• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego we Wrzeszczu za 159 mln zł i w 20 miesięcy?

Maciej Naskręt
28 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 13:50 (28 stycznia 2011)
Trasa Słowackiego we Wrzeszczu może być gotowa już pod koniec 2012 roku. Trasa Słowackiego we Wrzeszczu może być gotowa już pod koniec 2012 roku.

Środkowy odcinek Trasy Słowackiego może powstać szybciej i taniej niż planowano. Ostateczne wyniki przetargu poznamy pod koniec lutego.



W piątek w siedzibie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarte zostały koperty z ofertami cenowymi na budowę Trasy Słowackiego na odcinku od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska. Dwujezdniową trasę przecinającą Wrzeszcz i Zaspę najtaniej chce wybudować konsorcjum Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A.. Potrzebuje na to 20 miesięcy i oczekuje za pracę 159 mln zł.

- W poniedziałek komisja powinna podjąć decyzję o rozstrzygnięciu przetargu. Wtedy oferentom będzie przysługiwać termin 10 dni na odwołanie. Jest duża szansa że umowę podpiszemy ze zwycięzcą pod koniec lutego - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK.

Drogowcy z GIK przewidywali, że budowa pochłonie ok. 341 mln zł (brutto). Jeśli wygra konsorcjum, które złożyło najtańszą ofertę, oszczędności wyniosą 182 mln zł.

Pierwszy z czterech przetargów na budowę Trasy Słowackiego prowadzony był dwuetapowo. W pierwszej fazie firmy i konsorcja musiały spełnić wymogi formalne. Zakwalifikowało się w sumie 17 firm i konsorcjów. Drugi etap polegał na określaniu ceny i czasu wykonania prac. O wyborze ofert decyduje w 90 proc. cena i 10 proc. termin wykonania zamówienia.

Trasa Słowackiego zapewni dogodny dojazd samochodem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Szacunkowy koszt inwestycji składającej się z czterech zadań to 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok 37 proc. kosztów budowy. Nową trasą będziemy mogli pojechać w 2013 r.

***


Aktualizacja 13:50. W siedzibie GIK otwarto koperty złożone w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego na odcinku od Węzła Ku Ujściu do Terminala Promowego na Westerplatte. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska. Za realizację zadania, w terminie trzech miesięcy otrzyma 9,4 mln zł. Rozstrzygniecie przetargu nastąpi w poniedziałek, a podpisanie umowy z wykonawcą pod koniec lutego. Droga powinna być gotowa już w czerwcu.

Oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu na budowę Trasy Słowackiego we Wrzeszczu i na Zaspie.

1. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A., Mota-Engil, Engenhariae Construcao, S.A. - ok. 190,3 mln zł, termin wykonania: 27 miesięcy,
2. NDI S.A. - ok. 280,3 mln zł, termin wykonania: 33 miesięce
3. SKANSKA S.A. - ok. 163,8 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy
4. Konsorcjum: Alpine Bau GmbH, DORACO Sp. z o.o. - ok. 213 mln zł, termin wykonania: 30 miesięcy,
5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructures S.A. - ok. 238,6 mln zł, termin wykonania: 33 miesiące
6. Konsorcjum: BILFINGER BERGER S.A., B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska - ok. 195,8 mln zł, termin wykonania: 26 miesięcy
7. BUDIMEX S.A. - ok. 192,0 mln zł - termin wykonania: 33 miesiące
8. STRABAG Sp. z o.o - ok. 212,2 mln zł, termin wykonania: 32 miesiące
9. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A. - ok. 159,0 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy
10. WAKOZ Sp. z o.o. - ok. 167,3 mln zł, termin wykonania: 28 miesięcy
11. MAX BOGL POLSKA Sp. z o.o. - ok. 207,7 mln zł, termin wykonania: 30 miesięcy

Oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego między węzłem Ku Ujściu, a Terminalem Portowym na Westeplatte

