- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (84 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (35 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (8 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (296 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (48 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (188 opinii)
Trasa Sucharskiego: Budimex chce za drogę przez Olszynkę 168,7 mln zł
Otwarto koperty z ofertami na budowę Trasy Sucharskiego między Południową Obwodnicą Gdańska a ul. Elbląską. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex. Za wykonanie drogi chce 168,7 mln zł
Chodzi o odcinek o długości 2,9 km - pomiędzy budowaną Południową Obwodnicą Gdańska a węzłem przy ul. Elbląskiej . Jest to jeden z trzech odcinków nowej drogi.
W przetargu wystartowało osiem firm. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex. Za budowę życzy sobie 168,7 mln zł i deklaruje jej ukończenie w 18 miesięcy.
Władze GIK budowę tego odcinka drogi wyceniły na ok. 211,3 mln zł. Najkorzystniejsza oferta zatem jest o 43 mln zł tańsza. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena. Pozostałe 10 proc. to termin wykonania zadania.
- Są oszczędności, więc nie powinno być problemów z podpisaniem umowy z wykonawcą. Nastąpi to najszybciej za miesiąc - wyjaśnia Iwona Żygowska, wiceprezes spółki miejskiej GIK.
Część naszych czytelników uważa, że błędem jest budowa Węzła Błonia, w pobliżu ul. Michałki. - Niewiele pojazdów będzie z niego korzystać - twierdzą. Skąd zatem decyzja o jego ujęciu w projekcie?
GIK broni projektu. - Węzeł Błonia będzie odciążał z ruchu tranzytowego przede wszystkim dzielnicę Rudniki - mówi Żygowska.
Prace idą pełną parą na pierwszym odcinku Trasy Sucharskiego - między Terminalem promowym Wisłoujście a Węzłem Ku Ujściu. Wykonawcą jest firma Skanska, która za 9 mln zł zobowiązała się przebudować 3-kilometrową jezdnię do końca czerwca. Nową drogą dojedziemy przed terminal już w czerwcu tego roku.
Prace na tzw. środkowym odcinku Trasy Sucharskiego (między mostem wantowym a Węzłem Ku Ujściu) rozpoczną się lada dzień. 2,7-kilometrowa droga ma być gotowa pod koniec 2012 r. i pochłonie 184 mln zł. Zadanie ma zrealizować Skanska.
Firma Budimex złożyła też najkorzystniejsza ofertę na budowę Drogi Zielonej pomiędzy ul. Marynarki Polskiej a al. Hallera. Jest to jeden z czterech fragmentów Trasy Słowackiego. Za budowę nieco ponad 2-kilometrowego odcinka drogi w terminie 16 miesięcy zażądała od miasta ok. 135 mln zł.
Jest szansa, że Trasa Sucharskiego wygeneruje oszczędności w budżecie miasta w kwocie ok. 164,4 mln zł. Na budowę drogi wiodącej przez port, która aktualnie jest budowana, miasto wydało mniej o 13,8 mln zł. Drugi fragment - środkowy - to oszczędności ok. 108 mln zł. Ostatni odcinek - przez Olszynkę - może zapewnić ok. 42,6 mln zł więcej w budżecie.
Kolejny raz prezentujemy przebieg Trasy Sucharskiego pomiędzy Południową Obwodnicą Gdańska a Terminalem Promowym Westerplatte.
Niedaleko Mewiego Szańca na Westerplatte, na terenie budowy trasy Sucharskiego, odkryto falochron z lat 30 XX wieku, nieznany do tej pory nawet konserwatorowi zabytków. Inwestor wcale się tym nie zmartwił, planuje go zachować.
Do odkrycia falochronu doszło w minionym tygodniu. Natknęły się na niego maszyny budowlane. Falochron ma ponad 100 m długości i biegnie wzdłuż planowanej trasy Sucharskiego.
- Falochron do tej pory nie był nam znany, nie występował na żadnych mapach czy dokumentach. Na mapie z 1924 roku jest w tym miejscu zaznaczony tylko wał ziemny - wyjaśnia Marcin Tymiński, rzecznik pomorskiego konserwatora zabytków.
Jak podkreśla, jego położenie pokazuje, że linia brzegowa ponad 80 lat temu przebiegała zupełnie inaczej i morze sięgało znacznie głębiej w ląd niż obecnie.
Konserwator dał zalecenie, by falochron był wyeksponowany. Ale właściwie nie musiał tego robić, bo inwestor Gdańskie Inwestycje Komunalne same to zaproponowały.
- W związku z tym odkryciem trochę musimy zmienić przebieg projektowanego rowu. Z tego co obecnie wiemy falochron ma 3,5 m głębokości i jego górna część będzie wyeksponowana. Prace prowadzone są pod nadzorem archeologicznym - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek z GIK.
