. - To nie opóźni inwestycji - uspokajają w GIKE 2012.



Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking. Tu zaplanowano umieszczenie barier, które ograniczą hałas, ale też dostęp do m.in. lokali usługowych. Przegroda zasłoni też jedyny parking.
Pod koniec sierpnia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku dała zielone światło dla budowy Trasy Słowackiego. Wydawało się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by budowa trasy ruszyła. Tymczasem od decyzji RDOŚ odwołali się współwłaściciele biurowca przy ul. Hynka 6 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

- Gdy kilka lat temu wytyczano Trasę Słowackiego, biurowiec "Hynka" był w trakcie budowy. Deweloper nie informował nas, przyszłych właścicieli lokali, o planowanej budowie Trasy Słowackiego. Projekt poznaliśmy dopiero kilka miesięcy temu - opowiada z żalem Damian Słowik, którego firma mieści się w budynku przy ul. Hynka 6.

Czy przebieg Trasy Słowackiego został dobrze wytyczony?

Projektanci trasy nie zaplanowali przed budynkiem miejsc postojowych. - Ich brak sprawa, że prowadzenie tu firmy usługowej nie ma sensu. Dodatkowo ten odcinek trasy ma być osłonięty ekranami dźwiękoszczelnymi, które zakryją znajdujący się obok budynku parking. Wszyscy będą nas omijać, bo nikt nie będzie wiedział, gdzie zaparkować. Spadną nasze dochody - martwi się Damian Słowik.

Dlatego przedsiębiorcy z "Hynka" domagają się usunięcia z projektu barier dźwiękochłonnych (krytykowanych już wcześniej jako nieestetyczne i antymiejskie), odsunięcia od budynku ścieżki rowerowej i wytyczenia kilku miejsc postojowych.

- Po drugiej stronie Trasy Słowackiego wytyczono 200-metrową dodatkową drogę dla ruchu lokalnego. Myślę więc, że można poprawić projekt i uwzględnić w nim większą przestrzeń przed naszym budynkiem - mówi Damian Słowik.

Odwołanie od decyzji RDOŚ trafi teraz do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie, organu nadrzędnego wobec wszystkich regionalnych dyrekcji. Tam sprawa może utknąć na kilka miesięcy. - Terminy rozstrzygnięć są bardzo często przesuwane - usłyszeliśmy w gdańskiej RDOŚ.

Mimo to odpowiedzialna za budowę Trasy Słowackiego miejska spółka GIKE 2012 przekonuje, że zaplanowane na jesień 2011 r. rozpoczęcie prac budowlanych się nie opóźni. - Terminy zostały tak ustalone, że odwołanie do GDOŚ nie powinno opóźnić startu inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE Euro 2012.

Prawomocna decyzja o warunkach środowiskowych jest niezbędne do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) u wojewody.

Zobacz przebieg Trasy Słowackiego. Opisane w artykule miejsce pojawia się w 2 min 50 sekundzie filmu.



Dwujezdniowa Trasa Słowackiego połączy Port Lotniczy w Rębiechowie z Portem Morskim w Gdańsku. Droga pobiegnie przez Wrzeszcz, południową granicą Zaspy i Letnicę. W 2013 roku gotowe mają być trzy z czterech odcinków, na jakie podzielono trasę. Do 2014 r. Gotowy ma być tunel pod Martwą Wisłą. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Opinie (283) ponad 10 zablokowanych

  • Aż tak źle nie jest, dwa pasy to zawsze większa przepustowość niż jeden, trasa jest więc potrzebna. Ale nie wolno pozwolić kierowcom traktować jej jak trasę szybkiego ruchu, bo środek miasta to nie miejsce na to.

    • 4 0

  • W moim przekonaniu takiej trasy nie powinno się budować jako trasy szybkiego ruchu. Wręcz przeciwnie: 50km/h i fotoradary co kilkaset metrów, w ten sposób unikniemy nadmiernego hałasu. Żadnych przejść podziemnych tylko normalne przejścia na powierzchni, bo miasto jest dla ludzi. I oczywiście pasy tylko dla autobusów, z tego samego powodu. Budowanie trasy obudowanej ekranami to nieporozumienie.

    • 8 4

  • przenieście te zafajdane biurowce

    i tyle np. do żukowa lub gdziekolwiek oby dalej.

    • 4 2

  • OK, niech budują ale pod pewnym małym warunkiem

    Jedynie auta elektryczne (ciche, ekologiczne) mogą się poruszać w mieście :)

    • 0 3

  • Budowac dalej a jak by co to pozniej sie "zobaczy"

    poza tym wyższa konieczność społeczna mieszkańców miasta jest ponad widzi mi się kilku ludzików praktycznie bez znaczenia. Pionkami nie przejmował bym się

    • 2 5

  • ! (1)

    Teraz to te samochody tez nielegalnie parkują na chodniku i trawnikach... Po mandaciku dla właścicieli!

    • 7 1

    • To nie są własciciele aut nawet

      tylko pewnie tzw. leasingowcy, więc auta formalnie nie nalezą do nich.

      • 0 0

  • A od kiedy to miasto ma zapewniać parking prywatnej firmie. (5)

    Puknijcie się w łeb.

    • 25 4

    • ano od wtedy, od kiedy zabiera ... (4)

      zwykłą przyzwoitość nakazywałaby takie postępowanie.

      • 1 12

      • kto komuś coś zabrał?
        ziemia była i jest miasta,
        coś ci się gumisiu pokiełbasiło w główce

        • 3 0

      • Tam i tak nie ma parkingu (1)

        Parkuja na chodniku .Co mnie strasznie denerwuje

        • 9 0

        • dzwonić na SM

          niech wlepiają manadty

          • 7 0

      • proponuję aby wyburzyć ten budynek i będą miejsca,

        miasto nie jest z gumy,
        droga jest ważniesza od parkingu pod PRYWATNYM budynkiem bez parkingu podziemnego,bo pan deweloper oszczędzał,to teraz nikt od niego nie wynajmie i już.

        • 10 0

  • Dużo gadania o trasie Słowackiegp (4)

    A budowa czy choćby jakieś przygotoania
    (poza papierami i ślicznym filmikiem) się zaczęły ?

    • 5 0

    • 04.10 zaczęły sie wyburzenia budynków kolidujących z budową (3)

      • 1 1

      • na środkowym odcinku ? i tak bez artykułu na 3m.pl ? (1)

        Jeśli tak to to niech się spieszą z rozbiórką bo te domki pomiędzy ulicami Srebrniki, Ostrowskiej i Partyzantów za chwilę się same ze starości rozpadną.
        Chyba że coś się jeszcze dzieje...

        • 1 0

        • ale do soboty 02.10.2010 chyba się nie zaczęło ?

          jw

          • 1 0

      • Szkoda

        j.w.

        • 2 0

  • za komuny pod tym względem było lepiej

    nikt nikogo o nic się nie pytał tylko budował, wtedy nawet nie było wiadomo co to jest decyzja środowiskowa, a dzisiaj jeden człowiek potrafi rozłożyć cały projekt bo mu to a tamtym to itd...

    • 9 1

  • Urzędnicy. (1)

    Zatrzymajcie tą budowę póki nie jest jeszcze za późno.

    • 8 3

    • Dokładnie

      Bo gdzie jest jej odcinek Rzeczypospolitej do Hallera? Ja Wam mówię zacznie się wszystko na ZASPIE!

      Zaspianie musicie przypomnieć sobie lata 80-siąte te gonitwy z ZOMO-wcami itd.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane