- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
Trasa Słowackiego: zobacz już dziś, jak pojedziesz za cztery lata
Zobacz, jak będzie wyglądała Trasa Słowackiego.
Trasa Słowackiego w Gdańsku będzie budowana do roku 2014. Tylko na Portalu Trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak zmieni się miasto po wybudowaniu 10-kilometrowej drogi z lotniska do gdańskiego portu.
Budowę Trasy Słowackiego miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 podzieliła na cztery zadania - ich szczegółowy opis w ramce poniżej. Na każde z nich został ogłoszony w lipcu przetarg ograniczony. Jeszcze w sierpniu zakończy się I etap przetargów - wtedy poznamy firmy, które mają ochotę budować poszczególne fragmenty Trasy.
- Kryterium wyboru wykonawcy stanowi w 90 proc. cena i w 10 proc. termin wykonania inwestycji - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Pod koniec lipca tego roku spółka GIKE 2012 rozstrzygnęła przetarg na wyburzenia budynków, znajdujących się w świetle nowej Trasy Słowackiego. Wygrała spółka budowlana z Luzina - Wakoz. Za rozebranie m.in. 12 budynków mieszkalnych i 28 obiektów budowlanych zaproponowała kwotę 608 tys. zł. Teren pod budowę nowej trasy ma być uporządkowany do połowy przyszłego roku.
Już wiadomo, że drogowcy nie zdążą z budową całej Trasy Słowackiego na Euro 2012, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w przyszłym roku. Zakończenie budowy nastąpi po 2014 r. Wtedy zostanie otwarty tunel dla aut pod Martwą Wisłą - ostatni element Trasy Słowackiego.
Poważny problem tuż po realizacji czterech zadań drogowych przez GIKE 2012 będzie generować brak łącznika drogowego między Trasą Słowackiego , a ul. Hallera w Gdańsku. Przez to kierowcy pojadą w kierunku PGE Areny Gdańsk wąskim gardłem - jednopasmową ul. Kościuszki . Na rozwiązanie tego utrudnienia będzie trzeba poczekać, bowiem inwestycja - realizacja dalszego ciągu ul. Nowej Kościuszki - nie znajduje się w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Gdańska - nie ma zagwarantowanego finansowania.
Zadanie 1 - odcinek od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych (tzw. odcinek lotniskowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,8 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki, ścieżki rowerowe.
Zadanie 2 - odcinek od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej (tzw. odcinek środkowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 3,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 3 tunele dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, estakada i wiadukt nad torami kolejowymi.
Zadanie 3 - odcinek od al. Gen. J. Hallera do węzła na ul. Marynarki Polskiej.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 2 wiadukty nad torami kolejowymi.
Zadanie 4 - odcinek od węzła na ul. Marynarki Polskiej do Węzła na ul. Ku Ujściu.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2014
- długość odcinka - 2,4 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, tunel drogowy pod Martwą Wisłą.
Opinie (282) ponad 10 zablokowanych
-
2010-08-23 08:39
a no południu 1 km drogi budowali 8 dni (1)
zobaczcie jak chcą to potrafią. drogę do bogatyni 8 dni budowali a w gdańsku 10 km. 4 lata. coś chyba nie tak
- 14 3
-
2010-08-23 12:44
Ale bez wizualizacji, estakady i tunelu pod rzeką. Zresztą, tam by tunel zaraz zalało.
- 2 0
-
2010-08-23 08:40
Ktoś w to wierzy ? ;]
- 16 2
-
2010-08-23 08:57
Po prostu exspolozja wizji i "planuf bódovy drok" Kononowicza @ Ach...och...ech...uch...@@@
Za kilka lat będą jączeć, że nie ma dojazdu do lotniska z regionu - głębi Kaszub po prostu, bo na razie tylko w nazwie jest to port regionalny... Czy autobusy z Chojnic, Kościerzyny, Kartuz do Trójmiasta zahaczą o nowy terminal jak w cywilizowanym kraju?
- 8 4
-
2010-08-23 09:00
aż ciarki przechodzą
mam tylko nadzieję, że nie będzie to trwało 25 lat :(
- 5 0
-
2010-08-23 09:07
Komu zwróci się Euro 2012? (2)
Polsce, Gdańskowi, UEFA, czy sponsorom?
- 11 3
-
2010-08-23 09:15
mieszkańcom trójmiasta (1)
przecież bez euro nie byłoby tylu remontów i inwestycji
- 4 4
-
2010-08-23 12:45
To co by zrobili z tą kasą?
- 1 0
-
2010-08-23 09:18
super dopiero teraz maja gotowy projekt!!! a dlaczego nie 3 lata temu ???
jak się zgłasza do Euro powinno się mieć już plany gotowe wyciągasz z szafy i budujesz....a nie po 3 latach o ogłoszenia Euro oni maja gotowy projekt!!!
- 14 3
-
2010-08-23 09:26
Gdzieś się Panu, Panie Redaktorze, wyraz "może" w tytule zgubił.
Osobiście należę do tych, którzy przestali wierzyć w wizjonerstwo, a wyznają zasadę, że póki nie potoczą się koła mojego samochodu po nowych nawierzchniach - nie uwierzę.
- 15 2
-
2010-08-23 09:30
smiechu warte
paranoja! Co kolejny pomysl, tym coraz gorszy!
- 10 3
-
2010-08-23 09:32
i co budyniowe przygłupy, za 4 lata dopiero, czyli zaczniecie już teraz i w samym środku euro gdańsk będzie rozkopany i (2)
zakorkowany, budyń weź sie powieś zrobisz przysługe miastu pochowamy Cie na środku balticareny, potem postawimy krzyz i bedziemy go bronić..
żenada- 22 3
-
2010-08-23 11:27
im bliżej wybory tym więcej wizualizacji
- 4 0
-
2010-08-23 11:49
jak to w budyniogrodze będzie tak jak z tą pseudohalą bez dojazdów i parkingów, 2 razy dłużej i 3 razy drożej
budyń miej honor i wynoś się śmieciarzu
- 3 0
-
2010-08-23 09:39
Zbyt łagodny raport NIK w sparawie drogownictwa
Dla planistów jedno pytanie. Zadanie dwa kończy się na Rzeczpospolitej a III od Dworu i Uczniowskiej - ja rozumie, że to teren b.Lotniska, ale samochody jakoś przemieszczać się muszą. Więc czyżby projektanci i władze EURO 2012 głowę z h... pozamieniali?
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.