1. Konsorcjum firm: FCC Construccion SA, Wakoz Sp. z o.o.; cena: 264,2 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy.
2. Konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe SA, Mota-Engil, Engenharia e Construcao SA; cena: 292,5 mln zł, termin wykonania: 24 miesiące.
3. BILFINGER BERGER SA; cena: 243,4 mln zł, termin wykonania: 19 miesięcy i 15 dni.
4. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA, Eurovia CS, a.s.; cena: 259,6 mln zł, termin wykonania: 21 miesięcy.
5. Budimex SA; cena: 168,7 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
6. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa SA, Acciona Infraestructuras SA; cena: 309,6 mln zł, termin wykonania: 24 miesiące.
7. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Strabag AG; cena: 210,6 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
8. Skanska SA; cena: 208,7 mln zł, termin wykonania: 17 miesięcy i 15 dni miesięcy.
9. Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska SA, PBG SA; cena: 204,1 mln zł, termin wykonania: 18 miesięcy.
Miejsca
Opinie (82) 6 zablokowanych
-
2011-05-11 21:48
Duża rozpiętość w tych ofertach, dziwne.
Oby tylko ci najtańsi nie okazali się w sumie najdrożsi.
Tak jak np. przy "odbudowie" żaglowca Zaruski. Wybrano najtańszych a w efekcie wyjdzie 2 razy drożej i dłużej.- 0 1
-
2011-05-11 22:21
Gdańska specjalność
Wycenić "fachowo" inwestycję na 100 mln.Potem wybrać ofertę za 50.Potem dołożyc po cichu drugie 50 na poprawki/ vide dach Ergo-areny,łatanie np. ul. Bohaterów Westerplatte miesiąc po remoncie,ciągłe poprawki na stadionie Lechii itd.../. I trąbić w mediach ZAOSZCZĘDZILISMY!!!
- 1 2
-
2011-05-12 00:46
brawo
dla prezydenta Adamowicza - Budimex wygrywa - czyli będzie tanio, solidnie i na czas tak jak przy Ergo Arena.
- 0 0
-
2011-05-12 02:11
znowu biedimex :/
oby sie za szybko nie rozpadla..
- 1 0
-
2011-05-12 04:30
Trasa Sucharskiego
I jak zwykle cena najwazniejsz! Swiat wyglada mniej wiecej tak; malo placisz g... dostajesz. Czy w koncu ktos kto decyduje o wydawaniu wspolnych pieniedzy, wreszcie to zrozumie? A tak na marginesie cos drogo te drogi w naszym pieknym kraiku powstaja, drogo!
- 0 0
-
2011-05-12 08:33
Do terminala Wisłoujście???
"Prace idą pełną parą na pierwszym odcinku Trasy Sucharskiego - między Terminalem promowym Wisłoujście a Węzłem Ku Ujściu."
ALLLe BZDURA Codzieńnie jeżdżę miedzy Terminalem promowym a węzłem Ku Ujściu i jakoś nie widzę tej budowy!!!! Dziury coraz większe!!! Redaktorku budują trasę między Ku Ujściu a w kierunku Westerplatte, jakiiś 1km w lini prostej od podanego rejonu. Do Promu Wisłoujście nadal będziemy pomykali po dziurach!!
No chyba że jak slończą remont odcinka KU Ujściu -Westerplatte, to zrobią nową wylewkę asfaltu na odcinku Ku Ujściu -terminal promowy Wisłoujście?
Ale tak sobie myślę że redaktorku nie bardzo wiesz co to terminal Westerplatte a przeprawa promowa Wisłoujście!!!
Pozdrawiam- 0 0
-
2011-05-12 09:40
korki
po co te drogi jak to i tak niczego nie zmieni, korki będą puki nie będzie tunelu pod martwa Wisłą. to bez sensu, będzie stało puste tak jak most JPII. Pieniądze w błoto
- 1 0
-
2011-05-12 10:54
jedno krótkie zdanie, a jak uczłowiecza ;)
"Natknęły się na niego maszyny budowlane."
- 0 0
-
2011-05-12 12:11
budimex - szkoda ze znowu wygrala najtansza fuszerka
- 0 0
-
2011-05-12 13:31
To jak na każdej z inwestycji oszczędzamy - to 40 mn tam 20, gdzie indziej 50 - to z tych oszczędności można by poprawić inne inwestycje - np skrzyżowanie kartuskiej z łostowicką zrobić bezkolizyjne albo tramwaj na morenę przyśpieszyć...
ale coś czuję, że to tylko na papierze się oszczędza- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.