1. Poldróg. Piła Sp. z O.o. - ok. 11,3 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
2. Vistal Gdynia S.A. - ok. 20,5 mln zł , termin wykonania: 7 miesięcy,
3. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol Aqua S.A., Dragados S.A., - ok. 12,9 mln zł, termin wykonania: 4 miesiące,
4. Konsorcjum firm: firma Budowlano-Drogowa MTM S.A., ok. 12,2 mln, termin wykonania: 7 miesięcy,
5. Budimex S.A. - ok. 12,4 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy,
6. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A.,Acciona Infraestructuras S.A. ok. 11,4 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy 15 dni,
7. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o.; Strabag AG, ok. 10,3 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
8. Skanska S.A., ok. 9,4 mln zł, termin wykonania: 3 miesiące,
9. Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska S.A., Obrascon Huarte Lain S.A., ok. 13,5 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
10.Wakoz Sp. z o.o. - ok. 10,3 mln zł, termin wykonania: 6 miesięcy,
11.Konsorcjum: Eurovia Polska S.A., Eurovia C.S., - ok. 9,8 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy.

Miejsca

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • Może w końcu normalni? (1)

    • 6 6

    • Żeby tylko budimex nie wygrał

      bo spieprzy tak samo jak obwodnicę warszawy

      • 2 0

  • Kolejny bubel

    Po 20 miesiącach powstanie kolejna nierówna z minimalną ilością asfaltu w asfalcie droga. Sypiące się nasypy przewracające się ekrany akustyczne. Ale Budyniek obwieści sukces w końcu będzie kasa na ECS. A z drugiej strony kto głosował na tego gościa.

    • 3 2

  • i teraz pięknie widać, kto ile milionów chciał wsadzić do własnej kieszeni na własnego mercedesa... pozamykać właścicieli tych firm, które tak zawyżają ceny, skorumpowane i nieuczciwe gnidy muszą schylać się po mydło! a małżonkom i dzieciom zapewnić 3000 zł miesięcznie.

    • 2 0

  • (6)

    Słowackiego to kpina - dochodzi do ETc i co - lipa. Tak jak zawsze, a wystarczyło dalej pociągnąć kreskę na mapie i dojść ogródkami działkowymi i nie zabudowanym terenem prawie pod Letnicę. I koszty byłyby mniejsze, i droga prosta i krótsza. To są oszczędności. No chyba, że ktoś z ważnych ma tam ogródek działkowy. No to przepraszam, lepiej budować drogę bez połączenia.

    • 12 6

    • (3)

      Kolega chyba inżynierem nei jest, bo jakby był, to by potrafił czytać artykuł ze zrozumieniem.
      Słowackiego będzie dochodzić do Nowego Portu, tam wbijać się w tunel i wychodzić na trasę sucharskiego i most wantowy. dalej do POG i spowrotem do obwodnicy. taki duży miejski ring. W ogródkach dzialkowych to twoje szare komórki kury pasą człowieku, więc zamilcz jeśli nie masz nic sensownego do powiedzenia.

      • 4 5

      • (2)

        Jesteś taki głupi czy tylko udajesz? Nowa Słowackiego dochodzi do Rzeczypospolitej i koniec. A od Rzeczypospolitej do Hallera gdzie budują dalszy odcinek bujaj się jakimiś objazdami. Kościuszki, Chrobrego, albo Jana Pawła i czarny dwór. O czytaniu ze zrozumieniem to nie powinieneś się wypowiadać bo to nie jest twoja mocna strona. Cieciu parkingowy.

        • 4 5

        • ...racja... (1)

          m-dzy rzeczpospolitej a hallera nie ma polaczenia! w gore bedzie trasa slowackiego.. a pod kanalem zaczyna sie trasa sucharskiego ale obie niestety nie lacza sie ze soba!!! a przynajmniej nie polacza sie w ciagu najblizszych kilku lat! i o to wlasnie biega...

          • 1 2

          • No i bardzo dobrze

            Po co nam tiry z portu przez N. Kościuszki i Słowackiego?

            • 0 0

    • Droga

      Antyinżynierze, masz oczy, mózg i Google Maps? To użyj: Na przedłużeniu ulicy Hynka w kierunku Trasy Sucharskiego znajduje się: zabudowa mieszkalna przy ulicy Krzemienieckiej i Kopalnianej (dolicz do ewentualnej budowy drogi koszty wyburzeń i odszkodowań) oraz stacja towarowa kolei (konieczna budowa długiego, drogiego wiaduktu). Skąd na to by miały być pieniądze? A kierując ruch na aleje Rzeczypospolitej i Jana Pawła wraz z rozbudową Czarnego Dworu i Nowej Uczniowskiej uzyskujesz ciągłą, przepustową trasę. Nie najkrótszą może, ale za to realną.

      • 2 0

    • i po co komu teraz ta droga aż do letnicy?

      Najważniejsze, że w końcu będzie normalne połączenie Obwodnicy z Grunwaldzką i Rzeczypospolitej.

      Inżynierowie jacy by nie byli to już dawno zaplanowali przebieg tej drogi tak jak piszesz. Tylko widać kasy na budowę nie ma.

      Jaka droga by la by prostsza, krótsza i tańsza jeśli Słowackiego by zbudować od razu do samej letnicy?

      • 3 0

  • nierealne (3)

    pracuję w branży drogowej i twierdzę, że ta cena oraz tak krótki okres wykonania prac są NIEREALNE!!!!

    • 6 5

    • a w USA JEST REALNE ! ONLY W TWOIEJ JAZNI(GLOWIE) TO NIEREALNE!

      ZMIEN MYSLENIE!

      • 0 0

    • czemu? realne

      a kto bedzie budowac? skanska czy podwykonawcy skanskiej? podwykonawca nie zdarzy to zaplaci kare a skanska obwiesci: skonczylismy na czas.

      • 1 0

    • Więcej wiary w cuda tylko PO

      • 0 2

  • budowac a nie przechwalac sie ! BUDOWAC NIE GADAC! 3 PASY W JEDNA STRONE TO STANDARD!

    w 21 wieku zeby budowac jednopasmowke to WSTYD I OBCIACH!

    • 4 2

  • Nikt nie mówi o jakości.... (8)

    Jakaś gwarancja? Jakaś lepsza jakość asfaltu?

    • 10 3

    • czarne jest czarne.... ;)

      a szczerze to powiem ze swietny asfalt maja w szwecji. bardzo dobra przyczepnosc. w polsce to wiecej zwyklego asfaltu leja niz dodatkow.

      na cyprze takze super asfalt klada na drogi - mimo goracego klimatu nie ma kolein.

      • 1 0

    • Droga

      Dokładnie, cena powinna decydować w max. 50%, a 50% - długość gwarancji. Żeby nie było takich jaj, jak z Trasą Powązkowską w stolicy.

      • 0 1

    • ale ale, Budimex tego nie buduje, więc nie będzie powtórki z Marynarki (3)

      • 3 0

      • a co jest nie tak na Marynarki? (2)

        To, że droga została zaprojektowana tak (nie przez budimex), że jak się leci 120 km/h składakiem z Niemiec z dobitymi amortyzatorami to w dwóch miejscach czuć zmianę profilu drogi?

        Czy to, że studzienki się nieco zapadają co niestety jest procesem naturalnym i nieuniknionym?

        Czy to, że skopali ścieżkę rowerową, którą potem naprawiali na gwarancji?

        • 1 1

        • ulice skopali (1)

          • 3 1

          • to znaczy?

            • 1 2

    • No gwarancja jest taka jaka jest wymagana. (1)

      Przecież wykonawca ma wykonać konkretny projekt z użyciem wcześniej wybranych materiałów więc teoretycznie różnic w jakości nie powinno być. Można co najwyżej coś źle wykonać.

      • 5 0

      • Gwarancja będzie spoko- 1 rok.

        Gwarancja będzie spoko -1 rok.

        • 1 0

  • TZ

    Tak zwana Trasa Zielona

    • 2 0

  • 13 miesięcy? co za różnica?

    182 mln zł.? co za różnica?

    • 3 1

  • Wyjątek POtwierdza regułę że PO nie jest przygotowana do rządzenia miastem.

    tylko geszefciki wychodzą jak ten na K5 i Strzeleckiej. Zgodnie z prawem hehehe

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane